علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

محققان: مصرف بیش از حد کافئین در روز می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد

محققان: مصرف بیش از حد کافئین در روز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد

محققان می‌گویند که مصرف بیش از 400 میلی‌گرم کافئین در روز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را در افراد افزایش دهد.

محققان می‌گویند که مصرف بیش از 400 میلی‌گرم کافئین (تقریباً چهار فنجان قهوه یا دو نوشیدنی انرژی‌زا) در روز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را در افراد افزایش دهد. آن‌ها می‌گویند کافئین زیاد موجود در قهوه، چای و نوشیدنی‌های انرژی‌زا ممکن است ضربان قلب و فشار خون را افزایش دهد که این امر بر میزان خطر بیماری‌های قلبی تأثیر می‌گذارد.

براساس گزارش Study Finds، محققان دانشگاه و بیمارستان Zydus در هند دریافتند که نوشیدن بیش از 400 میلی‌گرم کافئین در روز می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی را افزایش دهد. این مطالعه که در کنفرانس ACC آسیا 2024 ارائه شد، آشکار می‌کند که چگونه نوشیدنی‌های کافئین‌دار محبوب ممکن است مخفیانه سلامت قلب ما را مختل کنند.

قهوه و بیماری‌های قلبی

چرا مصرف بیش‌ازحد کافئین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد؟

محققان می‌گویند که مصرف منظم کافئین می‌تواند سیستم پاراسمپاتیک بدن را مختل کند و منجر به افزایش فشار خون و ضربان قلب شود. سیستم پاراسمپاتیک بخشی از مرکز کنترل خودکار بدن ما است. این سیستم مسئول عملکردهای استراحت و هضم است و به ما کمک می‌کند تا استراحت کنیم و بدن ما بهبود بیابد. هنگامی که این سیستم مختل می‌شود، سیستم قلبی عروقی ما دچار تنش می‌گردد.

در این مطالعه 92 فرد سالم بین 18 تا 45 ساله مورد بررسی قرار گرفتند. محققان فشار خون و ضربان قلب آن‌ها را قبل و بعد از یک تست ورزشی ساده اندازه‌گیری کردند.

از هر پنج شرکت‌کننده تقریباً یک نفر (19.6 درصد) بیش از 400 میلی‌گرم کافئین در روز می‌نوشید. این مقدار ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما معادل چهار فنجان قهوه، یا دو نوشیدنی انرژی‌زا یا 10 قوطی نوشابه است. کسانی که به‌طور منظم این مقدار کافئین را هر روز مصرف می‌کردند، تغییرات قابل‌توجهی در سیستم عصبی مربوط به کنترل عملکردهای غیرارادی بدن مانند ضربان قلب و فشار خونشان دیده شد. با گذشت زمان، این تغییرات می‌تواند منجر به افزایش خطر پرفشاری خون و سایر مشکلات قلبی شود.

بیماری قلبی در اثر نوشیدن بیش از حد کافئین

این پژوهش همچنین نشان داد که زنان، یا افرادی که در مشاغل تجاری و مدیریتی کار می‌کنند و یا ساکنان شهرها بیشترین مصرف‌کنندگان کافئین هستند. به نظر می‌رسد ساعات کاری طولانی، محیط‌های پراسترس و دسترسی آسان به نوشیدنی‌های کافئین‌دار همگی می‌توانند به مصرف بیشتر این ماده منجر شود.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋