شرکتهای خردهفروشی چینی طی ماههای گذشته تخفیفهای مختلفی برای فروش آیفون در نظر گرفته و شرایط را تغییر دادهاند.
شرکتهای خردهفروشی طی ماههای گذشته تخفیفهای مختلفی برای فروش آیفون در چین در نظر گرفتند. بهگزارش بلومبرگ ظاهراً این مسأله توانسته است به افزایش 52 درصدی فروش این گوشی در این کشور منجر شود.
آمار منتشرشده از آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین نشان میدهد که تعداد دستگاههای ارسالشده به بازار چین افزایش چشمگیری داشته است.
ممنوعیت استفاده از آیفون در برخی سازمانهای دولتی چین باعث شد فروش آیفون کاهش پیدا کند. همین مسأله موجب تغییر جایگاه اپل در بازار گوشیهای هوشمند شد. اما اکنون بهنظر میرسد که اپل تخفیفهایی را برای کاربران چینی درنظر گرفته است که به افزایش فروش آیفون منجر شده است.
برآوردهای بلومبرگ نشان میدهد آیفون درحالحاضر بیشترین سهم فروش در بین گوشیهای واردشده به چین را به خود اختصاص داده است.
در دو ماه اول سال 2024، میزان فروش آیفون در چین بهشکل قابلتوجهی کاهش پیدا کرد. در ماه مارس فروش آیفون در چین روند صعودی پیدا کرد و سپس با درنظر گرفتن تخفیفهای مختلف، آمار فروش آیفون بیشتر شد. از ابتدای سال 2024، فروشندگان چینی اپل تخفیفهای مختلفی را برای کاربران این کشور درنظر گرفتند. در برخی موارد این تخفیفها حتی بیشتر از 10 درصد بوده است.
«استیون سنگ» و «شین چن» تحلیلگران بلومبرگ میگویند کاهش سهم فروش آیفون در بازار چین بهزودی به وضعیت ثبات میرسد. این دو تحلیلگر میگویند نظرسنجیهای اخیر نشان میدهد اپل پس از پیشتازی هواوی، بار دیگر به برند محبوب موبایل در بین کاربران چینی تبدیل میشود.
بیش از نیمی از پاسخدهندگان این نظرسنجیها میگویند حاضر هستند که بیش از 550 دلار برای گوشی بعدی خود هزینه کنند. این درحالی است که امروز تنها 33 درصد از کاربران از موبایلهای گرانقیمت استفاده میکنند.
پاسخ ها