wocerem783

wocerem783

 ۱ نفر را دنبال می کند

مقایسه گوشی شیائومی Mi 11 Ultra با گوشی سامسونگ S21 Ultra

Xiaomi Mi 11 Ultra Vs Samsung Galaxy S21 Ultra - battle of flagships -

شیائومی می 11 اولترا و سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا نسل جدیدی از مجلل گوشی‌های هوشمند را نشان می‌دهند که دارای مشخصات درجه یک، سیستم‌های دوربین گسترده و طراحی حداکثری با قیمت بالا هستند.

اما کدام تلفن تجربه برتر را ارائه می دهد؟ کدام گوشی روز به روز متعادل تر و قابل استفاده تر است؟ و با توجه به انتخاب، ما پول خود را برای کدام خرج کنیم؟
بیایید نگاهی دقیق تر به این دو قایق تفریحی لوکس در صحنه گوشی های هوشمند اندرویدی بیندازیم.

 

قیمت و در دسترس بودن Xiaomi Mi 11 Ultra در مقابل Samsung Galaxy S21 Ultra

Samsung Galaxy S21 Ultra اوایل سال در 29 ژانویه 2021 وارد بازار شد. ارزان نیست و قیمت آن از 1199 دلار / 1149 پوند / 1849 دلار استرالیا برای مدل 128 گیگابایتی شروع می شود. ارتقاء به 256 گیگابایت به شما 1249 دلار / 1199 پوند / 1949 دلار استرالیا را جبران می کند. یک مدل 512 گیگابایتی نیز وجود دارد، اما امروزه پیدا کردن آن دشوار تر به نظر می رسد.

Xiaomi Mi 11 Ultra چندین ماه دیرتر از سامسونگ در 2 آوریل 2021 فرود آمد. قیمت آن 1199 پوند / 1799 دلار استرالیا (حدود 1600 دلار) برای حافظه 256 گیگابایتی است. همانطور که تخمین ما نشان می دهد، شیائومی گوشی های اصلی خود را در ایالات متحده نمی فروشد. پس ما به دو گوشی فوق العاده با ارزش تقریباً معادل نگاه می کنیم. همچنین این دو گوشی از گران ترین گوشی های موجود در بازار هستند


طرح

در بررسی خود، شیائومی Mi 11 Ultra را به‌عنوان «مسخره‌ای از Samsung Galaxy S21 Ultra» نام بردیم، که عمدتاً به لطف طراحی مضحک و مضحک آن است.

بدنه بزرگی دارد که به سختی در جیب جا می شود. و منظور ما این است که کاملاً تحت اللفظی است - منتقد ما متوجه شد که آن را در کوله پشتی خود حمل می کند زیرا در برخی از شلوارهای جین جا نمی شد.

این واقعاً به ارتفاع و عرض تلفن نیست. در حالی که مطمئناً با ابعاد 164.3 در 74.6 میلی‌متر است، اما در واقع آن را کمی کوچک‌تر از Galaxy S21 Ultra با ابعاد 165.1 در 75.6 میلی‌متر می‌کند.

همه چیز به ماژول دوربین فوق العاده Mi 11 Ultra مربوط می شود. در حالی که این گوشی به‌طور کلی دارای ضخامت 8.4 میلی‌متری است - اتفاقاً نیم میلی‌متر نازک‌تر از Galaxy S21 Ultra است - ما حدس می‌زنیم که ماژول دوربین آن را از مرز 10 میلی‌متری عبور می‌دهد.

این ماژول دوربین نه تنها ضخیم است، بلکه تقریباً تمام عرض پانل پشت سرامیکی (که در رنگ سفید کیهانی یا مشکی کیهانی عرضه می شود) را نیز گسترش می دهد. این زائده برجسته حتی زمانی که از کیس همراه استفاده می‌شود کاملاً در معرض دید قرار می‌گیرد، بنابراین خود را برای ضربه‌ها و برآمدگی‌های فراوان آماده کنید، مگر اینکه مراقب باشید.
هر دوی این گوشی‌ها به طور غیرعادی وزن دارند، اما شیائومی Mi 11 Ultra با وزن 234 گرم در مقایسه با 228 گرم گلکسی اس 21 اولترا، وزن بیشتری دارد.

ما به طور کلی طراحی Samsung Galaxy S21 Ultra را ترجیح می دهیم. همچنین می‌توانید آن را در طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها تهیه کنید: فانتوم نقره‌ای، فانتوم تیتانیوم، فانتوم ناوی و فانتوم قهوه‌ای. صرف نظر از رنگ، طراحی تا حد زیادی یکپارچه است.

راه حل سامسونگ برای داشتن چنین ماژول دوربین برجسته - و هنوز هم به خودی خود بسیار بزرگ است - بسیار زیباتر از شیائومی است، با یک حرکت چشمگیر که آن را در شاسی فلزی گوشی ادغام می کند.

هر دو گوشی دارای نمایشگرهای خمیده ظریفی هستند که با موفقیت تفاوت بین ظاهر و عملکرد را تقسیم می کند. سامسونگ کمی صاف تر می شود و در نتیجه نسبت صفحه نمایش به بدنه کمی کوچکتر دارد.

هر دو گوشی دارای رتبه IP68 نیز هستند، بنابراین به یک اندازه در برابر آب و گرد و غبار مقاوم هستند.

دوربین

مسلماً جزء سرفصل هر دوی این تلفن ها، سیستم دوربین مربوطه آنهاست. و شباهت ها و تفاوت های جالبی در روشی که آنها برای کسب و کار عکاسی خود انجام می دهند وجود دارد.

با شروع با دوربین های اصلی، شیائومی Mi 11 Ultra با اندازه بیش از مگاپیکسل از طریق یک سنسور عظیم 50 مگاپیکسلی که نور بیشتری را نسبت به رقیب خود وارد می کند، عرضه می شود. سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا ممکن است سنسور اصلی کوچک‌تری داشته باشد، اما در 108 مگاپیکسل برای تکنیک بسیار گسترده‌تر 9 در 1 پیکسل‌بندی مناسب است.

هر دوی اینها نتایج عالی و پر از جزئیات و محدوده دینامیکی را به همراه دارند. این که سامسونگ و شیائومی با کدام یک از علوم رنگی سامسونگ و شیائومی استفاده می‌کنید، بیشتر به ترجیحات شخصی بستگی دارد، چرا که سامسونگ بیشتر از رقیبش تمایل دارد همه چیز را ارتقا دهد.

وقتی صحبت از فوق عریض به میان می آید، شیائومی Mi 11 Ultra دارای سنسور 48 مگاپیکسلی است، در حالی که سامسونگ فقط یک نمونه 12 مگاپیکسلی دارد. با این حال، جدای از تفاوت عددی، ما به طور کلی نتایج حاصل از Samsung Galaxy S21 Ultra را ترجیح می دهیم، زیرا عکس های شیائومی به طور قابل توجهی در لبه ها اعوجاج دارند. فوق عریض Mi 11 Ultra همچنین عکس های ماکرو بی نظیری تولید می کند.

هر دو گوشی از لنزهای پریسکوپ برای عکس های زوم شده استفاده می کنند، اما واحد سامسونگ نسبتاً پیچیده تر است. شیائومی Mi 11 Ultra دارای لنز پریسکوپ 48 مگاپیکسلی 5 برابری است، در حالی که گلکسی اس 21 اولترا دارای هر دو لنز پریسکوپ 10 مگاپیکسلی و لنز زوم 3 برابری 10 مگاپیکسلی است. در مجموع، سامسونگ در عکس‌های بزرگ‌نمایی شده انعطاف‌پذیرتر و همه جانبه‌تر عمل می‌کند.

هر دو گوشی ادعا می کنند تا سطح زوم 100 برابری دارند، در حالی که شیائومی Mi 11 Ultra ادعا می کند که تا 120 برابر می رود. کافی است بگوییم، نتایج به سختی در مواردی بیش از 30 برابر قابل استفاده هستند، اما Galaxy S21 Ultra در سطوح زوم شدید بهتر عمل می کند.

از نظر دوربین سلفی، سامسونگ از سنسور 40 مگاپیکسلی استفاده می کند در حالی که شیائومی دارای یک واحد 20 مگاپیکسلی است. ما در اینجا از نظر کیفیت به سامسونگ اشاره می‌کنیم، اما این صفحه‌نمایش ثانویه عجیب، گرفتن سلفی با دوربین اصلی را در شیائومی آسان‌تر می‌کند.

در بخش فیلمبرداری، هر دو گوشی می توانند 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه یا 4K تا 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنند. ویدیوهای گرفته شده در Mi 11 Ultra یکی از بهترین ویدیوهایی بود که روی یک گوشی ضبط شده بود، اما هر دو دارای مجموعه ای از حالت های ولاگر پسند هستند.

در حالی که هر دو گوشی با دوربین اصلی خود عکس های درخشانی میگیرند، گلکسی اس 21 اولترا از طریق انعطاف پذیری بیشتر و دوربین های ثانویه برتر برنده می شود. این امر باعث می شود که ماژول دوربین تهاجمی در شیائومی مشکوک تر به نظر برسد.
مشخصات و عملکرد
قضاوت در مورد عملکرد بین این دو گوشی بسیار مشکل است، زیرا هر دو از مشکلات منطقه ای خاص خود رنج می برند.

رویکرد پردازشگر تقسیم سامسونگ تاکنون به خوبی مستند شده است. اساساً از تراشه های کوالکام در مدل های ایالات متحده و چین و از سیلیکون خود در هر جای دیگر استفاده می کند. اگر تراشه های کوالکام همیشه برتر نیستند، خوب بود.

در مقابل، شیائومی Mi 11 Ultra فقط از اسنپدراگون 888 استفاده می کند. اما همانطور که در ابتدا بیان کردیم، این گوشی حتی برای خرید در ایالات متحده نیز در دسترس نیست. پس چگونه مقایسه کنیم؟

هر دو گوشی در قلمرو اصلی ما در بریتانیا در دسترس هستند. به این ترتیب، می توان مقایسه مستقیمی بین Xiaomi Mi 11 Ultra با اسنپدراگون 888 و Samsung Galaxy S21 Ultra با Exynos 2100 انجام داد.

در عملکرد خام، ثابت شده است که اسنپدراگون 888 کمی سریعتر از اگزینوس 2100 است، بنابراین شیائومی قطعا برتری دارد. اما پس از آن، ما همچنین با مشکلات نگران‌کننده‌ای در مورد گرمای بیش از حد Mi 11 Ultra مواجه می‌شویم، که برخی از تست‌های معیار ما را در مدت طولانی‌تر دچار مشکل کرد.

همچنین شایان ذکر است که تراشه سامسونگ بسیار رقابتی تر از گذشته است. در کارهای روزمره، هر دو گوشی کاملاً وظایف سبک و سنگین را انجام می دهند و هیچ بازی مشکلی ایجاد نمی کند.

شیائومی به صورت استاندارد با 12 گیگابایت رم عرضه می شود، در حالی که سامسونگ گزینه 12 یا 16 گیگابایتی را ارائه می دهد. کافی است، هر چه که باشد.

همچنین باید به این واقعیت اشاره کنیم که گلکسی اس 21 اولترا دارای سازگاری با قلم S است. شما باید قلم سامسونگ را جداگانه بخرید و مانند نوت به خوبی از بین نخواهد رفت. همچنین برخی از میانبرهای بلوتوث را برای فعال کردن دوربین و سایر برنامه ها از دست می دهید. اما در غیر این صورت، شما تجربه کامل قلم سامسونگ را دارید.

موضوع دیگری که نیاز به بررسی دارد این است که کدام رابط کاربری سفارشی اندروید را ترجیح می دهید. OneUI 3.0 سامسونگ ساده تر از همیشه است، با ویندوزهای غیر ضروری کمتر و سر و صداهای عمومی.

MIUI شیائومی تقریباً به همان اندازه عالی و آزاردهنده است. گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی در اینجا وجود دارد، اما همچنین نسبتاً باگ و پر از bloatware آزاردهنده است. ما نرم افزار سامسونگ را در مجموع برتری می دهیم، اما هیچ کدام اندروید را در بهترین حالت خود نشان نمی دهند.

 

گوشی سامسونگ 

گوشی شیائومی

دوربین اصلی 

108 مگاپیکسل

50 مگاپیکسل

matrix

9000*12000

8700 x 5800

وضوح تصویر

LED دوگانه

LED دوگانه

فلاش

تا 24 فریم در ثانیه

تا 24 فریم در ثانیه

فیلمبرداری 8K

تا 60 فریم در ثانیه

تا 60 فریم در ثانیه

فیلمبرداری 4K

تا 60 فریم در ثانیه

تا 60 فریم در ثانیه

فیلمبرداری 1080p

- 108 مگاپیکسل

- دیافراگم: f/1.8

- فاصله کانونی: 26 میلی‌متر

- اندازه پیکسل: 0.8 میکرون

- سنسور: 1/1.33 اینچ سامسونگ S5KHM3 (ISOCELL Plus CMOS)

- فوکوس خودکار لیزری

- تثبیت‌کننده نوری

- 50 مگاپیکسل

- دیافراگم: f/2.0

- فاصله کانونی: 24 میلی‌متر

- اندازه پیکسل: 1.4 میکرون

- حسگر: 1/1.12 اینچ سامسونگ GN2 (ISOCELL Plus CMOS)

- فوکوس خودکار لیزری

- تثبیت‌کننده نوری

لنز واید (اصلی).

- 10 مگاپیکسل

- دیافراگم: f/4.9

- فاصله کانونی: 240 میلی‌متر

- اندازه پیکسل: 1.22 میکرون

- سنسور: 1/2.65" سامسونگ S5K3J1 (ISOCELL CMOS)

- فوکوس خودکار فاز (دو پیکسل)

- تثبیت‌کننده نوری

- 48 مگاپیکسل

- دیافراگم: f/4.1

- فاصله کانونی: 120 میلی‌متر

- اندازه پیکسل: 0.8 میکرون

- سنسور: 1/2 اینچ سونی IMX 586 (Exmor-RS CMOS)

- فوکوس خودکار فاز

- تثبیت‌کننده نوری

لنز تله فوتو

- 12 مگاپیکسل

- دیافراگم: f/2.2

- فاصله کانونی: 13 میلی متر

- اندازه پیکسل: 1.4 میکرون

- سنسور: 1/2.55 اینچ سونی IMX 563 (Exmor-RS CMOS)

- فوکوس خودکار فاز (دو پیکسل)

- 48 مگاپیکسل

- دیافراگم: f/2.2

- فاصله کانونی: 12 میلی متر

- اندازه پیکسل: 0.8 میکرون

- سنسور: 1/2 اینچ سونی IMX 586 (Exmor-RS CMOS)

- فوکوس خودکار فاز

لنز فوق عریض

گوشی سامسونگ

گوشی شیائومی

دوربین سلفی

40 مگاپیکسل

20 مگاپیکسل

مگاپیکسل


 

5380 x 3620

وضوح تصویر

f/2.2

f/2.3

دیافراگم

26 میلی متر

27 میلی متر

فاصله کانونی

0.7 میکرون


 

0.8 میکرون

اندازه پیکسل

2160p (4K) با سرعت 60 فریم در ثانیه

1080p (Full HD) در 60 FPS

کیفیت ویدیو

 

 

عمر باتری

هر دوی این گوشی‌های فوق‌العاده با باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی عرضه می‌شوند. با اجزای تشنه قدرت مانند این، بهتر است باور کنید که چنین تدارکاتی ضروری است. در واقع، اگر قصد داشتیم بیش از یک روز از پاورپوینت دور باشیم، هیچ کدام را انتخاب نمی‌کنیم.

با Xiaomi Mi 11 Ultra، متوجه شدیم که اغلب یک روز استفاده نسبتاً سبک را با تنها 10 تا 20 درصد شارژ باقی مانده در مخزن به پایان می‌رسانیم. با استفاده معمولی‌تر، زمانی که به رختخواب می‌رفتیم، متوجه می‌شدیم که تلفن کاملاً تخلیه می‌شود.

تمایل آن به داغ شدن واقعاً می‌تواند به شدت به باتری ضربه بزند، بنابراین کاربران قدرتمند و گیمرها ممکن است بخواهند مراقب باشند.

با این حال، گلکسی اس 21 اولترا چندان بهتر نبود. می‌توانست تا یک روز استفاده متوسط ​​در رزولوشن پیش‌فرض 1080p/120 هرتز دوام بیاورد، اما افزایش آن تا QHD/120 هرتز، کارها را بسیار سریع‌تر کاهش داد.

در هر دو مورد، ورود هر دو 120 هرتز و 5G هزینه قابل توجهی برای استقامت داشته است.

پس احتمالاً با هر دوی این تلفن‌ها اغلب شارژ می‌شوید، و در آن جلو، شیائومی ابتکار عمل را پشت سر می‌گذارد. این در یک شارژر 67 واتی قرار می گیرد، در حالی که سامسونگ انتظار دارد شما شارژر خود را تهیه کنید.

حتی در این صورت، فقط تا 25 وات شارژ را پشتیبانی می کند. این کار شما را در کمتر از یک ساعت از 0 به 100 درصد می رساند، در حالی که شارژر همراه شیائومی در نیمی از زمان همین کار را انجام می دهد.

شیائومی همچنین در مورد شارژ بی سیم با پشتیبانی از همان سرعت 67 وات برنده است - اگر شارژر مناسبی بخرید، یعنی ارزان نخواهد بود. Galaxy S21 Ultra تنها به 15 وات به صورت بی سیم می رسد.

گوشی سامسونگ 

گوشی شیائومی 

باتری 

5000 میلی آمپر ساعت

5000 میلی آمپر ساعت

ظرفیت

25 وات

67 وات 

قدرت شارژ

لیتیوم پلیمر

لیتیوم پلیمر 

نوع باتری

خیر

خیر

قابل تعویض

بله (15 وات)

بله (67 وات)

شارژ بی سیم

بله (بی سیم)

بله (بی سیم)

شارژ معکوس

بله (54% در 30 دقیقه)

بله (90٪ در 30 دقیقه)

شارژ سریع

ساعت 1:11

0:37 ساعت

زمان شارژ کامل

   

عمر باتری 

ساعت 10:13

ساعت 08:18

وب گردی

ساعت 15:32

ساعت 12:44

تماشای ویدیو

ساعت 05:26

ساعت 04:46

بازی

98 ساعت

79 ساعت

آماده به کار

 

نمایشگر

این دو نمایشگر بسیار مشابه هستند و همچنین از بهترین های موجود در بازار هستند.

شیائومی Mi 11 Ultra دارای صفحه نمایش 6.81 اینچی AMOLED با فرکانس 120 هرتز با رزولوشن 1440 در 3200 است که می توان به هر دو به طور همزمان دسترسی پیدا کرد. گلکسی اس 21 اولترا دارای یک صفحه نمایش 6.8 اینچی AMOLED است که می‌تواند همزمان با نرخ رفرش 120 هرتز و رزولوشن Quad HD کار کند.

در واقع، تقریباً تنها لبه واقعی که می‌توانیم ببینیم متعلق به Xiaomi Mi 11 Ultra است که می‌تواند حداکثر روشنایی 1700 نیت را به دست آورد. Samsung Galaxy S21 Ultra 'فقط' به 1500 نیت می رسد. با این حال، "فقط" کلمه احمقانه ای است که در اینجا استفاده می شود، زیرا هر دوی این صفحه نمایش ها به طرز مضحکی روشن می شوند.

از نظر کیفیت، ما هرگز سامسونگ را به حساب نمی‌آوریم. بیشتر نمایشگرهای AMOLED موجود در بازار از جمله خود شیائومی MI 11 اولترا را تولید می کند. این شرکت در تولید رنگ‌های پر جنب و جوش، طبیعی و سیاه‌های عمیق، استاد است، که همه اینها در هر دوی این تلفن‌ها مشهود است.

هر دو گوشی از حسگرهای اثر انگشت درون نمایشگر نیز بهره می‌برند، اما ما در این زمینه به سامسونگ پیروز می‌شویم. فناوری اولتراسونیک آن ایمن تر است و این شرکت حسگر خود را با مساحت سطح 1.7 برابر بهبود داده است، بنابراین یافتن آن آسان تر از قبل است.

در مقابل، شیائومی Mi 11 Ultra یک مدل اپتیکال ایمن کمتر است و همیشه چاپ‌های شما را آنطور که می‌خواهیم قابل اعتماد تشخیص نمی‌دهد.

در حالی که ما در مورد Mi 11 Ultra صحبت می کنیم، باید صفحه نمایش 1.1 اینچی ثانویه آن را که در پشت تلفن قرار دارد برجسته کنیم. این چند عملکرد دارد، اما هیچ کدام بخصوص مفید نیستند.

به عنوان یک نمایشگر همیشه روشن استفاده می شود، می توانید زمان و سطح باتری را همیشه ببینید. یا اگر هر از چند گاهی خاموش نمی شد، می توانید. به عنوان منظره یاب دوربین برای گرفتن عکس های سلفی بسیار بهتر، آنقدر بزرگ نیست که بتوان از فاصله دور دید. و به عنوان میانبر کنترل برنامه موسیقی، بسیار مستعد لمس تصادفی است.

wocerem783
wocerem783

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋