علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

قیمت باتری خودروهای برقی نسبت به 15 سال قبل 90 درصد کاهش یافته است!

قیمت باتری خودروهای برقی در مقایسه با 15 سال پیش، 90 درصد کاهش یافته است!

براساس نتایج یک تحقیق که توسط وزارت انرژی آمریکا انجام شد، قیمت باتری خودروهای برقی طی 15 سال گذشته به میزان 90% کاهش یافته است.

براساس نتایج یک تحقیق که توسط وزارت انرژی آمریکا انجام شد، قیمت باتری خودروهای برقی طی 15 سال گذشته به میزان 90% کاهش یافته است. قیمت هر پکیج باتری خودروهای برقی در سال 2008 به طور متوسط 1415 دلار در هر کیلووات ساعت بود. این رقم برای سال 2023 به 139 دلار در هر کیلووات ساعت کاهش یافته است.

هزینه پکیج باتری‌ها، بخش قابل توجهی از قیمت خودروهای الکتریکی را به خودش اختصاص می‌دهد. کاهش هزینه خرید باتری به خودروسازان اجازه می‌دهد تا اتومبیل‌های برقی مقرون‌به‌صرفه تولید کنند و قابلیت رقابت با مدل‌های درون‌سوز را داشته باشند.

مطالعه جدید وزارت انرژی آمریکا، این نوید را به خودروسازان می‌دهد. با پر شدن شکاف قیمتی میان خودروهای برقی و بنزینی، ممکن است مشتریان بیشتری به خرید این خودروها علاقه نشان دهند. این مساله در زمان حال اهمیت بسیاری دارد، چرا که خودروهای برقی همانند دو دهه پیش برای مشتریان تازگی ندارند و باید راهی جدید برای افزایش فروش آن‌ها پیدا کرد.

کاهش قیمت باتری، حتی با وجود تورم

براساس گزارش وزارت انرژی آمریکا، پیشرفت در فناوری تولید باتری و استفاده بهینه از مواد شیمیایی به همراه فرآیندهای جدید تولید، باعث شده است تا قیمت باتری خودروهای برقی روز به روز کاهش یابد. اندازه، قیمت و وزن پکیج باتری‌ها از مهم‌ترین عوامل در تولید خودروهای الکتریکی است. استفاده از باتری‌های کوچک‌تر، سبک‌تر و ارزان‌تر هزینه تمام شده تولید خودروهای الکتریکی را کاهش می‌دهد.

قیمت باتری

همان‌گونه که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، هزینه پکیج باتری لیتیوم یونی از 1415 دلار در هر کیلووات ساعت در سال 2008، به 139 دلار در هر کیلووات ساعت در سال 2023 کاهش یافته است. تفاوت 1276 دلاری در ابتدا بزرگ به نظر می‌رسد اما اگر تفاوت قیمت را با تورم 15 ساله در نظر بگیرید این کاهش کمتر خواهد بود و حدود هزار دلار است. با این حال کاهش قیمت چشمگیر باتری‌ها بین سال‌های 2009 تا 2013 را نمی‌توان کتمان کرد.

برآوردهای وزارت انرژی آمریکا برای تولید خودروهای سبک الکتریکی با تیراژ 100 هزار دستگاه در سال گرفته شده است. با این برآورد‌ها، باتری 81 کیلووات ساعتی تسلا مدل Y در سال 2008 معادل 114615 دلار قیمت داشت. این رقم برای سال 2023 معادل 11259 دلار است. با برون‌یابی نمودار کاهش قیمت باتری خودروهای برقی، در سال 2027 تولید خودروهای الکتریکی ارزان‌تر از تولید خودروهای درون‌سوز خواهد بود. با این حال هنوز برای پیش‌بینی زود است، چرا که کاهش تمایل مشتریان به خرید خودروهای برقی ممکن است تاثیر منفی بر روند کاهش قیمت باتری داشته باشد.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋