تغییر مدل سهمیه آگهیهای رایگان با جلوگیری از انتشار آگهیهای تکراری باعث بهبود کیفیت فهرست آگهیهای دیوار میشود.
دیوار از اول تیرماه برای بهبود تجربه کاربران شخصی و مقابله با آگهیهای جعلی و تکراری (اسپم)، سهمیه آگهیهای رایگان کاربران را از حالت ماهانه به سالانه تغییر داده است. هر کاربر شخصی سالانه با کد ملی خودش امکان انتشار ۷۳ آگهی رایگان را در دستهبندیهای مختلف دیوار دارد. این تعداد با هدف تأمین نیاز کاربران شخصی به استفاده از خدمات دیوار تعیین شده؛ به همین دلیل استفاده بیشتر از ۷۵ درصد کاربران از دیوار کاملاً رایگان است.
پیشازاین، کاربران در هر دستهبندی دیوار ماهانه میزان مشخصی آگهی رایگان داشتند و درصورت تمام شدن سهمیه آن ماه، باید تا ماه بعد برای استفاده مجدد منتظر میماندند.
به گزارش اتاقخبر دیوار، با این تغییر کاربران شخصی که در مواقع خاصی (مثل اسبابکشی) نیاز به تعداد بیشتری آگهی رایگان دارند، میتوانند این سهمیه را یکجا یا در طول سال استفاده کنند. سهمیه آگهی رایگان یکی از ویژگیهایی است که دیوار از ابتدا با هدف پاسخگویی به نیازهای عادی کاربران توسعه داده است. این سهمیه صرفاً به کاربرانی اختصاص داده میشود که دیوار آنها را کاربر شخصی به حساب بیاورد.
بررسیهای دیوار نشان میداد سهمیه آگهی رایگان ماهانه جوابگوی نیاز این کاربران نبوده است؛ ازاینرو، این تغییر با هدف جلب رضایت بیشتر کاربران شخصی و پاسخ به این نیاز انجام شده است تا کاربران بتوانند آزادانهتر از سهمیه سالیانهشان استفاده کنند و نیازهایشان را برطرف کنند. این تغییر از طریق بخش «آگهیهای من» که در منوی «دیوار من» قرار دارد، به کاربران اطلاعرسانی شده است و آنها میتوانند سهمیه آگهیهای رایگان سالانه خودشان را در هر دسته مشاهده کنند.
از مجموع ۶۷ میلیون کاربر سالانه دیوار (گوشیهای موبایل منحصربهفرد)، حدود ۲۲ میلیون کاربر آگهیگذار هستند. ۷۵ درصد این ۲۲ میلیون نفر آگهیهای خود را کاملاً رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینهای منتشر میکنند؛ ۲۰ درصد همزمان از خدمات آگهیهای رایگان و پولی استفاده میکنند و فقط ۵ درصد از آگهیگذارانی که از دیوار برای کسبوکار استفاده میکنند، برای همهٔ آگهیهایشان هزینه میپردازند.
جلوگیری از سوءاستفاده و انتشار آگهیهای تکراری
تغییر مدل سهمیه آگهیهای رایگان با جلوگیری از انتشار آگهیهای تکراری باعث بهبود کیفیت فهرست آگهیهای دیوار میشود و کاربران راحتتر از گذشته میتوانند کالا یا خدمات موردنظرشان را پیدا کنند؛ بهعنوان نمونه بررسیهای دیوار در دسته کالاهای دیجیتال نشان میداد کاربرانی که بیشتر از ۱۰ آگهی داشتهاند، ۳۰ درصد آگهیهایشان تکراری بوده است.
تغییر مدل سهمیه رایگان آگهی پیش از اجرای سراسری در دو شهر یزد و قزوین بهصورت آزمایشی اجرا شده بود و کاربران شخصی این دو شهر از آن رضایت داشتند. در این دوره آزمایشی، اکثریت کاربرانی که به سقف سهمیه سالانه رسیدند، کسانی بودند که آگهی تکراری منتشر میکردند یا قصد استفاده تجاری از این سهمیه را داشتند.
برخی کاربران پیشازاین با استفاده از سهمیه رایگان ماهانه آگهیهای تکراری منتشر میکردند، این کار باعث اتلاف وقت کاربران دیگر و سخت شدن فرایند خریدوفروش میشد. با اجرایی شدن مدل جدید، مسیرهای سوءاستفاده محدودتر شده و کاهش تعداد آگهیهای تکراری باعث میشود کاربران سریعتر و راحتتر کالا یا خدماتشان را خریداری کرده یا به فروش برسانند.
پاسخ ها