یاسئومی

یاسئومی

خدمات سئو (SEO) برای کسب رتبه و افزایش کلیک
توسط ۳ نفر دنبال می شود

سرعت پایین چه آسیبی بر سئو میزند؟ چگونه سرعت سایتمان را با یاسئومی بالا ببریم؟

 

 

یادگیری نحوه افزایش سرعت وب سایت یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. صفحات با بارگذاری سریع برای موفقیت وب سایت بسیار مهم هستند زیرا بر عوامل بسیاری تأثیر می گذارند. فقط یک یا دو ثانیه تاخیر می تواند کاهش دهد:
بازدید از صفحه
رضایت مشتری
تبدیل ها
تجربه ی کاربر
رتبه بندی جستجو
سود
و بیشتر…
باور نمی کنی؟ شواهد زیر را همراه با لیست بزرگی از کارهایی که می توانید برای سرعت بخشیدن به وب سایت خود انجام دهید، پیدا خواهید کرد.

 

چگونه کمبود سرعت سایت شما را می کشد

قبل از پرداختن به بخش نحوه انجام، بیایید در مورد بدی سایتی که بیشتر در سایت کند است صحبت کنیم. بالاخره چند ثانیه دیگر چیست؟ آیا مردم دیگر وقت ندارند؟ معلوم شد که واقعا این کار را نمی کنند.

 

1. نرخ پرش را افزایش می دهد

یک وب سایت با بارگذاری آهسته مردم را وادار به ترک آن می کند. به خصوص در تلفن همراه، طبق یک مطالعه گوگل، هر چه سایت شما کندتر باشد، احتمال جهش بازدیدکنندگان بیشتر است.
همانطور که می بینید، فقط دو ثانیه می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند و تنها چهار ثانیه می تواند نرخ پرش را 100٪ افزایش دهد. نتیجه‌گیری: اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان به اطراف بمانند، سایت خود را سریع کنید.

 

2. تبدیل ها را کاهش می دهد (پول کمتر)

علاوه بر موارد فوق، سرعت بخشیدن به وب سایت شما در تبدیل ها نیز تاثیر دارد. به عنوان مثال، پورتنت دریافت که زمانی که سایت های تجارت الکترونیک از دو به یک ثانیه زمان بارگذاری صفحه می روند، می توانند درآمد خود را دو برابر کنند.
این بزرگ است!
به طور مشابه، والمارت یاد گرفت که هر چه صفحات آنها سریعتر باشند، احتمال خرید بیشتری برای بازدیدکنندگان وجود دارد:
هر یک ثانیه بهبود سرعت سایت، تبدیل ها را تا 2 درصد افزایش می دهد.
هر کاهش 100 میلی‌ثانیه زمان بارگذاری صفحه باعث افزایش درآمد تا 1 درصد می‌شود.
مثال دیگر Simyo است که برای یک ثانیه افزایش زمان بارگذاری صفحه، 25 درصد از تبدیل ها را از دست داد.
مطالعات موردی بسیار بیشتری مانند آن در سراسر وب وجود دارد. مانند نرخ پرش، این اثر به ویژه در تلفن همراه قابل مشاهده است، که معمولاً کندتر است.
این را با این واقعیت همراه کنید که این روزها بیشتر مردم از دستگاه های تلفن همراه برای گشت و گذار در اینترنت استفاده می کنند تا دستگاه های دسکتاپ و اینکه کاربران در مورد سرعت سایت بسیار سختگیر هستند و شما نیاز به اولویت داشتن عملکرد وب سایت را درک خواهید کرد.

 

3. رتبه جستجو را کاهش می دهد (ترافیک ارگانیک کمتر)

از آنجایی که بازدیدکنندگان به سرعت سایت اهمیت می دهند، گوگل در رتبه بندی وب سایت ها نیز اهمیت می دهد. این خط مشی رسمی از سال 2010 بوده و از سال 2018 به موبایل نیز گسترش یافته است.
مورد دوم حتی مهم‌تر است، زیرا گوگل از آن زمان به فهرست اول تلفن همراه تغییر داده است تا با استفاده از وب مدرن سازگار شود. این بدان معناست که وب سایت ها بر اساس عملکرد حضور تلفن همراه خود رتبه بندی می شوند، نه سایت های دسکتاپ. این شامل نسخه‌های وب‌سایت غیر موبایلی می‌شود و یک معکوس کامل از وضعیت سابق است.
در نتیجه، اگر سایت شما به کندی در موبایل بارگذاری شود، رتبه جستجوی شما را به طور کلی پایین می آورد، نه فقط در جستجوی موبایل. و در حالی که گوگل می‌گوید این واقعاً فقط بر کندترین وب‌سایت‌ها تأثیر می‌گذارد، سرعت سایت بر نرخ پرش، زمان حضور در سایت و سایر نشانگرهایی که موتورهای جستجو در نظر می‌گیرند نیز تأثیر می‌گذارد.
بعلاوه، یک صفحه بارگذاری کند ممکن است بر خزیدن تأثیر منفی بگذارد، زیرا ربات‌های خزنده بودجه کمی دارند. در نتیجه، ممکن است صفحات کمتری را پیدا کنید که توسط گوگل ایندکس شده اند.

 

4. تجربه کاربر را کاهش می دهد

همه موارد فوق اساساً به یک چیز خلاصه می شود: تجربه کاربر. اگر ضعیف باشد، برای سایت شما بد است، اگر عالی باشد، تأثیر معکوس دارد.
در برخی موارد، سرعت سایت حتی می تواند تعیین کند که آیا یک وب سایت اصلا برای مخاطبان شما قابل استفاده است یا خیر. یکی از چشمگیرترین نمونه های آن مربوط به روزهای اولیه یوتیوب است،
در اینجا، کاهش وزن صفحه از 1.2 مگابایت به 100 کیلوبایت، زمان لازم را برای کاربران در آسیا، آمریکای جنوبی، آفریقا و سایر مکان‌های دورافتاده برای شروع تماشای ویدیو از 20 دقیقه به 2 دقیقه کاهش داد. در نتیجه، بازارهای کاملاً جدیدی را باز کرد.
مسلماً، معماری آنلاین از آن زمان تا حد زیادی بهبود یافته است، اما موضوع هنوز پابرجاست.
بنابراین، به طور خلاصه، اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان را در سایت خود نگه دارید، تبدیل‌ها را افزایش دهید، در موتورهای جستجو رتبه خوبی کسب کنید و بازدیدکنندگان را راضی نگه دارید، باید یک تجربه عالی از نظر سرعت در هر زمان و در هر اندازه صفحه نمایش ارائه دهید.

 

بنابراین، سرعت وب سایت شما چقدر باید باشد؟

قبل از اینکه به چگونگی سریع‌تر کردن وب‌سایت خود بپردازید، مهم است که یک هدف تعیین کنید. اصلا هدفت چیه؟ وب سایت شما باید چقدر سریع بارگذاری شود؟ چقدر سرعت برای سریع بودن کافی است؟
Backlinko دریافت که میانگین زمان بارگذاری وب سایت ها در صفحه اول گوگل 1.65 ثانیه است. بنابراین، اگر می‌خواهید سایت شما در آنجا رتبه‌بندی شود، ممکن است هدف خوبی برای شلیک کردن باشد. با این حال، به گفته خود گوگل، عدد جادویی سه ثانیه است. با این حال، همانطور که قبلاً مشخص کرده‌ایم، هر چه سریع‌تر بهتر باشد.

جالب اینجاست که در همان مطالعه‌ای که گوگل قانون سه ثانیه را تعیین کرد، آنها دریافتند که اکثر وب‌سایت‌ها به این معیار نزدیک نیستند.
در حالی که این خبر بدی برای تجربه عمومی کاربر در اینترنت است، در واقع خبر خوبی برای شماست!
به این معنی که اگر تلاش کنید تا سرعت وب سایت خود را به سطوح قابل قبولی برسانید، خود را تا حد زیادی از بقیه سایت ها متمایز خواهید کرد. این یک راه عالی برای برتری نسبت به رقبا در تقریباً هر زمینه ای از موفقیت وب سایت است.
خیلی خوب به نظر می رسد، درست است؟
بنابراین، بدون بحث بیشتر، بیایید ببینیم که چه کاری می توانید برای سرعت بخشیدن به وب سایت خود و رسیدن به آن هدف انجام دهید.

در اینجا نحوه بالا بردن سرعت سایت وردپرسی خود قدم به قدم آورده شده است
در ادامه ۲۴ راه برای افزایش سرعت وب‌سایت و جذاب‌تر کردن آن برای بازدیدکنندگان خواهیم داشت.
اگر زیاد به نظر می رسد نگران نباشید. لازم نیست همه کارها را یکجا انجام دهید. در واقع، در ادامه در مورد چگونگی تصمیم گیری برای انجام اولین کار صحبت خواهیم کرد. اگر سایت شما کند است، بهتر است فقط چند تغییر را اعمال کنید تا اینکه هیچ کاری انجام ندهید. همیشه می توانید زمان بیشتری را برای انجام کارهای بیشتر اختصاص دهید.
با توجه به این موضوع، بیایید برویم.

 

1. تست سرعت را اجرا کنید

وقتی به دنبال افزایش سرعت وب سایت خود هستید، همیشه ایده خوبی است که با یک تست سرعت شروع کنید. این به شما نشان می دهد که در حال حاضر از نظر سرعت بارگذاری در چه وضعیتی هستید و همچنین مشکلاتی که ممکن است سایت شما داشته باشد را برجسته می کند.
شما تعدادی ابزار دارید که می توانید برای این کار استفاده کنید. یکی از موارد مورد علاقه ما GTmetrix است، با این حال، همه آنها بسیار شبیه به یکدیگر کار می کنند.
اولین گام این است که URL خود را وارد کرده و برای اجرای تست اینتر را بزنید.
پس از انجام این کار، امتیاز کلی سرعت و اطلاعاتی در مورد سایت خود دریافت خواهید کرد.
در این بخش، به راحتی خواهید دید که آیا تغییراتی که در وب سایت خود ایجاد می کنید، تفاوت ایجاد می کند یا خیر.
پس از آن، توصیه های ملموسی در مورد چگونگی بهتر کردن سایت خود خواهید یافت. در مورد GTmetrix، این سرویس برای ارائه پیشنهادات، سایت شما را بر اساس معیارهای گوگل و یاهو اجرا می کند.
به این نکته توجه کنید، به شما می گوید که کدام یک از نکات زیر ممکن است برای شروع با شما مناسب تر باشد.
در نهایت، بسیاری از ابزارهای تست سرعت نیز یک نمودار به اصطلاح آبشار دارند.
این دقیقاً به شما نشان می دهد که چه قسمت هایی از سایت شما به چه ترتیبی بارگذاری می شود و مرورگر چقدر زمان صرف هر فایل و جزء می کند. آنها برای شناسایی تنگناها عالی هستند و ما اغلب در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.
با یک حساب کاربری رایگان، GTmetrix همچنین به شما امکان می دهد مکان های مختلف آزمایش، مرورگر، سرعت اتصال و موارد دیگر را پیکربندی کنید. همچنین به شما این امکان را می دهد که گزارش ها را برای مقایسه بعدی ذخیره کنید، به طور خودکار صفحات را نظارت کنید و ویژگی های اضافی را ارائه دهید. بسیار توصیه شده!

 

ابزارهای اضافی تست سرعت

علاوه بر این، ایده خوبی است که Google Analytics خود را در قسمت Behavior > Site Speed ​​> Page Timings بررسی کنید.
این باعث می شود که به راحتی صفحاتی را در سایت شما که مشکل سرعت دارند شناسایی کنید. با دانستن این موضوع، می توانید اقدامات هدفمندتری انجام دهید. توجه: این ویژگی در حال حاضر در Google Analytics 4 جدید موجود نیست.
علاوه بر این، می توانید از این ابزارهای تست وب سایت نیز استفاده کنید، همه آنها رایگان هستند:
Google PageSpeed ​​Insights - ابزار رسمی Google. اطلاعات زیادی به اندازه سایرین در این لیست ندارد، اما برای یک مرور کلی و تعیین اولویت‌ها در مورد آنچه که باید ابتدا اصلاح شود، خوب است.
Pingdom - رابط کاربری بسیار تمیز و دقیق با اطلاعات زیادی. Pingdom همچنین به شما اجازه می دهد تا سایت خود را از مکان های مختلف آزمایش کنید. این ابزار همچنین دارای یک نسخه پریمیوم با ویژگی های بیشتر است.
Lighthouse - این در ابزارهای توسعه دهنده کروم تعبیه شده است، بنابراین می توانید آن را مستقیماً در صفحه مورد نظر اجرا کنید و فوراً به نتیجه برسید.
WebPageTest - نتایج را از مرورگرهای واقعی در حال اجرا بر روی سیستم عامل های رایج جمع آوری می کند. همچنین به شما امکان می دهد از مکان های زیادی تست کنید و کیفیت های مختلف اتصال را شبیه سازی کنید. این ابزار بسیار فنی است اما می توانید با آن سرعت سایت خود را عمیقاً بررسی کنید.
Test My Site - به طور خاص عملکرد تلفن همراه سایت شما را آزمایش می کند، حتی اتصالات 3G و 4G را شبیه سازی می کند. Test My Site همچنین به شما امکان می دهد خود را با رقبا مقایسه کنید، افزایش درآمد یک سایت سریعتر را محاسبه کنید و می توانید گزارش کامل را برای شما ایمیل شود.
مهم نیست که کدام ابزار را انتخاب می کنید، مهم است که نتایج اولیه خود را یادداشت کنید. اینها به عنوان معیاری عمل می کنند که می توانید مراحل خود را برای بهبود سایت خود اندازه گیری کنید.
همچنین ممکن است آزمایش را چند بار یا از مکان‌های مختلف (در صورت وجود) اجرا کنید تا یک میانگین را بیابید، زیرا هر تست سرعت نتایج یکسانی نخواهد داشت. پس از آن، وقت آن است که روی بهبود آنچه می بینید تمرکز کنید.

 

2. زمان خود را برای اولین بایت (TTFB) بررسی کنید

زمان رسیدن به اولین بایت مدت زمانی است که طول می کشد تا سایت شما شروع به بارگذاری کند. چرا این مهم است؟ زیرا Moz همبستگی قوی بین TTFB و رتبه جستجو پیدا کرده است. آنها همچنین دریافتند که زمان تا زمانی که یک صفحه به طور کامل بارگیری می شود و اندازه صفحه تأثیر یکسانی ندارد.

توصیه رسمی Google برای TTFB کمتر از 200 میلی‌ثانیه است. با این حال، طبق گفته Backlinko، میانگین زمان برای اولین بایت 1.286 ثانیه در دسکتاپ و 2.594 ثانیه در تلفن همراه است. بنابراین، فضای زیادی برای بهبود برای سایت متوسط، احتمالاً از جمله سایت شما، وجود دارد.
همانطور که می توانید تصور کنید، TTFB بیشتر یک مشکل سرور است. این مدت زمانی است که مرورگر برای ارسال درخواست به سرور، پردازش آن و ارسال پاسخ توسط سرور نیاز دارد. می توانید این عدد را هم در ابزارهای توسعه دهنده مرورگر و هم در ابزارهای تست سرعت مشاهده کنید (نمودار آبشار را بررسی کنید).
اگر TTFB شما در حاشیه پیشنهادی قرار نمی گیرد، گزینه های زیر را برای رفع آن دارید:
زمان پاسخ سرور خود را بهبود بخشید یا
بهبود ارائه محتوا
بیایید به چند احتمال برای هر دو بپردازیم.

 

3. یک ارائه دهنده میزبانی مناسب را انتخاب کنید

همانطور که گفته شد، سرور شما نقش مهمی در زمان اولین بایت و سرعت بارگیری صفحات شما به طور کلی دارد. مگر اینکه خودتان بدانید که چگونه سرور بسازید، به احتمال زیاد فضای سرور را از یک ارائه دهنده هاست اجاره می کنید.
در حالی که در ابتدا استفاده از هاست اشتراکی ارزان خوب است، هنگامی که شروع به دریافت ترافیک کردید، باید مطمئن شوید که هاست شما با تقاضاها رشد می کند.
اولین چیزی که در اینجا باید به آن توجه کرد نوع میزبانی است که استفاده می کنید:
به اشتراک گذاشته شده - به معنای واقعی کلمه آنچه در نام آن می گوید. شما یک سرور را با بسیاری از وب‌سایت‌های دیگر به اشتراک می‌گذارید که همگی برای منابعی مانند قدرت CPU، RAM و غیره رقابت می‌کنند.
سرور خصوصی مجازی (VPS) - مشابه به اشتراک گذاشته شده، با این حال، شما سایت های دیگر کمتری در یک دستگاه دارید و همه منابع پردازش اختصاصی خود را بدون امکان فراتر رفتن از آنها دریافت می کنند.
اختصاصی - در اینجا، شما به تنهایی سرور خود را دارید، به علاوه کنترل روی تنظیمات، سخت افزار و بسیاری موارد دیگر. با این حال، این به مهارت های فنی برای رسیدگی به آن یا پول برای استخدام شخصی که آنها را دارد نیاز دارد.
Cloud - سریعترین نوع میزبانی در حال رشد. Cloud از یک مدل پرداخت به اندازه شما استفاده می کند: شما به همان اندازه که نیاز دارید به قدرت پردازشی دسترسی دارید. برای افزایش ترافیک بسیار خوب است اما گران تر است.
مدیریت شده - این به ویژه برای وردپرس در دسترس است و زمانی است که ارائه دهنده بیشتر کارهای مربوط به میزبانی را انجام می دهد. این شامل مواردی مانند امنیت، پشتیبان گیری، عملکرد و غیره می شود. با میزبانی مدیریت شده، می توانید کاملاً بر روی ساخت سایت خود تمرکز کنید. این نوع خدمات با قیمتی همراه است.

 

بنابراین، چه چیزی را باید انتخاب کنید؟

تقریباً همه با میزبانی مشترک شروع می کنند و این خوب است. با این حال، در برخی موارد، راه اندازی سرور می تواند به یک گلوگاه برای سرعت سایت شما تبدیل شود. در آن مرحله، زمان آن رسیده است که به چیزی مناسب تر ارتقا دهید.
یکی از مواردی که در این مورد باید در نظر داشت موقعیت مکانی است. همانطور که در زیر بیشتر بحث خواهیم کرد، مهم است که داده های شما چقدر باید طی کنند. هر چه فاصله بین سرور شما و شخصی که درخواست دیدن سایت شما را دارد بیشتر باشد، تاخیر بیشتری در پاسخ خواهد داشت. شما می توانید با بارگذاری سایت خود از مکان های مختلف در یکی از ابزارهای تست سرعت، این را برای خودتان آزمایش کنید.
به همین دلیل، خوب است یک ارائه دهنده میزبانی انتخاب کنید که یک مرکز داده در نزدیکی جایی که بیشتر مخاطبان شما در آن ساکن هستند، داشته باشد. هنگام انتخاب هاست جدید فقط باید به نکاتی توجه کنید.
برای تجزیه و تحلیل بسیار فنی تاخیر و TTFB، این پست را در Moz بررسی کنید. در غیر این صورت، نکته بعدی را ببینید.

 

4. بهبود زمان پاسخ سرور

اگر زمان پاسخگویی سرور شما کند است، یکی از بزرگترین عوامل در اینجا می تواند جستجوی DNS باشد. اگر نمی دانستید، DNS مخفف سیستم نام دامنه است. این شامل سرورهایی است که دارای یک پایگاه داده با اطلاعات مربوط به نام دامنه متعلق به کدام آدرس IP است.
آدرس های IP دنباله ای از اعدادی مانند 172.67.15.121 هستند که هر دستگاه موجود در اینترنت را شناسایی می کند. با این حال، به دلیل سختی به خاطر سپردن آنها، ما نام های دامنه را اختراع کردیم و مکانی را راه اندازی کردیم که بداند نام دامنه به کدام IP تعلق دارد.
تا اینجا همه چیز مشخص است؟
نتیجه این است که وقتی شخصی با تایپ دامنه در مرورگر خود درخواست دیدن یک وب سایت را می دهد، اولین درخواست به DNS می رود و سپس آن را به آدرس IP مربوطه منتقل می کند.
البته اگر DNS کند باشد، این کار زمان بارگذاری کلی صفحه را افزایش می دهد. بنابراین، اگر TTFB با سایت شما مشکل دارد، یک راه حل بالقوه این است که به یک ارائه دهنده DNS سریعتر تغییر دهید. اگر بخواهیم منصف باشیم، اپل احتمالاً برای سرعت بخشیدن به وب سایت خود نباید نگران سرورهای نام خود باشد…
اولین قدم برای آن این است که به دنبال DNS باشید که در حال حاضر از آن استفاده می کنید. با وارد کردن نام دامنه خود در این صفحه می توانید این کار را انجام دهید.
پس از آن، ممکن است بخواهید این مقایسه ارائه دهندگان DNS (ماهانه به روز می شود) را بررسی کنید تا ببینید کجا ایستاده اید.
اگر متوجه شدید که عملکرد DNS شما می‌تواند بهتر باشد، می‌توانید در ارائه‌دهنده دیگری ثبت نام کنید (مثلاً Cloudflare که یک DNS رایگان ارائه می‌دهد) و سپس دامنه خود را به سرورهای نام جدید نشان دهید. دستورالعمل های نمونه در اینجا موجود است. با این حال، این روند برای همه ارائه دهندگان مشابه خواهد بود.

 

5. تغییر به HTTP/2 را در نظر بگیرید

اینترنت با پروتکل HTTP اجرا می شود. اتصال بین مرورگرها و سرورها را ممکن می کند و بخشی جدایی ناپذیر از ارتباطات داده در وب است. علاوه بر این، دلیل شروع آدرس های وب با HTTP:// یا HTTPS:// نیز به همین دلیل است.
با این حال، آیا می دانستید که نسخه های مختلفی از پروتکل HTTP وجود دارد؟
درست است، HTTP/2 در اوایل سال 2015 منتشر شد و با چندین بهبود سرعت همراه است که به مرورگرها اجازه می‌دهد وب‌سایت‌ها را سریع‌تر بارگیری کنند (برای جزئیات فنی لینک را بررسی کنید).
برای اینکه ببینید آیا سایت شما قبلاً از HTTP/2 پشتیبانی می کند یا خیر، به تب Network ابزارهای توسعه دهنده مرورگر خود بروید (ممکن است لازم باشد ستون Protocol را با کلیک راست فعال کنید).

روش دیگر، از این ابزار توسط KeyCDN استفاده کنید.

اگر اینطور نیست، اولین قدم برای انتقال سایت از HTTP به HTTP/2 این است که Google Analytics خود را بررسی کنید تا ببینید کاربران شما عمدتاً با کدام مرورگرها از سایت شما بازدید می کنند. این اطلاعات را در بخش فناوری > جزئیات فنی یا مخاطب > فناوری > مرورگرها و سیستم عامل، بسته به نسخه Google Analytics که استفاده می کنید، پیدا می کنید.
آن را با مرورگرهایی مقایسه کنید که در حال حاضر از HTTP/2 پشتیبانی می کنند. از این گذشته، اگر مخاطبان شما از آن سود نبرند، اجرای چیزی منطقی نیست.
در مرحله دوم، اگر می‌خواهید تغییر دهید، باید سایت خود را از HTTP به HTTPS منتقل کنید. پروتکل جدید فقط از طریق اتصالات امن در دسترس است.
تغییر واقعی سرور شما از یک پروتکل به پروتکل دیگر بسیار فنی است، بنابراین بهتر است از میزبان خود بخواهید که به شما کمک کند. اگر می‌خواهید خودتان آن را امتحان کنید، دستورالعمل‌های مربوط به سرورهای آپاچی را در اینجا و برای NGINX در این صفحه پیدا می‌کنید. از طرف دیگر، برخی از CDN ها مانند Cloudflare (به زیر مراجعه کنید) نیز به طور پیش فرض داده ها را از طریق HTTP/2 تحویل می دهند.

 

6. از یک شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید

اگر به مخاطبان جهانی غذا می‌دهید، یک راه جایگزین برای مقابله با مشکل ذکر شده تأخیر و مکان وجود دارد: شبکه‌های تحویل محتوا.
اینها اساساً شبکه‌هایی از رایانه‌ها هستند که در سرتاسر جهان واقع شده‌اند و همگی حاوی یک کپی از وب‌سایت شما یا حداقل مهم‌ترین فایل‌های ثابت آن هستند.
استفاده از CDN ها از نظر سرعت بخشیدن به وب سایت مزایای متعددی دارد:
کاربران داده ها را از نزدیکترین مکان به آنها دریافت می کنند. این باعث کاهش فاصله و در نتیجه احتمال تاخیر و تاخیر در افزایش زمان بارگذاری صفحه می شود.
بار سرور را می توان به جای یک سرور بین تعدادی از سرورها توزیع کرد. این امر احتمال افزایش سرعت دانلود را در زمان‌های پر ترافیک کاهش می‌دهد.
ما یک مقاله کامل در مورد CDN ها، از جمله ارائه دهندگان CDN محبوب داریم، بنابراین در صورت علاقه می توانید با آن شروع کنید.

 

7. فشرده سازی را فعال کنید

به طور کلی، شما باید سعی کنید وزن صفحه را تا حد امکان کوچک نگه دارید. به گفته گوگل، بهترین روش این است که کمتر از 500 کیلوبایت بمانید، حتی اگر اکثر وب سایت ها بسیار بالاتر از آن باشند.
آیا مال شما یکی از آنهاست؟ سپس یکی از راه‌های کوچک کردن آن و افزایش سرعت وب‌سایت، استفاده از فشرده‌سازی است.
احتمالاً با این مفهوم از فایل های فشرده موجود در رایانه خود آشنا هستید. این روشی برای کاهش اندازه فایل ها برای انتقال سریعتر آنها است. همین مورد در سرور شما امکان پذیر است. به علاوه، این در واقع چیزی است که مرورگرهای مدرن به طور پیش فرض درخواست می کنند.
اولین قدم در اینجا این است که بررسی کنید آیا فشرده سازی از قبل در وب سایت شما فعال است یا خیر. شما معمولاً می توانید آن را در ابزارهای تست سرعت که در بالا توضیح داده شد مشاهده کنید.
با این حال، ابزارهایی مانند این وجود دارد که می توانید به سادگی آدرس سایت خود را وارد کنید و وضعیت فشرده سازی شما را به شما می گوید.
روش استاندارد فشرده سازی آنلاین Gzip است. با این حال، موارد مدرن تری مانند Brotli نیز وجود دارند که در حال افزایش محبوبیت هستند.
اگر یک سایت وردپرسی دارید، افزونه‌های کش مانند W3 Total Cache، WP Fastest Cache یا WP Super Cache معمولاً دارای تنظیماتی برای فعال کردن فشرده‌سازی Gzip هستند. در طول این پست چندین بار به این افزونه ها اشاره خواهیم کرد.
همچنین می‌توانید از افزونه Enable Gzip Compression با نام مناسب برای تنظیم آن استفاده کنید.
یا اگر آپاچی را اجرا می کند، با افزودن کد زیر به فایل htaccess. روی سرور خود، آن را به صورت دستی روشن کنید.
هنگام استفاده از سرور NGINX، موارد زیر را به nginx.conf اضافه کنید.

 

8. از ذخیره سازی استفاده کنید

به طور کلی، کش به معنای ذخیره بخش ها یا کل وب سایت شما به گونه ای است که دسترسی به آنها سریعتر و در نتیجه بارگذاری شود.
به عنوان مثال، زمانی که شخصی درخواست می‌کند صفحه‌ای را در یک سایت وردپرس ببیند، سرور معمولاً صفحه HTML را از فایل‌های PHP ایجاد می‌کند و آن را با محتوای استخراج‌شده از پایگاه داده پر می‌کند. با این حال، همچنین می توان صفحه HTML تمام شده را ذخیره کرد و بلافاصله آن را ارائه کرد.
همانطور که می توانید تصور کنید، این باعث صرفه جویی در زمان پردازش می شود و به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا آن صفحه را زودتر ببینند. این دقیقا همان چیزی است که در حافظه پنهان وجود دارد، در این مورد حافظه پنهان سرور، و چند احتمال دیگر وجود دارد:
حافظه پنهان مرورگر - به مرورگرها می‌گوید که دارایی‌های ثابت مانند شیت‌های سبک یا فایل‌های جاوا اسکریپت را روی هارد دیسک محلی ذخیره کنند. به این ترتیب، مرورگر می تواند به سادگی از آنجا به جای دانلود مجدد از آنها استفاده کند. این به ویژه برای بازدیدکنندگان مکرر مفید است.
کش کردن اشیاء - پرس و جوهای پایگاه داده را در حافظه محلی سرور ذخیره می کند تا بتواند بدون نیاز به دسترسی واقعی به پایگاه داده به آنها پاسخ دهد. بهتر است از این فقط در VPS یا هاست اختصاصی استفاده کنید، در موارد اشتراکی ممکن است اثر معکوس داشته باشد.
کش لبه - این به معنای ذخیره فایل ها در سروری نزدیک به کاربر نهایی است. ما قبلاً وقتی در مورد CDN صحبت می کردیم به این موضوع پرداختیم.
در مورد نحوه فعال کردن کش، در وردپرس، می توانید از افزونه های ذکر شده استفاده کنید. آنها معمولاً چندین روش برای ذخیره سازی سایت شما ارائه می دهند.
هنگام استفاده از یک وب سایت استاتیک، می توانید کش مرورگر را در فایل htaccess. با کد زیر تنظیم کنید (به هر حال این برای وردپرس نیز کار می کند).
موارد فوق اساساً به مرورگر می گوید که چه مدت باید انواع مختلف فایل ها را نگه دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه کدام تنظیمات منطقی هستند، این پست را بررسی کنید.

 

9. اندازه تصویر را کاهش دهید

تصاویر نقش ویژه ای در سرعت بخشیدن به وب سایت ها ایفا می کنند، زیرا آنها معمولاً یکی از آنها هستند، اگر بزرگ ترین عناصر در صفحات وب نباشند.
این به این دلیل است که آنها حاوی اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به متن ساده هستند و بنابراین از نظر اندازه بزرگتر هستند و بارگذاری آنها زمان بیشتری می برد. در نتیجه، هنگامی که بهینه سازی نشده باشد، فایل های تصویری می توانند به راحتی چندین تا ده ها مگابایت حجم داشته باشند. اگر به این فکر کنید که برای گوگل اندازه ایده آل صفحه زیر 500 کیلوبایت است، این به راحتی تبدیل به یک مشکل می شود.
با این حال، تصاویر برای جذاب کردن محتوای آنلاین و ارائه اطلاعات اضافی نیز مهم هستند. در مورد فروش محصولات، آنها در واقع ضروری هستند.
پس چگونه این دو را با هم جمع می کنید؟ با کوچک کردن تصاویر تا حد امکان.

 

چگونه تصاویر خود را کوچک کنیم

در اینجا چندین راه برای اطمینان از اینکه اندازه تصویر شما از کنترل خارج نمی شود وجود دارد:
از نوع فایل مناسب استفاده کنید - چندین نوع فایل تصویری وجود دارد که هر کدام نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند. JPG گزینه خوبی برای تصاویر با رنگ های زیاد مانند عکس است. PNG برای گرافیک های متن محور با کمتر از 16 رنگ یا تصاویر با پس زمینه شفاف مانند لوگو عالی است. از سوی دیگر، گیف‌ها برای تصاویر متحرک یا عناصر کوچک با رنگ‌های کمی مانند آیکون‌ها عالی هستند.
تصاویر را به اندازه ای که در آن ظاهر می شوند برش دهید - اگر عرض یک تصویر روی صفحه فقط 500 پیکسل باشد، پست کردن یک تصویر 1000 پیکسلی و کوچک کردن آن از طریق ویژگی عرض و ارتفاع، اتلاف منابع است. این همچنان منجر به بارگیری تصویر در اندازه کامل می شود. در نتیجه، ابتدا تصویر خود را فقط به قسمتی که نیاز دارید برش دهید، سپس اندازه آن را به همان اندازه که لازم است تغییر دهید. در اینجا ابزاری وجود دارد که می تواند در مورد دومی کمک کند.
فشرده سازی تصاویر - درست مانند سایر فایل های سرور خود، می توانید تصاویر را طوری فشرده کنید که کوچکتر شوند - بدون از دست دادن کیفیت تصویر. در وردپرس می‌توانید از افزونه‌هایی مانند Smush، EWWW Image Optimizer یا Optimole استفاده کنید. آنها تصاویر را به صورت خودکار در حین آپلود یا به صورت انبوه فشرده می کنند. برای انواع دیگر سایت‌ها، سرویس‌هایی مانند TinyPNG/JPG، فشرده‌سازی JPEG یا Optimizilla وجود دارد که می‌توانید تصاویر را قبل از آپلود در سایت خود فشرده کنید. همچنین می توانید از ابزارهای دسکتاپ مانند ImageOptim (فقط برای مک)، Caesium یا RIOT (هر دو برای ویندوز) استفاده کنید. همچنین Crush.pics برای سایت های Shopify وجود دارد.
اگر می خواهید واقعاً فنی شوید، می توانید از sprites نیز استفاده کنید. در اینجا، شما بسیاری از تصاویر را در یک تصویر ترکیب می کنید و سپس تنها آنچه را که نیاز دارید از طریق CSS نشان می دهید. این کمی فنی است، بنابراین ما در اینجا به آن نمی پردازیم، اما مقاله پیوند داده شده یک مقدمه عالی است. همچنین برای سایت هایی که از پروتکل HTTP قدیمی استفاده می کنند، نه HTTP/2، مناسب است.

 

10. از Lazy Loading برای تصاویر استفاده کنید

راه دیگر برای بهینه‌سازی تصاویر برای زمان بارگذاری سریع‌تر صفحه این است که به هیچ وجه آنها را بارگذاری نکنید - حداقل تا زمانی که روی صفحه قابل مشاهده باشند.
این تکنیک بارگذاری تنبل نامیده می‌شود و راهی حیاتی برای سرعت بخشیدن به وب‌سایت‌های متمرکز بر تصویر یا پست‌های وبلاگی است که شامل تصاویری زیادی است.
چگونه آن را پیاده سازی می کنید؟
اگر از وردپرس استفاده می کنید، خوش شانس هستید. این پلتفرم بار تنبل بومی را با نسخه 5.5 اضافه کرد. در نتیجه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید سایت شما به روز است. جدای از آن، بسیاری از افزونه های کش و بهینه سازی تصویر که در بالا ذکر شد نیز از این ویژگی پشتیبانی می کنند.

 

11. Hotlinking را غیرفعال کنید

ممکن است از این واقعیت آگاه باشید که می توانید تصاویری را در سایت خود قرار دهید که در یک وب سایت کاملاً دیگر قرار دارند. این به سادگی شامل یک عنصر img با یک URL شخص ثالث به عنوان منبع آن است.
با این حال، به طور کلی این برای شخصی که تصویر را میزبانی می کند، معامله خوبی نیست. این به این دلیل است که حتی زمانی که تصویر در وب سایت دیگری ظاهر می شود، بارگذاری آن همچنان به سرور اصلی فشار وارد می کند و پهنای باند را می دزدد. بنابراین، ممکن است بخواهید این نوع لینک سازی را که به آن می گویند، در وب سایت خود غیرفعال کنید.
راه های مختلفی برای جلوگیری از هات لینک در سایت شما وجود دارد. به عنوان مثال، برخی از CDN ها محافظت از اتصال هات را ارائه می دهند. علاوه بر این، اگر از وردپرس استفاده می کنید، افزونه هایی مانند All In One WP Security & Firewall وجود دارد که به شما امکان می دهد آن را نیز غیرفعال کنید.
در نهایت، می‌توانید به سادگی قطعه کد زیر را به فایل .htaccess خود اضافه کنید تا اتصال هات‌لینک را غیرفعال کنید (حتماً URL مثال را با URL خود جایگزین کنید).

 

12. میزبانی ویدیوها به صورت خارجی

استفاده از ویدیوها ایده خوبی برای تقویت محتوای شما، ارائه ارزش بیشتر به بازدیدکنندگان و دادن اطلاعات بیشتر در مورد سایت یا کسب و کار شما است.
آیا می دانید چه چیزی ایده خوبی نیست؟ میزبانی ویدیوها خودتان
چرا اینطور است؟ خوب، اول از همه، آنها فضای زیادی از سرور را اشغال می کنند. حجم ویدیوها به راحتی صدها مگابایت است.
ثانیا، هنگامی که ده ها یا حتی صدها هزار بازدیدکننده به طور همزمان ویدیوهای سایت شما را تماشا می کنند، پهنای باند شما را کاهش می دهد. در نتیجه سرعت سایت شما آسیب خواهد دید.
به همین دلیل، ایده بسیار بهتری است که ویدیوهای خود را در یک سرویس خارجی آپلود کنید و سپس آنها را در سایت خود جاسازی کنید. این کار بار را از روی سرور خود برداشته و می توانید از زیرساخت های بهینه ارائه خدمات میزبانی ویدیو استفاده کنید.

 

گزینه های موجود

در مورد مکان میزبانی ویدیوهای خود، در اینجا تعدادی از احتمالات وجود دارد:
یوتیوب — رایگان برای استفاده و با مخاطبان زیادی (۲ میلیارد کاربر ماهانه که وارد سیستم شده اند)، یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان است. می‌توانید ویدیوهای تا 128 گیگابایت را آپلود کنید که به راحتی جاسازی می‌شوند و امکان خصوصی‌سازی ویدیوها وجود دارد. از سوی دیگر، یوتیوب از طریق تبلیغات پشتیبانی می شود و بنابراین برای دوره های آنلاین و مواردی از این دست مناسب نیست.
Vimeo - این سرویس بسیار بیشتر از YouTube مدیریت شده است و طراحی زیباتری دارد. کاربران رایگان می توانند هر هفته 500 مگابایت ویدیو آپلود کنند که با طرح پولی تا 256 گیگابایت می رسد. هیچ تبلیغاتی وجود ندارد، ویدیوها قابل دانلود هستند، اما، البته، مخاطبان بسیار کمتری وجود دارد.
Wistia - کمتر یک پلتفرم ویدیویی و بیشتر یک میزبانی ویدیوی واقعی و خدمات بازاریابی دیجیتال است. حداکثر حجم فایل 8 گیگابایت و حداکثر مدت زمان ویدئو دو ساعت است. این سرویس تجزیه و تحلیل دقیق و یک پخش کننده قابل تنظیم از جمله ابزارهای بازاریابی مانند تماس برای اقدام و ثبت نام ایمیل را ارائه می دهد. هیچ تبلیغی وجود ندارد، با این حال، اگر به بیش از سه ویدیو نیاز دارید، برنامه ها از 99 دلار در ماه شروع می شوند.
Jetpack – اگر کاربر وردپرس هستید، می‌توانید نگاهی به میزبانی ویدیوی Jetpack بیندازید، که در هر طرح برتر (از ۹ دلار در ماه) گنجانده شده است. این امکان تا 2 گیگابایت در هر ویدیو را فراهم می کند (محدودیت 2 ترابایتی در کل) و دارای یک پخش کننده ویدیویی قابل تنظیم است.
در مورد نحوه جاسازی ویدیوها، وردپرس تعبیه های خودکار زیادی را ارائه می دهد. در اینجا، شما فقط باید URL را از صفحه ویدیو در ویرایشگر کپی و جایگذاری کنید و بقیه کارها را انجام می دهد.
برای مواردی که وب‌سایت‌های بدون تعبیه خودکار و غیر وردپرسی ندارند، معمولاً یک قطعه HTML را در جایی که می‌خواهید در سایت شما نمایش داده شود، کپی و جای‌گذاری می‌کنید.

 

13. افزونه هایی که سرعت سایت شما را کند می کنند را بررسی کنید

در حالی که افزونه ها به عنوان راهی برای کاربردی تر کردن سایت ها و افزودن ویژگی ها عالی هستند، چیزی به نام افزونه های بیش از حد وجود دارد. نصب بی رویه آنها در سایت شما نه تنها خطر مشکلات امنیتی و درگیری و همچنین نیاز به نگهداری را افزایش می دهد، بلکه می تواند سرعت سایت شما را نیز کند کند.
چرا اینطور است؟ بسیاری از افزونه‌ها شیت‌های سبک اضافی و/یا فایل‌های جاوا اسکریپت را بارگیری می‌کنند و به وزن صفحه و درخواست‌های HTTP اضافه می‌کنند.
به علاوه، اگر آنها به درستی کدگذاری نشده باشند، ممکن است این دارایی ها را حتی در مکان هایی که نیازی به آنها نیست بارگذاری کنند، گاهی اوقات در هر صفحه! بنابراین، در تلاش برای سرعت بخشیدن به وب سایت خود، ایده خوبی است که ببینید آیا می توانید از شر هر یک از آنها خلاص شوید.
یکی از راه‌های انجام این کار این است که سایت خود را با فعال بودن همه افزونه‌ها تست سرعت کنید، سپس آنها را یکی یکی غیرفعال کنید و هر بار تست سرعت دیگری را اجرا کنید. اگر پلاگین های زیادی در سایت خود نداشته باشید، بسیار منطقی است، زیرا ممکن است خسته کننده باشد.
یک جایگزین استفاده از Plugin Performance Profiler است. این به شما امکان می دهد تا سایت خود را اسکن کنید و به شما نشان می دهد که هر افزونه چقدر در زمان بارگذاری صفحه شما نقش دارد.
این افزونه همچنین می تواند همین کار را برای صفحات جداگانه انجام دهد. این به شما کمک می کند تا بفهمید چه چیزی باعث کاهش سرعت بدترین بازیگران شما می شود. برای دستورالعمل نحوه انجام این کار، صفحه افزونه را بررسی کنید.
به علاوه، P3 یک رکورد از تمام تست های انجام شده را نگه می دارد، بنابراین می توانید به عقب برگردید و عملکرد فعلی خود را با نمونه های قبلی مقایسه کنید.
حتی اگر افزونه های زیادی در سایت خود نداشته باشید، انجام این فرآیند منطقی است. من به شما کمک خواهم کرد تا دریابید که آیا هر یک از آنها در سرعت بارگذاری صفحه شما وقفه ایجاد می کند یا خیر.

 

14. تعداد اجزای وب سایت را کاهش دهید

هنگامی که بدترین متخلفان را از نظر عملکرد صفحه در سایت خود شناسایی کردید، گزینه های زیر را دارید:
افزونه‌هایی را که واقعاً به آن‌ها نیاز ندارید حذف کنید – اغلب افزونه‌هایی در سایت خود خواهید داشت که دیگر واقعاً از آنها استفاده نمی‌کنید. یا، ممکن است متوجه شوید که برخی از آنها وجود دارند که می توانید بدون آنها انجام دهید. در هر صورت، به سادگی آنها را از سایت خود حذف کنید.
افزونه‌هایی را که فقط به صورت دوره‌ای استفاده می‌کنید غیرفعال کنید - اگر افزونه‌هایی دارید که به طور مداوم از آنها استفاده نمی‌کنید، بلکه فقط هر چند وقت یک‌بار از آن‌ها استفاده می‌کنید (مانند افزونه Performance Profiler)، می‌توانید آن‌ها را تا زمانی که واقعاً لازم باشد غیرفعال کنید. به این ترتیب، آنها در عین حال سرعت سایت شما را کاهش نمی دهند.
جایگزین‌ها را بیابید – حوزه وردپرس بسیار بزرگ است و شما اغلب بیش از یک پلاگین برای هر عملکردی دارید. اگر متوجه شدید که سایتی در سایت خود دارید که سرعت آن را بسیار کند می کند، بررسی کنید که آیا دیگری وجود دارد که عملکرد بهتری دارد و همین کار را انجام می دهد.
ادغام - پلاگین های زیادی وجود دارند که عملکردهای متنوعی را انجام می دهند. به عنوان مثال، Yoast SEO همچنین یک نقشه سایت XML ایجاد می کند، بنابراین برای آن نیازی به افزونه اضافی ندارید. ببینید آیا می توانید برخی از آنها را با فعال کردن یا استفاده از همان عملکرد در دیگری جایگزین کنید.
تمرکز – از طرف دیگر، اگر از یک افزونه بزرگ با ویژگی‌های زیاد استفاده می‌کنید، اما فقط از یک یا دو مورد از آنها استفاده می‌کنید، بررسی کنید که آیا می‌توانید جایگزین کمتری پیدا کنید که دقیقاً این کارها را انجام دهد.
عملکرد پلاگین را به صورت دستی پیاده سازی کنید - شما اغلب پلاگین هایی در سایت خود دارید تا کارهایی را انجام دهید که می توانید خودتان با دانش فنی کمی انجام دهید. مثال‌ها شامل مواردی مانند استفاده از فونت‌های سفارشی است. مطمئناً، افزونه‌ها وجود دارند، اما یادگیری این کارها در واقع چندان سخت نیست، بنابراین اگر خودتان آن‌ها را انجام دهید، می‌توانید کلاً از شر افزونه خلاص شوید.
کمتر، بیشتر و لاغرتر همیشه بهتر است. به هر حال، بسیاری از موارد فوق برای سایر اجزای وب سایت مانند تم ها نیز صادق است.

 

15. درخواست های HTTP را کاهش دهید

درخواست‌های HTTP زمانی اتفاق می‌افتد که مرورگر کاربر چیزی از سرور بخواهد. این می تواند یک فایل HTML، برگه سبک CSS، تصویر یا هر چیز دیگری باشد که یک صفحه وب را تشکیل می دهد. تکمیل هر درخواست زمان بر است، بنابراین طبیعتاً هر چه تعداد آنها بیشتر باشد، بارگذاری یک صفحه بیشتر طول می کشد.
به علاوه، مرورگر تنها زمانی شروع به رندر کردن صفحه می کند که فایل های مورد نیاز خود را داشته باشد. بنابراین، ایده خوبی است که صفحات خود را تا حد امکان نازک کنید تا سریعتر بارگذاری شوند.
اگر تست سرعت بالا را انجام داده اید، قبلاً درخواست های HTTP را در نمودار آبشار دیده اید. علاوه بر این، می‌توانید آن‌ها را در ابزارهای توسعه‌دهنده مرورگر، معمولاً تحت شبکه، بررسی کنید.
برای چند درخواست باید شلیک کنید؟ اگر به Google مربوط باشد، بیش از 50 مورد نیست. با این حال، میانگین تعداد درخواست‌ها روی دسکتاپ 73 و در تلفن همراه، 68 است.
مطالعه گوگل که قبلاً چند بار به آن اشاره کردیم، یافته های بدتری داشت.
اگر تعداد زیادی درخواست در سایت شما مشکل ساز است، در اینجا باید از خود بپرسید:
آیا درخواستی وجود دارد که بتوانید به طور کامل حذف کنید (مانند عناصری که در صفحه به آنها نیاز ندارید، اسکریپت هایی که بارگیری می شوند اما استفاده نمی شوند و غیره)؟
آیا تنگناهایی وجود دارد که نیاز به آدرس دهی دارند (مثلاً فایل هایی که بسیار کند بارگذاری می شوند و روند را متوقف می کنند)؟
بیایید مراحلی را که این مشکل را برطرف می کند مرور کنیم.

 

16. کوچک سازی و الحاق فایل ها (ترکیب فایل ها)

یکی از راه‌های کاهش تعداد درخواست‌ها، ترکیب چندین فایل در یک فایل و کاهش حجم هر فایل است. بیایید به نحوه عملکرد این دو معیار بپردازیم:
مرورگرها معمولاً یک فایل بزرگتر را سریعتر از چندین فایل کوچکتر دانلود می کنند. بنابراین، ارائه کد مشابه در فایل های کمتر، راه خوبی برای افزایش سرعت وب سایت است. همچنین تعداد درخواست های HTTP را کاهش می دهد و یک گزینه عالی برای CSS و جاوا اسکریپت است.
فایل‌هایی که حاوی کد هستند معمولاً حاوی قالب‌بندی‌های زیادی هستند که فقط برای خوانا کردن نشانه‌گذاری برای انسان‌ها وجود دارد. به تورفتگی‌ها، شکسته‌های خط، نظرات، فاصله‌ها و غیره فکر کنید. مرورگرها برای پردازش فایل‌ها دقیقاً به هیچ‌کدام از آن‌ها نیاز ندارند و حذف آن، حجم فایل را کاهش می‌دهد و دانلود آن را سریع‌تر می‌کند.
نکته سریع: ترکیب فایل در HTTP/2 دیگر ضروری نیست (و ممکن است در واقع به سرعت شما آسیب برساند).
نامزدهای اصلی برای کوچک‌سازی فایل‌های HTML، CSS و جاوا اسکریپت شما هستند، اما برای انواع فایل‌های دیگر نیز امکان‌پذیر است.
با این حال، چگونه می توانید این کار را در وب سایت خود انجام دهید؟
برای وردپرس، کش معمولی و افزونه های بهینه سازی وجود دارد. افزونه‌ای که پیاده‌سازی کوچک‌سازی و الحاق را بسیار آسان می‌کند، Autoptimize است. این بسیار تنظیم و فراموش می شود و همچنین می تواند کارهایی مانند بارگذاری تنبل تصاویر را انجام دهد، بنابراین به شدت توصیه می شود.
هنگام استفاده از یک وب سایت HTML ایستا یا روش دیگری برای ساخت وب سایت خود، می توانید از یک task runner مانند Grunt استفاده کنید که چندین پلاگین برای این کار دارد. همچنین ویرایشگرهای کدی وجود دارند که می‌توانند فایل‌ها را به‌طور خودکار از طریق افزونه‌ها ذخیره کنند، مانند آنچه در اینجا نشان داده شده است. در نهایت، می توانید از کوچک کننده های کد آنلاین مانند این استفاده کنید.

 

17. فایل های CSS و جاوا اسکریپت را به صورت ناهمزمان بارگیری کنید

این روش دیگری برای کمک به فایل هایی است که وب سایت شما را سریعتر بارگذاری می کنند. برای درک اینکه چگونه کمک می کند، ابتدا باید تفاوت بین بارگذاری همزمان و ناهمزمان را درک کنید.
مورد اول به این معنی است که فایل هایی مانند شیوه نامه های CSS و اسکریپت های جاوا اسکریپت هر بار به ترتیبی که در صفحه ظاهر می شوند بارگیری می شوند. در این حالت مرورگر تا زمانی که بارگیری یک فایل خاص را تمام نکرده است ادامه نمی دهد.
وقتی فایل‌ها به‌صورت ناهمزمان بارگذاری می‌شوند، مرورگر بدون منتظر ماندن برای پایان دانلود فایل، به مسیر خود ادامه می‌دهد. در نتیجه، چندین فایل را به طور همزمان بارگیری می‌کند، گلوگاه‌ها را کاهش می‌دهد و سریع‌تر بارگذاری می‌شود. بنابراین، این یک راه موثر برای افزایش سرعت وب سایت شما است.
برای روش های سازگار با مرورگرهای قدیمی، می توانم این پست را در CSS-Tricks توصیه کنم. کاربران وردپرس می توانند از افزونه جاوا اسکریپت Asnyc با نام مناسب استفاده کنند.
اکیداً توصیه می‌کنم قبل از اعمال آن در تمام شیوه نامه‌های خود، پست همراه را بخوانید.

 

18. جاوا اسکریپت را به تعویق بیندازید

اگر فایلی را به تعویق بیندازید، به این معنی است که تا زمانی که فایل‌های دیگر بارگیری نشده باشند، بارگیری نمی‌شود. این به ویژه برای فایل های بزرگتر که برای رندر کامل یک صفحه غیر ضروری هستند مفید است، که اغلب برای فایل های جاوا اسکریپت صادق است.
در ابزارهای تست سرعت، اینها اغلب «منابع مسدودکننده رندر» نامیده می‌شوند و از شما خواسته می‌شود که آنها را در فوتر بارگذاری کنید.
یک ویژگی مشابه به عنوان async برای آن در HTML وجود دارد (شما همچنین می توانید از این دو با هم استفاده کنید).
در وردپرس، می توانید از افزونه Async JavaScript فوق الذکر استفاده کنید، که همچنین می تواند اسکریپت ها یا این کد را از Kinsta به تعویق بیندازد. بسیاری از افزونه‌های کش نیز گزینه‌هایی برای انتقال خودکار منابع مسدودکننده رندر به پاورقی دارند.

 

19. CSS و تحویل جاوا اسکریپت را بهینه کنید

دو راه وجود دارد که CSS می تواند در سایت شما ظاهر شود: در یک شیوه نامه خارجی یا مستقیم در صفحه.
همین امر در مورد جاوا اسکریپت نیز صادق است، اگرچه من ادعا می کنم که جاوا اسکریپت درون خطی کمی نادرتر از CSS درون خطی است.
در هر صورت، برای افزایش سرعت وب‌سایت خود، معمولاً باید کدهایی مانند آن را در فایل‌های جداگانه قرار دهید، و دلیل آن در اینجا آمده است:
کد درون خطی می تواند تکراری و در نتیجه هدر برود
داشتن همه چیز در یک شیوه نامه یا فایل اسکریپت بسیار تمیزتر است
داشتن کد در یک فایل جداگانه به شما امکان می دهد از بسیاری از تکنیک هایی که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم استفاده کنید: کش کردن، به تعویق انداختن، بارگذاری ناهمزمان و غیره.
قرار دادن تمام کدها در کمترین فایل ممکن، درخواست های HTTP را که مرورگر باید انجام دهد کاهش می دهد
برای بررسی تعداد شیوه نامه های خارجی و نمونه های CSS درون خطی، می توانید از این ابزار استفاده کنید.
جدای از آن، برای یافتن سبک ها و فیلمنامه های درون خطی، کمی کارآگاهی نیاز است. چیزی که کمک می کند این است که وب سایت خود را باز کنید، کلیک راست کرده و View Page Source را انتخاب کنید.
سپس، style= را جستجو کنید تا سبک های CSS درون خطی و <script> را برای اسکریپت هایی که از خارج فراخوانی نمی شوند، جستجو کنید. برای رفع هر کدام، آن را به یک شیوه نامه یا اسکریپت خارجی منتقل کنید.
حتی اگر کدی دارید که فقط برای یک صفحه به آن نیاز دارید، حتما آن را در فایل خودش قرار دهید و فقط در همان صفحه بارگذاری کنید. در غیر این صورت، ممکن است به سرعت کلی سایت شما آسیب برساند.

 

20. از شر اسکریپت های خارجی خلاص شوید

با این حال، در مورد حذف اسکریپت ها به طور کلی چطور؟ در حال حاضر، برخی از آنها البته لازم است. به عنوان مثال می توان به فونت های سفارشی، ادغام های اجتماعی، تجزیه و تحلیل و غیره اشاره کرد. با این حال، همه آنها همیشه مورد نیاز نیستند یا حتی ممکن است ندانید که آنها در سایت شما هستند و به طور بالقوه می توانند به زمان بارگذاری اضافه کنند.
به همین دلیل، بررسی این موضوع ایده خوبی است. یکی از ساده ترین راه ها برای انجام این کار، نمودار آبشار در GTmetrix است. این امکان را به شما می دهد تا بر اساس نوع فایل فیلتر کنید و مشاهده همه فایل های جاوا اسکریپت در سایت خود را به یکباره آسان تر می کند. به علاوه، می توانید ببینید که هر کدام چقدر در زمان بارگذاری صفحه نقش دارند.
آنچه را که واقعاً به آن نیاز ندارید و می توانید بدون آن انجام دهید را حذف کنید.

 

21. Reign in Redirects

ریدایرکت ها ابزاری رایج برای ارسال ترافیک به مکان مناسب هنگام جابجایی محتوا، حذف صفحات، تغییر ساختار URL یا حتی کل نام دامنه شما هستند. با این حال، آنها همچنین می‌توانند درخواست‌های HTTP اضافی ایجاد کنند، مسیر بارگذاری مرورگر را طولانی‌تر کنند و در نتیجه سرعت سایت شما را کاهش دهند.
این به ویژه بر کاربران تلفن همراه که اغلب اتصالات کندتری دارند تأثیر می گذارد. در نتیجه، هر انحرافی حتی بیشتر از همتایان دسکتاپ خود بر آنها تأثیر می گذارد. بنابراین، ایده خوبی است که تغییر مسیرها را به حداقل برسانید.
برای بررسی وضعیت تغییر مسیر سایت خود، می توانید از عنکبوت سئوی Screaming Frog استفاده کنید. برای حداکثر 500 URL رایگان است. اسکن سایت را اجرا کنید، سپس ستون Status Code را بررسی کنید و Redirection (3xx) را از منوی کشویی انتخاب کنید.
برای صفحات تک نیز می توانید از این ابزار Varvy استفاده کنید. ارزیابی کنید که آیا همه این تغییر مسیرها منطقی هستند و هدف دارند یا خیر. همچنین بررسی کنید که آیا زنجیره های تغییر مسیر وجود دارد، به این معنی که به صفحاتی که به صفحه دیگری هدایت می شوند، هدایت می شوند.
بررسی تغییر مسیرها شامل اسکریپت ها، شیوه نامه ها یا سایر منابع سایت است. اینها ممکن است از آدرس www بارگیری شوند، حتی اگر دامنه اصلی شما www در جلوی آن نباشد، که به تغییر مسیر نیز نیاز دارد.
تغییر مسیرها را تا حد امکان ساده و حذف کنید. نکات بیشتر برای آن در اینجا.
البته گاهی تغییر مسیرها ضروری است. در این موارد، همیشه مطمئن شوید که از تغییر مسیرهای 301 یا 302 استفاده کنید زیرا این موارد در سمت سرور اتفاق می‌افتد و قابل ذخیره‌سازی هستند. از سوی دیگر، از تغییر مسیرهای سمت کلاینت از طریق HTML یا جاوا اسکریپت خودداری کنید، زیرا سرعت آن ها بسیار کندتر است.

 

22. پایگاه داده خود را بهینه کنید

بیشتر نکاتی که در این راهنما در مورد بهتر کردن قسمت جلویی سایت شما (بخشی که بازدیدکنندگان با آن روبرو هستند) است. با این حال، به همان اندازه مهم است که به کارهایی که می توانید برای سرعت بخشیدن به وب سایت خود انجام دهید، نگاه کنید.
این امر به ویژه در هنگام کار با CMS که از پایگاه داده مانند وردپرس، جوملا یا دروپال استفاده می کند، صادق است. در اینجا، بسیار مهم است که به طور منظم پایگاه داده مذکور را بهینه کنید. این بدان معنی است که آن را از داده های غیر ضروری (کامنت های هرزنامه و غیره) پاک کنید و فضای موقت دیسک را حذف کنید.
انجام این کار آن را لاغرتر می کند و به آن کمک می کند سریعتر پاسخ دهد. این خوب است زیرا پایگاه داده حاوی تمام محتوا، پست های وبلاگ، روابط محتوا و غیره است و بنابراین در ساخت سایت بسیار نقش دارد (به بخش مربوط به ذخیره سازی در بالا مراجعه کنید).
بنابراین، چگونه پایگاه داده خود را برای افزایش عملکرد سایت بهینه می کنید؟
خوب، در وردپرس، می توانید از افزونه ای مانند WP-Optimize، Advanced Database Cleaner یا Optimize Database پس از حذف ویرایش ها استفاده کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.
از طرف دیگر، انجام آن به صورت دستی با یک برنامه مدیریت پایگاه داده مانند phpMyAdmin نیز امکان پذیر است. ارائه دهندگان میزبانی اغلب آن را برای مدیریت پایگاه داده در اختیار کاربران خود قرار می دهند.
در اینجا، علامت گذاری جداول پایگاه داده خود در داخل برنامه، انتخاب جدول Optimize از منوی کشویی و زدن Go (فراموش نکنید از قبل از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید) آسان است.
همچنین می‌خواهید بهترین روش‌ها مانند خاموش کردن بک‌بک‌ها و پینگ‌بک‌ها، خالی کردن منظم پوشه هرزنامه و حذف‌شده‌ها، حذف ویرایش‌ها، و راه‌های دیگر برای ناب نگه‌داشتن پایگاه داده را دنبال کنید.

 

23. به طور منظم سرعت سایت خود را تست کنید

قبلاً در مورد اهمیت تست های سرعت صحبت کرده ایم. با این حال، آنها نه تنها به عنوان یک معیار اولیه بلکه به عنوان یک شاخص وضعیت مهم در طول زمان اهمیت دارند.
همانطور که گفته شد، تست تک سرعته فقط یک عکس فوری است. برای اینکه بدانید آیا مشکلات سرور سیستمیک بیشتری وجود دارد (مانند هنگام افزایش ترافیک)، می توانید از نظارت طولانی مدت سرعت نیز استفاده کنید. سرویس‌هایی که این مورد را ارائه می‌دهند همچنین می‌توانند به شما هشدار دهند که سایت شما مدام دچار مشکل می‌شود یا به شما نشان می‌دهد که یک مشکل خاص چه زمانی شروع شده است.
شما چندین گزینه برای آن دارید. Pingdom فوق به عنوان یک نسخه پریمیوم ارائه می شود که شامل نظارت بر سرعت صفحه و هشدارهای ایمیل نیز می شود. Gtmetrix همچنین این را برای حداکثر سه صفحه در طرح رایگان ارائه می دهد، بیشتر در برنامه های Pro. روند صعودی نیز وجود دارد. به علاوه، فراموش نکنید که سرعت موبایل خود را به صورت دوره ای با استفاده از ابزارهایی که در ابتدا ذکر کردیم بررسی کنید!

 

24. اولویت بندی کنید و بلند مدت فکر کنید

یادگیری سرعت بخشیدن به وب سایت شما می تواند کمی سخت به نظر برسد. هنگامی که به لیستی مانند بالا نگاه می کنید، به نظر می رسد بسیار زیاد است. با این حال، همانطور که در ابتدا ذکر شد، لازم نیست این کار را یکباره انجام دهید. درعوض، می توانید در صورت داشتن زمان، وظایف را یکی یکی انجام دهید.
در اینجا، بهتر است اولویت بندی کنید. منطقی است که ابتدا کارهایی را انجام دهید که تأثیری در سراسر سایت دارند، مانند ارتقای هاست، فعال کردن فشرده سازی، یا تنظیم بارگذاری تنبل. برای تصمیم‌گیری از کجا شروع کنید، اغلب ایده خوبی است که به توصیه‌های ابزارهای تست سرعت، که معمولاً بر اساس شدت سفارش می‌شوند، توجه کنید.
پس از انجام این کار، نوبت به بررسی صفحات جداگانه و آنچه باعث کندی آنها می شود می رسد. با صفحاتی که بدترین عملکرد را دارند شروع کنید و به سمت بالا بروید یا ابتدا به مهم ترین صفحات مراجعه کنید و به سمت پایین بروید.
هر کدوم خوبه نکته مهم این است که به سرعت سایت بیشتر به عنوان یک پروژه بلند مدت نگاه کنید تا کاری که یک بار انجام می دهید و سپس دیگر هرگز انجام نمی دهید.

 

برای افزایش سرعت وب سایت خود آماده اید؟

دانستن افزایش سرعت وب سایت یک توانایی کاملاً حیاتی است. عملکرد سایت برای کاربران و موتورهای جستجو یک اولویت است و بنابراین برای موفقیت سایت شما ضروری است.
شما در حال حاضر اولین قدم را در افزایش سرعت وب سایت خود با آموزش برداشته اید. اکنون می‌دانید که چرا سرعت اهمیت دارد، برای چه سرعت بارگیری باید عکس بگیرید، چگونه وضعیت فعلی خود را آزمایش کنید و راه‌های زیادی برای سریع‌تر کردن سایت خود دارید.
حالا نوبت اجراست چند اقدام را برای اجرای آن انتخاب کنید. هنگامی که به آنجا رسیدید، نتایج را بررسی کنید و ببینید چه چیز دیگری منطقی است. با گذشت زمان، سرعت سایت خود و در نتیجه تجربه کاربری آن را تا حد زیادی بهبود می بخشید و به خوبی در راه رسیدن به یک سایت بهتر هستید.

یاسئومی
یاسئومی خدمات سئو (SEO) برای کسب رتبه و افزایش کلیک

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋