یک متخصص حرفه ای سئو و بهینه سازی سایت تمام جنبه ها و ویژگی های یک وب سایت را در نظر می گیرد. یکی از این عواملی که بر سئو تاثیر می گذارد سرعت وب سایت است و البته برخی از سئوکاران گاهی اوقات در این مورد اغراق می کنند. آنها در خرج کردن وسواس دارند و برخی اهمیت آن را نادیده می گیرند. به عنوان مثال، برخی از صاحبان شرکت ها و حتی مسئولان بهینه سازی سایت اغلب سرعت بارگذاری صفحات وب سایت را در نظر نمی گیرند و برخی روزانه یا حتی چندین بار در روز سرعت وب سایت خود را تست و بررسی می کنند.
سوال واقعی این است: سرعت وب سایت چقدر مهم است؟ آیا باید مدام چک کنیم؟
احتمالا نه. زیرا تغییرات و نوسانات بزرگ در سرعت وب سایت چیزی نیست که همیشه اتفاق بیفتد. در حالی که ممکن است کاملاً از این تغییرات آگاه باشید، وسواس بیش از حد در مورد سرعت سایت می تواند باعث شود از سایر موارد غافل شوید و حتی در انتخاب استراتژی سئوی مناسب برای وب سایت خود دچار سردرگمی شوید.
در سال 2010، گوگل اعلام کرد که سرعت سایت یکی از فاکتورهای رتبه بندی در صفحات نتایج جستجو در نظر گرفته می شود (بیش از 200 عامل وجود دارد که بر سئو و رتبه بندی تاثیر می گذارد). از آن زمان، صاحبان وب سایت ها توجه بیشتری به این موضوع داشتند.
در این مورد، منطق گوگل کاملا درست است: سرعت بیشتر وب سایت باعث کاهش زمان تلف شده توسط کاربران و در نتیجه بهبود تجربه کاربر می شود. در دنیایی که دسترسی سریعتر به اطلاعات به عنوان نوعی مزیت و ویژگی تلقی می شود، حتی چند ثانیه نیز می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.
سرعت وب سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا امروزه بسیاری از افراد از طریق تلفن همراه خود در اینترنت جستجو می کنند. این تماس ها ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که شخصی پشت چراغ قرمز باشد یا منتظر اتوبوس باشد. به عنوان مثال، اگر شما صاحب وب سایت رستوران هستید، باید کاری انجام دهید تا کاربر بتواند مکان دقیق شما را بداند و به منوی رستوران شما دسترسی داشته باشد. در این موارد سرعت سایت اهمیت ویژه ای پیدا می کند.
اکنون در سال 2017 میلادی (96 پس از میلاد)، سرعت انجام کارها مانند سایر جنبه های زندگی به موضوعی مهم و اساسی تبدیل شده است. بنابراین، اگر وب سایت شما بسیار کند است، ممکن است مجبور شوید کسب و کار آنلاین خود را رها کنید.
در گذشته و در همان سال 2010، 1% از تمام وب سایت های موجود در نتایج جستجوی گوگل توسط گوگل به دلیل سرعت بسیار پایین سایت جریمه شدند. بسیاری از وبلاگ نویسان و وب سایت ها تنها به دلیل این اشتباه رتبه خود را از دست دادند و ضررهای جبران ناپذیری را متحمل شدند.
حقیقت این است که وب سایت شما یا سریع است یا کند، محدودیت متوسطی وجود ندارد، تفاوت های میلی ثانیه ای روی کاربران تأثیر چندانی نمی گذارد. همه کارشناسان سئو می دانند که سرعت وب سایت یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل است، اما اکنون لازم است به این موضوع به اندازه نقش اصلی آن نه بیشتر و نه کمتر توجه شود.
تجربه سایت کاربر در واقع اساسی ترین عامل در رتبه بندی گوگل در نظر گرفته می شود. در واقع گوگل سعی می کند تجربه کاربری یک سایت را به روش های مختلف اندازه گیری کند. عبارت جستجو جستجو شد. بنابراین هرچه تجربه کاربری سایت شما بهتر باشد، رتبه شما بالاتر خواهد بود. با این حال، عوامل زیادی بر تجربه کاربری یک وب سایت تاثیر می گذارد و یکی از این عوامل قطعا سرعت سایت است.
امروزه اکثر وب سایت ها به معنای واقعی کلمه سریع هستند، این به یک استاندارد در طراحی وب حرفه ای تبدیل شده است. سرعت بارگذاری بیشتر صفحات وب سایت به ویژه برای جوانان بسیار مهم است. این افراد می خواهند اطلاعات مورد نیاز خود را در سریع ترین زمان ممکن به دست آورند و یک وب سایت سریع این فرصت را به آنها ارائه می دهد و تجربه آنها را بهبود می بخشد. از وب سایت خواهد بود.
خرید آنلاین اساساً فرآیندی است که شامل جستجوی سریع در اینترنت برای یافتن بهترین کیفیت و کمترین قیمت محصول است. اگر شخصی وارد وب سایت شما شود و یکی از صفحات سایت شما به کندی بارگذاری شود، احتمال بسیار خوبی وجود دارد که کاربر در صفحه وب سایت شما باشد. بسته می شود و به جستجو در سایر فروشگاه های آنلاین ادامه می دهد. مشتریان منتظر بارگذاری سایت شما نخواهند بود، به خصوص که امروزه رقابت زیادی در وب سایت های فروشگاهی وجود دارد.
مردم حموره نسبت به فروشگاه اینترنتی جدید آلتاسیس تردید دارند. تمام تجربیات کاربر در وب سایت شما شامل موارد زیادی است که یکی از آنها سرعت سایت است. اگر سایت شما به کندی بارگذاری می شود، ممکن است باعث ایجاد شک در کاربر شود. این یکی از بدترین سناریوهایی است که می تواند برای یک وب سایت فروشگاهی جدید اتفاق بیفتد.
بنابراین طراحی یک وب سایت فروشگاهی که بتواند با موفقیت کار کند و اعتماد کاربران را به خود جلب کند، کار دشواری است و به مهارت و تجربه زیادی نیاز دارد، مطمئناً فناوری های امروزی نیز به ایجاد چنین وب سایتی کمک شایانی خواهند کرد.
تاکنون بیشتر در مورد تئوری سرعت سایت و اهمیت آن در سئو سایت و تجربه کاربری صحبت شده است، اما در اینجا یک مثال عملی آورده شده است:
در گذشته، Walmart آن را یکی از سریع ترین وب سایت های خرده فروشی ارزیابی کرده است. آنها تصمیم گرفتند سایت خود را حتی سریعتر کنند.
آنچه اتفاق افتاد به شرح زیر خلاصه شد:
هر ثانیه که سرعت سایت افزایش می یافت باعث افزایش 2 درصدی نرخ تبدیل وب سایت می شد.
به ازای هر 100 میلی ثانیه بهبود سرعت سایت، بیش از 1% به درآمد اضافه می شود.
در حالی که افزایش سرعت یک یا دو یا چند میلی ثانیه ممکن است تاثیر زیادی در بهبود رتبه سایت و فرآیند بهینه سازی سایت در گوگل نداشته باشد، تاثیر آن بر نرخ تبدیل، فروش و رشد درآمد را نمی توان نادیده گرفت.
نکته اینجاست که بهینه سازی سرعت وب سایت قطعا تاثیر مثبتی بر تجربه کاربر خواهد داشت. همانطور که قبلا ذکر شد، گوگل پس از بهبود سرعت وب سایت، رتبه را به میزان قابل توجهی افزایش نمی دهد، اما یک وب سایت سریعتر عوارض جانبی دیگری نیز دارد.
سرعت بیشتر سایت باعث ایجاد اعتماد بین شما و کاربران می شود و در نتیجه کاربران بیشتری می مانند و از سایت شما بازدید می کنند. امروز، بیش از هر زمان دیگری، به یاد داشته باشید که ایجاد یک رابطه خوب و جذب کاربران کلید موفقیت یک تجارت است. تأثیرات تجاری
امروزه فقط بازدید زیاد کافی نیست، کیفیت این بازدیدها نیز بسیار مهم است و سرعت وب سایت می تواند در این زمینه کمک زیادی کند.
این بهبود رتبه به این دلیل نبود که گوگل تصمیم گرفت به بهبود رتبه سایت شما به دلیل افزایش سرعت چند ثانیه ای کمک کند، بلکه به دلیل بهبود تجربه کاربران با سایت شما بود. کاربران به این نتیجه رسیده اند که وب سایت شما قابل اعتماد و با کیفیت است و اینها عوارض جانبی سرعت بخشیدن به وب سایت است.
در واقع عوامل زیادی را باید در نظر گرفت. برخی از این عوامل وزن بیشتری در بهبود یا کاهش سرعت سایت دارند و در صورت بروز خطای کوچک در آنها می توانند سرعت کل سایت را تا حد زیادی کاهش دهند. باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:
هاست یا سرور – اینجاست که مشخص می شود چرا برخی از هاست ها ارزان و برخی گران تر هستند. برخی از این شرکت ها چندین وب سایت را در یک IP میزبانی می کنند که منجر به اشتراک گذاری منابع و کاهش سرعت سایت می شود. بنابراین مناسب است برای این موضوع از گزینه IP خصوصی استفاده شود. همچنین نوع و سخت افزار سرور بر سرعت سایت تاثیر مستقیم دارد.
مرورگر - مرورگرهای مختلف هنگام مشاهده یک وب سایت رفتار متفاوتی دارند. وقتی یک وب سایت در یک مرورگر بسیار خوب کار می کند، در مرورگر دیگر می تواند بسیار کند باشد. همیشه سعی کنید سرعت سایت خود را در مرورگرهای مختلف تست کنید. انجام دادن.
تم یا قالب سایت - تم های بسیار پیچیده می توانند سرعت سایت را با مشکل مواجه کنند. به همین دلیل گاهی لازم است به جای استفاده از تم ها و قالب های بسیار خاص و پیچیده، بر تولید محتوای مناسب، خدمات و محصولات بهتر تمرکز کرد. به این ترتیب برای جذب بیننده بیشتر.
تبلیغات و تبلیغات - تصور کنید هر چیزی که در صفحات سایت خود قرار می دهید بر سرعت سایت تأثیر می گذارد. علاوه بر تاثیر مستقیم تعداد زیاد تبلیغات بر سرعت سایت، تاثیر غیرمستقیم آنها بر تجربه کاربری نیز باید در نظر گرفته شود. نظر داد. داشتن تبلیغات بیش از حد می تواند برای سئو سایت شما مشکل ایجاد کند و حتی می تواند فراتر از آن باشد و منجر به جریمه های گوگل شود. فقط زمانی در سایت خود تبلیغ کنید که پول زیادی برای شما به همراه داشته باشد و البته زیاد خرج نکنید.
عکسها – بارگذاری عکسهای با وضوح بسیار بالا زمان زیادی میبرد. با این حال، میتوانید از روشهایی برای فشردهسازی و کاهش اندازه آنها بدون کاهش کیفیت استفاده کنید. بنابراین سعی کنید تمام عکس های خود را به طور موثر بهینه کنید. طوری انجام دهید که حجم کمتری داشته باشد و سرعت لود سایت را افزایش دهد.
فیلم ها - همین امر در مورد عکس ها و تصاویر گفته می شود. ویدئوها می توانند تاثیر خوبی بر ارزش محتوای سایت شما داشته باشند، اما از طرف دیگر اغلب موارد حجیم و سنگین برای سایت هستند. بنابراین استفاده از آنها نیاز به مدیریت و برنامه ریزی دارد.
کدها - مانند سایر موارد، کدهای سایت باید بهینه شوند. کدهای کوتاهتر و استفاده نکردن از کدهای جاوا اسکریپت و CSS طولانی می تواند برای رسیدن به سرعت مناسب برای لود سایت به شما کمک کند.
اول از همه، شما باید یک شرکت هاست قابل اعتماد پیدا کنید. در صورت لزوم، کمی بیشتر هزینه کنید. هاست یا سرور یک وب سایت در واقع زیرساختی است که سایت شما روی آن قرار می گیرد. البته به خاطر داشته باشید که هر گونه تغییر هاست می تواند منجر به افت جزئی رتبه و تاثیر منفی بر سئو سایت شود که البته موقتی است. پس یک شرکت مناسب پیدا کنید تا مجبور نباشید دوباره جابجا شوید.
رمزگذاری دومین عاملی است که بر سرعت سایت تأثیر می گذارد. شرکت طراحی سایت شما باید ماهر و حرفه ای باشد. ایجاد تعادل بین طراحی، موضوع و سرعت سایت نیاز به تخصص و تجربه زیادی دارد، بنابراین در انتخاب شرکت طراحی سایت خود دقت کنید.
نکته بعدی که باید به آن توجه کنید استراتژی محتوا است. آیا با ویدئوها و تصاویر تاثیر مطلوبی را بر روی کاربران ایجاد خواهید کرد یا با تمرکز بر محتوای متنی، تجربه کاربری را بهبود خواهید بخشید؟ محتوای سایت ممکن است در هر صفحه از سایت متفاوت باشد. برخلاف دو مورد بالا، هر زمان که بخواهید می توانید به راحتی این مورد را تغییر دهید.
اگر وب سایت شما جدید است و تازه راه اندازی شده است، دلیلی برای امضای قرارداد تبلیغاتی روی آن وجود ندارد. در بیشتر موارد وب سایت های تازه ایجاد شده ترافیک و بازدیدکننده زیادی ندارند. در عوض، سعی کنید روی توسعه و رشد سایت تمرکز کنید. وقتی از نظر بازدید کننده و پیشرفت به نقطه مناسبی رسیدید می توانید تبلیغات مورد نظر خود را به سایت اضافه کنید. باز هم باید مراقب باشید که زیاده روی نکنید.
بهترین راه برای جلوگیری از این مشکلات، طراحی یک وب سایت بر اساس اصول صحیح و اطلاعات به روز است. بنابراین انتخاب یک شرکت طراحی سایت حرفه ای تاثیر بسزایی در آینده وب سایت خواهد داشت.
سرعت ممکن است تاثیر مستقیم قابل توجهی در بهبود رتبه گوگل نداشته باشد، اما تاثیر غیرمستقیم آن بر سئوی سایت شما غیرقابل انکار است و نمی توان آن را نادیده گرفت. به خصوص در دنیای امروز که مردم فکر می کنند سرعت انجام کارشان مهمتر از همیشه است. و در بین وب سایت های بسیار سریع و پیشرفته امروزی، سرعت وب سایت به یک معیار اساسی در تعیین قابلیت اطمینان و حتی موفقیت یا شکست یک وب سایت تبدیل شده است.
پاسخ ها