علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش
توسط ۱ نفر دنبال می شود

مایکروسافت تولید هدست هولولنز 2 را متوقف کرد

مایکروسافت تولید هدست هولولنز 2 را متوقف کرد

پشتیبانی از هولولنز 2 که شامل به‌روزرسانی‌های امنیتی آن می‌شود تا 31 دسامبر 2027 ادامه خواهد داشت.

مایکروسافت تولید هدست هولولنز 2 خود را متوقف کرده است و درحال‌حاضر هیچ نشانه‌ای از توسعه نسخه جایگزین آن نیز وجود ندارد.

«کریگ سینکوتا»، مدیرکل ارتباطات ابری مایکروسافت در ایمیلی به The Verge می‌گوید:

«مایکروسافت دیگر هولولنز 2 تولید نمی‌کند و ما آخرین اطلاعیه خرید را برای مشتریان و شرکای خود اعلام کرده‌ایم. پشتیبانی از هولولنز 2 که شامل به‌روزرسانی‌های امنیتی آن می‌شود تا 31 دسامبر 2027 ادامه خواهد داشت.»

در ادامه این ایمیل گفته شده است:

«ما با راه‌حل‌ها و خدمات نرم‌افزاری خود به سرمایه‌گذاری روی فرصت‌های واقعیت ترکیبی ادامه خواهیم داد و همچنین با اکوسیستم سخت‌افزاری موبایل و واقعیت ترکیبی همکاری خواهیم کرد. علاوه‌براین، ما کاملاً به برنامه IVAS با وزارت دفاع ایالات متحده متعهد هستیم.»

آینده هدست هولولنز مایکروسافت

مایکروسافت تولید هدست هولولنز 2 را متوقف کرد

همانطور که در گزارش‌های مختلف گفته‌شده، مایکروسافت پشتیبانی نرم‌افزاری از هدست نسل اول HoloLens را نیز در 10 دسامبر (20 آذر) به پایان می‌رساند.

غول فناوری اولین‌بار در سال 2015 از هدست هولولنز رونمایی کرد و وعده داد که این دستگاه آینده دنیای مجازی را تأمین خواهد کرد. سپس در سال 2019 هدست‌های هولولنز 2 معرفی شدند که میدان دید وسیع‌تر و سیستم ردیابی چشم و مشخصات قدرتمندی را به همراه داشت.

بااین‌حال، طی دو سال گذشته مایکروسافت چالش‌های زیادی با محصول خود داشته است. «الکس کیپمن»، رئیس سابق هولولنز سال 2022 به‌دنبال اتهامات مرتبط با سوءرفتار از این شرکت جدا شد. پس از آن نیز مایکروسافت در ژانویه 2023 تعدیل نیرویی را اعلام کرد که روی تیم‌های دستگاه‌هایش تأثیرگذار بودند و باعث شد تا این شرکت «سبد محصولات سخت‌افزاری» خود را تغییر دهد. در اوایل سال جاری نیز برخی کارکنان تیم HoloLens 2 اخراج شده بودند.

هنوز مشخص نیست که آیا هدست هولولنز دیگری برای کسب‌و‌کارها یا حتی مصرف‌کنندگان معرفی خواهد شد یا خیر. همچنین چند سال قبل در گزارش‌هایی گفته شده بود که مایکروسافت از تولید نسل سوم هدست واقعیت ترکیبی خود، یعنی هولولنز 3 صرف‌نظر کرده است.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋