zahrarajabi

zahrarajabi

لباس مناسب پرواز طولانی

سفرهای خارجی به ویژه هنگامی که پرواز غیرمستقیم داشته باشید و مدتی را نیز در فرودگاه اول منتظر بمانید بسیار طولانی خواهد شد. از همین رو انتخاب لباس مناسب پرواز طولانی مهم ترین عامل مسئله در این پروازهاست. پس از خرید بلیط هواپیما و بستن چمدان، اولین کاری که باید انجام دهید، انتخاب لباس مناسب با توجه به مدت پرواز و مقصد شماست. در ادامه لیستی از انواع لباس مناسب پرواز طولانی را بررسی کرده ایم. در صورتی که تجربه ای در این مسئله دارید با ما در میان بگذارید.

 

 

انتخاب بهترین لباس مناسب پرواز طولانی

پس از خرید بلیط هواپیما خارجی، باید لباس خود را با توجه به نوع مقصد نیز انتخاب کنید. در صورتی که مقصد شما کشورهای مسلمان است باید سعی کنید لباسی را انتخاب کنید که پوشش مناسبی داشته باشد. اما برای کشورهای اروپایی این موضوع مطرح نیست و می توانید لباس دلخواه را انتخاب کنید. علاوه بر این با توجه به اینکه در ارتفاع بالا دمای هوا در هواپیما ممکن است کاهش یابد، بهتر است لباس ضخیم تری انتخاب کنید و یا لباس گرم همراه داشته باشید.

در پرواز های طولانی لباس گشاد  انتخاب کنید

در پروازهای طولانی راحتی مهمتر از خوشپوشی است. بهتر است به جای پوشیدن شلوار جین تنگ مورد علاقه خود، یک شلوار جین گشاد را انتخاب کنید. سعی کنید از شلوار کتان راحت استفاده کنید زیرا قابلیت کشش بیشتر آن ها احساس راحتی بیشتری برای شما فراهم می کند. هنگام انتخاب پیراهن و یا تی شرت به جنس و اندازه آن دقت کنید.

لباس گرم را فراموش نکنید

در انتخاب لباس مناسب پرواز طولانی به ضخامت آن نیز توجه کنید. در برخی پروازهای طولانی به دلیل ارتفاع بالا، ممکن است کمی کاهش دما را احساس کنید. پوشیدن چند لایه لباس سبک به این معنی است که می توانید به راحتی این تغییرات دما را مدیریت کنید و برای پرواز راحت بمانید. در صورت گرم شدن هوا می توانید لباس های رویی را از تن در آورید و در کیف قرار دهید.

 

 لباس مناسب پرواز طولانی باید پارچه طبیعی داشته باشند

پارچه های طبیعی مانند پنبه، کتان و پشم به پوست شما اجازه تنفس می دهند که بهداشت بیشتری دارند و جزء بهترین لباس مناسب پرواز طولانی است. لباس با پارچه طبیعی به حفظ دمای یکنواخت بدن کمک می کند، اجازه می دهد هوا در اطراف پوست گردش کند و رطوبت را از بین ببرد. الیاف مصنوعی گرمای بدن را به دام می اندازند و باعث تعرق بیشتر شده و بوی نامطبوع ایجاد می کنند. البته برخی پارچه‌های مصنوعی وجود دارد که قابلیت تنفس برای پوست داشته و رطوبت را نیز جذب می کند.

شال مناسب همراه داشته باشید

یک شال بزرگ و نخی برای سفرهای هوایی ضروری است. فضای کمی را در کیف شما اشغال می کند و در صورت نیاز می تواند به عنوان پتو نیز استفاده شود. همچنین می توان آن را جمع کرد و به عنوان یک بالش استفاده کرد. اگر لباس های مسافرتی کمتری همراه دارید، در پروازهای طولانی شال وسیله مناسبی برای گرم نگه داشتن شماست.

برای پروازهای طولانی گوش گیر همراه داشته باشید

در پروازهای طولانی به احتمال زیاد به کمی خواب نیاز خواهید داشت. وقتی صحبت از خوابیدن در هواپیما به میان می آید، گوش گیر بهترین گزینه شماست. گوش گیرها صدای موتور، گریه نوزادان و صدای رفت و آمد مسافران و مهمانداران  را کاهش می دهند و به شما امکان می دهند خواب راحت تری داشته باشید.

از جوراب های طبی استفاده کنید

در انتخاب لباس مناسب پرواز طولانی، انتخاب جوراب مناسب را فراموش نکنی. جوراب های طبی نه تنها برای افراد مسن یا بهبودی پس از جراحی، بلکه برای راحتی و سلامتی در طول پروازهای طولانی مدت ضروری هستند. با استفاده از یک جفت جوراب طبی از تجمع مایع در مچ پا و تورم مرتبط با آن جلوگیری کنید. این جوراب ها همچنین به جلوگیری از ترومبوز ورید عمقی (DVT) کمک می کنند، این عارضه ای است که می تواند به دلیل نشستن طولانی مدت ایجاد شود.

جوراب های طبی در اندازه مختلف بوده و تا روی زانو نیز وجود دارند که از پاهای شما در پروازهای طولانی مراقبت می کند. در صورتی که نمی خواهید از جوراب طبی استفاده کنید، تهیه یک جفت جوراب گرم پشمی می‌تواند تجربه سفر شما را بسیار راحت‌تر کند. البته می توانید جورابی که کمتر ضخیم است را نیز روی جوراب طبی بپوشید.

 

کفش راحت و سبک همراه داشته باشد

پس از انتخاب لباس مناسب پرواز طولانی، باید کفش مناسب را انتخاب کنید. با توجه به اینکه مدت طولانی در هواپیما هستید، انتخاب کفش مناسب برای راحتی پاها بسیار ضروری است. سعی کنید به جای استفاده از کفش رسمی از کفش کتانی راحت و سبک استفاده کنید. در صورتی که بخواهید کفش های خود را در طول پرواز در بیاورید بهتر است از صندل های راحت استفاده کنید تا علاوه بر رعایت بهداشت، کفش خود را به راحتی دربیاورید. ممکن است مجبور شوید کفش‌های خود را با عبور از امنیت فرودگاه در بیاورید، که صندل های راحتی بهترین گزینه است.

پس از پرواز طولانی از عینک آفتابی استفاده کنید

صرف نظر از اینکه  در هواپیما موفق به خوابیدن می شوید یا نه، با چشمانی خشک، پف کرده و خسته به مقصد خواهید رسید. مطمئن شوید که برای مقصد عینک آفتابی در دسترس داشته باشید. همچنین در صورتی که صندلی شما کنار پنجره باشد به عینک آفتابی نیاز خواهید داشت.

وسایلی که نباید در هواپیما همراه داشته باشید

در انتخاب لباس مناسب پرواز طولانی، سلیقه شما و همچنین کشور مقصد مهم ترین فاکتور است. اما با این وجود برخی وسایل را بهتر است در پروازهای طولانی یا کوتاه استفاده نکنید که شامل موارد زیر است:

  • عطر یا ادکلن: مهم نیست چقدر عطر و بوی خاص خود را دوست دارید، ممکن است اطرافیانتان این رایحه را دوست نداشته باشند و حتی در برخی افراد باعث سردرد شود.
  • کفش پاشنه بلند: در صورتی که از کفش پاشنه بلند استفاده کنید باید پس از پرواز طولانی انتظار پا درد اذیت کننده ای را نیز داشته باشید.
  • جواهرات زیاد: هنگام عبور از اسکنرهای فرودگاهی نباید جواهراتی همراه شما باشد. سعی کنید از جواهرات در پروازها استفاده نکنید و یا در وسایل و چمدان خود قرار دهید.

انتخاب لباس مناسب برای پرواز خارجی

برای انتخاب لباس مناسب استایل فرودگاهی باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. هر کدام از این عوامل با توجه به سن مسافران و جنسیت آن ها متفاوت است. اما بطور کلی می توان عواملی مانند شرایط جغرافیایی و مدت زمان پرواز را در انتخاب لباس مناسب پرواز طولانی موثر دانست. بطور مثال لباس مناسب برای سفر به انگلیس با کشورهایی مانند امارات و ترکیه تفاوت دارد.

در انتخاب لباس مناسب برای سفر به آلمان باید به سادگی و شیک پوشی توجه کنید. آلمانی ها عاشق شیک پوشیدن هستند. لباس‌هایی با رنگ‌های تیره یا خنثی همیشه یک انتخاب عالی هنگام بسته‌بندی برای آلمان هستند. شلوار جین در آلمان طرفدار زیادی دارد و بهتر است از شلوارهای ساده جین استفاده کنید. در صورت سفر به فرانسه نیز سعی کنید لباس های ساده را انتخاب کنید. در انتخاب لباس مناسب برای سفر به فرانسه بهتر است خانم ها یک شال همراه داشته باشند.

نکاتی برای داشتن سفر راحت در پروازهای طولانی

علاوه بر انتخاب لباس مناسب پرواز طولانی، موارد متعدد دیگری نیز وجود دارند که رعایت آن ها با عث می شود سفر راحت تری در طول پرواز داشته باشید. رعایت این نکات از قبل از سفر تا هنگام رسیدن به فرودگاه ضروری است.

در پروازهای خارجی باید عوارض خروج از کشور را پرداخت کنید. بهتر است قبل از رسیدن به فرودگاه و به صورت آنلاین این عوارض را پرداخت نمایید تا روند صدور کارت پرواز راحت تر باشد.

در برخی موارد امکان انتخاب صندلی هواپیما هنگام رزرو بلیط وجود دارد. سعی کنید بهترین صندلی هواپیما را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید تا پرواز راحت تری را در تجربه کنید.

انتخاب چمدان مناسب و سبک به ویژه در پرواز کانکشن یا ترانزیت را فراموش نکنید. در برخی پروازهای غیرمستقیم مجبور هستید که چندین ساعت در فرودگاه باشید و چمدان را همراه خود ببرید.

 

zahrarajabi
zahrarajabi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋