یاسئومی

یاسئومی

خدمات سئو (SEO) برای کسب رتبه و افزایش کلیک
توسط ۳ نفر دنبال می شود

معرفی انواع بک لینک و تاثیر آنها بر سئو از زبان یاسئومی

 

لینک بیلدینگ را می توان بحث برانگیزترین موضوع در سئو دانست و نظرات متناقضی در مورد تاثیر بک لینک ها بر سئو و استراتژی پیاده سازی وجود دارد. در این مقاله ابتدا سعی می کنیم بفهمیم بک لینک چیست و سپس بررسی می کنیم که چه تاثیری بر سئوی سایت ما خواهد داشت.
لینک بیلدینگ یا بک لینک سازی فرآیند دریافت لینک از وب سایت های دیگر برای سایت خودمان است. منظور ما لینک های متنی یا تصاویری است که کاربر با کلیک روی آنها به صفحه دیگری در اینترنت منتقل می شود. ربات های گوگل هنگام کنترل یک صفحه، لینک های موجود در آن را نیز بررسی کرده و به این صفحات لینک شده مراجعه می کنند. به همین ترتیب، مسیر حرکت ربات گوگل در اینترنت ایجاد می شود.
بک لینک ها انواع مختلفی دارند و به لینک های لایک، فالو، آنفالو، داخلی و خارجی تقسیم می شوند. در این قسمت ابتدا یاد می گیریم که بک لینک چیست و سپس تاثیر آن ها بر سئو را می دانیم.
بررسی بک لینک در یک صفحه یکی از راه های اصلی گوگل برای یافتن و فهرست بندی صفحات جدید در اینترنت است. همچنین تعداد و کیفیت بک لینک ها تاثیر مستقیمی در رتبه بندی نتایج گوگل دارد. به عبارت دیگر ربات گوگل صفحه را بررسی می کند و ارزش و اعتبار صفحات لینک شده را با توجه به لینک های موجود در آن تعیین می کند.
سایت های معتبرتر که به صفحات شما لینک می دهند، شانس شما را برای حضور در نتایج گوگل افزایش می دهند.

 

تفاوت بین اتصال داخلی و خارجی

مبحث لینک بیلدینگ به دو قسمت اصلی لینک بیلدینگ داخلی و خارجی تقسیم می شود که تفاوت های مهمی با هم دارند. لینک سازی داخلی به معنای ایجاد بک لینک بین صفحات یک سایت است. به عبارت دیگر، اگر یک صفحه از سایت شما به صفحه دیگری از سایت شما لینک داده شود، یک لینک داخلی ایجاد می شود، اما اگر یک لینک از سایت دیگری به یکی از صفحات سایت شما ایجاد شود، یک لینک خارجی یا بک لینک ایجاد می شود. برای شما ایجاد شده است.
در این مقاله بیشتر به مفاهیم لینک دهی خارجی می پردازیم، اما می توانید با مطالعه مقاله پیوند داخلی چیست، با مفاهیم و تکنیک های مرتبط با آن آشنا شوید.

 

تفاوت بین بک لینک های فالو شده و فالو نشده

پیوندها را می توان از منظر دیگری دسته بندی کرد. هر پیوند به طور پیش فرض Dofollow در نظر گرفته می شود مگر اینکه ویژگی Nofollow در کد HTML استفاده شود. وقتی ربات گوگل یک بک لینک فالو نشده را می بیند، ارزش و اعتباری را به صفحه هدف منتقل نمی کند.
گوگل مفهوم رتبه صفحه را در سال 1990 معرفی کرد و در آن زمان تعداد بک لینک های یک وب سایت تاثیر زیادی بر رتبه آن در نتایج گوگل داشت. کارشناسان سئو و مدیران وب سایت از این نکته سوء استفاده کرده و سعی کرده اند با تکنیک هایی مانند تبادل لینک یا خرید بک لینک جایگاه خود را در نتایج جستجو افزایش دهند.
با افزایش تراکنش‌های بک لینک، گوگل الگوریتم‌های خود را برای شناسایی و جریمه کردن سایت‌هایی که از این روش‌های لینک‌سازی استفاده می‌کنند، به‌روزرسانی کرده و الگوریتم پنگوئن را عملی می‌کند. همچنین پیج رنک را به طور کامل حذف کرد و سعی کرد تا حد امکان وابستگی نتایج رتبه بندی به لینک بیلدینگ را کاهش دهد.

 

Anchor text

Anchor text به این معنی است که لینک در کدام کلمه قرار می گیرد. به عنوان مثال، در گذشته رایج بود که می گویند "برای ورود به سایت اینجا را کلیک کنید" و لینک را در اینجا بالای کلمه قرار می دادند. در عمل، اصطلاح "اینجا" به عنوان متن لنگر یا متن پیوند در نظر گرفته می شود.
وقتی گوگل یک بک لینک به سایت شما می بیند، به انکر تکست توجه زیادی می کند و عملا ارزش و اعتباری که به سایت شما منتقل می شود در آن عبارت خواهد بود. اگر سایت شما به عبارت "کتاب" پیوند داده شده باشد، با جستجوی کاربر برای "کتاب" در گوگل، موقعیت شما بهبود می یابد، اما اگر آن لینک با عبارت "موبایل" تولید شود، موقعیت شما در مورد "موبایل" بهبود می یابد.

علاقه گوگل به Anchor Text باعث شده است که مدیران وب سایت تمام بک لینک های خود را با عبارات هدف بسازند. با به روز رسانی الگوریتم های گوگل، استفاده غیر طبیعی از عبارتی به عنوان Anchor Text نیز راهی برای شناسایی سایت های اسپم و جریمه کردن آنها شده است.
توصیه می شود متن هایی که به سایت شما لینک می دهند ترکیبی طبیعی از حالت های رایج در اینترنت داشته باشند. مهمترین ترکیبات رایج به شرح زیر است:
کلمه یا عبارت هدف برای سئو، مانند "طراحی سایت"
مانند نام تجاری خود "websima"
ترکیبی از نام برند و کلمه مورد نظر مانند "طراحی سایت وبسیما"
اصطلاحات عمومی مانند "صفحه" یا "منبع"
عبارات راهنما و طولانی مانند "برای خواندن مقاله اینجا را کلیک کنید"
اگر تعادل لازم بین این نوع پیوند برای سایت شما وجود نداشته باشد، گوگل ممکن است رفتار غیرعادی شما را برای دریافت بک لینک شناسایی کند. به همین دلیل است که استراتژی های لینک بیلدینگ اغلب هدفمند و سازماندهی شده اند زیرا می توانند اثرات منفی بیشتری نسبت به موارد مثبت داشته باشند.

 

تعیین ارزش بک لینک توسط گوگل

بک لینک های سایت شما از سایت های مختلف ارزش و اعتبار یکسانی برای گوگل نخواهد داشت. گوگل سعی می کند چندین فاکتور را برای تعیین ارزش بک لینک در نظر بگیرد که مهمترین آنها عبارتند از:

 

1- اتوریتی دامنه

برای تعیین اعتبار دامنه، برخی از آنها عبارتند از سن دامنه، نوع دامنه، تعداد بک لینک های دریافتی، تعداد لینک های خروجی، فعالیت در شبکه های اجتماعی و غیره. عوامل زیادی در نظر گرفته می شود، مانند هر چه اعتبار دامنه لینک دهنده بالاتر باشد، ارزش بک لینک و تاثیر آن بر موقعیت شما بیشتر می شود.

 

2- Page Authority یا Page Authority

اتوریتی صفحه بسیار شبیه به دامنه اتوریتی است اما برای صفحه خاصی از آن دامنه محاسبه می شود. ممکن است نام دامنه دارای اعتبار بسیار بالایی باشد، اما صفحه ای که از آن لینک دریافت می کنید دارای اعتبار پایینی در آن دامنه باشد. اعتبار صفحه معمولا با لینک داخلی سایت به آن صفحه و بک لینک های مستقیم تولید شده برای همان صفحه مشخص می شود.
صفحاتی با لینک داخلی خوب معمولاً از اعتبار بالایی برخوردار هستند. به عنوان مثال، صفحات منوی اصلی سایت معمولا معتبرترین صفحات آن دامنه هستند.
ابزارهای مختلفی برای بررسی اعتبار صفحه و اتوریتی دامنه وجود دارد که بهترین آنها Serpchecker توسط mangools.com و open site explorer که یک ابزار قدرتمند توسط moz.com است می باشد.

 

3- تعداد لینک های خروجی

هر دامنه ای که به شما پیوند می دهد احتمالاً به سایت های دیگر پیوند می دهد. هر چه سایت های بیشتری در یک صفحه یا یک دامنه کامل پیوند داده شوند، ارزش و اعتباری که به هر یک می رسد کمتر می شود.
اغلب سایت های فعال در رپورتاژ تبلیغات یا فروش بک لینک علاوه بر سایت شما به بسیاری از سایت های دیگر نیز لینک داده اند که باعث کاهش ارزش و اعتبار این نوع لینک سازی می شود.

 

4- درجه ارتباط موضوعی سایت شما با سایت لینک دهنده

یکی از مواردی که گوگل به آن توجه ویژه ای دارد و سعی می کند از آن در فاکتورهای رتبه بندی نتایج جستجو استفاده کند، پیوند موضوعی بین صفحات لینک شده است. به عنوان مثال، اگر در فضای تورهای مسافرتی فعالیت می کنید، اما همه بک لینک های شما از سایت های دانلودی می آیند، ارزش و اعتبار زیادی برای شما ایجاد نمی کنند. اما این بک لینک ها برای سفر، گردشگری، خرید بلیط و غیره هستند. اگر از سایت های مرتبط برای شما ایجاد شده باشد، بهتر می تواند بر موقعیت مکانی شما تأثیر بگذارد.

 

5- محل بک لینک

موقعیت بک لینک در سایت بسیار مهم است. پیوند شما می تواند در محتوای یک مقاله، در نوار کناری یا حتی در فوتر قرار گیرد. لینک های موجود در محتوای صفحه از لینک های موجود در نوار کناری و پاورقی ارزشمندتر خواهند بود.
به طور معمول لینک هایی که در فوتر یا سایدبار قرار می گیرند در تمام صفحات آن سایت نمایش داده می شوند که به این لینک ها Sitewide می گویند. قرار دادن بک لینک شما در تمام صفحات یک سایت می تواند عاملی برای تشخیص خرید آن لینک توسط روبات های گوگل باشد و الگوریتم کبوتر می تواند با تکرار زیاد این کار سایت شما را مجازات کند. توصیه می کنیم برای درک بهتر این موضوع به مقاله خرید بک لینک مراجعه کنید.
در نتیجه این دو نکته، کارشناسان سئو اکنون گزارش گیری را ارزشمندتر از خرید بک لینک یا تبلیغات متنی می دانند.

 

آخرین کلمه

البته استراتژی درست برای بک لینک و لینک داخلی می تواند جایگاه شما را در نتایج گوگل بهبود بخشد، اما قبل از شروع کار باید تکنیک های مناسب و استانداردهای گوگل را به خوبی بشناسید، زیرا اشتباهات در این کسب و کار می تواند به نتایج کاملا متضادی منجر شود. و باعث جریمه شدن سایت شما توسط گوگل شود.
در این مقاله با مفهوم بک لینک و نحوه بررسی ارزش آن توسط گوگل آشنا شدیم. در درس بعدی روش های صحیح گرفتن بک لینک را بررسی می کنیم و تکنیک های کلاه سفید و کلاه سیاه را معرفی می کنیم. برای کسب اطلاعات دقیق تر، مطالعه مجموعه مقالات آموزش لینک سازی را نیز توصیه می کنیم.
اگر در مورد درک یا استفاده از هر یک از مفاهیم این مقاله سوالی دارید می توانید در قسمت نظرات همین مقاله مطرح کنید تا مشاوران وبسیما به شما پاسخ دهند.

 

بک لینک دقیقا چیست؟

هر متن یا تصویری که با کلیک بر روی آن به صفحه دیگری منتقل می شود، لینک نامیده می شود. اگر وب سایت یا دامنه دیگری به یکی از صفحات شما لینک داده است، آن را بک لینک می نامیم.

 

چگونه تاثیر بک لینک ها بر سئو را محاسبه کنیم؟

برای تعیین ارزش و تاثیر بک لینک در سئوی سایت شما، فاکتورهای مختلفی سنجیده می شود که مهمترین آنها عبارتند از:

اعتبار دامنه کانکتور
پیوند موضوعی بین سایت شما و صفحه ارجاع دهنده
متن پیوند برای پیوند انتخاب شده است
محل قرارگیری لینک در صفحه
تعداد پیوندهای خروجی صفحه ارجاع دهنده
لینک را دنبال کنید یا فالو کنید

 

آیا بک لینک nofollow نیز بر سئو تاثیر می گذارد؟

به گفته گوگل، بک لینک های بدون فالو ارزش و اعتباری برای سایت ما به ارمغان نمی آورند، اما ایجاد تعادل بین تعداد لینک های فالو شده و فالو نشده یکی از معیارهای مهم الگوریتم پنگوئن برای تعیین عادی بودن لینک های خارجی است. سایت. در نتیجه وجود لینک های فالو نشده می تواند احتمال جریمه شدن سایت را تا حد زیادی کاهش دهد.

 

رایج ترین روش های پیوند خارجی چیست؟

کیفیت محتوای شما مهمترین دلیل برای دریافت لینک از سایت های دیگر است. با این حال، روش های لینک بیلدینگ وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:
خرید بک لینک متنی
خرید یک گزارش تبلیغاتی
فعالیت در شبکه های اجتماعی
پروفایل در سایت های معتبر
اظهار نظر در سایت های مرتبط

یاسئومی
یاسئومی خدمات سئو (SEO) برای کسب رتبه و افزایش کلیک

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋