علیرضا

علیرضا

چگونه کفش های دویدن خود را طولانی تر نگه داریم

کفش های مخصوص دویدن مهم ترین وسیله شما هستند.

فوم بالشتکی کمک می‌کند تا ضربه‌های مکرر بدن شما در طول تمرین وارد شود، و لاستیک زیره تنومند چسبندگی بهتری به کفش می‌دهد و به دوام کفش می‌افزاید. بسیاری از کفش‌های دویدن محبوب برای گذراندن دوره‌های تمرینی طولانی ساخته شده‌اند، در حالی که برخی دیگر برای کمک به شما در مسابقه سریع‌تر طراحی شده‌اند.

مهم نیست چه کفشی برای دویدن می‌خرید، اما برای همیشه دوام نمی‌آورد. اما ماندگاری طولانی تری کفش های دویدن با مراقبت مناسب ساده است.

 

در اینجا هفت راه برای کمک به افزایش عمر کفش های دویدن و شاد نگه داشتن پاهای خود در حین تمرین آورده شده است:

1. چند جفت کفش دویدن را بچرخانید

همانطور که بدن شما نیاز به استراحت دارد، کفش نیز به روزهای استراحت نیاز دارد. هنگامی که فوم فشرده می شود و عرق می کند، به زمان نیاز دارد تا به عقب برگردد و خشک شود. اگر یک جفت کفش دوم دارید، جفت اول می تواند در حالی که از بقیه استفاده می کنید، «استراحت کند». یک یا دو روز اضافی بدون استفاده به کفش شما کمک می کند تا دوام بیشتری داشته باشد.

به علاوه، اگر از دو مدل مختلف کفش استفاده می‌کنید، تغییر ظریف در ارتفاع پشته یا افت پاشنه تا پنجه می‌تواند به تقویت عضلات کوچک پا و ساق‌های شما کمک کند.

2. آنها را خشک کنید

اگر از میان طوفان باران، مسیر سیل‌آلود یا گذرگاه رودخانه بدوید یا فقط زیاد عرق کنید در نهایت کفش‌های خیس شده خواهید داشت. مانند استراحت دادن به کفش‌هایتان برای از بین بردن کف، مهم است که بگذارید کفش‌هایتان خشک شوند، زیرا کفش‌های خیس شروع به بوی بد می‌کنند و به طور کلی احساس زشتی می‌کنند.

یکی از راه‌های ساده برای خشک کردن کفش‌های مخصوص دویدن این است که کفی آن را بردارید، آن‌ها را در جایی بگذارید که به راحتی خشک شوند و کفش را با چیزی جاذب مانند روزنامه یا دستمال کاغذی پر کنید. بگذارید چند ساعت یا یک شب بماند و سپس کاغذ را بردارید. همچنین می توانید اجازه دهید کاغذ خشک شود و چندین بار از آن استفاده کنید.

اگر مشترک روزنامه نیستید، به دنبال انتشارات رایگان خارج از فروشگاه مواد غذایی باشید. فقط کاغذ روزنامه را انتخاب کنید نه یک مجله براق. یک انبوه کاغذ را برای روزهای بارانی یا دویدن های زیاد عرق در دست نگه دارید.

اگر کفش‌هایتان داخل جعبه‌ای بود که داخل آن کاغذ پر شده بود، آن را نگه دارید! در حال حاضر اندازه و بافت عالی برای جذب رطوبت اضافی است. فروشگاه محلی شما احتمالاً یک انبوه غول پیکر دارد که از دادن آن به شما هیجان زده می شود.

مطلب پیشنهادی: چرا جردن 1 بسیار محبوب است و کجا می توانم یک جفت آن را پیدا کنم

3. از آنها در برابر عوامل محافظت کنید

کفش های خود را در ایوان بیرون نگذارید تا روزها زیر آفتاب بپزید. آفتاب به خشک شدن کفش‌های شما کمک می‌کند، اما اگر کفش‌ها را برای مدت طولانی رها کنید، شروع به تخریب مواد می‌کند.

همچنین، در حالی که داشتن یک جفت کفش یدکی در صندوق عقب راحت است، دمای بیش از حد می تواند در آنجا نیز به آنها آسیب برساند. کفش های دویدن خود را برای مدت طولانی در ماشین خود رها نکنید. به دلایل واضح، شما همچنین نمی خواهید آنها را زیر باران یا برف رها کنید.

4. در صورت لزوم آنها را تمیز کنید، اما هرگز کفش های مخصوص دویدن را در خشک کن قرار ندهید

برخی از افراد در مورد تمیزی کفش های خود وسواس دارند، اما تمیز کردن عمیق همیشه ضروری نیست.

بسیاری از دونده‌ها ترجیح می‌دهند کفش‌های خود را بیرون از ماشین لباسشویی نگه دارند و با دست تمیز کنند. اگر حتماً باید کفش‌های خود را بشویید و نمی‌خواهید از روش قدیمی پارچه و مسواک استفاده کنید، ماشین لباسشویی فقط در صورتی مجاز است که از چرخه سرد استفاده کنید. دمای بالا می‌تواند به چسب‌هایی که برای نگه‌داشتن کفش‌ها استفاده می‌شوند آسیب برساند و طول عمر آن‌ها را کاهش دهد.

اگر کفش های خود را می شویید، آنها را در خشک کن نگذارید. گرما به کفش آسیب می رساند. به شماره 2 در مورد نحوه خشک کردن کفش خود مراجعه کنید.

5. مراقب مایل ها باشید

بسته به عواملی مانند وزن، الگوی گام برداشتن و دوام کفش‌ها، کفش‌های دویدن باید هر 300 تا 500 مایل تعویض شوند.

ردیابی مایل های شما ممکن است دشوار به نظر برسد، اما انجام آن آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید. اگر یک گزارش تمرینی را با دست نگه می‌دارید، توجه داشته باشید که چه زمانی یک جفت جدید را برای سفر افتتاحیه آنها می‌برید و مسافت پیموده شده خود را بر اساس هفته یا ماه محاسبه کنید. اگر از ساعت جی پی اس استفاده می کنید، آن را با یک لاگ دیجیتال خوب مانند Garmin Connect یا Strava جفت کنید، که به شما امکان می دهد مسافت پیموده شده کفش خود را با تلاش کمی پیگیری کنید.

برخی از بهترین برنامه‌های در حال اجرا می‌توانند مسافت پیموده شده را در چندین جفت کفش ردیابی کنند، و به شما امکان می‌دهند مشخص کنید کدام جفت را برای هر دویدن در هنگام آپلود آن می‌پوشید. شما باید تصمیم بگیرید که سقف مسافت پیموده شده چیست و برنامه زمانی که کفش ها به حد مجاز خود رسیدند به شما اطلاع می دهد. این همچنین می تواند به شما کمک کند نظارت کنید که کدام کفش بادوام ترین و طولانی تر است.

ممکن است به مسافت 400 مایل برسید و متوجه شوید که جفت مورد علاقه شما هنوز حمایتگر و سرشار از زندگی هستند. یا ممکن است متوجه شوید که برخی از مدل ها به اندازه بقیه دوام ندارند. ردیابی مایل های خود به شما کمک می کند از بدن خود محافظت کنید و به مدت زمان ماندگاری کفش های دویدن خود توجه داشته باشید.

6. آنها را فقط برای دویدن بپوشید

بله، کفش‌های دویدن شما فوق‌العاده باحال هستند، اما اگر با آن‌ها بدوید و در تمام روز در شهر بپوشید، مایل‌های اضافی اضافه می‌شود و طول عمر آن‌ها را کاهش می‌دهد.

به یاد داشته باشید، کفش ها نیاز به استراحت دارند. اگر کفش‌های مخصوص دویدن خود را تا این حد دوست دارید، دو جفت بخرید: یکی برای دویدن و دیگری برای پوشیدن در تعطیلات یا برای انجام امور. اگر چند جفت دارید، می‌توانید جفت دویدن خود را به‌هم بزنید و کفش‌های بیرون رفتن خود را تازه نگه دارید.

7. استفاده کنید

کفش های دویدن برای هدف مورد نظرشان

تفاوت هایی بین کفش های دویدن تریل و کفش های دویدن جاده ای، کفش های مسابقه ای و کفش های آموزشی وجود دارد. بنابراین مطمئن شوید که از آنها برای آنچه ساخته شده اند استفاده می کنید.

کفش‌های مخصوص دویدن در مسیرهای پیاده‌روی، کفش‌های جاده‌ای در جاده و کفش‌های مسابقه‌ای برای مسابقات بپوشید. همه این کفش ها به طور خاص برای یک هدف و سطح طراحی شده اند. کفش های تریل دارای تیغه های لاستیکی بسیار محکمی هستند که برای مقاومت در برابر خاک و سنگ ساخته شده اند اما روی آسفالت و بتن سریعتر فرسوده می شوند.

کفش‌های جاده‌ای به شما چسبندگی یا محافظت اضافی از کلاهک‌های پنجه و صفحات سنگی را که می‌خواهید در مسیری تنومند به شما نمی‌دهند، اما مفاصل شما را محافظت می‌کنند و در پیاده‌روی نابخشودنی به شما کشش خوبی می‌دهند.

کفش های مسابقه ای برای دویدن سریع برای مدت زمان محدود طراحی شده اند. آنها به خوبی یا تا زمانی که یک مربی هستند، مقاومت نمی کنند. کفش های خود را بچرخانید و از آنها برای هدفی که طراح در نظر گرفته استفاده کنید. این واقعا یک تفاوت ایجاد می کند.

علیرضا
علیرضا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋