کلمه کلیدی با گوگل، وب مستر و مخاطبان جستجو متفاوت است، بنابراین کلمه کلیدی را می توان به چند روش تعریف کرد:
از دیدگاه مخاطب، کلمه کلیدی به معنای چیزی است که مخاطب هدف برای رسیدن به هدف و مقصود خود به دست می آورد. به عنوان مثال، اگر در اینترنت به دنبال آهنگ های رضا صادقی هستید، می توانید کلمات کلیدی را جستجو کنید که شما را به این صفحات هدایت کند، به عنوان مثال:
رضا صادقی
دانلود آهنگ رضا صادقی
دانلود آهنگ های رضا صادقی.
دانلود آهنگ رضا صادقی
دانلود آلبوم رضا صادقی
اینها کلمات کلیدی شما هستند، اما اگر منظورتان آهنگ خاصی از رضا صادقی است، کلمات کلیدی شما متفاوت خواهد بود:
موسیقی مشکی از رضا صادقی
آهنگ مشکی رضا صادقی
دانلود آهنگ مشکی رضا صادقی
دانلود آهنگ مشکی رضا صادقی.
دانلود آهنگ مشکی عشق رضا صادقی
دانلود آهنگ مشکی قدیمی رضا صادقی
موسیقی مشکی از رضا صادقی
اما گوگل می داند که موسیقی و موسیقی مترادف یکدیگر هستند و می توانند نتایج مشابهی را از یک صفحه و سایت خاص به شما ارائه دهند. با این حال، مخاطب هدف ممکن است به روش های مختلف جستجو کند، بنابراین کلمات کلیدی ممکن است متفاوت باشند اما نتایج یکسان است.
هر روز میلیاردها صفحه وب ایجاد و به روز می شوند. گوگل نمی تواند از افراد برای تعیین هدف و محتوای این سایت ها استفاده کند. گوگل از ربات ها برای تعیین محتوا و هدف صفحه استفاده می کند.
ربات ها با شناسایی کلماتی که اغلب در یک صفحه استفاده می کنید به عنوان کلمات کلیدی کار می کنند. نگران نباشید زیرا این ربات ها هوشمند هستند و کلمات اضافی و رایج مانند (از، به، برای، چون و) را به عنوان کلمات اضافی، نه کلمات کلیدی، حتی اگر معمولا در محتوای شما استفاده می شود، تشخیص می دهند. !
ربات های سایت شما به دنبال کلمات کلیدی واقعی با تکرارهای مناسب هستند. به همین دلیل ما باید در قسمت های مختلف سایت خود از کلمات کلیدی استفاده کنیم که دقیقاً به شما می گوید کجا و چقدر از کلمه کلیدی برای ربات ها استفاده کنید. گوگل قابل تشخیص است.
به گفته یک مدیر وب سایت، کلمات کلیدی عباراتی هستند که توسط او بازدید می شود. این بازدیدها ممکن است بیشتر یا کمتر از محبوبیت آن کلمه کلیدی باشد. یک مدیر وب سایت همیشه سعی می کند کلمات کلیدی را به صفحه پیوند دهد. کلمه کلیدی را وارد کنید که ربطی به محتوای صفحه ندارد و رتبه آن کلمه کلیدی را از دست خواهید داد.
می توانید مطمئن باشید که بخش تجزیه و تحلیل رفتار مخاطبان در گوگل به اندازه کافی حرفه ای است که به راحتی این عناصر را شناسایی کرده و ترافیک سایت شما را هدایت کند. قرار دادن سایت های مختلف
کلمات کلیدی به بخش های طولانی و کوتاه تقسیم می شوند که معمولاً کمتر از 1 تا 3 کلمه و 3 یا بیشتر طولانی هستند. اما این تقسیم بندی از کجا آمده است؟
از آنجایی که همه یکسان در گوگل جستجو نمی کنند، برخی از جملات استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر فقط از یک کلمه استفاده می کنند. هر چه کلمات جستجو شده در گوگل طولانی تر باشد، نتایج دقیق تر برای مخاطبان خواهد بود.
به عنوان مثال :
اگر در گوگل جستجو کنید: (خرید گوشی سامسونگ) این یک کلمه کلیدی کوتاه است و نتایج را برای همه انواع گوشی سامسونگ در یک صفحه (معمولاً صفحه PLP) نشان می دهد.
اما اگر در گوگل جستجو کنید: (خرید سامسونگ نوت 10) این یک کلمه کلیدی طولانی است که دقیقا همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید.بنابراین هر چه کلمات کلیدی بلندتر باشد، درخواست های کاربر دقیق تر است که در این صورت کاربر بهتر می تواند با سایت تعامل داشته باشد.
شما بازدیدکنندگان سایت خود را مستقیماً از گوگل دریافت می کنید. گوگل سایت شما را با کلمات مختلف رتبه بندی می کند. به عنوان مثال، صفحه ای از سایت شما ممکن است برای یک یا چند کلمه کلیدی در رتبه اول گوگل قرار گیرد. در نهایت این کلمات کلیدی سایت شما. در گوگل رتبه بندی می شود، اما بر اساس محتوای سایت شما.
به همین دلیل بسیار مهم است که از چه کلمات کلیدی، چقدر و کجا در محتوای خود استفاده می کنید. در زیر دقیقا به شما یاد می دهم که چگونه این کارها را به طور موثر انجام دهید.
همانطور که گفته شد، ما می توانیم از چندین کلمه کلیدی در هر URL یا هر صفحه استفاده کنیم، اما آیا این ایده خوبی است یا خیر؟
هرچه صفحات سایت شما از نظر کلمات کلیدی مرتبط با آن محتوا غنی تر باشد، احتمال اینکه رتبه بهتری کسب کنید بیشتر می شود. مثلا:
اگر بخواهیم روی کلمه کلیدی {SEO در} روی دو URL مختلف در دو دامنه مختلف کار کنیم، اگر صفحه ای دامنه های بیشتری از کلمه کلیدی ارائه دهد، برای گوگل ارزش بیشتری خواهد داشت. به عنوان مثال، کلمات کلیدی دو صفحه ای عبارتند از:
URL1
سئو
سئو
خدمات سئو
URL2
سئو
تاریخچه سئو
خدمات سئو
کارشناس سئو
سفارش سئو
سئو فنی
خارج از صفحه
آن صفحه
کلمه کلیدی
گوگل به محدوده URL کلمه کلیدی در رتبه بندی ها نگاه می کند و هر چه سایت در آن دامنه غنی تر باشد، رتبه بالاتری خواهد داشت. البته، این تنها یکی از عوامل بی پایان دیگر برای کنترل کیفیت محتوا است. پس از این موضوع خوشحال نباشید و با ما همراه باشید.
سوال: آیا LSI همیشه باید حاوی کلمه کلیدی محتوای اصلی باشد؟
خیر: الگوریتمهای گوگل از هوش مصنوعی استفاده میکنند و درک میکنند که وقتی از کلمه در آن صفحه استفاده میکنید، همه چیز در مورد SEO است.
چگالی کلمه کلیدی به معنای فراوانی و کاربرد آن کلمه در محتوا است. طبق تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان سئو، کلمه کلیدی باید بین 1 تا 5٪ از کل محتوای ما باشد.
به عنوان مثال، برای یک محتوای 1000 کلمه ای می توانیم 10 تا 50 بار از کلمه کلیدی استفاده کنیم.
اما استفاده از کلمات کلیدی برای گوگل این است که تعیین کند محتوای شما را در کدام دسته قرار دهد. بنابراین اگر به بیش از 5 درصد از محتوا نیاز دارید، مشکلی نیست و گوگل کیفیت محتوای شما را بر اساس عوامل دیگر آزمایش می کند.
اینجا جایی است که ما سئوکاران به کاربر می گوییم که باید تایپ کنید. از آنجایی که گوگل رفتار کاربران را از محتوای شما تشخیص می دهد، اگر از کلمه کلیدی به اندازه کافی برای آزار کاربر استفاده کنید، محتوا از طرف گوگل امتیاز منفی دریافت می کند.
کلمات کلیدی می توانند ترافیک سایت شما را کاهش دهند و همچنین ترافیک سایت شما را افزایش دهند. اما چگونه؟
وقتی از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده می کنید به طوری که متن شما حاوی 50٪ یا بیشتر از کلمات کلیدی است، به این معنی است که خواننده محتوا نادیده گرفته می شود و گوگل به راحتی می تواند تشخیص دهد که صفحه دارای پنالتی است یا همان جریمه کلمه کلیدی. .
تا به حال در مورد مفهوم کلمات کلیدی به شما گفته ام، اما از کجا می توان کلمات کلیدی را پیدا کرد و چه کلمات یا عباراتی کلیدواژه های کسب و کار ما هستند، نیاز به تحقیق زیادی دارد.
خبر خوب این است که سایت ها و ابزارهایی از موتورهای جستجو وجود دارند که این تحقیق را انجام داده اند و با یک کلیک ساده می توانیم کلمات کلیدی کسب و کار خود را پیدا کرده و از آنها در محتوا و صفحات مختلف سایت خود استفاده کنیم.
ابزار کلمه کلیدی tool.io برای تحقیق کلمات کلیدی رایگان است، اما برای مشاهده عوامل رقابت کلمات کلیدی، حجم جستجو و حجم جستجو باید یک حساب کاربری خریداری کنید.
سایت Mongols دارای ابزارهای متعددی برای سئو سایت می باشد که از جمله آنها می توان به kwfinder یکی از بهترین و کامل ترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی در نوع خود اشاره کرد.
اگر در این سایت حساب باز کنید، می توانید تا 10 روز به صورت رایگان از ابزار آنها استفاده کنید.
WordTracker همچنین یک ابزار رایگان و خوب برای تحقیق کلمات کلیدی است. این افزونه سایت برای گوگل کروم نیز موجود است که می توانید آن را نصب و فعال کنید تا همیشه به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.
برای بررسی کلمات کلیدی موجود در یک متن و فراوانی آنها، به یک سایت حرفه ای به نام Word Count نیاز دارید. این سایت حتی کلمات کلیدی تک، دو و سه گانه از یک محتوا را به شما نشان می دهد و کاملا رایگان است!
شناسایی و تدوین استراتژی کلمات کلیدی یکی از مهمترین وظایف سئو است و برای شروع باید با مفاهیم زیر آشنا باشید:
تعداد کل جستجوهای کلیدواژه معمولاً ماهانه - سالانه یا روزانه - محاسبه می شود. برای یافتن استراتژی مناسب، باید تعداد دقیق ورودی های هر کلمه کلیدی را بدانیم.
سختی یا درجه رقابت در مسابقه کلیدواژه
یکی از مهم ترین عوامل در ایجاد استراتژی سئو، بررسی سطح رقابت و سختی کلمه کلیدی است.
شیک بودن در سال ها یا ماه های خاصی از سال نیز به ما کمک می کند تا استراتژی بهتری برای صفحه کلید خود پیدا کنیم.
پس از انجام تحقیقات کلیدواژه یا کلیدواژه برای کسب و کار، 3 شاخص بالا را بررسی می کنیم. با سوالات زیر در اسرع وقت بهترین استراتژی را برای موفقیت انتخاب خواهیم کرد.
کدام کلمات در سایت ما بیشترین جستجو را دارند؟
کدام یک از این کلمات (جستجوی با حجم بالا) رقابت کمتری دارد؟
روند فصلی یا فصلی و ماهانه کدام است؟
اولویت های ممکن:
کلمات قابل جستجو بیشتر، رقابتی کمتر و پرطرفدار اولویت اول ما هستند.
کلماتی که بیشتر جستجو شده و رقابت کمتری دارند در اولویت دوم نیستند.
کلمات کمتر جستجو، رقابتی کمتر و پرطرفدار اولویت سوم هستند.
کلمات کمتر جستجو شده، رقابتی کمتر و ترند نبودن اولویت چهارم هستند.
کلمات بیشتر جستجو می شوند و رقابت بیشتری دارند و ترند هستند یا اولویت پنجم را خواهند داشت
کلمات قابل جستجو و غیر رقابتی بیشتر در اولویت ششم
ما به نوبه خود به همین ترتیب به موارد دیگر اولویت می دهیم.
کسب و کارها متفاوت هستند. این استراتژی برای استارت آپ ها و سایت های قدیمی که چندین سال است در حال فعالیت هستند متفاوت است. همچنین، استراتژی برای سایتهایی مانند خنکتر/گرمتر/پوشاک (در تمام سال) و فروش متفاوت است. از این مثال ناراضی نباشید زیرا هدف من درک بهتر استراتژی کلمات کلیدی شما است.
پاسخ ها