wofihif738

wofihif738

معرفی انواع رزین موجود در بازار و دلیل صادرات آنها

 

رزین از جمله مواد مایعی است که پس از انجام فرآیندی خاص روی آن تبدیل به جامد می‌شوند. همین خاصیت رزین باعث شده است. این ماده به صورت طبیعی از برخی از درختان به دست می‌آید. رزین در بازار به دو صورت طبیعی و سنتزی موجود است. در نوع طبیعی این ماده صمغ یکی از درختان است که به صورت طبیعی به دست می‌آید. شرکت روشان فام بزرگ‌ترین صادر کننده رزین در کشور با برخورداری از خطوط تولید تمام اتوماتیک توانسته است بخش بزرگی از بازار رزین کشور را در اختیار بگیرد. این برند نام آشنای تولید کننده رنگ و رزین با تولید محصولات عالی و با کیفیت توانسته است محصولات خود را به کشورهای مختلفی صادر کند.


صادرات رزین اپوکسی جدید به کشور های مختلف جهان انجام می گیرد و باعث ارز آوری و رونق اقتصادی کشور می گردد. رزین اپوکسی یک ماده ی شیمیایی است که در حالت عادی به صورت مایع بوده و در معرض هوا خشک نمی شود، به همین جهت این ماده ی شیمیایی را با یک ماده ی همراه به نام هاردنر ترکیب می کنند. هاردنر نیز یک ماده ی شیمیایی است که موجب می شود رزین اپوکسی در معرض هوا خشک شده و شکل بگیرد. وقتی که رزین اپوکسی خشک شود یک جسم شفاف و جامد را به وجود می آورد. شفاف بودن این ماده باعث گردیده که رزین اپوکسی در میان هنرمندان محبوبیت زیادی کسب نماید.

 

انواع رزین موجود در بازار

رزین ها امروزه به دلیل تنوع بالایی که دارند دارای طرفداران بسیار زیادی در صنایع مختلف می باشد.
به طور کلی می توان تمامی رزین ها را در دو دسته تقسیم بندی کرد:

رزین های طبیعی

رزین های مصنوعی

رزین های مصنوعی به نوبه خود در دسته بندی های جزئی تر قرار می گیرد که شامل موارد زیر می شود:

رزین های پلی استر غیراشباع

رزین های پلی استر اشباع شده

رزین های آپوکسی

رزین های فنولیک

رزین های وینیل استر

رزین های ارتوفتالیک

رزین های ایزوفتالیک

 

رزین اپوکسی چگونه خشک می شود؟

عوامل زیادی باعث خشک شدن رزین اپوکسی می شود و واکنش شیمیایی پیچیده ای وجود دارد باعث خشک شدن این نوع رزین می شود. خشک شدن رزین اپوکسی با توجه به زمان ذکر شده بر روی بسته بندی آن مشخص می شود، تغییر جزئی درجه حرارت می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی خشک شدن آن دارد.

با استفاده از گرما می توان زمان خشک شدن رزین اپوکسی را کاهش داد و سریع تر رزین اپوکسی را خشک نمود. برای سرعت بخشیدن به زمان پخت رزین اپوکسی باید دما را تا حد بسیار بالایی کاهش داد و بهترین دمای ایده آل بین 30-24 درجه سانتی گراد می باشد، درجه حرارت گرم باعث افزایش سرعت واکنش آن شده و بالعکس.

توجه داشته باشید دمای هوا برای پخت در 24 ساعت اولیه باید ثابت باشد. اضافه کردن میزان سخت کننده، باعث می شود رزین شما به هیچ وجه پخت نشود و چسبنده بماند. گرما یک محصول جانبی از واکنش شیمیایی است که باعث بهبود رزین می شود، بنابراین اگر خیلی سریع پخت شود به رنگ زرد تبدیل می شود

پروژه های سنگین به انعطاف پذیری کمتری نیاز دارد و برخی از پروژه ها حساس به زمان هستند و به مراحل پردازش سریع تر نیاز دارند. فرآیند سخت شدن اپوکسی بستگی به نسبت مخلوط صحیح سخت کننده در مقابل رزین می باشد و برای افزایش مقدار سخت کننده ایده بسیار خوبی می باشد.

 

رزین اپوکسی چیست؟

رزین اپوکسی یک ماده شیمیایی است که از جمله فرآورده‌های پر مصرف نفتی به شمار می‌رود. رزین اپوکسی از دو جز کلی تشکیل شده است که تا قبل از مخلوط شدن این دو جزء با یک دیگر حالت مایع دارند.

رزین شفاف و بدون رنگ است و رزین حتی پس از مخلوط شدن هم حالت شفاف و بدون رنگ خود را از دست نمی‌دهد. پس از مخلوط کردن این دو جز مایع به یکدیگر حالت جامع به خود می‌گیرد. 

روند خشک شدن رزین می‌تواند از یک تا چند ساعت به طول انجامد. در شروع فرآیند مخلوط کردن این دو ماده به صورت ژله‌ای هستند که پس از مخلوط کردن به مرور سفت می‌شوند.

بسته به برند سازنده رزین اپوکسی و همچنین کیفیت محصول این مدت زمان خشک شدن می‌تواند کم یا زیاد شود. در حالت کلی می‌توان گفت که هر چقدر رزین برای رسیدن به حالت ژله‌ای نیاز به زمان بیشتری داشته باشد جنس رزین بهتر و مرغوب‌تر خواهد بود.

 

عمده فروشی انواع رزین اپوکسی جدید

عمده فروشی انواع رزین اپوکسی چوب در این راستا با مشتریابی و ارائه محصولی با کیفیت توانسته جایگاه خوبی در بازار جهانی به دست آورد. برای خرید رزین اپوکسی جدید به نمایندگی فروش آن بعنی این مجموعه مراجعه کنید. رزین ها در بسته بندی های مختلفی تولید می شوند و می توانید با توجه به میزان استفاده ای که دارید، این محصول را خریداری نمایید.

توجه کنید، مکان هایی که می توانید خرید خوبی داشته باشید فروشگاه های اینترنتی می باشد. خرید اینترنتی علاوه بر افزایش سرعت در کار دقت در انتخاب را نیز افزایش می دهد و می توانید با مطالعه دقیق اطلاعات از میان تعداد زیادی محصول رزین اپوکسی مورد نظر خود با بسته بندی متناسب با کار خود را انتخاب نمایید. رزین اپوکسی ماده پر کاربرد در صنایع گوناگون است و دارای انواع مختلفی از جمله رزین شفاف می باشد.

 

شرکت روشان فام بزرگ‌ترین صادر کننده رزین

شرکت روشان فام تولید کننده انواع رنگ‌ های صنعتی و ساختمانی، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده و صادرکننده رزین است.
شرکت روشان فام با سال‌ها تجربه در زمینه تولید انواع رنگ‌ های صنعتی با کیفیت در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین شرکت صادرکننده رزین در ایران شناخته می‌شود کیفیت عالی محصولات برند روشان فام باعث شده است که محصولات این برند قابلیت رقابت با دیگر برندها را داشته باشد. 
رزین‌های تولید شده در کارخانه روشان فام علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور به رزین، به کشورهای عراق، افغانستان و کشورهای اروپایی صادر می‌شود.
از اصلی‌ترین دلایل صادرات محصولات برند فروشان فام به کشورهای اروپایی می‌توان به کیفیت عالی و قیمت رقابتی محصولات اشاره کرد.
صادرات رزین تولید شده توسط کارخانه روشان فام توانسته از میزان ارز آوری بالایی برای کشور رقم بزند.

 

اصلی‌ترین دلیل صادرات رزین روشان فام

شرکت روشان فام یکی از شرکت‌های فعال در حوزه رنگ‌ های ساختمانی و صنعتی است. این برند تا کنون توانسته است علاوه بر در اختیار گرفتن بخش زیادی از بازار ایران، محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر کند.
برند روشان فام با بهره گیری از دانش فنی و همچنین استفاده از تجهیزات تمام اتوماتیک در حال حاضر توانسته است به عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده رزین در کشور شناخته شود. استفاده از نیروی متخصص و کارآزموده دومین دلیل موفقیت برند روشان فام است.

 

رزین اپوکسی غلیظ

این نوع از رزین نسبت به دیگر رزین‌های موجود در بازار میزان غلظت بالایی دارد به همین دلیل کاربرد بسیار زیادی در ساخت زیورآلات دارد. شرکت روشان فام تولید کننده رزین اپوکسی با غلظت بالا، بخش بزرگی از بازار رزین گشور را در اختیار دارد. 

 

رزین اپوکسی رقیق

این نوع از رزین به دلیل آن که غلظت کمی دارد در فرآیند گرم کردن و استفاده کردن نیاز به حباب گیری ندارد. همین عدم وجود حباب در این گونه از رزین‌ها باعث شده است که این محصول تولیدی برند روشان فام کاربرد بسیار زیادی برای طراحی و ساخت اثرهای خلاقانه داشته باشد.

 

منبع: https://rawshan.com/export-of-resin/

wofihif738
wofihif738

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋