یاسئومی

یاسئومی

خدمات سئو (SEO) برای کسب رتبه و افزایش کلیک
توسط ۳ نفر دنبال می شود

افزایش سرعت سایت با 12 روش بی نظیر - یاسئومی

 

افزایش سرعت سایت همیشه دغدغه اصلی سئوکاران و صاحبان سایت بوده است. با توجه به اینکه در سال های اخیر گوگل توجه ویژه ای به سرعت سایت داشته و تاثیر سرعت سایت بر سئو سایت بسیار افزایش یافته است. در این مقاله قصد داریم 15 راهکار اساسی و حرفه ای برای افزایش سرعت وب سایت را به شما آموزش دهیم.
اطمینان حاصل کنید که اهمیت بهبود سرعت وب سایت در سئو را می دانید. یکی از گزینه هایی که می تواند شما را از رقبای خود پیشی بگیرد، افزایش سرعت بارگذاری سایت با یاسئومی است.
در این مقاله سعی شده است مطالبی کامل و کاربردی در اختیار شما قرار دهیم تا در پایان این مقاله تفاوت را احساس کنید.
پس قبل از اینکه به سراغ ۱۲ روش طلایی بروید، از ابزار تحلیل سرعت استفاده کنید، سرعت سایت خود را بررسی کنید و سپس قدم به قدم این روش ها را دنبال کنید تا تغییرات سرعت وب سایت خود را احساس کنید. با ما بمان .

 

1- سرور (میزبان)

اولین راه برای افزایش سرعت استفاده از هاست خوب است. تا حد امکان از هاست های اشتراکی استفاده نکنید زیرا استفاده از این هاست ها بر سرعت سایت در زمان های مختلف تاثیر می گذارد. اگر از نظر هزینه مشکلی ندارید پیشنهاد می شود از سرورهای اختصاصی یا نیمه اختصاصی استفاده کنید. و اگر مشکل شما را آزار می دهد، حداقل از سرورهای شناخته شده با سرعت دلخواه استفاده کنید.
نکته اینجاست که اگر در هاست مشکل داشته باشیم، هر تکنیکی که برای افزایش سرعت سایت استفاده کنیم جواب نمی دهد. پس با جدیت سروری با سرعت مناسب انتخاب کنید.

 

2- Keep Alive را فعال کنید

تکنیک Keep Alive یک روش ارتباطی سرور-مرورگر برای HTTP بر اساس TCP است. مرورگر باید فایل را از سرور دانلود کند تا صفحات وب را به کاربران نمایش دهد. در Keep-Alive، مرورگر ابتدا کد Html را از هاست درخواست می کند تا به کاربر نمایش داده شود، سپس به مرور زمان فایل های دیگر (css، عکس ها و ...) را فراخوانی می کند.

مزایای زنده ماندن

افزایش سرعت بارگذاری سایت
استفاده بهینه از پردازنده سیستم (پردازنده بهینه به دلیل اجرای گام به گام دستورات ارسالی از مرورگر به سرور استفاده می شود.)
معایب
با توجه به نیازهای بالای مرورگر بر روی هاست، مقدار قابل توجهی از فضای حافظه را اشغال می کند.

 

3. فشرده سازی با Gzip

Gzip موثرترین روش فشرده سازی است. اگر بخواهیم مفهوم فشرده سازی را راحت تر درک کنیم، می توانیم آن را با Winrar در محیط ویندوز مقایسه کنیم. فرآیند این کمپرسور به این صورت است که تمامی صفحات وب و فایل های CSS قبل از ارسال توسط سرور فشرده شده و به صورت فشرده ارسال می شوند.

Gzip را در وردپرس فعال کنید
* از پلاگین ها استفاده کنید
پلاگین های زیادی در کتابخانه وردپرس وجود دارد که فشرده سازی را انجام می دهند، اما بهترین آنها به ترتیب هستند:
فشرده سازی WP HTTP
مجموع حافظه پنهان w3
WP Super Cache
* Gzip را روی سرور فعال کنید
استفاده از پلاگین ها خطر ناسازگاری با یکدیگر را ایجاد می کند و این تداخل می تواند وب سایت را کند کند. بنابراین فعال کردن کمپرسور روی سرور بسیار بهتر از نصب افزونه خواهد بود.

 

4. استفاده از CDN

(شبکه تحویل محتوا)
شبکه تحویل محتوا (CDN) شبکه بزرگی از سرورها در مکان‌های جغرافیایی مختلف است. CDN ها اغلب در مکان های شلوغی به نام Popsite قرار می گیرند.
هدف CDN ها هدایت کاربر به نزدیکترین Popsite است. علاوه بر هدایت کاربر به نزدیکترین سایت پاپ آپ چندین مسیر مجزا برای کاربر در نظر گرفته شده است.

شبکه تحویل محتوا یک کپی از تمام اطلاعات سایت، از جمله CSS، Html، جاوا اسکریپت، فایل‌های چندرسانه‌ای و… را در سرورهای سراسر جهان کپی می‌کند. زمانی که کاربر از طریق نزدیکترین CDN وارد سایت می شود، تمامی فایل ها با سرعت بالایی قابل دسترسی هستند. بنابراین، داشتن یک CDN در نزدیکی کاربر، زمان اتصال را کوتاه می کند و در نتیجه زمان بارگذاری وب سایت را کاهش می دهد.
برای یادگیری نحوه نصب CDN در سایت خود، Cloudflare را بررسی کنید

 

5. بهینه سازی تصاویر در سایت

البته انتخاب عکس های باکیفیت و جذاب یکی از مهم ترین عوامل جذب و نگه داشتن توجه کاربر در سایت است. با این حال، انتخاب یک تصویر با حجم بالا تاثیر مستقیمی بر سرعت بارگذاری سایت دارد. سعی می کنیم با بررسی چند نکته بهترین تصاویر را برای سایت تولید کنیم.
تمام تلاش خود را بکنید تا نام فایل ها را کلیدواژه و انگلیسی کنید.
تا حد امکان از تصاویر کم حجم استفاده کنید.
تگ ALT: تگ Alt با متن جایگزین به کاربر نمایش داده می شود که هنگام پخش عکس در سایت خطایی رخ دهد.
تعیین طول و عرض: از طول و عرض یا مکان مناسب برای عکس ها استفاده کنید. این می تواند به شما کمک کند تا عکس ها را تا حد زیادی بهینه کنید.
ابزارهای مختلفی برای بهینه سازی تصاویر وجود دارد. اولین ابزاری که همه ما به آن فکر می کنیم فتوشاپ است. اما امکان استفاده از این نرم افزار بر روی تمامی سیستم ها به دلیل حجم بالا و محیط گرافیکی آن وجود ندارد. اما ابزارهای بسیار آسان تری نسبت به این نرم افزار قدرتمند وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

اضافات
در کتابخانه سایت وردپرس افزونه هایی وجود دارد که می توانند به راحتی عکس ها را بهینه کنند. برخی از بهترین افزونه های موجود:
remus.it
بهینه ساز تصویر Ewww
تصاویر فشرده سازی کوچک
wp crush
پیکسل کوتاه
دیوانگی
تصور کنید

از مسنجر تلگرام استفاده کنید
ما عکس هایی را که بزرگ هستند و برای آپلود در سایت مناسب نیستند، وارد کرده و دوباره ذخیره می کنیم. سرور تلگرام یک بهینه ساز قدرتمند و در عین حال در دسترس است که امروزه بسیاری از افراد از آن برای بهینه سازی عکس ها به این روش استفاده می کنند. برای استفاده . یکی دیگر از مزیت های این روش نسبت به فتوشاپ، وجود نرم افزار بر روی کامپیوترهای موبایل و لپ تاپ است.

 

6-بارگذاری تنبل

اغلب در صفحه اول یک وب سایت، تعداد زیادی عکس وجود دارد که با ورود به سایت شروع به دانلود می کنند و زمان بارگذاری سایت به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. به طور معمول، اگر سایت بیش از 3 ثانیه بارگذاری شود، کاربران اغلب سایت را ترک می کنند و زمان صرف شده در سایت را افزایش می دهند.
Lazy Loading باعث می شود عکس ها مرحله به مرحله لود شوند. استفاده از این تکنیک فقط عکس‌های بخش پیمایش شده سایت را بارگذاری می‌کند.

Lazy Loading را در وردپرس فعال کنید
در اینجا چند افزونه به ترتیب اولویت برای فعال کردن بار تنبل در وردپرس ارائه می دهیم:

افزونه می تواند Lazy.js باشد
دانلود این افزونه به راحتی از کتابخانه افزونه وردپرس امکان پذیر است. از ویژگی های این افزونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* اجرا بر روی متن و تصاویر پس زمینه
* پشتیبانی از تمام مرورگرها، حتی مرورگرهای IE7 و IE8
* از CDN استفاده کنید

پلاگین Lazy load XT
با فعال کردن این افزونه می توانید فایل های css و java script را علاوه بر بارگذاری تنبل، کوچک کنید.

 

7. استفاده از پلاگین را کاهش دهید

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، سایت های وردپرسی به گونه ای هستند که برای انجام هر کاری که این افزونه ها نیاز به فعال سازی دارند به یک افزونه نیاز داریم.
اما علاوه بر این، بسیاری از فعالیت ها نیازی به افزونه فعال ندارند. به عنوان مثال ما یک افزونه نصب می کنیم تا آمار ماهانه بخشی از سایت را ارائه کنیم. این افزونه یک ماه برای گرفتن آمار در یک روز فعال است، بقیه روزهای هفته عملا بی فایده است.
البته نصب فعال چنین افزونه هایی موجه نیست و سرعت را کاهش می دهد. بهتر است پس از اتمام کار افزونه را نصب، غیرفعال و حذف کنید.
با استفاده از هر افزونه، طیف وسیعی از داده ها ارسال و دریافت می شود. این داده است که سرعت را کاهش می دهد. همچنین استفاده از برخی افزونه ها باعث کاهش امنیت می شود.
ما دو روش برای افزایش سرعت افزونه ها ارائه می دهیم:
روش اول:
باید پلاگین ها را یکی یکی غیرفعال کنیم و سپس با غیرفعال کردن هر افزونه با ابزارهای تست سرعت سایت، سرعت سایت را بررسی کنیم. یکی از سایت های فعال و رایگان در این زمینه سایت Gtmetrix.com است.
روش دوم
راه دیگر برای تست سرعت افزونه ها استفاده از پلاگین تست سرعت است. بهترین افزونه در این زمینه -P3 (پروفایلر عملکرد افزونه) است.

 

8. بهینه سازی یا اصلاح قالب وب سایت

یکی دیگر از دلایل کاهش سرعت وب سایت، استفاده از قالب های قدیمی و اغلب رایگان است. اگر امکان آپدیت قالب وجود ندارد، حتما قالب را تغییر دهید. در تجربه بسیاری از طراحان وب، اکثر قالب های رایگان کند هستند. حداقل یک قالب دارای UX (تجربه کاربر) و UI (واسط کاربری) است و واکنش گرا است. این گزینه ها را هنگام طراحی قالب سایت خود در نظر داشته باشید.

 

9- تغییر مسیرها را کاهش دهید

اغلب اوقات به دلیل خرابی لینک ها و کمبود محتوا مجبور می شویم صفحات را از سایت به صفحات دیگر هدایت کنیم. استفاده نادرست از این عنصر هیچ تاثیری بر سرعت ندارد، اما استفاده بیش از حد از این فرآیند می تواند باعث کندی و شکست سایت شود.
استفاده از تغییر مسیر، پروتکل Http را مجبور می کند تا به درخواست های اضافی پاسخ دهد، بنابراین استفاده بیش از حد از آن، تعداد درخواست های پروتکل Http را افزایش می دهد.
این موضوع به دو صورت قابل بررسی است:
روش اول: در مرورگرهای کروم و موزیلا می توانید با کلیک راست بر روی صفحه درخواستی و انتخاب inspect و سپس تب Network، تعداد درخواست های هر صفحه را بررسی کنید.
روش 2: راه دیگر برای یافتن صفحات دارای این مشکل استفاده از ابزارهای آنلاین مانند Dead line Checker است.

 

10-استفاده از سرورهای ویدئویی

اکثر سایت ها از ویدئوهای با حجم بالا استفاده می کنند. پیشنهاد می شود به جای آپلود ویدیو در هاست از سایت های سرور مانند یوتیوب و آپارات استفاده کنید. با این کار کل حجم ویدیو در سرور اصلی آپلود می شود.

 

11- سایت وردپرس خود را به روز نگه دارید

از آنجایی که وردپرس منبع باز است، به‌روزرسانی‌ها را به طور منظم منتشر می‌کند. علاوه بر نسخه وردپرس، تمامی افزونه ها به روز رسانی هایی را نیز منتشر می کنند که باعث افزایش سرعت و امنیت سایت می شود.

 

12. کش یا کش مرورگر را فعال کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود تجربه کاربری، فعال کردن فضای ذخیره‌سازی است. در این روش فایل های چند رسانه ای، عکس ها و فایل های کد وب سایت (جاوا اسکریپت، css، html) برای بار اول نیاز به دانلود دارند، کاربر نیازی به دانلود مجدد فایل های ذکر شده در بازدیدهای بعدی سایت و سرعت سایت ندارد. بسیار بالاتر است و بارگذاری در زمان کوتاه تری انجام می شود.
این روش برای کاربرانی است که بیش از یک بار از سایت شما بازدید می کنند.
برای این مشکل در سایت های وردپرسی می توانید از افزونه های WP super cache و W3 total cache استفاده کنید. یا اگر از مدیریت محتوای Drupul استفاده می کنید، از برنامه وب کش Varnish استفاده کنید. برای سایت هایی که از سیستم مدیریت محتوا جوملا استفاده می کنند، این ویژگی به طور پیش فرض با رفتن به setting > General > configuration > current cache setting ارائه می شود.

 

افزایش سرعت سایت های شلوغ

در ابتدای این مقاله سعی کردیم روش های کلی افزایش سرعت سایت را به طور کامل توضیح دهیم. در ادامه این مقاله به صورت حرفه ای در مورد سایت ها و افزایش سرعت بارگذاری آن ها صحبت خواهیم کرد.
سرعت یک سایت با افزایش تعداد بازدیدکنندگان آن سایت اهمیت پیدا می کند و مدیران سایت به فکر خدمات رسانی بهتر به مشتریان خود هستند تا در صورت فروشگاهی بودن سایت، کاربر بتواند با سرعت بالایی خرید کند.
در کل سرعت بالای سایت باعث می شود بیننده همیشه ما را به دیگران ترجیح دهد زیرا در دنیای امروزی مردم در هر کاری به دنبال سرعت هستند.
برای سرعت بخشیدن به سایت های شلوغ چه کنیم؟ بهترین پاسخ به این سوال این است که ابتدا فضای هاست خود را ارتقا دهید. به عنوان مثال، اگر قبلا از هاست اشتراکی استفاده کرده اید، سعی کنید سیستم خود را به هاست اختصاصی تری ارتقا دهید.
اگر از هاست اختصاصی استفاده می کنید، اکنون زمان استفاده از سرور مجازی یا اختصاصی است. با توجه به تعداد زیاد افراد در سایت شما، درخواست های زیادی قبل از اینکه یک سرور قدرتمند بتواند درخواست ها را پردازش کند، انجام می شود.

 

سرعت سایت منتور را افزایش دهید

مورد بعدی در مورد افزایش سرعت سایت منتور است که بسیاری از افراد با وجود استفاده از افزونه منتور به دنبال راه هایی برای افزایش سرعت بارگذاری سایت خود هستند. همانطور که می دانید منتور افزونه ای برای ایجاد صفحات وردپرس است.
این افزونه به شما امکان می دهد هر صفحه را با کشیدن و رها کردن سفارشی کنید و برای افرادی که دانش برنامه نویسی ندارند اما دوست دارند عناصر صفحه را جابجا کنند کار می کند.
حال این افزونه با این قابلیت زیبا گاهی بار سایت را کاهش می دهد و با استفاده از راهکارهای ارائه شده در اینجا می توانید از سرعت بالای سایت خود و همچنین داشتن این افزونه لذت ببرید.
منطقی ترین راه برای انجام این کار این است که به بخش ابزارک های Mentor بروید و ویجت های استفاده نشده را غیرفعال کنید، به این ترتیب صفحاتی که مورد نیاز نیستند ویجت های غیر ضروری را بارگذاری نمی کنند.

 

افزایش سرعت سایت ووکامرس

فروشگاه ساز آنلاین ووکامرس یکی از قدرتمندترین افزونه های وردپرس است، اما نصب این فروشگاه ساز در برخی موارد باعث کندی سایت می شود که دغدغه بسیاری از صاحبان وب سایت است.
اما نگران نباشید، برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد، یکی از راه حل های افزایش سرعت سایت ووکامرس، غیرفعال کردن افزونه هایی است که با ووکامرس نصب شده اند اما هرگز استفاده نشده اند.
در مورد افزونه های همراه ووکامرس تحقیق کنید و عملکرد هر کدام را ارزیابی کنید و اگر متوجه شدید که این افزونه ها در سایت شما کار نمی کنند، آنها را غیرفعال کنید. همین کار را انجام دهید تا اثر آن را ببینید.
از آنجایی که در ابتدای مقاله روش های کلی را توضیح دادیم، برای جلوگیری از تکرار آنها را در اینجا تکرار نمی کنیم.
اما به یاد داشته باشید، برای افزایش سرعت سایت باید همه اینها را با هم انجام دهید و در هر بخش یک نکته اضافی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

 

افزایش سرعت سایت های وردپرسی

در این صورت می توانید از افزونه هایی که برای افزایش سرعت وجود دارد استفاده کنید. افزونه هایی مانند Rocket، خود این افزونه ها تمام فشرده سازی و ذخیره سازی فایل ها را برای شما انجام می دهند.
فقط باید مراقب باشید که افزونه را تحت تأثیر قرار ندهید. همچنین می توانید از هاست های خاص وردپرس استفاده کنید. یا اگر تعداد بازدیدکنندگان سایت شما زیاد است از سرور استفاده کنید.
در خرید هاست یا سرور برای پهنای باند نیز باید بسیار مراقب باشید زیرا اگر سایت شما دارای سایت فیلم یا موزیک باشد کاربران می توانند از موسیقی سایت خود استفاده کنند اما این باعث می شود که از پهنای باند خود با لینک سایت خود استفاده کنید.

 

افزایش سرعت سایت php

برای سرعت بخشیدن به سایت هایی که خودتان کدنویسی کرده اید، موضوع اول متفاوت است زیرا با نصب یک افزونه عمومی نمی توانید کاری انجام دهید و باید کدنویسی و کدهای مربوط به هر کار را تغییر دهید. سرعت htaccess را به صورت دستی وارد کنید.
به طور کلی، شما باید چند کار را انجام دهید:
بهینه سازی پایگاه داده
بهینه سازی کد پی اچ پی
کدهای html، css، js را فشرده کنید
بهینه سازی تصویر
در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام انتخاب خود به آنها توجه کنید. کیفیت بالایی داشته باشد.
مطمئن شوید که پایگاه داده خود را در نگاه اول بهینه کرده اید، باید نگاهی دیگر به جداول پایگاه داده و روابط آنها بیندازید و در صورت بهینه بودن از آنها استفاده کنید.
همچنین هنگام نوشتن کد php بسیار مراقب باشید، آنچه را که نیاز دارید با کمترین درخواست انجام دهید، گاهی اوقات با کاهش تعداد درخواست ها، سرعت سایت شما بهینه می شود.
ما توضیحات کاملی در مورد فشرده سازی و بهینه سازی تصویر ارائه کرده ایم.
می‌توانید از gzip برای فشرده‌سازی سایت PHP خود استفاده کنید، همچنین کدهایی وجود دارد که می‌توانید برای کش کردن سایت خود از آنها استفاده کنید.

یاسئومی
یاسئومی خدمات سئو (SEO) برای کسب رتبه و افزایش کلیک

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋