yeganeh

yeganeh

مرکز درمان تهران کلینیک تخصصی درمان بیماری عای مقعدی با لیزر در تهران darmantehran.com

درمان بواسیر (هموروئید) با لیزر سرپایی، بدون عمل جراحی و قطعی

بواسیر یا هموروئید بیماری بسیار شایعی است که حداقل نیمی از مردم در طول زندگی حداقل یکبار به این بیماری دچار میشوند. این بیماری می تواند در هر سنی مشاهده شود، ولی در سن 20 تا 50 سالگی بیشتر شایع است.

اگرچه بواسیر بیماری ناخوشایند و دردناکی است، اما به راحتی قابل درمان هست و همچنین با اصلاح سبک زندگی و خوراک قابل پیشگیری می باشد. از آنجا که بواسیر به طور کلی با گذشت زمان بدتر می شود، پزشکان پیشنهاد می کنند که به محض مشاهده علائم اولیه باید تحت درمان بواسیر قرار بگیرد.

بواسیر یا هموروئید چیست؟ به متورم شدن سیاهرگ ها در ناحیه مقعد گفته میشود. بسته به این اینکه سیاهرگ متورم شده داخل مقعد است و یا خارج از آن، بیماری به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم میشود.

علت چیست؟
هر عاملی که فشار بسیار زیادی به مقعد وارد کند، می تواند علت این بیماری باشد. شایع ترین علت نیز همان یبوست مزمن است زیرا در این صورت فرد مبتلا مجبور میشود، برای رفع مدفوع فشار بسیار زیادی را به این موضع وارد کند. سایر علل به این شرح است:

یبوست مزمن
بارداری و زایمان
کهولت سن
اسهال
نشستن طولانی مدت
بلند کردن اجسام سنگین
رابطه مقعدی
چاقی و ژنتیک
علائم هموروئید
علائم و نشانه های آزار دهنده این عارضه موجب شده بیماران خیلی سریع به وجود این توده خوش خیم ولی دردناک در مقعد پی ببرند. برخی از مهمترین علائم عبارتند از :

خونریزی
درد مقعد هنگام دفع مدفوع
سوزش و خارش در ناحیه مقعد
توده های بیرون زده از مقعد
لمس توده های متورم در اطراف عضله مقعدی
تماس با کارشناسان
بیماران می توانند از طریق این شماره تماس با کارشناسان ما در ارتباط باشند و پاسخ سوالات خود در رابطه با تشخیص و درمان این بیماری را دریافت کنند.

02186084961
عمل بواسیر با لیزر هموروئید
درمان بواسیر با لیزر
همانطور که اشاره شد، در این بیماری سیاهرگ های مقعد تحت فشار قرار میگیرند و گشاد یا متورم میشوند. این وضعیت ممکن است تا جایی پیشروی کند که زائده هایی گوشتی از مقعد خارج شوند و حتی دریچه مقعد را مسدود کنند. متاسفانه هیچ دارویی و یا درمان خانگی نمی تواند به طور کامل این تورم را از بین ببرد تا رگ به حالت اولیه برگردد. بنابراین تنها راه پیش رو این است که این بافت یا زائده ایجاد شده را بریده و از مقعد خارج کنند.

در گذشته برای برداشتن این زائده ها از تیغ جراحی استفاده میشد که مشکلات خونریزی، بیهوشی و دوران نقاهت طولانی مدت را بهمراه داشت. با ورود تکنولوژی لیزر به دنیای پزشکی، روش های نوینی برای جراحی و درمان بسیاری از بیماری ها ابداع شد که درمان بواسیر با لیزر یکی از روش ها می باشد که با استقبال و رضایت دکتر و بیمار بهمراه است.

برای درمان قطعی بواسیر با لیزر به کمتر از نیم ساعت زمان نیاز داریم. در طول عمل بیمار را بیهوش نمی کنند و از بی حسی موضعی برای آرامش خاطر  استفاده شود.

برای انجام جراحی سرپایی هموروئید با لیزر باید بر روی شکم دراز کشید، و پرستار بیمار را آماده کرده و موضعی که قرار است تحت درمان با لیزر قرار گیرد را باز گذاشته و نواحی دیگر را با پارچه می پوشاند.

در این روش درمان تنها با تابش اشعه انجام میشود و از چاقو و تیغ جراحی استفاده نمی کنند. اشعه لیزر بافت اضافه را بدون هیچ درد یا خونریزی از بین می برد.

بعد از عمل نیازی به بستری نیست و بیمار در همان روز مرخص میشود. حتی بازگشت او به محیط کار نیز مشکلی ندارد. با توجه به اینکه لیزر همزمان با برداشتن زائده جلوی خونریزی را میگیرد نیاز به تعویض پانسمان هم نمی باشد.

به نقل از webmd.com

With an electric probe, a laser beam, or an infrared light, your doctor will make a tiny burn to remove tissue and painlessly seal the end of the hemorrhoid, causing it to close off and shrink. This works best for prolapsed hemorrhoids.

با یک پروب الکتریکی، یک پرتو لیزر یا یک نور مادون قرمز (تولید می شود.) دکتر شما یک سوختگی (برش) کوچک ایجاد می کند، تا بافت را برداشته و انتهای بواسیر را بدون درد ببندد، (لیزر) باعث بسته شدن و کوچک شدن آن (بواسیر) می شود. این روش (لیزر) برای بواسیرهای افتاده یا پرولاپس شده ( بزرگ تر) بهتر است.
مزایای عمل لیزر بواسیر
مزیت ها و ویژگی های متعدد تکنولوژی لیزر، موجب شده امروزه اغلب درمان ها از جراحی چشم تا عمل قلب با این روش انجام شوند و درمان این بیماری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در ضمن مزایای متعدد لیزر نسبت به جراحی موجب شده جایگزین بسیار مناسبی برای آن باشد. شاید اگر شما نیز با این مزیت ها آشنا شوید، این گفته را تایید کنید:

درمان سریع کمتر از نیم ساعت
درمان سرپایی و بدون نیاز به بستری
بدون درد و خونریزی
درمان قطعی (با کمترین میزان بازگشت بیماری)
بهبودی سریع و نقاهت کوتاه مدت
صرفه جویی در زمان و هزینه
بدون نیاز به پانسمان و مراقبتهای بعدی
مناسب برای درمان بواسیر داخلی و خارجی
هزینه عمل جراحی سرپایی بواسیر با لیزر
هزینه لیزر بواسیر بسته به فاکتورهای مختلفی تعیین میشود. این فاکتورها شامل نوع بواسیر، تعداد آنها، نوع لیزر، مرکز درمانی که لیزر را انجام میدهید و دستمزد پزشک میشود. پس تعیین اینکه دقیقاً هزینه شما چه مقدار است، نشدنی است.

برای اطلاع از هزینه ها می توانید به کلینیک ما مراجعه کنید. در ضمن در کلینیک دکتر عابدیان، معاینه بیماران و محاسبه هزینه ها رایگان انجام میشود.

دریافت نوبت ویزیت
شما می توانید برای اطلاع از میزان دقیق هزینه های لیزر سرپایی بواسیر و یا مشاوره، از طریق این شماره واتساپ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

۰۹۱۹۸۷۷۰۲۸۴
فیلم عمل جراحی هموروئید با لیزر
در این فیلم میتوانید نحوه درمان بواسیر با لیزر را به خوبی مشاهده نمایید. تمامی مراحل درمان که در فیلم مشاهده می کنید، سرپایی و بدون درد یا خونریزی انجام میشود.


پیشگیری
رعایت نکات زیر می تواند به سرعت بخشیدن در بهبودی پس از درمان هموروئید با لیزر کمک کند:

سعی کنید، مدت طولانی از روز را نشینید.
تحرک خود را افزایش دهید و حتما ساعت هایی از روز را به ورزش اختصاص دهید.
از زور زدن در توالت به شدت پرهیز کنید.
حتما در رژیم غذایی خود از سبزیجات و حبوبات برای تامین فیبر استفاده کنید.
حمام سیتز یا نشستن در آب گرم می تواند در درمان موثر باشد.
برای نشستن از یک بالش نرم دوناتی شکل کمک بگیرید.
نوشیدن حداقل 8 لیوان آب و مایعات در طول روز را فراموش نکنید.
از لباس های چسبان استفاده نکنید.
ورزش کگل
سعی کنید جنس لباس های شما به خصوص لباس زیر از الیاف طبیعی مثل پنبه و نخ باشد.
بهداشت مقعد را رعایت کنید. اما این مسئله نباید باعث شود، بیش از حد خود را بشویید.
از شوینده و یا وسایل بهداشتی که ممکن است سبب تحریک پوست شوند، پرهیز کنید.
مصرف داروهای ملین می تواند در درمان یبوست موثر باشد، اما در مصرف آن زیاده روی نکنید، در غیر این صورت نتیجه عکس می گیرید.

منبع :کلینیک عابدیان

yeganeh
yeganeh مرکز درمان تهران کلینیک تخصصی درمان بیماری عای مقعدی با لیزر در تهران darmantehran.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋