wocerem783

wocerem783

 ۱ نفر را دنبال می کند

آیفون 14 بهتر است یا گوشی سامسونگ S22 ultra؟

Samsung Galaxy S22 Ultra در مقابل Apple iPhone 13 Pro Max

 Apple iPhone 13 Promax بهترین آیفون موجود است و Samsung Galaxy S22 Ultra یکی از بهترین اندرویدها است. چگونه مقایسه می کنند؟
جدیدترین گوشی آلفا داگ سامسونگ، گلکسی اس 22 اولترا عرضه شد. در حالی که ما این جانور یک گوشی را با تمام پرچمداران برتر اندرویدی مقایسه خواهیم کرد، اولین مقایسه ای که باید انجام شود، با بهترین پیشنهاد اپل، یعنی iPhone 13 Promax است. از آنجا که به همان اندازه که گوگل، شیائومی، اوپو و دیگران گوشی‌های فوق‌العاده‌ای ساخته‌اند، واقعیت برای بخش عمده‌ای از جهان این است، وقتی نوبت به انتخاب یک گوشی جدید می‌رسد، هنوز هم اپل یا سامسونگ هستند.

 

خبر خوب این است که اپل و سامسونگ کاملاً آگاه هستند که سایر برندها نیز می توانند پرچمداران پریمیوم تولید کنند، بنابراین آنها بازی خود را در چند سال گذشته افزایش داده اند. دیگر خبری از سنسورهای دوربین قدیمی، ظرفیت باتری متوسط ​​در مقایسه با پرچمداران چینی نیست. اپل و سامسونگ همه چیز را به جز سینک آشپزخانه به سمت آیفون 13 پرومکس و سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا پرتاب کردند. در اینجا نحوه قرار گرفتن آنها در برابر یکدیگر پس از آزمایش عمیق آمده است.

 

سخت افزار

هر دو گوشی بزرگ هستند، به این معنی که چیزهای عالی مانند صفحه نمایش غوطه ور و باتری های بزرگ، اما همچنین چیزهای بدی مانند احساس ناراحتی در دست
پنل های نمایشگر زرق و برق دار و درخشان در هر دو گوشی A15 Bionic اپل قدرتمندتر از اسنپدراگون 8 نسل 1 است اگر واقعاً می خواهید فنی باشید.


طرح

هر دو گلکسی اس 22 اولترا و آیفون 13 پرومکس صفحات شیشه ای و فلزی بسیار بزرگی هستند که برای اکثر افراد کمی سخت به نظر می رسد. گلکسی اس 22 اولترا کمی بلندتر و ضخیم‌تر است، اما آیفون 13 پرو مکس سنگین‌تر و یک مو پهن‌تر است، بنابراین از نظر جرم بیشتر یکنواخت‌تر است.

با این حال، هر دو دستگاه تصمیمات طراحی می گیرند که من طرفدار آن نیستم. گلکسی اس 22 اولترا دارای اضلاع انحنای معمولی است که هر کسی که از پرچمداران اندرویدی استفاده می کند به آن عادت خواهد کرد، اما گوشه های آن نوک تیز هستند. آیفون 13 پرو مکس دارای گوشه‌های گرد است، اما کناره‌های فولادی ضد زنگ گوشی صاف با گوشه‌های سخت هستند. در هر صورت، هر یک از تلفن‌ها به گونه‌ای که تقریباً سایر نسخه‌های اخیر این کار را نمی‌کنند، در کف دست من ضربه می‌زند. استفاده از کیس احتمالاً این مشکل را کمی برطرف می کند، زیرا گوشه ها / کناره های سخت کمی نرم می شوند. اما با این حال، اینها تلفن های بزرگ و عریض هستند که اکثر افراد بدون نیاز به تنظیم مجدد دستگیره آنها با یک دست، کار سختی برای استفاده از آنها خواهند داشت.

من هیچ کدام از دستگاه ها را رها نکرده ام و نمی خواهم. اما من فکر می‌کنم آیفون 13 پرو مکس احتمالاً از سقوط بیشتر جان سالم به در می‌برد، زیرا فریم آن فولاد ضد زنگ و از چهار طرف عریض است، در حالی که قاب گلکسی اس 22 اولترا آلومینیومی است و در سمت چپ و راست کاملاً باریک می‌شود. انحناهای شیشه

گلکسی اس 22 اولترا و آیفون 13 پرو مکس، صفحات شیشه‌ای و فلزی بسیار بزرگی هستند که برای اکثر افراد کمی سخت است.

بلندگوهای استریو با صدای بلند و مقاومت IP68 در برابر آب و گرد و غبار را می توان در هر دو دستگاه و همچنین قیمت های معمولی پرچمدار مانند شارژ بی سیم و شارژ بی سیم معکوس یافت. Galaxy S22 Ultra از استانداردهای اتصال بلوتوث جدیدتر (5.2) نسبت به iPhone 13 Pro Max "فقط" 5.0 استفاده می کند، اما من هیچ مشکلی در استفاده از هدفون های بی سیم با هر دو دستگاه نداشتم. آیفون 13 پرو مکس دارای یک موتور لمسی عالی است، در حالی که بسیاری از هاپتیک گلکسی اس 22 اولترا را کمی ضعیف می دانند.

با وجود کاستی‌های کوچک، این گوشی‌ها سخت‌افزاری هستند که با بالاترین استانداردها توسط دو برند بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان ساخته شده‌اند.


نمایش دادن

در حالی که این گوشی‌ها راحت‌ترین گوشی‌ها برای در دست گرفتن نیستند، اما سود مثبتی که در ازای آن دریافت می‌کنید غوطه‌ور شدن در صفحه نمایش است. وقتی صحبت از نمایشگرها می شود، بزرگتر همیشه بهتر است، و هر دو پنل در اینجا کاملاً درخشان هستند: صفحه نمایش های OLED (هر دو توسط نمایشگرهای سامسونگ تولید شده اند) که با نرخ تازه سازی تا 120 هرتز روشنایی زیادی دارند. اما صفحه نمایش گلکسی اس 22 اولترا برتر است – پیکسل های بیشتری را در خود جای داده است، اجرای نرخ نوسازی متغیر همه کاره تری دارد که می تواند از 1 تا 120 هرتز تغییر کند، و روشنایی آن در 1750 نیت به 1300 نیت آیفون کمی بیشتر می شود، اگرچه این ها بیشتر برای این گوشی ها هستند. برگه مشخصات، زیرا کاربران نمی‌توانند این تفاوت‌ها را در دنیای واقعی تشخیص دهند، مگر اینکه واقعاً سعی در جستجوی آنها داشته باشند.

با این حال، یک بخش وجود دارد که صفحه نمایش سامسونگ در آن به وضوح برتری دارد - فقط با یک سوراخ کوچک به جای بریدگی بزرگ آیفون قطع می شود. صفحه نمایش آیفون 13 پرو مکس هنوز در خلاء عالی است، اما صفحه نمایش گلکسی اس 22 اولترا در مقایسه مستقیم بهتر است.

پردازنده

آیفون 13 پرو دارای پردازنده 5 نانومتری A15 Bionic اپل است در حالی که گلکسی اس 22 اولترا با پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 یا Exynos 2200 اجرا می شود. مهم نیست که با چه تراشه ای روبرو می شود، A15 Bionic اپل بر اساس بنچمارک ها یا رندر ویدیوی 4K SoC قدرتمندتر است. تست ها اینکه چقدر این شکاف بزرگ است به نوع Galaxy S22 Ultra بستگی دارد.

خوشبختانه من از نوع اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می کنم، جایی که فاصله عملکردی بین آن و A15 Bionic کم است. در بیشتر موارد استفاده در دنیای واقعی، به اندازه A15 Bionic سریع و قدرتمند به نظر می‌رسد، تنها زمانی که می‌توانم آیفون برتر را ببینم، زمانی است که در حال ویرایش و رندر کردن ویدیوهای 4K هستم (حتی در اینجا، یک سیب تا پرتقال است. مقایسه، زیرا من از برنامه های مختلف ویرایش ویدیو استفاده می کنم). با این حال، نسخه اگزینوس 2200 همکار من آدام کانوی گلکسی اس 22 اولترا به طور قابل توجهی پایین‌تر است، با تأخیر در راه‌اندازی برنامه و مشکلات عمر باتری که در آزمایش‌های او مشاهده و مستند شده است. این بدان معناست که iPhone 13 Pro Max به طور قابل توجهی قدرتمندتر از نسخه Exynos گلکسی S22 Ultra است.

آیفون 13 پرو مکس با 6 گیگابایت رم عرضه می شود در حالی که گلکسی اس 22 اولترا دارای 8 یا 12 گیگابایت رم است. اما طبق معمول، تفاوت رم چندان مهم نیست، زیرا آیفون 13 پرو به اندازه Galaxy S22 Ultra سریع است. متوجه می‌شوم که اگر یک برنامه قدیمی‌تر را در آیفون 13 پرو مکس باز کنم، کمی بیشتر از گلکسی اس 22 اولترا صبر می‌کنم، اما به‌سختی ارزش ایجاد مشکل را ندارد.

گلکسی اس 22 اولترا دارای یک اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش خود است. در حالی که این سنسور سونیک سه بعدی Qualcomm Gen 2 قابل اعتمادتر از اسکنرهای درون نمایشگر استفاده شده در گلکسی اس 21 اولترا سال گذشته است و در کل هیچ مشکلی برای من ایجاد نکرد، با این حال، با منطقه اسکن کوچکتر، به طور قابل توجهی کندتر از سونیک مکس فوق العاده کوالکام 3D است. اسکنر در گوشی هایی مانند iQOO 9 Pro دیده می شود . با این حال، من ترجیح می دهم یک اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر داشته باشم تا Face ID، نه فقط به این دلیل که ترجیح می دهم املاک بیشتری از صفحه نمایش داشته باشم، بلکه به این دلیل که قسمت من از جهان همچنان روزانه ماسک می پوشد. گفته می شود که آپدیت بعدی iOS (15.4) بالاخره به Face ID اجازه می دهد تا با ماسک ها کار کند، اما در حال حاضر، من هنوز این ویژگی را در آیفون های خود ندارم.

در مورد ظرفیت باتری، 4352 میلی آمپر ساعت آیفون 13 پرو مکس بر اساس استانداردهای آیفون بسیار بزرگ است اما همچنان از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در گلکسی اس 22 اولترا کوچکتر است. در بخش جداگانه ای در ادامه مقاله بیشتر در مورد عملکرد و عمر باتری صحبت خواهم کرد.

S Pen

یک امتیاز برای Galaxy S22 Ultra وجود دارد که iPhone 13 Pro Max نمی تواند با آن مطابقت کند – پشتیبانی از قلم. Galaxy S21 Ultra سال گذشته قبلاً این ویژگی را داشت، اما باید قلم S Pen را جداگانه خریداری می‌کردید. امسال، قلم S در گلکسی اس 22 اولترا تعبیه شده است که تجربه یکپارچه‌تری را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان می‌آورد.
قلم S را می توان برای موارد واضح قلم مانند نوشتن یادداشت ها و طراحی استفاده کرد، اما یک مورد استفاده راحت تر این است که S Pen می تواند به عنوان یک کنترل از راه دور برای Galaxy S22 Ultra عمل کند. با در دست داشتن S Pen، می‌توانید دکمه شاتر برنامه دوربین را کنترل کنید یا بدون لمس گوشی واقعی، در اسلایدها یا عکس‌ها بچرخید.

من هرگز قلم S را به عنوان یک ضروری ندیده‌ام - داشتن آن سرگرم‌کننده است، اما وقتی از تلفن دیگری استفاده می‌کنم آن را از دست نمی‌دهم. اما با توجه به اینکه قلم S در قیمت تمام شده گوشی گنجانده شده است و مانع از تجربه کاربری گوشی نمی شود، شکایتی وجود ندارد. اگر Galaxy S22 Ultra را نسبت به iPhone 13 Pro Max انتخاب کنید، این یک ویژگی کاملاً اضافی است.

دوربین ها

آیفون 13 پرو مکس نسبت به سال گذشته بهبودهای قابل توجهی در سخت افزار دوربین به ارمغان آورده است، در حالی که گلکسی اس 22 اولترا سخت افزار دوربین سال گذشته را بازگردانده است، اما با برخی تغییرات نرم افزاری بزرگ.
هر دو گوشی دارای دوربین های اصلی بسیار عالی هستند که از نظر عملکرد، گردن و گردن هستند
گلکسی اس 22 اولترا به وضوح زوم 10 برابری (و فراتر از آن) دارد، اما تله فوتو 3 برابری آیفون بهتر از تله فوتوی 3 برابری سامسونگ است.
در چرخشی از وقایع نبرد قبلی آیفون و سامسونگ (یا آیفون در برابر هر اندرویدی)، این آیفون است که امسال ارتقاهای سخت افزاری قابل توجهی را دریافت کرده است، در حالی که رقیب عمدتاً ارتقاهای تکراری نرم افزار محور انجام داده است.

دوربین اصلی آیفون 13 پرو مکس هم اندازه سنسور بزرگ‌تر و هم دیافراگم سریع‌تری دارد، در حالی که دیافراگم فوق عریض افزایش می‌یابد و لنز زوم زوم اپتیکال 3 برابری بیشتری به دست می‌آورد. دریافت اندازه سنسور بزرگتر و دیافراگم سریعتر به طور قابل توجهی توانایی دریافت نور را بهبود می بخشد.

در همین حال، دوربین‌های گلکسی اس 22 اولترا دقیقاً از همان سنسورهای گلکسی اس 21 اولترا استفاده می‌کنند و تنها پیشرفت سخت‌افزاری آن از طریق لنزهای شیشه‌ای برتر است. در عوض، بخش عمده ای از بهبودهای دوربین سامسونگ از طریق الگوریتم های نرم افزاری و یک ISP جدید انجام می شود که انصافاً می توان آن را برای iPhone 13 Pro Max نیز ادعا کرد.


اما اگر فکر می کنید این بدان معناست که آیفون 13 پرو مکس به راحتی در بخش دوربین برنده می شود - دوباره فکر کنید. گلکسی اس 21 اولترا نسبت به آیفون 12 پرو مکس در سال گذشته از سیستم دوربین بسیار بهتری برخوردار بود، بنابراین این اپل است که باید جایگاه از دست رفته در نبرد امسال را جبران کند.

 

دوربین اصلی

چند سال پیش، می‌توانستید فوراً تفاوت بین تصویر دوربین گلکسی سامسونگ و تصویر آیفون را تشخیص دهید، زیرا دوربین‌های سامسونگ کنتراست را به یک لحن اغراق‌آمیز و سبک K-Pop تبدیل می‌کنند، در حالی که اپل سعی می‌کند تا حد ممکن واقع‌بینانه باشد. ، گاهی اوقات به یک عیب زیرا زندگی واقعی می تواند کمی کسل کننده باشد. این دیگر صدق نمی کند، زیرا عکس های زیر از نظر کیفیت، بازتولید رنگ و محدوده دینامیکی آنقدر نزدیک هستند که انتخاب برنده تقریبا غیر ممکن است. هر دو برند تصمیم گرفته‌اند کمی در جهت دیگری حرکت کنند: دوربین‌های گلکسی اس 22 اولترا اکنون توجه بیشتری به نمایش رنگ‌های دقیق دارند، در حالی که دوربین‌های آیفون 13 پرو مکس قطعا رنگ‌ها را بیشتر از قبل افزایش می‌دهند. خلاصه داستان: هر دوی این تلفن‌ها دوربین‌های اصلی فوق‌العاده‌ای دارند که با عمق میدان کم فوکوس می‌کنند


دوربین اصلی، شرایط نور کم تا ضعیف

در شب، هر دو گوشی دارای قابلیت جذب نور عالی بدون استفاده از حالت شب هستند. در مجموعه عکس‌های زیر، تقریباً نیمی از آنها، هیچ یک از تلفن‌ها به حالت شب نیاز نداشتند. در دو عکس آخر، هر دو گوشی به طور خودکار حالت شب را روشن کردند، در حالی که حالت شب گلکسی اس 22 اولترا کمی بیشتر (2 تا 3 ثانیه) در مقایسه با 1 تا 2 ثانیه آیفون 13 پرو مکس زمان می برد.
می‌توانیم ببینیم که هر دو دوربین دوباره عکس‌های مشابهی از نظر محدوده دینامیکی و علم رنگ به دست آورده‌اند. در چند عکس می‌توانیم ببینیم که آیفون 13 پرو مکس دوباره از نورهای نوردهی رنج می‌برد (علامت «مورا» در عکس دوم تا آخرین عکس)، اما در غیر این صورت همه این عکس‌ها عالی هستند.

 

دوربین های فوق عریض و زوم، شرایط نوری ایده آل

هر دو گلکسی اس 22 اولترا و آیفون 13 پرو مکس دارای لنز زوم اپتیکال 3 برابری هستند، اما پرچمدار سامسونگ یک لنز زوم 10 برابری پریسکوپ را نیز در بالا اضافه کرده است. جای تعجب نیست که گلکسی اس 22 اولترا برنده هر عکس زوم 10 برابری یا بیشتر باشد. در واقع، آیفون 13 پرو مکس تنها می تواند تا 15 برابر زوم کند در حالی که گلکسی اس 22 اولترا می تواند تا 100 برابر زوم کند.


با این حال، لنز زوم 3 برابری آیفون 13 پرو مکس نسبت به سامسونگ برتر به نظر می رسد، زیرا عکس های 3 برابری عموما واضح تر هستند. همچنین هماهنگی رنگ بهتری بین زوم 3 برابری آیفون 13 پرو و ​​زوم 15 برابری وجود دارد، در حالی که گلکسی اس 22 اولترا می تواند تغییرات رنگی قابل توجهی را بین عکس های گرفته شده با لنز 3 برابر و لنز 10 برابر مشاهده کند.

در این مجموعه زیر، می‌توانیم ببینیم که عکس ۱۰ برابری آیفون از سگ به شدت پردازش شده است، در حالی که عکس ۱۰ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا تمیزتر است. اما باز هم، اگر شات 3 برابری را با هم مقایسه کنیم، فکر می‌کنم عکس آیفون 13 پرو مکس برتر است - به جزئیات روی صندلی جلوی سگ توجه کنید.

در مورد شوترهای فوق عریض، هر دو گوشی در طول روز عملکرد بسیار خوبی دارند، اگرچه عکس آیفون نویز و مصنوع بیشتری را نشان می‌دهد.

دوربین های فوق عریض و زوم، شرایط نوری کم تا ضعیف
در شرایط نوری کمتر از ایده آل، هر دو گوشی باید اغلب به حالت شب متوسل شوند، اما فوق عریض آیفون 13 پرو مکس شاهد افت کیفیت بیشتری است. اگر فقط به عکس فوق عریض روی صفحه گوشی یا اینستاگرام نگاه کنید چندان قابل توجه نیست، اما اگر بزرگنمایی کنید، می توانید ببینید که عکس های فوق عریض آیفون 13 پرو بسیار نرم هستند.

اما پس از آن اپل در زوم 3 برابری پیشتاز است. فکر می‌کنم تا به حال به اندازه‌ای دیده‌ایم که به این نتیجه برسیم که برای دوربین‌های اصلی، این یک نبرد بسیار مساوی است. اما گلکسی اس 22 اولترا دارای دوربین فوق عریض تری است، در حالی که آیفون 13 پرو مکس دارای لنز زوم تله فوتو 3 برابری بهتری است.


دوربین سلفی

دوربین سلفی آیفون 13 پرو مکس سلفی های طبیعی تری تولید می کند، در حالی که گلکسی اس 22 اولترا لایه ای از فیلتر صاف کننده/سفید کننده پوست را اعمال میکند، حتی اگر شما آن را نخواهید. اینکه آیا این چیز خوبی است یا نه بستگی به این دارد که شما چه کسی هستید. نوردهی گلکسی اس 22 اولترا در همه جا دیده می‌شود، همانطور که در نمونه‌های زیر مشاهده می‌شود - برخی از آنها نوردهی مناسب صورتم و خاموش کردن نورهای پس‌زمینه را در اولویت قرار می‌دهند، در حالی که عکس دیگری نور پشت سرم را نشان می‌دهد، اما صورتم را به داخل می‌گذارد. سایه ها.

نتیجه گیری برای مقایسه آیفون و اندروید همیشه سخت است، زیرا برای افرادی که به طور کامل در اکوسیستم اپل غوطه ور هستند، درخواست بزرگی است که از آن ها بیرون بکشند و جابجا شوند (اما غیرممکن نیست: من از Mac و iPad به عنوان استفاده می کنم. کامپیوترهای اصلی من است، اما در بیشتر مواقع سال از تلفن اندرویدی استفاده می کنم). اما بیایید بگوییم به خاطر این مقاله، من باید یک "برنده" را انتخاب کنم.

در این صورت، من گلکسی اس 22 اولترا را انتخاب می کنم، زیرا به سادگی ارزش بهتری دارد -- و معاملات گلکسی اس 22 اولترا برای بهتر کردن ارزش پیشنهادی وجود دارد. هر دوی این گوشی ها دارای صفحه نمایش بزرگ و درخشان، قدرت پردازش فوق العاده و دوربین های عالی هستند، اما پرچمداران سامسونگ کمی فراتر رفته و در همه جا کمی بیشتر عمل می کنند. می تواند بیشتر زوم کند. دارای پشتیبانی از قلم و یک قلم داخلی با هزینه است. رابط کاربری آن می تواند به یک طرح دسکتاپ برای استفاده از صفحه نمایش بزرگتر تبدیل شود.

 

wocerem783
wocerem783

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋