www.persiantrave.lnet

www.persiantrave.lnet

بلیط هواپیما

برای بیش از دو سال، موضوع اصلی گفتگو تقریباً در همه جا درباره تأثیر کووید-19 بوده است. اکنون که به نظر می رسد بدترین بیماری همه گیر به پایان رسیده است و مردم دوباره آزادانه تر سفر می کنند، موضوع داغ دیگری بر سر زبان ها افتاده است: بلیط های گران هواپیما.

مردم به دنبال پروازهایی هستند - گاهی اوقات اولین پرواز آنها در سالهای اخیر - در عجله ای که "سفر انتقامی" نامیده می شود. جست‌وجوی‌های اینترنتی قیمت‌های هوایی بسیار بالایی را برای بسیاری از مسیرها نشان می‌دهند، با این حال مسافرانی که هوس سرگردانی دارند، پس از مدت‌ها توقف، هزینه‌های بالاتر را متحمل می‌شوند.

اد باستین، مدیر اجرایی شرکت دلتا ایر لاینز، در کنفرانس صنعتی هفته گذشته گفت: «تقاضا از نمودار خارج شده است. «با اوقات فراغت می آید، با مشتریان ممتاز می آید، با تجارت می آید، با بین المللی می آید. فرقی نمی کند که چه دسته ای باشد.»

هلند - هوانوردی - فرودگاه - ویژگی
مسافران در 3 ژوئن در خارج از فرودگاه اسخیپول در آمستردام منتظر می مانند. عکاس: رابین ون لونکویسن/ANP/AFP/Getty Images
جنبش جهانی
این روند در سراسر مناطق جغرافیایی است، اگرچه برخی از مکان ها فشرده تر از مکان های دیگر هستند. جست‌وجوی بلیط رفت‌وآمد کلاس اقتصادی بین هنگ کنگ و لندن در Cathay Pacific Airways Ltd. در اواخر ژوئن قیمت‌هایی را به 42051 هنگ کنگ (5360 دلار) رساند که بیش از پنج برابر هزینه معمول قبل از همه‌گیری است. پروازهای مستقیم بین نیویورک و لندن تقریباً در همان زمان بیش از 2000 دلار هزینه اقتصادی دارند.


ژاکلین خو که در زمینه گردشگری کار می کند، گفت: «این روزها قیمت بلیط واقعا گران است. شرکت او 5000 دلار سنگاپور (3632 دلار) برای سفر برگشت یکی از همکارانش با شرکت هواپیمایی سنگاپور به هامبورگ در اواخر این ماه پرداخت کرد. او گفت که قبلاً حدود 2000 دلار سنگاپور هزینه داشت. واقعاً شگفت‌انگیز است که یک بلیط صندلی اکونومی برای شما گران تمام شود.»

مطالعه موسسه Mastercard Economics نشان داد که هزینه پرواز از سنگاپور در آوریل به طور متوسط ​​27 درصد بیشتر از سال 2019 بود، در حالی که پروازها از استرالیا 20 درصد بیشتر بود. دیوید مان، اقتصاددان ارشد آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا در این موسسه گفت، مسافران به طور فزاینده ای از ماه ها قبل بلیط رزرو می کنند زیرا نگران هزینه خرید در آخرین لحظه هستند.

با باز شدن دوباره جهان برای سفر، قیمت بلیط هواپیما در حال افزایش است
  
دلایل متعددی برای افزایش کرایه ها وجود دارد که همه آنها در کنترل خطوط هوایی نیست.

جت های غول پیکر پارک شده
شرکت های حمل و نقل در مورد بازگرداندن تمام جت های بیکار خود محتاط هستند، حتی اگر اکثر کشورها محدودیت های فرامرزی را کاهش داده اند. این امر به ویژه در مورد هواپیماهای غول پیکری مانند سوپرجامبوهای A380 ایرباس SE و 747-8 های قدیمی تر شرکت بوئینگ صادق است، زیرا خطوط هوایی به مدل های کم مصرف تر مانند A350 و 787 Dreamliners روی می آورند. این فشار در آسیا شدیدتر است، که کندترین کاهش محدودیت ها را داشت و چین، بزرگترین بازار منطقه، اساسا بسته باقی مانده است.

فرانسه-ویروس-ویروس-اجتماعی-هوایی
هواپیماها در سال 2021 TARMAC Aerosave را در جنوب غربی فرانسه ذخیره کردند. عکاس: لیونل بوناونچر/AFP/Getty Images
Subhas Menon، مدیر کل انجمن خطوط هوایی آسیا و اقیانوسیه گفت: پس از پیمایش متفاوت و تغییر سیاست‌های دولت در دو سال گذشته، بازسازی ناوگان توسط خطوط هوایی زمان می‌برد، زیرا بسیاری از محدودیت‌ها تنها در ماه می کاهش یافتند. او گفت: «هنوز روزهای اولیه است. ما تازه در ژوئن هستیم، بنابراین مثل باز کردن شیر آب نیست.»


شرکت‌های مخابراتی همچنین شبکه‌های خود را در طول کووید کاهش دادند، چیزی بیشتر از Cathay، که توسط قوانین سفر و قرنطینه طاقت‌فرسا هنگ‌کنگ درگیر شده است. این باعث می‌شود مردم به سفرهای طولانی با یک یا چند توقف فکر کنند، در حالی که قبلاً ممکن بود مستقیم پرواز کنند. British Airways Plc در حال حاضر حتی به هنگ کنگ پرواز نمی کند.

با هواپیماهای کمتر در آسمان، صندلی های کمتری برای پاسخگویی به بهبود تقاضا وجود دارد که به نوبه خود باعث افزایش کرایه ها شده است.

www.persiantrave.lnet
www.persiantrave.lnet

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋