zahrarajabi

zahrarajabi

مدارک لازم برای بلیط هواپیما

هنگام خرید بلیط هواپیما به مدارک هویتی نیاز دارید که برای پرواز داخلی و خارجی متفاوت است. برای پرواز داخلی تنها به کد ملی نیاز دارید و در پروازها خارجی علاوه بر کد ملی، شماره پاسپورت از شما درخواست می شود. همچنین هنگامی که در فرودگاه حاضر شدید تنها به کارت ملی نیاز دارید. البته در پروازهای خارجی علاوه بر پاسپورت به ویزای معتبر آن کشور و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور نیز نیاز پیدا خواهید کرد.

 

 

مدارک لازم برای بلیط هواپیما داخلی

یکی از قوانین و مقررات بلیط هواپیما که ایرلاین ها ملزم به رعایت آن هستند، الزام دریافت کد ملی مطابق با مشخصات مسافر است. هنگام خرید بلیط نیاز است که شما کد ملی را وارد کرده و در فرودگاه با ارائه آن هویت شما تایید شود. همچنین باید نام و نام خانوادگی را به صورت لاتین وارد کنید. اطلاعات دیگری که باید در صفحه اطلاعات مسافرین وارد کنید، تاریخ تولد دقیق است.

مدارک لازم برای خرید بلیط هواپیما خارجی

 یکی از مدارک لازم برای خرید بلیط هواپیما خارجی پاسپورت است که باید شماره آن را علاوه بر کد ملی در قسمت اطلاعات مسافرین وارد کنید. علاوه بر این پس از خرید بلیط باید مدارک دیگری را در فرودگاه ارائه دهید که در ادامه بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: https://idat.ir/@sarasharif802/340389-clothing-for-long-flights

فیش پرداختی خروج از کشور

 در چند سال اخیر برای خروج مسافران از کشور مالیاتی مشخص شده که باید آن را پرداخت کرده و به همراه مدارک شناسایی خود همراه داشته باشید. عوارض خروج از کشور به ازای هر نفر و تعداد دفعات خروج از کشور متفاوت بوده که برای مرتبه اول خروج از کشور 400 هزار تومان، برای مرتبه دوم 600 و مرتبه سوم 800 هزار تومان است.

البته این موضوع برای حج عمره و تمتع اینگونه نیست. برای سفرهای حج مرتبه اول و دوم ملزم به پرداخت 132 هزار تومان و 198 هزار تومان هستید و برای دفعات بعدی 264 هزار تومان به ازای هر نفر باید پرداخت کنید. مسافران می توانند این هزینه را در فرودگاه مبدا و قبل از دریافت کارت پرواز واریز و فیش آن را به قسمت دریافت کارت پرواز تحویل دهند.

گذرنامه

پس از خرید بلیط هواپیما خارجی، باید گذرنامه خود را پس از عبور از گیت پرواز به کارشناس مربوطه نشان دهید تا اعتبار و صحت آن را چک کند.

ویزا

 بسیاری از کشورهای خارجی ورود مسافر از ایران را ملزم به ارائه ویزا نموده اند که قبل از خرید بلیط باید آن را تهیه کنید. برای دریافت ویزا برای بعضی کشورها ابتدا باید رسید خرید بلیط رفت و برگشت را تهیه کرده و سپس به سفارت مراجعه کنید.

قبل از رسیدن به فرودگاه چه مدارکی باید آماده کنیم؟

پیش از بستن چمدان لیستی از مدارک مورد نیاز برای ارائه به بخش بازرسی فرودگاه را آماده کنید و آن ها را داخل چک لیست مربوطه بنویسید. مهم ترین مدارکی که برای ارائه به گیت فرودگاه لازم دارید، بلیط پرواز و کارت ملی شما است. اگر این کار را فراموش کردید و آن را به اشتباه داخل چمدان خود قرار دادید، باید کلی از زمان خود را صرف پیدا کردن این مدارک در داخل فرودگاه و ارائه به قسمت گیت فرودگاه کنید.

 

افراد فراموشکار بهتر است قبل از حرکت به سمت فرودگاه از تمام مدارک مورد نیاز خود عکس بگیرند یا فایل پی دی اف بلیط را در موبایل خود ذخیره داشته باشند تا در مواقع ضروری در صورت فراموشی بلیط، بتوانید آن را در فرودگاه پرینت بگیرند. اگر این کار را هم فراموش می کنند لااقل پیشنهاد می شود از بلیط خود یک کپی تهیه کنند.

نکات لازم قبل از سوار شدن به هواپیما

مدارک خود را همراه داشته باشید: همراه داشتن کارت های شناسایی مانند پاسپورت و کد ملی در پرواز الزامی است. شما در صورت ارائه پاسپورت و کارت ملی است که مجوز ورود به گیت فرودگاه و سوار شدن به هواپیما را پیدا می کنید.

https://www.beytoote.com/iran/tour/steps1-get-plane.html 

مدارک لازم برای پرواز داخلی کودکان

 برای کودکان همانند بزرگسالان نیز تنها کارت ملی دریافت می شود و نیازی به مدرک دیگر ندارید. حتی با خرید بلیط هواپیما سیستمی برای ایران ایر که نرخ کودک آن رایگان است، باید اطلاعات او را وارد کنید.

کارت واکسن

در پروازهای داخلی نیازی به ارائه کارت واکسن نیست البته برخی ایرلاین ها ممکن است کارت واکسن را از شما تقاضا کنند. اما در پروازهای خارجی برای خرید بلیط هواپیما کارت واکسن لازم است. این مورد هنگام ورود مسافرین به ایران بسیار مهم تر است.

اطلاع از بار مجاز هواپیما

‌ هنگام صدور کارت پرواز در فرودگاه چمدان مسافران توزین شده که در صورت وزن بالاتر از حد مجاز، ممکن است هزینه اضافه بار از شما دریافت شود. شما می تواند برای اطلاع از این موضوع مقاله میزان بار مجاز ایرلاین های مختلف را مطالعه کنید تا در زمان حضور در فرودگاه از پرداخت هزینه های اضافی معاف شوید.

 

zahrarajabi
zahrarajabi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋