علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش
توسط ۱ نفر دنبال می شود

تسلا مدل ۳ استاندارد جدید معرفی شد؛ ارزان‌تر اما با آپشن‌های کمتر

تیپ جدید تسلا مدل ۳ استاندارد معرفی شد؛ ارزان‌تر اما با آپشن‌های کمتر

کاهش سه هزار یورویی قیمت تسلا مدل ۳ استاندارد، جایگاه این خودرو را در بازار رقابتی‌تر از همیشه می‌کند.

تسلا برای سال ۲۰۲۶، مدل پایه و ارزان‌تری از مدل ۳ را معرفی کرده است. قیمت تسلا مدل ۳ استاندارد که تیپ پایه و جدید این خودرو به حساب می‌آید، ۳۶,۹۹۰ یورو تعیین شده است که ۳۰۰۰ یورو ارزان‌تر از نسخه قبلی است. البته در ازای این کاهش قیمت، برخی امکانات رفاهی آن حذف شده‌اند و برد حرکتی آن مطابق چرخه WLTP به ۵۳۴ کیلومتر رسیده است. این خودرو جایگزین مدل پایه قبلی شده که قیمتی در حدود چهل هزار یورو داشت.

تغییرات قیمت و جایگاه در بازار

کاهش سه هزار یورویی قیمت تسلا مدل ۳ استاندارد، جایگاه این خودرو را در بازار رقابتی‌تر از همیشه می‌کند. سفارش‌گذاری برای این مدل از هم‌اکنون آغاز شده است. کاهش قیمت مدل ۳ استاندارد باعث شده است تا فاصله قیمتی این خودرو با مدل لانگ‌رنج که ۴۵,۰۰۰ یورو قیمت دارد، بیشتر شود. انتظار می‌رود قیمت پایین تیپ پایه، خریداران بسیاری را به سمت خود جلب کند.

تسلا مدل ۳ استاندارد

مشخصات فنی تسلا مدل ۳ استاندارد

با وجود کاهش قیمت، عملکرد فنی تسلا مدل ۳ استاندارد همچنان قابل‌قبول است. شتاب صفرتاصد این خودرو ۶.۲ ثانیه است و حداکثر سرعت آن نیز ۲۰۱ کیلومتربرساعت باقی مانده است. برد حرکتی این خودرو به ۵۳۴ کیلومتر می‌رسد که ۲۰ کیلومتر کمتر از مدل قبلی برآورد می‌شود. مصرف انرژی این خودرو نیز بهبود یافته و به ۱۳ کیلووات ساعت در ۱۰۰ کیلومتر رسیده است. این خودرو اکنون با رینگ‌های ۱۸ اینچی طرح جدید موسوم به پریسماتا عرضه می‌شود.

چه امکاناتی حذف شده‌اند؟

ظاهر بیرونی تسلا مدل ۳ استاندارد ۲۰۲۶ در مقایسه با سال گذشته تغییری نداشته است اما تسلا برای کاهش قیمت، برخی امکانات رفاهی را از این خودرو حذف کرده است.

صندلی‌های جلو و غربیلک فرمان اکنون به‌صورت دستی تنظیم می‌شوند و برقی نیستند. تعداد بلندگوهای سیستم صوتی از ۹ به ۷ کاهش یافته است. صفحه نمایش مخصوص سرنشینان عقب حذف شده است. نورپردازی محیطی دیگر وجود ندارد. سردکن صندلی‌ها حذف شده و گرمکن صندلی تنها برای ردیف جلو در دسترس است. سیستم تعلیق این خودرو نیز از ضربه‌گیرهای ساده استفاده می‌کند.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋