علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش
توسط ۱ نفر دنبال می شود

مدیر عامل اوبر از برنامه های ایلان ماسک برای Cybercube تسلا تمجید کرد

مدیرعامل اوبر برنامه ایلان ماسک برای سایبرکب تسلا را تحسین کرد

خسروشاهی از پروژه جدید Cybercab تسلا خوشش آمده است.

«دارا خسروشاهی»، مدیرعامل اوبر، طرح تسلا برای عرضه روبوتاکسی سایبرکب را جذاب می‌داند. خسروشاهی اخیراً در پادکست فناوری به نام «هارد فورک»، شرکت کرد تا درباره موقعیت اوبر در صنعت اتومبیل‌های خودران صحبت کند.

به گزارش بیزینس اینسایدر، در این اپیزود، خسروشاهی به سؤالی درباره اینکه تسلا را رقیب می‌داند یا نه، پاسخ داد. ایلان ماسک به‌تازگی اولین تصویر کلی از روبوتاکسی تسلا، Cybercab، را عرضه کرد. البته «جان کرافکیک»، مدیرعامل سابق Waymo، و برخی تحلیلگران وال استریت تحت‌تأثیر این پروژه تسلا قرار نگرفتند. ماسک گفت خودروهای Cybercab قبل از سال 2027 تولید خواهند شد.

خسروشاهی درباره این محصول گفت:

«[شرکت تسلا] مطمئناً می‌تواند رقیب ما باشند؛ اگر آن‌ها وسیله نقلیه خودران خود را توسعه دهند و تصمیم بگیرند فقط از طریق برنامه تسلا این سرویس را عرضه کنند، رقیب ما خواهند بود. [اما] اگر تسلا تصمیم بگیرد با ما همکاری کند، با آن‌ها شراکت خواهیم کرد.»

خسروشاهی دیدگاه ماسک و پروژه Cybercab را «بسیار قانع‌کننده» خواند و گفت: «شما ممکن است پیشگامان محصولات سایبر یا صاحبان این ناوگان را داشته باشید اما اگر آن‌ها بخواهند از دستگاه خود حداکثر درآمد را داشته باشند، بهتر است وسایل نقلیه خود را در اوبر بگذارند. درحال‌حاضر معلوم نیست قصد [ایلان ماسک] چیست.»

ایلان ماسک درحال معرفی پروژه جدید تسلا

احتمال همکاری اوبر با تسلا

اگرچه اوبر خود را مقابل Waymo قرار داده است، خسروشاهی اوایل ماه جاری در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز گفت آماده همکاری با تسلا است.

«ما دوست داریم با تسلا همکاری کنیم، در غیر این‌ صورت فکر نمی‌کنم این بازار بازاری برنده باشد. ما به روح شراکت اعتقاد داریم؛ خواهیم دید تسلا چه تصمیمی می‌گیرد.»

در پادکست هارد فورک، خسروشاهی از ویمو نیز حمایت کرد و گفت باور دارد Waymo می‌تواند از تسلا بهتر عمل کند.

اوبر سال 2023 با ویمو همکاری کرد تا خدمات اتومبیل‌های خودران را برای مشتریان شهر فونیکس ارائه دهد. این شرکت‌ها سپتامبر امسال اعلام کردند سال 2025 فعالیت‌های خود را به شهرهای آتلانتا و آستین گسترش می‌دهند. Waymo و اوبر زمانی درگیر دعوای حقوقی بر سر فناوری اتومبیل‌های خودران بودند اما سال 2018 به توافقی 245 میلیون دلاری دست یافتند.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋