wordpressblogger

wordpressblogger

ایجاد آزمون در وردپرس: چگونه در وردپرس تست بسازید؟

آیا می خواهید یک آزمون در وردپرس ایجاد کنید؟

مهم نیست که دانش را آزمایش می کنید یا محتوای ویروسی مانند Buzzfeed ایجاد می کنید، آزمون ها می توانند تعامل بیشتری در سایت شما داشته باشند. شما حتی می توانید از آنها برای جمع آوری نظرات و ایده های مشتریان خود استفاده کنید تا بتوانید تجربه آنها را بهبود ببخشید.

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که ایجاد آزمون در وردپرس سخت نیست.

چرا آزمون ها را به سایت وردپرس خود اضافه کنید؟

 

آزمون ها سرگرم کننده و جذاب هستند. از آنجایی که آنها بسیار تعاملی هستند، کاربران آنها را نسبت به سایر انواع فرم ها ارزشمندتر می دانند.

بازاریابان از همان روزهای اولیه اینترنت از آزمون‌ها برای تولید سرنخ استفاده می‌کردند. به عنوان مثال، ممکن است آدرس ایمیل بازدیدکننده را بخواهید تا بتوانید نتایج آزمون خود را برای آنها ارسال کنید یا از آنها بخواهید در خبرنامه ایمیل شما ثبت نام کنند. اردسئو طراحی سایت در اردبیل، تمام امکانات وردپرس را برای شما انجام می دهد.

ایجاد آزمون در وردپرس با Formidable Forms

 

برای این راهنما، ما از افزونه Formidable Forms استفاده خواهیم کرد. این یکی از بهترین افزونه‌های آزمون وردپرس در بازار است و به شما امکان می‌دهد با استفاده از یک سازنده ساده کشیدن و رها کردن، آزمون‌های پیشرفته ایجاد کنید.

Formidable Forms نیز یکی از بهترین افزونه های فرم ساز وردپرس است. این بدان معناست که پس از راه اندازی آن در وب سایت شما، می توانید از آن برای ساخت انواع فرم ها از جمله فرم های تماس، فرم های ثبت نام، فرم های رزرو و موارد دیگر استفاده کنید.

با این گفته، بیایید ببینیم چگونه می توانید یک مسابقه وردپرس با استفاده از Formidable Forms ایجاد کنید.

مرحله 1: افزونه Formidable Forms و Quiz Maker را نصب کنید

برای ایجاد یک مسابقه، باید از طرح تجاری Formidable Forms استفاده کنید، زیرا شامل افزونه Quiz Maker است.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه Formidable Forms را نصب و فعال کنید. برای دستورالعمل های دقیق، راهنمای ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.

پس از فعال سازی، شما همچنین باید Formidable Forms Lite را نصب کنید. این افزونه رایگان پایه اصلی ویژگی های پیشرفته تر افزونه پریمیوم را فراهم می کند.

پس از انجام این کار، به صفحه Formidable Forms » Global Settings در داشبورد خود بروید و «برای وارد کردن کلید مجوز به صورت دستی کلیک کنید».

می توانید کلید مجوز را در زیر حساب خود در وب سایت Formidable Forms پیدا کنید. پس از وارد کردن این اطلاعات، ادامه دهید و روی دکمه «ذخیره مجوز» کلیک کنید.

در مرحله بعد، باید افزونه Quiz Maker را با رفتن به Formidable » Add-Ons نصب کنید. در این صفحه افزونه Quiz Maker را پیدا کرده و روی دکمه Install آن کلیک کنید.

پس از چند لحظه، Formidable Forms افزونه Quiz را به عنوان "فعال" علامت گذاری می کند.

مرحله 2: با Formidable Quiz Maker یک آزمون وردپرس ایجاد کنید

اکنون که Formidable Forms Quiz Maker را نصب کرده اید، آماده هستید تا اولین آزمون وردپرس خود را ایجاد کنید.

برای شروع، به Formidable » Forms بروید و سپس روی دکمه «افزودن جدید» کلیک کنید.

این یک پنجره باز می شود که تمام قالب های آماده افزونه را نشان می دهد، از جمله الگوهایی که می توانید از آنها برای ایجاد یک ماشین حساب وام مسکن و یک فرم رزرو استفاده کنید.

در این راهنما، ما از ابتدا شروع می کنیم، بنابراین روی "فرم خالی" کلیک کنید.

پس از انجام این کار، یک عنوان را در قسمت "نام فرم" تایپ کنید و یک توضیح اختیاری وارد کنید. این اطلاعات فقط برای مرجع شماست تا بتوانید از هر چیزی که می خواهید استفاده کنید.

سپس، به سادگی بر روی دکمه "ایجاد" کلیک کنید.

در سمت راست یک پیش‌نمایش زنده و در سمت چپ منویی با تمام فیلدهایی وجود دارد که می‌توانید آن را بکشید و در مسابقه خود رها کنید.

می‌توانید آزمون‌هایی برای اهداف مختلف ایجاد کنید، از جمله دریافت بازخورد مشتری، انجام تحقیقات بازار در وبلاگ وردپرس، آزمایش دانش و موارد دیگر.

بسته به نوع مسابقه ای که ایجاد می کنید ممکن است به انواع مختلفی از فیلدها نیاز داشته باشید. به عنوان مثال، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک مسابقه ساده ایجاد کنید که دانش بازدیدکننده را آزمایش کند. ما انواع مختلفی از سوالات را ایجاد خواهیم کرد، از جمله چند گزینه ای.

برای افزودن یک فیلد به مسابقه خود، کافی است آن را از منوی سمت چپ بکشید و سپس آن را در پیش نمایش زنده رها کنید. بیایید با افزودن فیلد «متن» شروع کنیم.

پس از آن، برای انتخاب فیلد «متن» جدید خود در ویرایشگر زنده کلیک کنید.

سپس می توانید ادامه دهید و سؤال خود را در "برچسب فیلد" تایپ کنید.

در مرحله بعد، ما یک سوال چند گزینه ای ایجاد می کنیم. به سادگی یک فیلد "Dropdown" را روی فرم بکشید.

نحوه ایجاد یک سوال چند گزینه ای در وردپرس

یک بار دیگر، روی قسمت "Dropdown" در پیش نمایش سمت راست کلیک کنید و سپس سوال خود را در "Field Label" تایپ کنید.

اکنون می‌توانید پاسخ‌های احتمالی را در بخش «گزینه‌های کشویی» تایپ کنید.

اضافه کردن چند پاسخ به یک سوال مسابقه در وردپرس

برای افزودن پاسخ‌های بیشتر به سؤال چند گزینه‌ای خود، به سادگی روی دکمه «افزودن گزینه» کلیک کنید. می توانید این مراحل را تکرار کنید تا سوالات بیشتری به آزمون خود اضافه کنید.

وقتی از ظاهر مسابقه راضی هستید، وقت آن است که پاسخ های صحیح و نحوه نمایش امتیاز کاربر را پیکربندی کنید.

برای انجام این کار، روی برگه «تنظیمات» کلیک کنید و سپس «اقدامات و اعلان‌ها» را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید روی «امتیاز آزمون» کلیک کنید.

ایجاد تست در وردپرس

اگر به بخش جدید "Scored Quiz" بروید، سپس خواهید دید که این عمل قبلاً دارای تنظیمات پیش فرض است.

Formidable Forms می‌تواند پرسش‌ها و پاسخ‌ها را تصادفی کند، که تقلب را برای افراد دشوارتر می‌کند.

به‌طور پیش‌فرض، این تنظیمات غیرفعال هستند، اما ممکن است بخواهید با کلیک کردن روی دکمه‌های «تصادفی کردن سؤالات» و «تصادفی گزینه‌ها» آن‌ها را فعال کنید.

Formidable Forms به ازای هر پاسخ درست یک امتیاز می دهد. با این حال، اگر امتیازدهی پیشرفته را فعال کنید، می توانید برای پاسخ های اشتباه امتیاز بگیرید.

ما به زودی امتیازات پیشرفته را پوشش خواهیم داد، اما اگر قصد دارید امتیازات را کم کنید، می‌توانید برای فعال کردن کلید «اجازه امتیاز منفی» کلیک کنید.

فعال کردن نمره منفی برای تست در وردپرس

در مرحله بعد، بیایید پاسخ های صحیح را به گونه ای تنظیم کنیم که Formidable Forms بتواند به طور خودکار به بازدیدکنندگان امتیاز دهد.

برای انجام این کار، ادامه دهید و بر روی دکمه "Customize Quiz Scoring" کلیک کنید.

گزینه نهایی «استفاده از تنظیمات موفقیت پیش‌فرض» است که پیامی را نشان می‌دهد که «پاسخ‌های شما با موفقیت ارسال شدند». متشکرم!'

شما معمولاً می خواهید این پیام را تغییر دهید تا امتیاز کاربر را نیز در بر گیرد. برای انجام این کار، روی "عمومی" کلیک کنید و پیام را در کادر "در ارسال" سفارشی کنید.

برای نشان دادن امتیاز کاربر، به سادگی کلید [219] را اضافه کنید. یک "کلید" یک مقدار پویا است که می توانید از آن برای سفارشی کردن پیام ها برای هر کاربر استفاده کنید.

برای مثال، می‌توانید تایپ کنید: «پاسخ‌های شما با موفقیت ارسال شد. شما ۲۱۹ گل زدید. ۲۱۹ به طور خودکار با امتیاز آنها جایگزین می شود.

کلیدهای بیشتری وجود دارد که می تواند به شما در ایجاد پیام شخصی تر کمک کند.

برای اینکه نگاهی به کلیدهای مختلف بیندازید، به سادگی روی زبانه "کلیدها" در پنجره کوچک بازشو کلیک کنید.

پس از آن، روی دکمه «به‌روزرسانی» کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شود. اکنون اولین آزمون خود را با موفقیت ایجاد کرده اید.

مرحله 3: تست خود را به سایت وردپرس خود اضافه کنید

اکنون می توانید آزمون خود را به هر پست یا صفحه یا هر قسمت آماده ویجت از تم وردپرس خود اضافه کنید. در مثال ما، آزمون را به یک صفحه اضافه می‌کنیم، اما هنگام افزودن مسابقه به سایر بخش‌های سایت وردپرس شما، مراحل مشابه خواهد بود.

برای شروع، به صفحات » افزودن جدید در قسمت مدیریت وردپرس خود بروید. پس از ورود به ویرایشگر محتوا، روی دکمه "+" کلیک کنید تا یک بلوک جدید اضافه شود.

در پنجره ظاهر شده، "Formidable Forms" را تایپ کنید تا فرم مناسب را پیدا کنید و سپس بلوک را به پست خود اضافه کنید. پس از آن، به سادگی منوی «انتخاب فرم» را باز کنید.

سپس، هر مسابقه ای را که قبلا ایجاد کرده اید انتخاب کنید، و اکنون وردپرس آزمون را به طور خودکار بارگیری می کند.

اضافه کردن تست به وردپرس شما

اکنون می توانید هر محتوای دیگری را به صفحه اضافه کنید، از جمله هر دسته و برچسب یا پیوندهای دائمی سفارشی شده ای که می خواهید استفاده کنید.

وقتی آماده شدید، صفحه را منتشر کنید یا به‌روزرسانی کنید. آزمون وردپرس شما اکنون فعال است و کاربران می توانند شروع به پاسخ دادن به سوالات کنند.

wordpressblogger
wordpressblogger

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋