zahrarajabi

zahrarajabi

شرایط ورود و خروج به ایران در شرایط کرونا

شرایط ورود و خروج به ایران در شرایط کرونا به ویژه برای مسافران سوالیست که برای همه آن ها پیش می آید. در ادامه اطلاعیه سفارت ایران در این رابطه بررسی شده است:

به اطلاع می رساند جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی شرایط ورود و خروج هموطنان ایرانی و همچنین اتباع خارجی به شرح اعلام شده می باشد. لازم است افرادی که قصد سفر به جمهوری اسلامی ایران را دارند شرایط زیر را به شدت رعایت کنند.

 

1- برای ایرانیان متقاضی بازگشت به کشور که مدت اقامت آنها در خارج از کشور در بدو ورود بیش از 2 هفته بوده است، گواهی سلامت (آزمایش PCR) یا گواهی واکسن دریافت دوز دوم کرونا که گذرانده باشد. 15 روز از تاریخ دریافت آن، به زبان انگلیسی (یا گواهی به زبان محلی ممهور به مهر وضعیت سلامت توسط آژانس) مبنی بر اینکه شما به کووید-19 آلوده نیستید. در صورتی که به دلایل موجه امکان انجام آزمایش PCR با شناسایی آژانس های مذکور در کشور مبدا وجود نداشته باشد، شرکت های هواپیمایی می توانند این مسافران را به صورت مشروط بپذیرند و در بدو ورود بدون توجه به علائم بالینی، تست کووید-19 را انجام دهند. گرفته خواهد شد. همچنین ارائه تعهدنامه کتبی برای قرنطینه خانگی تا تعیین تکلیف پاسخ آزمون الزامی است. بدیهی است در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش یا بازگشت علائم، مدت قرنطینه خانگی باید به 14 روز افزایش یابد. هزینه تست و قرنطینه احتمالی به عهده مسافر می باشد.

2- ارائه نتیجه آزمایش عدم ابتلا به کووید-19 (PCR) برای اتباع خارجی متقاضی ورود به کشور به زبان انگلیسی (یا گواهی به زبان محلی با مهر وضعیت سلامت الزامی است. توسط آژانس). در صورت عدم ارائه گواهی سلامت در بدو ورود، این دسته از مسافران به مبدا پرواز بازگردانده می شوند. ضمناً لازم است دقت شود که بیش از 96 ساعت از صدور گواهینامه مذکور نگذشته باشد. 

در صورتی که در حین ورود، مدت اعتبار گواهی صادر شده (96 ساعت) به دلیل طول مدت سفر یا دلایل دیگر گذشته باشد، نیازی به انجام مجدد تست نیست و تنها پس از انجام غربالگری و ارزیابی های بالینی در حین ورود و در صورت وجود علائم این آزمایش تکرار می شود و تا زمان مشخص شدن نتیجه آزمایش قرنطینه اعمال می شود. اگر نتیجه آزمایش مثبت باشد، باید حداکثر 14 روز در قرنطینه تعیین شده بمانند. کلیه هزینه های اسکان و تست مجدد به عهده مسافر می باشد.

3- مسافران ایرانی و خارجی (حتی با داشتن گواهی سلامت) در بدو ورود معاینه می شوند. در صورت بروز علائم و با تشخیص تیم بهداشت مستقر در پایگاه بهداشتی مرزی به مراکز درمانی و تشخیصی از پیش تعیین شده ارجاع داده می شوند و پس از ورود حداکثر تا 14 روز پس از بازگشت پیگیری می شود.

4- کلیه مسافران متقاضی ورود به کشور باید فرم خوداظهاری را پس از اخذ از شرکت هواپیمایی، قبل و یا در حین پرواز تکمیل و به نماینده آن شرکت تحویل دهند. همچنین شرکت هواپیمایی موظف است در صورت درخواست لیست مسافران پرواز و فرم های خوداظهاری را در اختیار مرکز بهداشتی درمانی مرزی قرار دهد.

5- بر اساس تشریفات از پیش تعیین شده، کلیه متقاضیان خروج از کشور باید قبل از عزیمت در یکی از مراکز خدمات جامع سلامت و یا در فرودگاه توسط پزشک و مراقب سلامت مورد ارزیابی بالینی قرار گیرند. در صورت درخواست کشور مقصد یا مسافر، گواهی سلامت صادر می شود.

7- در مورد دیپلمات ها، هیئت های سیاسی و کارکنان آژانس های بین المللی (در صورت متقابل) ارائه آزمایش آزمایشگاهی در کشور مبدأ اجباری نیست و تنها ارزیابی بالینی در هنگام ورود کافی است. در صورتی که این افراد در ارزیابی ها علائمی داشته باشند، تست کووید 19 در مبادی ورودی انجام می شود و ضمن اخذ شماره تماس و تعهدنامه باید تا تعیین تکلیف نتیجه آزمایش در سفارت یا اقامتگاه نگهداری شوند. و در صورت مثبت بودن تا 14 یک روز در قرنطینه بمانید. برای این گروه، نیازی به پرداخت هزینه برای تست کووید-19 نخواهد بود.

منبع:  https://ireland.mfa.gov.ir/portal/newsview/648108/شرایط-ورود-و-خروج-به-ایران-در-شرایط-کرونا

zahrarajabi
zahrarajabi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋