yosefi.network

yosefi.network

توسط ۳ نفر دنبال می شود

تفاوت تشک معمولی با تشک طبی؟

تشک معمولی چیست؟
بد نیست بدانید که در بازار از تشک های معمولی به عنوان تشک های فنری نام می برند. تشک های فنری به عنوان ساده ترین نوع تشک ها شناخته می شوند که در مقایسه با انواع دیگر ارزان تر هستند. در این تشک ها از فنر جهت افزایش نرمی تشک استفاده می شود. تشک های فنری در دو نوع با فریم و بدون فریم تولید می شوند. هر دو مدل از تشک رویال فنری برای افرادی با وزن زیر 60 کلیوگرم مناسب است. این تشک ها به علت حالت ارتجاعی بالایی که دارند برای افرادی که به ارتعاشات فنرها در هنگام جابجایی حساس هستند، چندان مناسب نیستند.
تشک معمولی
تشک های معمولی را از لحاظ نوع فنر نیز می توان به دو دسته تقسیم کرد:
تشک فنر متصل : این نوع فنر را ممکن است فنر میراکویل یا مارپیچ بنامند. در بازار اغلب در مورد فنریت این تشک ها می شنوید که منظور از فنریت معیاری است که مستقیما با ضخامت فنرها ارتباط دارد. به زبان ساده تر هر چه این عدد کمتر باشد، تشک سفت تر خواهد بود. این فنرها در سراسر تشک رویال به هم متصل هستند که این نوع چینش خاص، مزایا و معایبی را به همراه دارد
تشک فنر منفصل : این نوع تشک نسبت به نوع فنری متصل، برای کمر حمایت بیشتری ارائه می کند. فنرهای این تشک به صورت جدا در پاکت های خاصی قرار دارند و به صورت جدا از هم می باشند، یعنی جابجایی آن ها از هم دیگر مستقل می باشد. تعداد فنرهای به کار رفته در این تشک ها بیش از 5 هزار عدد می باشد و هر چه این تعداد بالاتر باشد، کیفیت تشک نیز بهتر است اما تعداد فنر تنها عامل اثرگذار نیست و باید در این زمینه مراقب باشید که فروشنده تنها با اتکا به این عدد درباره کیفیت تشک اغراق نکند. مطمئن باشید اگر تشکی دارای تعداد اندکی از فنرهای مرغوب باشد، کیفیتی به مراتب بهتر از تشکی با انبوهی از فنرهای بی کیفیت ارائه خواهد کرد. عمر مفید این تشک ها معمولا کمی کمتر از 10سال است
تشک طبی یا تشک ارتوپدی چیست؟
تشک طبی یا تشک ارتوپدی نوعی تشک رویال اصل است که از مفاصل پشتیبانی می کند. در تعریف تشک های طبی می توان گفت این نوع تشک ها فنر ندارند و معمولا از جنس فوم، اسفنج یا یونولیت ساخته می شوند. این تشک ها معمولا از نوع تشک های سفت هستند و از نظر زمان کارکرد، نسبت به انواع دیگر تشک ها عمر کمتری دارند. قیمت این تشک ها به شدت تحت تاثیر کیفیت مواد به کار رفته در آنهاست. برای افزایش کیفیت این تشک ها معمولا از مموری های فوم دار استفاده می شود که جنس آنها نسبت به تشک های غیرطبی معمولا بهتر است.
تفاوت تشک طبی با تشک معمولی در چیست؟
بزرگترین تفاوت تشک های طبی و تشک های فنری ، عدم استفاده از فنر در ساخت تشک های طبی است.
اما در ساخت تشک های مدرن و طبی از مواد اولیه گران تر و فن آوری بالاتری استفاده می شود.
پارچه اصلی و رویه این گونه تشک ها معمولا از جنس ژاکارد نقش برجسته است. که دارای خاصیت تنفس سلولی ، ضد تعریق و آنتی آلرژیک بوده و حتی در برخی انواع از الیاف ضدحریق استفاده شده است.
فنرهای مصرفی در آنها نیز از آلیاژهایی با عیار مشخص است. که در شرایط ویژه تهیه می شوند. دسته بندی و اتصال آنها نیز بر اساس اصول علمی و حساب شده صورت می گیرد. تا میزان تحمل وزن و مقاومت آنها دقیق و بالا باشد.
فوم مصرفی در تشک های طبی از دانسیته سنجیده ای برخوردار است. تا بتواند در مقابل تغییرات فیزیکی و فشار وزن واکنش های مناسبی از خود بروز دهد. تهیه فوم با آسیاب کردن و ترکیب مجدد اسفنج وارداتی طی مراحل مختلف انجام می شود.
تهیه محصولی با این مشخصات نیازمند برنامه ریزی دقیق ، کادر مجرب و کار فیزیکی فشرده است. که توانسته همراه با فن آوری روز دنیا محصولی با ویژگی های برتر و منحصر به فرد ارائه نماید. بکارگیری چنین تکنولوی پیشرفته ای هم مستلزم وجود افراد متخصص با اطلاعات فنی لازم و بالا است.
بدیهی است جمع آوری چنین مجموعه ای هزینه بر است. و نمی توان از چنین محصولاتی انتظار قیمت های پایین داشت. پس یکی دیگر از تفاوت های بزرگ این دو تشک باهم اختلاف در قیمت آنها می باشد.
تناسب میزان سفتی و نرمی تشک با الزامات بدن فرد بیمار
داشتن انعطاف پذیری لازم برای انطباق با خطوط انحنای بدن (فقط در حد لازم، نه بیشتر و نه کمتر)
دارا بودن کشسانی متعادل (فرو رفتن بیش از حد در اثر فشار و سفتی بی رویه در تشک هر دو مضر است)
پارچه مناسب و دارای خواص ضد میکروبی و آنتی آلرژیک با دوخت محکم و خوب (معمولا گردبافت و بدون درز دوخت)
استفاده از پارچه ی مخصوص دارای خاصیت تنفس سلولی یا کپسول های تعبیه شده جهت تهویه مناسب و اکسیژن رسانی در سطح تشک
دارا بودن عایق حرارتی برای حفظ دمای مناسب و در موارد ویژه درمانی، المنت های مخصوص برای گرم کردن تشک رویال اصل به منظور ماساژ درمانی و تسهیل گردش خون
 
yosefi.network
yosefi.network

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋