علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش
توسط ۱ نفر دنبال می شود

محققان: سفر می تواند پیری را کند کند

محققان: سفر کردن می‌تواند سرعت پیری را کاهش دهد

به گفته محققان تجربیات مثبتی که در خلال سفر کسب می‌کنید، می‌تواند به شما کمک کند زندگی طولانی‌تری داشته باشید.

طبق نظریه آنتروپی، پیری فرایندی برگشت‌ناپذیر است؛ نمی‌توان این فرایند را متوقف کرد اما می‌توان سرعت آن را کاهش داد. اکنون به گفته محققان استرالیایی، تجربیات مثبتی که در سفر کسب می‌کنید، می‌تواند کمکتان کند زندگی طولانی‌تری داشته باشید و سرعت پیری را کاهش دهید.

براساس گزارش واشنگتن پست، محققان دانشگاه ادیث کوان (Edith Cowan) استرالیا دریافتند تجربیات مثبت سفرکردن –تعاملات اجتماعی، فعالیت بدنی و مصرف غذاهای سالم– می‌تواند روند پیری را به تأخیر بیندازد. «فانگلی هو» (Fangli Hu)، محقق اصلی این مطالعه، می‌گوید:

«توریسم صرفاً گذراندن اوقات فراغت و تفریح ​​نیست و نقش مهمی در سلامت فردی و سلامت عمومی ایفا می‌کند.»

چگونه سفر سرعت پیری را کاهش می‌دهد؟

در این پژوهش نظری که خود بخشی از پروژه‌ای چندساله، میان‌رشته‌ای و شامل داده‌های تجربی نیز می‌شود، محققان دریافتند بسیاری از سبک‌های زندگی که متخصصان آن‌ها را تأیید کرده‌اند، مانند مشارکت اجتماعی، قدردانی از طبیعت، پیاده‌روی و مصرف وعده‌های غذایی مغذی، در سفر وجود دارند. به‌عبارتی، سفر مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی است که هرکدام تأثیر مثبتی بر سلامت دارند؛ برای مثال در سفر فعالیت‌های فیزیکی مانند پیاده‌روی، کوهنوردی و دوچرخه‌سواری را نیز انجام می‌دهیم.

سفر و کاهش سرعت پیری

از سویی، به گفته محققان محیط‌های طبیعی، مانند جنگل‌ و ساحل، می‌توانند در کاهش اضطراب و افزایش آرامش ذهنی و ارتقای سلامت بدنی کمکمان کنند. همچنین بودن در کنار سایر گردشگران یا افراد محلی، حتی حیوانات می‌تواند خلق‌و‌خوی ما را بهبود ببخشد و عملکرد شناختی ذهنمان را تقویت کند. علاوه‌براین، سفر خود می‌تواند به تغذیه سالم منجر شود.

همچنین توریسم معمولاً افراد را در معرض محیطی جدید قرار می‌دهد و موجب افزایش نرخ متابولیک و تأثیر مثبت بر بدن می‌شود. واکنش بدن به محیط جدید توانایی آن برای درک و دفاع از خود در برابر تهدیدات خارجی را بهبود می‌بخشد. به زبان ساده، سیستم دفاع شخصی فرد انعطاف‌پذیرتر می‌شود؛ هورمون‌هایی که برای ترمیم و بازسازی بافت‌ها مفید هستند، ممکن است در سفر آزاد شوند و عملکرد سیستم خودترمیمی را ارتقا دهند.

بااین‌حال ممکن است سفر نکات منفی نیز داشته باشد؛ این تحقیق اشاره کرده است که گردشگران می‌توانند با مسائلی مانند بیماری‌های عفونی، تصادف، جراحت و خشونت مواجه شوند. به‌صورت کلی، سفر باید کاری کند سرعت پیشروی آنتروپی کمتر شود، نه بیشتر.

یافته‌های مطالعه حاضر در ژورنال Travel Research منتشر شده است.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋