برنامه‌نویس شماره یک

برنامه‌نویس شماره یک

سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

دانشمندان: داروی دیابت نوع 2 می تواند روند پیری را کند کند

دانشمندان: داروی درمان دیابت نوع 2 می‌تواند سرعت فرایند پیری را کاهش دهد

محققان می‌گویند سماگلوتاید، دارویی که برای درمان دیابت نوع 2 و چاقی استفاده می‌شود، می‌تواند سرعت روند پیری را کاهش دهد.

محققان معتقدند دارویی که برای درمان دیابت نوع 2 و چاقی استفاده می‌شود، ممکن است بتواند سرعت روند پیری را کاهش دهد. به گفته محققان، این دارو که سماگلوتاید (Semaglutide) نام دارد و بیشتر با نام‌ تجاری اوزمپیک (Ozempic) و ویگووی (Wegovy) شناخته می‌شود، ظاهراً می‌تواند برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌های مرتبط با نارسایی قلبی، آرتریت، آلزایمر و حتی سرطان استفاده شود.

براساس گزارش BBC، تحقیقات قبلی نشان داده سماگلوتید خطر مرگ را در افرادی که چاق‌اند، اضافه وزن دارند یا مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند، کاهش می‌دهد. اکنون پژوهشی تازه نشان داده این دارو اثراتی فراتر از آنچه تصور می‌شد، دارد. محققان دانشکده پزشکی ییل دریافتند افرادی که این دارو را مصرف می‌کردند، به دلایل مختلف، نه‌فقط قلبی‌ـ‌عروقی، نرخ مرگ‌ومیر پایین‌تری داشته‌اند.

کاهش سرعت پیری با داروی درمان دیابت نوع 2

تأثیر داروی دیابت بر کاهش روند پیری

پروفسور «هارلان کرومهولز» (Harlan Krumholz) از دانشکده پزشکی ییل می‌گوید:

«سماگلوتاید مزایای گسترده‌ای، فراتر از آنچه ابتدا تصور می‌کردیم، دارد. این دارو فقط جلوی حملات قلبی را نمی‌گیرد، بلکه می‌تواند سطح سلامت را هم بالا ببرد. بهبود سلامت مردم از این طریق در واقع روند پیری را آهسته می‌کند.»

براساس مقاله منتشرشده در NIH، محققان 17,604 افراد 45 ساله یا بالاتر را که درگیر اضافه‌وزن یا چاقی بودند و بیماری قلبی عروقی داشتند اما مبتلا به دیابت نبودند، بررسی کردند. آن‌ها در 2 گروه، سماگلوتید یا دارونما مصرف کردند و بیش از 3 سال تحت نظر بودند.

درمجموع، 833 شرکت‌کننده در این پژوهش جان خود را از دست دادند که 58 درصد آن‌ها به‌دلایل قلبی‌ـ‌عروقی و 42 درصد به دلایل دیگر بودند که عفونت‌ شایع‌ترین علت مرگ در گروه دوم بود.

به گفته محققان، افرادی که سماگلوتاید مصرف می‌کردند، نسبت به گروه دارونما کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از عفونت قرار گرفتند؛ همچنین این دارو خطر پیامدهای نامطلوب بیماری‌های قلبی‌ـ‌عروقی را کاهش داد. به‌طورکلی، سماگلوتاید علائم نارسایی قلبی را بهبود بخشید و سطح التهاب را در بدن کاهش داد، صرف‌نظر از اینکه افراد وزن کم کرده بودند یا نه.

برنامه‌نویس شماره یک
برنامه‌نویس شماره یک سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋