xobi

xobi

پلی استیشن 5 چرا بهترین کنسول نسل نهمی است؟

 


به گزارش زوبی در اواسط نوامبر، زمانی که شرکت سونی PlayStation 5 را عرضه کرد، دنیای بازی به زانو در آمد. در عرض چند دقیقه، در خرده‌فروشی‌های آنلاین در همه جا فروخته شد.

زمانی که PS5 در 12 نوامبر عرضه شد، سونی تصمیم گرفت آن را به‌دلیل خطرات قرار گرفتن در معرض COVID-19 در خرده‌فروشی‌ها، تنها روز اول به صورت آنلاین عرضه کند. در نتیجه فروش آنلاین، ربات‌های خرده‌فروشی توانستند بسیاری از کالاها را از والمارت و سایر خرده‌فروشانی که در ماه نوامبر ارائه می‌کردند، خریداری کنند، همانطور که توسط بی‌بی‌سی توضیح داده شد، و خریدن یک PS5 برای خود یا برای افراد سخت‌تر شده است. به عنوان هدیه ای برای تعطیلات

تقاضا تا حدی زیاد است، زیرا این اساساً اولین پلی استیشن جدید از زمان عرضه PS4 در هفت سال پیش است. دو نسخه از PS5 وجود دارد. یک حالت فقط دیجیتالی 400 دلاری، نسخه دیجیتال، و یک نسخه کنسولی 500 دلاری، نسخه PS5 Disc وجود دارد. تنها تفاوت بین این دو این است که نسخه کنسول شامل یک درایو دیسک بلو-ری Ultra HD است که امکان بازی های دیسک بلو-ری PS5، بازی های دیسک بلو-ری PS4، ویدئوهای بلوری 4K Ultra HD، بلو-ری های استاندارد را فراهم می کند. و دی وی دی ها

ببینید: چرا PS5 کنسول بازی سال است و هر آنچه باید در مورد آن بدانید:

چرا PS5 مهم است
این واقعاً نسل بعدی پلی استیشن است. PS5 دارای گرافیک بهتر و نرخ رفرش بالا است. PS5 دارای خروجی 8K و گرافیک 4K با نرخ رفرش 120 هرتز است. این جلوه های واقعی را در بازی ها ارائه می دهد.

صداش هم بهتره این هدست از صدای سه بعدی پشتیبانی می کند و سونی هدست بی سیم Pulse 3D را ایجاد کرده است (که به فروش رسیده است) اگرچه واحدهای آن به صورت پراکنده در خرده فروشی های مختلف در این ماه در دسترس بوده اند.

همچنین یک کنترلر DualSense جدید برای PS5 وجود دارد. چیدمان یکسان است با یک پد جهت و دکمه در نیمه بالایی، دو میله کنترل در پایین، و یک نوار لمسی مرکزی درست مانند DualShock 4، اما شکل جدید است و طراحی سیاه و سفید براقی دارد. برای پلی استیشن متفاوت است. دارای بازخورد لمسی و میکروفون داخلی و همچنین بلندگو است. دارای دوشاخه USB-C به عنوان اتصال برق و جک هدفون 3.5 میلی متری.

ناگفته نماند که PS5 بزرگ است – این اولین چیزی است که به آن توجه می شود. نسخه دیسک درایو 15.4 در 10.2 اینچ است. این در مقایسه با PS4، که 12 در 10.8 اینچ است. هر کسی که آن را خریداری می کند باید مطمئن شود که در قفسه خود جایی برای آن پیدا کند. اگرچه این کمترین مشکل اکثر مردم است - همه ویژگی های جدید جالب به این معنی است که پیدا کردن یکی از آنها سخت ترین بخش است.

بازی برای PS5
PS5 با Astro’s Playroom به عنوان یک بازی از پیش نصب شده عرضه می شود. همچنین Marvel’s Spider-Man: Miles Morales وجود دارد که ادامه‌ای از مرد عنکبوتی PS4 2018 است. لیستی از بازی‌هایی وجود دارد که انحصاری PS5 هستند و برخی نیز برای PS4 در دسترس هستند. خبر خوب این است که سازگاری به عقب وجود دارد، به طوری که اکثر بازی‌های PS4 روی PS5 اجرا می‌شوند.

سایر بازی های جدید و انحصاری PS5 عبارتند از:

افق غرب ممنوع
Ratchet & Clank: Rift Apart
گرن توریسمو 7
برگشتی
Sackboy: A Big Adventure
Demon’s Souls
نابودی AllStars

به گفته کریس پریرا و هیلی ویلیامز در Gamespot، بازی Cyberpunk 2077 که برای PS4 و Xbox One نیز در دسترس بود، از فروشگاه PlayStation خارج شده است و سونی پس از یک سری اشکالات و خرابی‌ها که منجر به عملکرد ضعیف بازی شد، بازپرداخت می‌کند.

چرا ربات‌های خرده‌فروشی برای هر کسی که می‌خواهد PS5 بخرد، نگران کننده است
مشکل ربات‌های خرده‌فروشی این است که می‌توانند تمام واحدهای یک محصول مورد تقاضا را به محض کاهش آن بخرند و سپس کالا معمولاً با قیمت‌های بالا برای کسب سود دوباره فروخته می‌شود. همانطور که بی‌بی‌سی توصیف کرده است، بارها و بارها در مورد PS5 اتفاق افتاده است. به گزارش بیزینس اینسایدر، برخی از اسکالپرهایی که از ربات‌ها استفاده می‌کنند، درباره این عمل لاف زده‌اند و عکس‌هایی از انبوه کالاهای خود را در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهند.

در بریتانیا، برخی از قانون‌گذاران ممنوعیت استفاده از ربات‌ها را برای تسهیل فروش مجدد کنسول‌های بازی و اجزای رایانه بالاتر از قیمت خرده‌فروشی پیشنهادی سازنده پیشنهاد می‌کنند.

چه قانونی باشد و چه نباشد، بازیگران مخرب همیشه از ربات‌ها برای ذخیره و فروش مجدد اقلام خرده‌فروشی پرتقاضا مانند کنسول‌های بازی استفاده می‌کنند. آن اسب انبار را ترک کرده است، و همانطور که در ایالات متحده دیده‌ایم، این تهدیدی است که بعید به نظر می‌رسد در قانون‌گذاری فروکش کند، زیرا ردیابی نویسندگان و اپراتورهای ربات‌ها بسیار دشوار است.

جیسون کنت، هکر در محل، Cequence Security گفت: برخی از خرده فروشان ممکن است انگیزه زیادی برای کار سخت برای کاهش این "تهدید" نداشته باشند، زیرا در پایان روز تضمین می شود که موجودی خود را بفروشند. اما هنگامی که مصرف کنندگان به طور مداوم ناامید می شوند، رضایت مشتری آسیب می بیند و مشتریان وفادار ممکن است شروع به ارسال تجارت خود به جای دیگری کنند. در همان زمان، تولید کنندگان شروع به اعمال فشار واقعی بر خرده فروشان برای پایان دادن به این رفتار کرده اند. تنها خرده فروشانی که موفق می شوند – و تنها راه برای کاهش موثر این ربات ها – استفاده از تجزیه و تحلیل رفتاری خودکار برای تمایز بین ترافیک وب انسان و ربات است. خرده فروشانی که قادرند 

o انجام دهید که برای تلاش های آنها پاداش دریافت می کنید.

ببینید: راهنمای تبدیل شدن به یک قهرمان تحول دیجیتال (TechRepublic Premium)

مشخصات PS5
پردازنده: پردازنده 8 هسته ای AMD Ryzen Zen با معماری 2 تا حداکثر 3.5 گیگاهرتز

گرافیک: AMD Navi/RDNA 2-family GPU با 36 CU تا 2.23 گیگاهرتز (10.3 TFLOPS، واحد FP نامشخص)

حافظه ویدیویی: 16 گیگابایت GDDR6 با رابط 256 بیتی (448 گیگابایت در ثانیه)

فضای ذخیره سازی: 825 گیگابایت SSD با سرعت 5.5 گیگابایت در ثانیه. اسلات NVMe SSD؛ پشتیبانی از USB HDD

درایو نوری: 4K Blu-ray فقط در نسخه دیسک

حداکثر وضوح خروجی: 8K 60 فریم در ثانیه; 4K 120 فریم بر ثانیه

صدا: 3D، شتاب توسط سخت افزار سفارشی Tempest Engine. فقط در هنگام راه اندازی در هدفون موجود است، صدای مجازی برای صدای بلندگو تکمیل شده است

پشتیبانی از واقعیت مجازی: سازگار با هدست PSVR

پخش جریانی کنسول: برای پخش از راه دور موجود است

ابعاد نسخه دیسک: 15.4 x 4.1 x 10.2 اینچ / 390 x 104 x 260 میلی متر

ابعاد برای نسخه دیجیتال: 15.4 x 3.6 x 10.2 اینچ / 390 x 92 x 260 میلی متر

قیمت: با درایو نوری (نسخه دیسک): 500 دلار، 450 پوند، 750 دلار استرالیا؛ بدون درایو نوری (نسخه دیجیتال): 400 دلار، 360 پوند، 600 دلار استرالیا

منبع: خرید ps5

xobi
xobi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋