wocerem783

wocerem783

 ۱ نفر را دنبال می کند

بهترین تبلت های مناسب گرافیک و طراحی 2023

چگونه بهترین تبلت های طراحی را انتخاب کردیم؟

به‌عنوان یک منتقد مستقل فناوری برای بیش از 10 سال، فناوری، از جمله تبلت‌ها را برای نشریاتی از جمله Popular Mechanics، Tom's Guide، The Daily Beast، Architectural Digest، Apartment Therapy و Bob Vila بررسی کرده‌ام. من سه مورد از موارد موجود در این لیست را آزمایش کردم و بقیه انتخاب ها بر اساس تحقیقات گسترده، گفتگو با هنرمندان و بررسی سایر کاربران است.

 

هنگام خرید بهترین تبلت طراحی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

برای اکثر مردم، تبلت طراحی یک ابزار است، نه یک اسباب بازی. انتخاب بهترین تبلت طراحی برای شما به نیازهای شما به عنوان یک هنرمند می رسد. این نیازها ممکن است با مشخصات تبلت یک به یک ترجمه نشوند، بنابراین در اینجا یک آغازگر مختصر در مورد مهمترین عناصر دستگاه آورده شده است. این مکان‌هایی هستند که بهترین تبلت‌های طراحی در آن‌ها برتری خواهند یافت.

سطح نقاشی

در خانه یا در استودیو، یک تبلت بزرگتر فضای بیشتری را برای آن ضربات گسترده فراهم می کند و دیدن کارهایی که انجام می دهید آسان تر می کند. با این حال، برای برخی ممکن است استفاده از یک تبلت کوچکتر و سبک تر که حمل و نقل آسان تر است، منطقی تر باشد. به طور کلی، تبلت‌های بزرگ‌تر معمولاً گران‌تر هستند، بنابراین انتخاب‌های شما ممکن است با توجه به بودجه شما محدود شود.

قلم

اکثر قرص های طراحی دارای یک خودکار دیجیتال هستند که معمولاً به عنوان قلم نیز شناخته می شود. در حالی که همه قلم های دیجیتال قلم هستند، همه قلم ها قلم دیجیتال نیستند: به طور کلی، یک خودکار دیجیتال در ارتباط با یک دستگاه یا مجموعه ای از دستگاه های خاص کار می کند و حساسیت فشار متغیر و دکمه های دیجیتال را ارائه می دهد. از آنجایی که بیشتر تبلت‌ها به‌طور پیش‌فرض یک قلم ارائه می‌کنند، تنها با چند گزینه ارتقا، پیدا کردن قلمی که احساس درستی داشته باشد به اندازه هر جنبه‌ای از خود تبلت مهم است.

در حالت ایده‌آل، قلم دیجیتالی شما در دست گرفتن احساس راحتی می‌کند و اجازه می‌دهد ضربه‌های نرمی داشته باشید. توانایی آن برای شبیه‌سازی انواع مختلفی از علائمی که با خودکار یا مداد ایجاد می‌کنید تا حد زیادی به حساسیت آن برمی‌گردد که بر حسب سطوح فشار اندازه‌گیری می‌شود. قلمی با حساسیت فشار بالا حتی حرکات سبک قلم را می‌گیرد و ایجاد سایه‌ها و اشکال مختلف بدون افزایش دیجیتال را آسان می‌کند. در حال حاضر، بیشتر تبلت های طراحی حرفه ای دارای قلم هایی هستند که دارای 8192 سطح فشار هستند. برخی از تبلت‌های طراحی ارزان‌تر، از جمله دستگاه‌های چند منظوره مانند Slim Pen 2 مایکروسافت سرفیس، سطح 4096 را ارائه می‌دهند. در همین راستا، بسیاری از قلم‌های تبلت درجه یک دارای «شیب 60 درجه» هستند، که به شما امکان می‌دهد نوک خودکار را از زوایای مختلف فشار دهید، طیف وسیع‌تری از علائم و ناامیدی کمتر را ارائه می‌دهد.

 

عمر باتری: تبلت و قلم شما

بسته به تبلت شما، عمر باتری ممکن است یک نگرانی بزرگ باشد. در حالی که بسیاری از تبلت‌های طراحی اختصاصی برای برق مستقیماً به رایانه متصل می‌شوند، برخی از آنها بی‌سیم هستند و ممکن است در اواسط پروژه نیاز به شارژ داشته باشند، به خصوص اگر از آن برای یادداشت‌برداری، تماشای ویدیو و موارد دیگر نیز استفاده می‌کنید.

برخی از خودکارها نیاز به شارژ دارند، در حالی که برخی دیگر نیازی به شارژ ندارند. قلم‌های دیجیتال برای تبلت‌های معمولی، مانند Apple Pencil 2، وقتی به تبلت متصل می‌شوند، انرژی را جذب می‌کنند. Wacom (و اخیراً سایرین) قلم‌های دیجیتالی بدون باتری می‌سازند که از میدان مغناطیسی ناشی از نوک قلم برای دستیابی به حساسیت فشاری متفاوت استفاده می‌کنند. در حالی که عبارت «بدون باتری» در برخی موارد تا حدی غیرصادقانه است - بسیاری از آنها هنوز به برق از رایانه لوحی خود برای دکمه های روشن / خاموش و سایر ویژگی ها نیاز دارند - آنها نیازی به شارژ برای مدت طولانی ندارند.

هنگام انتخاب بین یک تبلت طراحی که دارای خودکار با باتری است یا نه، به خاطر داشته باشید که باتری ها راحتی را فراهم می کنند. با برخی از خودکارها، یک بار شارژ می تواند تا دو ماه دوام بیاورد، اما باید به خاطر داشته باشید که قلم را شارژ کنید. یک خودکار بدون باتری (مانند Wacom) به باتری یا شارژ کردن نیاز ندارد، بسیار راحت است... تا زمانی که کار خود را متوقف کند. در حالی که تعویض باتری ها اکثر مشکلات مربوط به قلم با باتری را حل می کند، ممکن است مجبور شوید لیست بی پایانی از مراحل عیب یابی شرکت را طی کنید تا متوجه شوید چه مشکلی با قلم بدون باتری وجود دارد.  

 

قابلیت اتصال

مهم نیست چه تبلتی دارید، پس از اتمام ویرایش و/یا اشتراک‌گذاری کارتان، باید آن را به رایانه متصل کنید. اتصال سیمی USB-C به USB-C به شما این امکان را می دهد که رایانه لوحی خود را بدون آداپتور به رایانه متصل کنید و اتصال سریعتر و ایمن تری را ارائه دهید. برخی از تبلت‌های رده بالا از HDMI به جای USB برای ارائه تصویر ویدیویی برتر استفاده می‌کنند. برخی از افراد راحتی بی‌سیم WiFi را ترجیح می‌دهند، اما محدودیت‌های اضافی از جمله نیاز به اتصال شبکه قوی را به همراه دارد.

 

پایه قابل تنظیم

همانطور که یک پد طراحی روی سه پایه قرار می دهید، مهم است که تبلت خود را قبل از شروع یک پروژه هنری در موقعیت مناسب قرار دهید. داشتن نوعی پایه یا پایه قابل تنظیم، چه داخلی و چه قابل جدا شدن، به شما امکان می دهد صفحه را کج کنید تا در بهترین زاویه قرار گیرد تا بتوانید راحت نقاشی کنید. 

 

بهترین تبلت های گرافیکی

 

 Wacom Cintiq 16 Drawing Tablet : بهترین تبلت گرافیکی برای همه 

مشخصات: 
اندازه صفحه نمایش: 15.6 اینچ
منطقه فعال: 13.6 x 7.6 اینچ
حداکثر وضوح صفحه نمایش:  1920 در 1080
قلم: Wacom Pro Pen 2 (8192 سطح فشار)
قابلیت اتصال: USB-C/HDMI یا USB-A/HDMI 2.0 یا بالاتر
مستقل: خیر
قیمت: 649.95 دلار

نقاط مثبت:

صفحه نمایش با وضوح بالا
Wacom Pro Pen 2
ضد خش
پاهای تاشو

 

نقاط منفی: 

گران


Wacom Cintiq 16 بهترین تبلت طراحی برای اکثر افراد، از مبتدی تا حرفه ای باتجربه است. صفحه نمایش شیشه ای 15.6 اینچی دارای یک منطقه فعال بزرگ 13.6 در 8.6 اینچی است که آن را به اندازه کافی برای طراحی رسا و بدون تاخیر بزرگ می کند. دارای یک پوشش ضد تابش نور است که بازتاب‌های بالقوه حواس‌پرتی را کاهش می‌دهد و سطح اصطکاک را برای شبیه‌سازی احساس طراحی روی کاغذ اضافه می‌کند. کلیدهای اکسپرس آن در لبه عقب تبلت قرار ندارند، بنابراین فضای صفحه نمایش با ارزشی را اشغال نمی کنند. این تبلت نسبتا جمع و جور به راحتی با استفاده از کابل HDMI به رایانه شما متصل می شود که کیفیت ویدیویی بهتری نسبت به کابل USB تولید می کند و دارای پایه های تاشو است که می تواند تا 19 درجه شیب داشته باشد. 

قلم بدون باتری Wacom Cintiq 16 سبک وزن، حساس به فشار است و حسی طبیعی دارد، مثل اینکه با یک خودکار معمولی می نویسید. همچنین می تواند تا 60 درجه کج شود. این تبلت همچنین با استفاده از فناوری anti-jitter به شما کمک می کند تا از ایجاد خطوط صاف اطمینان حاصل کنید. بین قلم همه کاره و سطح باکیفیت، Cintiq 16 یک تبلت طراحی خوب برای علاقمندان و افراد حرفه ای است.

 

 

XP-PEN Artist 24 Pro

مشخصات:
اندازه صفحه نمایش: 23.8 اینچ
منطقه فعال: 20.74 x 11.67 اینچ
حداکثر وضوح صفحه نمایش: 2560 x 1440
قلم: PA6 قلم بدون باتری (8192 سطح فشار)
قابلیت اتصال: HDMI، USB-C
مستقل: خیر
قیمت: 899.99 دلار

نقاط مثبت:
صفحه نمایش 2K Quad HD
ساخته شده برای راست ها و چپ ها
قلم حساس بدون باترینقاط منفی: 

نقاط منفی: 
سنگین
گران

اگر می‌خواهید اتاق نشیمن زیادی داشته باشید، XP-PEN Artist 24 Pro 23.8 اینچی فضای زیادی را برای خلق آثارتان فراهم می‌کند. صفحه نمایش 2K QHD طرح های شما را در رنگ های زنده می شناسد و به شما امکان می دهد حتی کوچکترین جزئیات را نیز متوجه شوید. این تبلت برای راحتی ساخته شده است: پایه تبلت قابل تنظیم است و می تواند تا 60 درجه کج شود و پیدا کردن نقطه شیرین خود را برای شما آسان می کند. همچنین هنرمندان راست دست و چپ دست را با شماره گیری ها و کلیدهای میانبر در دو طرف تبلت برای دسترسی دوسویه در خود جای می دهد. در هر صورت، همه 20 کلید میانبر قابل تنظیم هستند تا بتوانید تبلت را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید. XP-Pen Artist 24 Pro دارای یک قلم بدون باتری است که دارای 8192 سطح حساسیت فشار و شیب 60 درجه است و حساس ترین تجربه طراحی دیجیتال را به شما ارائه می دهد.

 

Wacom Intuos Pro:تبلت طراحی گرافیک دیجیتال بزرگ

مشخصات:
اندازه صفحه نمایش: N/A
منطقه فعال: 12.1 x 8.4 اینچ
حداکثر وضوح صفحه نمایش: N/A
قلم/حساسیت: Wacom Pro Pen 2 (8192 سطح فشار)
قابلیت اتصال: USB 
مستقل: خیر 
قیمت: 499.95 دلار

نقاط مثبت:
اتصال بلوتوث
قلم از 8192 سطح فشار پشتیبانی می کند
فناوری چند لمسی
لمس کردن

نقاط منفی: :
ممکن است یادگیری برای کاربران جدید دشوار باشد

Wacom در میان متخصصان خلاق محبوب است - و دلیل خوبی هم دارد. این شرکت بیش از 35 سال در زمینه فناوری قلم دیجیتال فعالیت می کند و محصولات آن توسط همه از طراحان مد گرفته تا انیماتورها و فیلمسازان استفاده می شود. Wacom Intuos Pro یک تبلت باریک و سبک وزن با ابعاد 16.8 در 11.2 اینچ و وزن آن تنها 2.86 پوند است. با این حال، رزین کامپوزیت آلومینیوم آنودایز سیاه و فایبرگلاس آن را به انتخابی محکم تبدیل کرده است. Wacom Pro Pen 2 بدون باتری بسیار حساس به فشار است و 60 درجه کج می شود. همچنین یک پایه خودکار برای ایمن نگه داشتن قلم و در صورت عدم استفاده از آن تعبیه شده است.
Wacom Intuos Pro یک تبلت طراحی گرافیکی است، به این معنی که صفحه نمایش ندارد. از طریق USB یا به صورت بی سیم از طریق بلوتوث به رایانه Mac یا Windows شما متصل می شود. عملکرد چند لمسی آن به شما امکان می دهد به راحتی از طریق رایانه لوحی پیمایش کنید، زوم کنید و آثار هنری خود را پیمایش کنید. (همچنین می‌توانید ژست‌های لمسی را غیرفعال کنید، اگر در جریان شما اختلال ایجاد کرد.) 

برای یک سنت‌گرای واقعی، یک «نسخه کاغذی» گران‌تر Intuos Pro نیز وجود دارد که توانایی تبدیل نقاشی‌های کاغذی مرکب‌شده با قلم مخصوص را به تصویر دیجیتالی اضافه می‌کند. طراحی روی کاغذ روی تبلت ممکن است اتلاف وقت روی کاغذ به نظر برسد، اما ممکن است برای برخی از هنرمندان دنیای متفاوتی ایجاد کند.

 

Apple iPad Air 5: بهترین تبلت برای طراحان مبتدی

مشخصات
اندازه صفحه نمایش: 10.9 اینچ
منطقه فعال: N/A
حداکثر وضوح صفحه نمایش: 2360 x 1640
قلم: Apple Pencil 2 ( فروش جداگانه )
قابلیت اتصال: USB-C
مستقل: بله
قیمت: 519.99 دلار

نقاط مثبت:
دوربین
صفحه نمایش شبکیه چشم مایع
شناسه را لمس کنید

نقاط منفی:
گران
همراه با قلم نیست

وقتی کلمه "تبلت" را می شنوید، به احتمال زیاد iPad اولین چیزی است که به ذهن می رسد. در حالی که به طور خاص برای نقاشی ساخته نشده است، جفت کردن آن با یک قلم، به ویژه قلم اپل 2 ، آن را به یک ابزار نسبتاً پیچیده و همه کاره برای ساخت هنر دیجیتال تبدیل می کند. تبلت 10.9 اینچی iPad Air 5 مورد علاقه ماست . این صفحه نمایش شبکیه مایع لبه به لبه دارد که عملاً بدون لبه است و باعث می شود تصاویر واقعی به نظر برسند. تراشه Apple M1 آن به اندازه‌ای قدرتمند است که طراحی و کارهای دیگر مانند عکس‌برداری و ویرایش فیلم‌ها و انتقال فایل‌ها را سریع و آسان انجام دهد. و با وزن 1 پوند، حمل آن بسیار راحت تر از اکثر تبلت های طراحی است. 

بزرگ‌ترین نقطه ضعف آی‌پد، به‌ویژه به‌عنوان تبلت طراحی، این است که با قلم عرضه نمی‌شود. این باعث می‌شود که قیمت آی‌پد پایین بماند و به شما این امکان را می‌دهد که یکی را با قیمت ارزان انتخاب کنید، اما هنرمندان تازه‌کار می‌خواهند ۱۲۹.۹۹ دلار اضافی را در Apple Pencil 2 که خطوط واضح ایجاد می‌کند، ویژگی‌های هوشمند متنوعی ارائه می‌کند، کاهش دهند. حتی به صورت مغناطیسی به کناره متصل می شود.

 

Microsoft Surface Pro 8 

مشخصات:
اندازه صفحه نمایش: 13 اینچ
حداکثر وضوح صفحه نمایش: 2880 x 1920
قلم/حساسیت: Surface Slim Pen 2 ( فروش جداگانه ) (4096 سطح فشار)
قابلیت اتصال: Wi-Fi، بلوتوث، USB
مستقل: بله
قیمت: 1219.99 دلار

نقاط مثبت:
تشخیص چهره 
تبلت چند منظوره
4096 سطح حساسیت فشار

نقاط منفی: 
واقعا گران
Surface Slim Pen 2 به صورت جداگانه فروخته می شود

سرفیس پرو 8 مایکروسافت برای چندوظیفگی ساخته شده است. تبلت صفحه لمسی 13 اینچی دارای ویژگی‌های فراوانی است، از Dolby Vision گرفته تا حسگرهای خودکار رنگ و روشنایی تا گرافیک Iris X، که ابزار و قدرت کافی را برای جابه‌جایی یکپارچه بین طراحی و یادداشت‌برداری بدون رد کردن یک ضرب فراهم می‌کند. با مشخصات قدرتمند و سیستم عامل ویندوز 11، این تنها دستگاه موجود در این لیست است که واقعا می تواند به عنوان جایگزین لپ تاپ عمل کند.

مانند iPad، Surface از نظر فنی یک تبلت طراحی اختصاصی نیست، بنابراین با قلم عرضه نمی شود. مایکروسافت یک قلم جدید باورنکردنی برای همراهی با آن در Surface Slim Pen 2 دارد. قلم 129.99 دلاری Surface 4096 سطح فشار را حس می کند و بازخورد لمسی ایجاد می کند و حس استفاده از مداد روی کاغذ را شبیه سازی می کند.

 

Huion Inspioy Dial Q620M

مشخصات
منطقه فعال: 10.5 x 6.6 اینچ
حداکثر وضوح صفحه نمایش: N/A
قلم/حساسیت: قلم بدون باتری PW500 (8192 سطح فشار)
قابلیت اتصال: بی سیم
مستقل: خیر
قیمت: 109.99 دلار

نقاط مثبت:
ارزان
اتصال بی سیم
8192 سطح حساسیت فشار


نقاط منفی: 
با iPhone یا iPad کار نمی کند 

اگر یک تبلت طراحی می‌خواهید که به ضرر شما نباشد، تبلت طراحی Huion Inspiroy Dial Q620M نسبت به قیمت آن، عملکردهای زیادی را ارائه می‌کند. تبلت گرافیکی (بدون نمایش) می تواند به صورت بی سیم به رایانه شخصی و دستگاه های اندرویدی متصل شود و گیرنده بی سیم می تواند به مدت 20 ساعت شارژ نگه دارد که باعث راحت و بدون مشکل می شود. برد تبلت بادوام و ضد تعریق در برابر خش و اثر انگشت مقاوم است و روکش مات مات دارد تا حس طراحی روی کاغذ را ایجاد کند. 

این تبلت که 3.13 پوند وزن دارد، از کنترلر شماره گیری استفاده می کند و همچنین دارای هشت کلید میانبر قابل برنامه ریزی است. قلم بدون باتری که در یک جا خودکار عرضه می شود، دارای شیب 60 درجه برای ترسیم دقیق است. یک نکته کوچک: این تبلت با ویندوز، mac OS و اندروید کار می کند، اما با iOS کار نمی کند.

 


سوالات متداول


س: آیا یک تبلت طراحی مانند یک تبلت معمولی است؟

نه، اصطلاح تبلت طراحی به طور کلی به دستگاه هایی اشاره دارد که به طور خاص برای ایجاد هنر دیجیتال ساخته شده اند. به طور کلی، آنها کنترل قلم دقیق تری را از طریق یک قلم حساس تر ارائه می دهند و از نرم افزارهای تخصصی مانند Adobe Photoshop، Adobe Illustrator، Autodesk 3ds Max، AutoCAD و CorelDraw/Corel Painter پشتیبانی می کنند. برخی از تبلت‌های معمولی مانند iPad Air 4 و Surface Pro 8 این قابلیت را دارند که به‌عنوان یک تبلت طراحی اولیه برای مبتدیان عمل کنند، اما بسیاری از حرفه‌ای‌ها و علاقه‌مندان راه خود را برای استفاده از این دستگاه‌های خاص‌تر پیدا می‌کنند.

س: آیا می توانید از تبلت طراحی بدون رایانه استفاده کنید؟

بیشتر تبلت های طراحی اختصاصی برای عملکرد صحیح باید به رایانه شخصی متصل شوند. با این حال، حتی برای تبلت‌های مستقل، استفاده از رایانه با مانیتور بزرگ هنگام طراحی کمک می‌کند. برای تبلت های گرافیکی که فاقد نمایشگر هستند، به مانیتور کامپیوتر نیاز دارید تا ببینید چه کاری انجام می دهید. با این حال، حتی برای دستگاه‌های دارای نمایشگر، مانیتور راه بهتری برای مشاهده دقیق کارتان به شما می‌دهد.

س: هزینه یک تبلت نقاشی خوب چقدر است؟

هزینه یک تبلت طراحی خوب تا حدی به آنچه شما «خوب» می‌دانید بستگی دارد، اما به عنوان یک قاعده کلی، می‌توانید انتظار داشته باشید که حداقل 400 دلار برای تهیه یک تبلت طراحی سرگرمی یا حرفه‌ای که از HD پشتیبانی می‌کند هزینه کنید. وضوح، رنگ‌های پر جنب و جوش، پایه‌های تاشو یا پایه قابل تنظیم، و یک قلم با سطوح بالایی از حساسیت فشاری.


 

wocerem783
wocerem783

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋