
این جایزه توسط انجمن ریختهگری تحت فشار آمریکای شمالی اهدا شد.
شاسیبلند برقی شیائومی YU7 جایزه بهترین ساختار را در مسابقه بینالمللی ریختهگری تحت فشار ۲۰۲۵ کسب کرد. این تقدیر، تیر مثلثی آلومینیومی ریختهگریشده یکپارچه ۲۰ در ۱ این شاسیبلند را برجسته میکند؛ قطعهای پیچیده که مدیریت نیروی تصادف، ادغام سیستم حرارتی و بهرهوری فضا را در یک ساختار واحد ترکیب میکند.
تیر جلویی بهعنوان مسیر اصلی انتقال نیروی تصادف عمل میکند. این تیر به توزیع نیروهای ضربه در هنگام برخورد و محافظت از محفظه سرنشینان کمک میکند. علاوهبراین، از نصب اجزای مدیریت حرارتی مانند ماژول تهویه مطبوع، کمپرسور، مبرد و سیستمهای خنککننده پشتیبانی میکند. ادغام این عناصر، فضای موتور جلو را فشردهتر کرده است و امکان ایجاد محفظه ذخیرهسازی جلو ۱۴۱ لیتری را فراهم میکند.

شیائومی YU7 با معماری باتری CTB (سلول به بدنه)، که در آن بسته باتری، کف و بدنه یک ساختار یکپارچه را تشکیل میدهند، به استحکام پیچشی ۴۷۶۱۰ نیوتن متر بر درجه میرسد. شیائومی از این ویژگی بهعنوان یک شاخص پیشرو در کلاس خودش یاد میکند که نشانگر استحکام ساختاری و پایداری هندلینگ خودرو است.
این جایزه توسط انجمن ریختهگری تحت فشار آمریکای شمالی که در سال ۱۹۸۹ تأسیس شده، اهدا شد. این سازمان ضمن میزبانی مسابقه بینالمللی ریختهگری تحت فشار، استانداردهای فنی، آموزش و حمایت از صنعت را ارائه میدهد. این مسابقه، قطعات را از نظر نوآوری در مواد، عملکرد ساختاری، ادغام بهینه و کیفیت تولید ارزیابی میکند. این تقدیر نشان میدهد که یک عنصر، استانداردهای فنی و بررسیشده دقیق را در ریختهگری تحت فشار رعایت کرده است.
به رسمیت شناختن YU7 در جریان تولید رو به رشد محصولات شیائومی رخ میدهد. در اکتبر ۲۰۲۵، فروش خودروهای انرژی نو شیائومی در چین به ۴۸,۶۵۴ دستگاه رسید. حجم عمدهفروشی YU7 از ۳۳,۶۶۲ دستگاه فراتر رفت و از فروش تسلا مدل Y در چین پیشی گرفت.

سایر تولیدکنندگان خودرو نیز از اجزای ساختاری ریختهگری تحت فشار قابلتوجهی استفاده میکنند. بااینحال تیر یکپارچه ۲۰ در ۱ شیائومی با ترکیب چندین زیرسیستم در یک ماژول ریختهگری واحد، خود را متمایز میکند. این شرکت هزینههای تولید یا معیارهای عملکرد را اعلام نکرده است. البته شیائومی بر سرمایهگذاری مداوم در مهندسی سازه و ویژگیهای ایمنی برای YU7 و مدلهای آینده تأکید دارد.
پاسخ ها