wocerem783

wocerem783

 ۱ نفر را دنبال می کند

چگونه بفهمیم گوشی آیفون اصل است؟

خرید آیفون تقلبی می تواند اعتبار کسب و کار شما را کاهش دهد. همچنین می‌تواند منجر به مشکلات همگام‌سازی، اتصال و عملکرد شود که می‌تواند باعث تاخیر در کسب‌وکار یا از دست رفتن داده‌ها شود. شما می توانید با خرید مستقیم آیفون خود از فروشگاه اپل یا یک شرکت مخابراتی تلفن همراه، اصل بودن آیفون خود را تضمین کنید. اگر تصمیم به خرید آیفون از منبع دیگری مانند eBay یا Craigslist دارید، می توانید مراحل زیر را برای تأیید صحت آن انجام دهید.


شماره سریال را تایید کنید


هر آیفون یک شماره سریال دارد که آن را مشخص می کند. با جستجوی شماره سریال، می توانید بررسی کنید که آیا در پایگاه داده اپل وجود دارد یا خیر. شماره سریال آیفون را با ضربه زدن روی «تنظیمات»، انتخاب «عمومی» و انتخاب «درباره» بیابید. به «شماره سریال» بروید و صفحه را باز نگه دارید یا شماره را یادداشت کنید. از "https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do" دیدن کنید و شماره سریال را وارد کنید. این سیستم به شما امکان می دهد بدانید که آیا آیفون شما هنوز در دوره گارانتی قرار دارد یا خیر. اگر پیام «متأسفیم، اما این شماره سریال معتبر نیست. لطفاً اطلاعات خود را بررسی کنید و دوباره امتحان کنید» دریافت کردید، به احتمال زیاد آیفون جعلی است.


سرنخ های خارجی قابل مشاهده

آیفون با ویژگی های سخت افزاری متمایزش قابل شناسایی است. اگر آیفون خود را بررسی می کنید، باید دکمه «خواب/بیداری» را در گوشه بالا سمت راست، یک دکمه «Home» در مرکز زیر صفحه نمایش، و یک کلید زنگ و دکمه های صدا را در سمت چپ بالا ببینید. علاوه بر این، آیفون شما باید دارای لوگوی اپل در پشت باشد. اگر هر یک از این اجزا گم شده باشد یا در مکان دیگری وجود داشته باشد، احتمالا آیفون شما تقلبی است.

اتصال به حامل

آیفون اصلی، آیفون 3G و آیفون 3GS فقط در شبکه AT&T موجود بودند. AT&T یک شبکه GSM است و تنها یکی از این دو شبکه در کشور - دیگری T-Mobile است. اگر هر یک از این مدل‌های قبلی آیفون را خریداری کنید و برای شبکه CDMA مانند Verizon یا Sprint طراحی شده باشد، آیفون اصلی نیست. آیفون 4 با اسلات سیم کارت واقع در سمت راست برای شبکه های GSM طراحی شده است، در حالی که آیفون 4 بدون اسلات سیم کارت برای شبکه CDMA طراحی شده است. آیفون 4S و مدل های بعدی برای استفاده در هر دو نوع شبکه طراحی شده اند. هر گونه اختلاف بین سخت افزار و اتصال نشان می دهد که آیفون اصلی نیست.

اتصال به شبکه

همه مدل های آیفون باید قابلیت اتصال به Wi-Fi، EDGE و بلوتوث را داشته باشند. تمامی مدل ها به جز آیفون اصلی می توانند به شبکه دیتای 3G نیز متصل شوند. آیفون 6 و مدل‌های جدیدتر از ارتباطات میدان نزدیک (NFC) برای Apple Pay پشتیبانی می‌کنند. اگر آیفونی خریداری می‌کنید که فاقد سخت‌افزار برای اتصال به یکی از این شبکه‌ها است، احتمالاً جعلی است یا برای استفاده در کشور دیگری ساخته شده است. می‌توانید با بازگردانی آیفون خود و مشاهده اینکه آیا این ویژگی کار می‌کند یا خیر، تأیید کنید که مشکلی نیست. اگر بعد از بازیابی کار نکرد، احتمالاً یک آیفون کپی است.

همگام سازی آیفون شما

اگر آیفونی خریداری می کنید که قادر به اتصال به iTunes نیست یا توسط iTunes شناسایی نمی شود، ممکن است جعلی باشد. قبل از اینکه به این نتیجه برسید، مطمئن شوید که نرم افزار iTunes و iOS شما هر دو به روز هستند. اگر نمی توانید اطلاعات را بین آیفون و رایانه خود همگام سازی کنید، سعی کنید آیفون خود را از طریق iTunes بازیابی کنید. آیفونی که پس از بازیابی به iTunes یا اپ استور متصل نمی شود، جعلی است یا آسیب دیده است.
برنامه های کاربردی iOS کارخانه
آیفون با برنامه‌های بومی یا ساخته‌شده با برند اپل عرضه می‌شود. مگر اینکه آیفون جیلبریک شده باشد، این برنامه ها قابل حذف نیستند. برخی از نمونه‌های برنامه‌های داخلی شامل «مخاطبین»، «قطب‌نما»، «تنظیمات»، «ماشین‌حساب»، «موسیقی» و «عکس‌ها» هستند. اگر هر کدام از این برنامه ها گم شده باشد، گوشی جیلبریک یا جعلی است. با وارد شدن به حالت DFU و نصب مجدد سیستم عامل می توانید سیستم عامل اصلی را بازیابی کنید. اگر برنامه های بومی هنوز وجود ندارند، احتمالاً آیفون شما جعلی است.


Apple Store یا ارائه دهنده خدمات مجاز

اگر آیفون شما چندین مورد از این مراحل را پشت سر گذاشته است، اما همچنان مشکوک هستید که جعلی است، آن را به نزدیکترین فروشگاه اپل یا ارائه دهنده خدمات مجاز اپل ببرید. یک تکنسین فروشگاه می تواند تست های تشخیصی را روی آیفون شما انجام دهد تا صحت یا عدم اصالت آن را تایید کند.

 

wocerem783
wocerem783

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋