wocerem783

wocerem783

 ۱ نفر را دنبال می کند

Samsung Galaxy Tab S4 در مقابل Galaxy Tab S5e: کدام را باید بخرید؟

 

مقایسه تبلت s4 با s5e؟ 

  • Samsung Galaxy Tab S4: تبلت پرچمدار سامسونگ 

 

شاید این روزها این تبلت جدیدترین تبلت سری سامسونگ نباشد، اما گلکسی تب اس 4 همچنان قدرتمندترین تبلت است. Galaxy Tab S4 با عمر باتری بیشتر، شامل قلم S، اسکن عنبیه و موارد دیگر، برای همه کارهای شما آماده است - چه برای کار یا بازی.

نقاط قوت

  • صفحه نمایش AMOLED زیبا

  • عمر باتری طولانی تر

  • همراه با قلم S Pen

  • مدل LTE اختیاری

نقاط ضعف

  • رم کمتر

  • گران تر

 

 

  • Samsung Galaxy Tab S5e: از بهترین تبلت های سامسونگ

نمی توانید تب S4 را بخرید اما همچنان تبلتی می خواهید که بتواند با شما همراه باشد؟ Galaxy Tab S5e یک گزینه عالی است. علیرغم قیمت پایین تر، همچنان صفحه نمایش AMOLED، طراحی سبک وزن و تجربه نرم افزاری یکسانی دارید. گفته می‌شود، قلم S و ابزارهای داخلی قدرتمندتر را از دست می‌دهید.

نقاط قوت 

  • حاشیه های کوچکتر

  • تا 6 گیگابایت رم

  • وزن کمتری دارد

  • مقرون به صرفه تر

نقاط ضعف

  • بدون S Pen

  • فقط با Wi-Fi در دسترس است

 

با Galaxy Tab S4 و S5e، بسته به آنچه در بازار هستید، دو گزینه عالی برای تبلت دارید. اگر می‌خواهید یک تبلت فوق‌العاده با امکانات داخلی عالی، قابلیت‌های گسترده‌تر زیاد با قلم S Pen و گزینه‌ای برای داشتن LTE روی دستگاه داشته باشید، Tab S4 چیزهای زیادی را به روی میز می‌آورد. با این اوصاف، اگر به قلم S یا LTE نیاز ندارید، می توانید مقدار زیادی پول پس انداز کنید و Galaxy Tab S5e را تهیه کنید. این تجربه بسیار مشابه، رم حتی بیشتر را ارائه می‌کند و از فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا بیشتر در هزینه عمر باتری کمتر پشتیبانی می‌کند.

 

کاری که Galaxy Tab S4 بهتر انجام می دهد

از نظر مشخصات، Galaxy Tab S4 و S5e اشتراکات زیادی دارند. در واقع، در نگاه اول، ممکن است در مورد اینکه چرا کسی برای S4 هزینه اضافی صرف می کند، در صورتی که S5e از بسیاری جهات با آن مطابقت دارد، گیج شوید.

شاید مهمترین مزیت Tab S4 S Pen است. قلم S دنیای کاملی از امکانات را می‌گشاید که با Galaxy Tab S5e نمی‌توانید پیدا کنید، و برای برخی افراد، دلیل کافی برای استفاده از S4 خواهد بود.

 

برخی از ویژگی‌های بارز داشتن قلم S عبارتند از توانایی ایجاد سریع یادداشت‌های دست‌نویس، ترسیم/doodle، و داشتن روشی دقیق‌تر برای تعامل با صفحه لمسی. همه ما می دانیم که قلم S چقدر در دستگاه هایی مانند گلکسی نوت 9 عالی است(در برگه جدید باز می شود)و با یک بوم حتی بزرگتر برای کار در Tab S4، بسیار بهتر است.

 

شما همچنین از مزایای اضافی باتری بزرگتر بهره مند می شوید که به گفته سامسونگ، امکان استفاده بیشتر از پخش ویدیو تا 2 ساعت را فراهم می کند. مسافت پیموده شده شما بدون شک بسته به چیزی که از تبلت خود استفاده می کنید متفاوت است، اما به عنوان یک قاعده کلی، انتظار داشته باشید که در بین شارژها با Tab S4 زمان بیشتری داشته باشید.

 

در نهایت، ارزش دارد که Tab S4 را به خاطر مدل اختیاری LTE آن (در دسترس برای Verizon، Sprint، و AT&T) که به شما امکان می‌دهد حتی زمانی که Wi-Fi در نزدیکی نیست، متصل بمانید، و همچنین لوازم جانبی ایستگاه اتصال که می‌تواند در اصل آن را به یک صفحه نمایش هوشمند موقت تبدیل کنید.



جدول مقایسه تبلت  Samsung Galaxy Tab S4 و Samsung Galaxy Tab S5e

Samsung Galaxy Tab S5e

Samsung Galaxy Tab S4

 

رابط کاربری اندروید 9 PieOne 

رابط کاربری اندروید 9 PieOne

سیستم عامل

10.5 اینچ

Super AMOLED

1600* 2560

10.5 اینچ

Super AMOLED

1600* 2560

نمایش دادن

کوالکام اسنپدراگون 670

کوالکام اسنپدراگون 835

پردازنده

64 یا 128 گیگابایت

قابل ارتقا تا 512 گیگابایت

64 یا 256 گیگابایت

قابل ارتقا تا 400 گیگابایت

حافظه داخلی 

4 یا 6 گیگابایت

4 گیگابایت

رم 

13 مگاپیکسل

13 مگاپیکسل

دوربین عقب

8 مگاپیکسل

8 مگاپیکسل

دوربین سلفی

Wi-Fi

Bluetooth 5.0

USB-C

Wi-Fi

Bluetooth 5.0

USB-C

قابلیت اتصال 

7040 میلی آمپر ساعت

7300 میلی آمپر ساعت

باتری

حسگر اثر انگشت

قفل باز کردن چهره

اسکن عنبیه

امنیت

طلای - نقره ای - مشکی

خاکستری سیاه

رنگ

 

چرا باید پول خود را پس انداز کنید و Tab S5e را تهیه کنید؟
 

اما موضوع اینجاست. اگر به قلم S، LTE نیازی ندارید و با استقامت کمی باتری مشکلی ندارید، Galaxy Tab S5e در اصل همان تبلتی با برچسب قیمتی است که کیف پول شما بسیار بیشتر دوست دارد.

پردازنده Snapdragon 670 آن به همان اندازه چیپست قدیمی 835 در S4 جذاب است، همان صفحه نمایش Super AMOLED را به نمایش میگذارد، ترکیب دوربین آن یکسان است، و هر دو تبلت از Samsung DeX با لوازم جانبی صفحه کلید اختیاری پشتیبانی می کنند تا به شما کمک کند در حین کارکردن، بهره وری داشته باشید. برو

در واقع، Galaxy Tab S5e حتی چند مزیت کلیدی نسبت به S4 دارد. از نظر امنیت، از حسگر اثرانگشت سنتی و بازگشایی چهره استفاده می‌کند که احتمالاً بسیاری از افراد آن را به سیستم اسکن عنبیه Tab S4 ترجیح می‌دهند. شما همچنین می توانید S5e را با 2 گیگابایت رم اضافی پیکربندی کنید، و در حالی که حداکثر فضای ذخیره سازی پایه آن کمتر از Tab S4 است، از مقدار بیشتری از فضای ذخیره سازی قابل ارتقا با کارت microSD خود پشتیبانی می کند.

 

یک یادداشت سریع در مورد امنیت
 

تقریباً در هر دستگاه جدیدی که این روزها می‌خریم، احراز هویت امنیتی مانند حسگرهای اثر انگشت و قفل‌گشایی چهره انتظار می‌رود. در گلکسی تب S4 و S5e، این مورد بین دو دستگاه بسیار متفاوت است.

در Galaxy Tab S4، برای باز کردن ایمن قفل دستگاه و ورود به همه برنامه‌هایتان، به فناوری اسکن عنبیه سامسونگ تکیه خواهید کرد. اگر از قبل به تبلت نگاه می‌کنید، کمی راحت‌تر از حسگر اثر انگشت است، و اگرچه سریع‌ترین نیست، اما کاملاً ایمن است.

در مورد Tab S5e، برای همه نیازهای خود برای احراز هویت، در درجه اول به حسگر اثر انگشت نصب شده در کنار آن تکیه خواهید کرد. با این حال، برای باز کردن سریع قفل تبلت، یک ویژگی باز کردن قفل چهره با امنیت کمتری نیز وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

 

همه اینها بر اساس خواسته ها و نیازهای شماست

مانند بسیاری از این مقایسه‌ها، تبلتی که باید بخرید در نهایت به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

هر دوی این گجت‌ها اشتراکات زیادی دارند، اما اگر می‌خواهید قابلیت‌های گسترش‌یافته قلم S Pen، داشتن اتصال LTE را ارزش‌گذاری کنید و بهترین عمر باتری ممکن را می‌خواهید، Galaxy Tab S4 ارزش پول اضافی را دارد.

سپس دوباره، اگر خیلی نگران این ویژگی ها نیستید و فقط می خواهید یک تبلت محکم برای استفاده روزمره داشته باشید، ممکن است مقداری پول برای خود ذخیره کنید و Galaxy Tab S5e را انتخاب کنید.

 

با Galaxy Tab S4، تنها چیزی که کاری را که می توانید با آن انجام دهید محدود می کند، تخیل شماست. همراه با طراحی ممتاز و مشخصات قدرتمند، چند مزیت قابل توجه نسبت به Tab S5e به لطف قلم S که یک مدل اختیاری LTE دارد، دارد و به لطف باتری بزرگتر می تواند در بین شارژها دوام بیشتری داشته باشد.

همانطور که Tab S4 عالی است، برای همه مناسب نیست. اگر می‌خواهید پول کمتری خرج کنید و تجربه‌ای بسیار مشابه داشته باشید، Tab S5e راهی برای رفتن است. همان صفحه نمایش عالی AMOLED، پشتیبانی از رم بیشتر و حاشیه های باریک تر صفحه نمایش در حالی که حسگر اثر انگشت را حفظ می کند. اگر به قلم S یا LTE نیاز ندارید، این ممکن است انتخاب بهتری باشد.

 

wocerem783
wocerem783

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋