رسانههای خودرویی چینی، تصاویری از تردد کراساوور شیائومی در خیابانهای این کشور منتشر کردهاند.
رسانههای خودرویی چینی تصاویری از تردد کراساوور شیائومی در خیابانهای این کشور منتشر کردهاند. این خودرو قرار است تا سال 2026 وارد بازار شود و هماکنون مراحل تست خود را سپری میکند. کراساوور شیائومی با کد N3 شناخته میشود. خودروهای آیتو M9 و آیتو L9 از هوآوی رقبای اصلی این کراساوور هستند.
تصاویر شیائومی N3 بیستم نوامبر در رسانههای چینی منتشر شدند. این خودرو سومین اتومبیلی است که شیائومی میسازد. روی بدنه این خودرو عبارت D14 درج شده است، موضوعی که نشان میدهد این خودرو ممکن است چهاردهمین نسخه تست باشد.
کراساوور شیائومی N3 سقف بلند، ستونهای باریک و چارچوب صاف دارد. رینگهای این خودرو از نوع پنجپره هستند و آینههای جانبی کوچکی نیز برای خودرو در نظر گرفته شدهاند. نمای عقب خودرو ظاهری حجیم دارد که به ما نشان میدهد این خودرو کراساوور با ۳ ردیف صندلی است. شیائومی دوربینهای نظارتی را در گلگیرهای جلو این خودرو تعبیه کرده است اما هیچگونه سنسور لیدار روی سقف این خودرو مشاهده نمیشود.
رسانههای چینی موفق شدهاند اطلاعات جالبی از کراساوور شیائومی N3 به دست بیاورند. نخست اینکه این خودرو از موتورهای الکتریکی قویتری نسبت به شیائومی SU7 استفاده میکند. درحالحاضر شیائومی ۲ نوع موتور الکتریکی با نامهای V6 و V8 تولید میکند که از سیستمهای ولتاژ بالای 800 ولتی بهره میبرند. نکته جذاب دیگر درمورد مشخصات فنی شیائومی N3، دیفرانسیل عقب بودن این خودرو است. احتمال دارد حداقل یکی از موتورها روی محور عقب نصب شده باشند.
شیائومی طی 230 روز گذشته بیش از 100 هزار خودرو تولید کرده است. این شرکت برنامه دارد سالانه 130 هزار دستگاه خودرو بفروشد اما شیائومی برای ساخت هر خودرو 38 هزار یوان یا 5 هزار و 250 دلار ضرر میکند. فرایند تولید خودرو در شیائومی هنوز به مرحله سودآوری نرسیده است. درحالحاضر برندهای Li Auto و Aito پیشتاز فروش خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی در چین هستند.
پاسخ ها