yosefi.network

yosefi.network

توسط ۳ نفر دنبال می شود

دستگاه داکت اسپلیت گری چیست؟

داکت اسپلیت گری (Ducted Split) نوعی دستگاه تهویه هوای دو منظوره برند گری است که در تمام بناهای مسکونی، اداری و تجاری قابل نصب می باشد. این دستگاه شامل دو بخش اصلی یونیت خارجی و یونیت داخلی است که به طور کلی سبب تهویه هوای مطبوع می‌گردند. هوای مطبوع به صورت مستقیم و با استفاده از کانال کشی قابل انتقال می باشد. در واقع قابلیت انتقال هوای سرخود و انتقال هوا با استفاده از کانال کشی، مزیت بارز این دستگاه می باشد.

قابلیت تولید هوای خنک در تابستان و هوای گرم در زمستان داکلت اسپلیت گری سبب عدم نیاز کاربران به سایر تجهیزات گرمایشی و سرمایشی می گردد. داکلت اسپلیت در انواع معمولی و اینورتر یا هوشمند طراحی و تولید می‌شود. تنوع در توان و قدرت این دستگاه سبب کارآیی گسترده آن در موقعیت های مختلف شده است.

اجزای دستگاه داکت اسپلیت گری

دستگاه داکت اسپلیت گری از دو بخش اصلی داخلی و خارجی یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده است. این دو بخش توسط لوله مسی به یکدیگر متصل می شوند. بخش خارجی یا کندانسور تأمین هوای مورد نیاز را برعهده دارد. یونیت داخلی یا هواساز هم تنظیم دمای هوا را انجام می‌دهد. قسمت خارجی در مجاورت هوای آزاد و قسمت هواساز در سقف یا محیط داخلی قرار می‌گیرد. اجزای مختلف این دستگاه به شرح ذیل است:

یونیت خارجی: بخش خارجی یا کندانسور حاوی کویل کندانسور، شیر چهار طرفه، کمپرسور و شیر منبسط کننده است. کارکرد شیر چهار طرفه تغییر حالت گرمایش یا سرمایش دستگاه اسپلیت است.

یونیت داخلی: بخش داخلی یا هوا ساز شامل کویل، الکتروموتور، خنک کننده، فن و فیلتر است. گاز مبرد موجود در کویل از نوع R410 است.

تعداد و جنس فن ها، نوع فیلتر ها، اندازه کندانسور و سایر قطعات مورد استفاده در انواع داکلت اسپلیت متفاوت است. طراحان و تولیدکنندگان برند گری بر کیفیت و کارایی بالای قطعات مورد استفاده تاکید دارند. از این رو اجزای بکار رفته در اسپلیت گری از بهترین مواد اولیه و بالاترین کارآیی برخوردار می باشند.

مزایای داکت اسپلیت گری

ساختار داکت اسپلیت گری به گونه است که علاوه بر تنظیم دمای فضای داخلی، سبب تهویه هوا می‌گردد. این سیستم با وارد نمودن هوای مطبوع و خارج کردن هوای داخلی، سبب تهویه هوای ساختمان می‌گردد. در واقع علاوه بر تأمین هوای گرم و سرد، میزان اکسیژن موجود در هوا را افزایش می‌دهد.

فیلتر کردن هوای ورودی از خصوصیات بارز داکت اسپلیت گری است. عبور هوا از فیلترهای دستگاه هواساز سبب تصفیه هوای ورودی می گردد. در شهرهای دارای هوای آلوده، این سیستم در تصفیه هوای درون ساختمان، کارایی خارق العاده دارد. سایر مزایای استفاده از این دستگاه شامل موارد زیر می باشند.

· مصرف انرژی بسیار کمتر از سایر سیستم های برودتی و گرمایشی

· قیمت مناسب و پایین تر از سایر سیستم های گرمایشی و سرمایشی مورد استفاده در محیط

· مستقل نمودن هزینه های مربوط سیستم گرمایش و سرمایش واحدهای مختلف

· قابلیت سرمایش در تابستان و گرمایش در زمستان

· مجهز به فیلتر آنتی باکتریال

· دارای فیلتر ضد قارچ با قابلیت شستشو

· دارای فن با قابلیت چند دور متغیر

· مجهز به ترموستات

yosefi.network
yosefi.network

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋