sara kamali

sara kamali

معرفی سامسونگ S23 Ultra | از بهترین گوشی حال حاضر سامسونگ چه می دانید؟

سامسونگ S23 Ultra در اولین روز فوریه‌ی 2023 همراه با دیگر پرچمرداران سامسونگ معرفی شد و با مشخصات فوق‌العاده‌اش توجه همه‌ی صاحب‌نظران در دنیای تکنولوژی را معطوف خود کرد. گوشی S23 Ultra مخصوصاً از نظر ظاهری شباهت بسیاری به نسخه‌ی مشابه نسل قبلی دارد، ولی در عین حال در اکثر زمینه‌ها می‌‎توان شاهد ارتقاء آن بود. این گوشی تا اندازه‌ی زیادی مقاوم ساخته شده، قدرت سخت‌افزاری عالی دارد، از قلم s پشتیبانی می‌کند و مهم‌تر از همه به یک دوربین کم‌نظیر 200 مگاپیکسلی مجهزست که مرز‌های نمایش جزئیات توسط دوربین موبایل را جابه‌جا کرده است. در ادامه نگاهی دقیق‌تر به قیمت گوشی S23 اولترا خواهیم داشت و سپس مشخصات فنی این مدل را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

قیمت S23 Ultra

 


قیمت گوشی S23 اولترا در بازار جهانی در محدوده‌ی 1200 تا 1400 دلار اعلام شده که طبیعتاً مبلغ کمی نیست. از مدت‌ها پیش اخبار متنوعی در مورد ویژگی‌های اس ۲۳ اولترا وجود داشت که بیشتر آن‌ها هم مربوط به مشخصات دوربین این مدل می‌شد و همان موقع می‌توانستیم پیش‌بینی کنیم که سامسونگ یک پرچمدار هزار دلاری را در دست تولید دارد و احتمالاً شاهد گران‌ترین مدل سری S ساخته شده تا امروز خواهیم بود. هرچند سامسونگ، قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا را طوری تعیین کرده که کاربرانش از خرید آن دلسرد نشوند.
علاوه بر این همه، سامسونگ برای این مدل نسخه‌ی 128 گیگابایتی در نظر نگرفته و کم‌ترین ظرفیت حافظه‌ی داخلی این گوشی برابر 256 گیگابایت است. طبیعتاً این نسخه کم‌ترین قیمت گوشی S23 اولترا را به خود اختصاص داده و نسبت به سال قبل بیشتر خواهد بود.

هنوز این مدل وارد بازار ایران نشده و طبیعتاً اطلاعاتی در مورد قیمت گوشی S23 اولترا در ایران در دست نیست، اما باتوجه به مدل قبلی و همچنین قیمت جهانی آن نمی‌توان برای S23 Ultra قیمت کمتر از 40 میلون تومان متصور شد.

نظر شما در مورد قیمت S23 Ultra  چیست؟ فکر می‌کنید محدوده‌ی قیمتی که سامسونگ برای این مدل در نظر گرفته منطقی است؟ هنوز برای قضاوت ارزش خرید اس ۲۳ اولترا زود است. در ادامه با ما همراه باشید تا این گوشی را دقیق‌‎تر بررسی کنیم و در انتها ببینیم که با توجه به مشخصات فنی و سخت‌افزاری که سامسونگ برای آن استفاده کرده، آیا ارزش این را دارد که برای خریدنش در بهترین حالت تا 1200 دلار هزینه کنیم و یا نه؟ شما هم نظر خود را در مورد اس ۲۳ اولترا با ما به اشتراک بگذارید.

جعبه گشایی گوشی S23 اولترا


در جعبه‌ی سامسونگ S23 اولترا بجز خود گوشی فقط می‌توانید سوزن خارج کردن سیم‌کارت را بیابید. سامسونگ حتی سیم شارژر را هم در جعبه قرار نداده است. دلیل این حرکت هم کمک به حفظ محیط زیست بوده، چرا که این شرکت پیش‌بینی کرده که اغلب کاربرانش تعدادی از ابزار ضروری مورد استفاده برای گوشی، مثل شارژر را از قبل دارند و تولید اضافی این قطعات فقط باعث افزایش زباله‌های زیستی می‌شود.

این موضوع وقتی بیشتر به چشم می‌آید که متوجه می‌شویم سامسونگ استفاده از پلاستیک در بسته‌بندی‌های خرده‌فروشی را کاهش داده و همچنین برخی مواد بازیافتی بدست آمده از تورهای ماهیگیری و بطری‌های پلاستیکی را نیز در پروسه‌ی ساخت گوشی‌های این سری استفاده کرده تا بتواند در تلاش برای کاهش ردپای کربن در محیط زیست، نقش خود را ایفا کند.

باید این نکته را هم در نظر داشت که قطعات اضافی درون جعبه در قیمت‌گذاری گوشی‌ها مؤثرند و بدون شک حذف شدن این موارد باعث کاهش قیمت نهایی می‌شود. عملاً در صورتی که جعبه‌ی این گوشی قطعات اضافی وجود داشت، قیمت گوشی سامسونگ S23 Ultra هم افزایش می‌یافت، در نتیجه به طور کلی جای هیچ انتقادی در این مورد از سامسونگ نیست. جا دارد به این موضوع هم اشاره کنیم که در جعبه‌ی بیشتر نسخه‌های اس ۲۳ اولترا که از پیش سفارش داده‌ شده بودند، یک آداپتور 25 واتی وجود داشت، ولی در نسخه‌های دیگر خبری از آن نبود.

مشخصات سامسونگ S23 Ultra از نظر نرم‌ افزار

 


پرچمدار جدید اس ۲۳ اولترا با رابط کاربری One UI 5.1 که بر روی اندروید 13 سوارست، عرضه شده و همانطور که می‌دانید سامسونگ گوشی‌هایش را حداقل تا 4 سال از نظر به روزرسانی نسخه سیستم‌عامل و 5 سال از نظر آپدیت‌های امنیتی پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین جایی برای هیچ گونه نگرانی در مورد مشخصات و یا قدیمی شدن نرم‌افزار گوشی Samsung S23 Ultra نیست و می‌توانید با خیال راحت تا چندین سال از کار کردن با آن لذت ببرید.

عملکرد و سخت افزار گوشی S23 اولترا


گوشی سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا قرار است با یک پردازنده انحصاری کوالکام به‌نام اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی وارد بازار شود. به گفته سامسونگ حداکثر سرعت کلاک این پردازنده به 3.36 گیگاهرتز می‌رسد که بالاتر از نسخه استاندارد اسنپدراگون 8 نسل 2 است. این پردازنده در بنچمارک‌ گیک‌بنچ عملکرد قابل توجهی دارد. به‌خصوص در امتیاز مربوط به عملکرد چندهسته‌ای، رقابت نزدیکی با اپل A16 دارد. در زیر نگاهش خواهیم انداخت به بررسی جزئیات گوشی S23 اولترا.

 

. . .

 

نظر شما درباره این گوشی سامسونگ چیست؟ بنظر شما S23 اولترا می تواند نام بهترین گوشی سامسونگ را تا به الان به یدک بکشد؟ نظرات خود را در بخش کامنت با ما درمیان بگذارید.

sara kamali
sara kamali

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋