اپل احتمالاً در تبلیغات اپ استور از رویکرد مشابه متا و گوگل استفاده خواهد کرد.
اپل ظاهراً درحال برنامهریزی بهمنظور استفاده از هوش مصنوعی برای خرید و قراردادن تبلیغات در اپ استور است؛ این عملکرد مشابه عملکرد پلتفرمهای Performance Max گوگل و +Advantage متا خواهد بود.
بهگزارش بیزینس اینسایدر، اپل این تست را با گروه کوچکی از تبلیغکنندگان آغاز کرده است. این پلتفرم هوش مصنوعی بهطور خودکار بهترین مکان را برای قراردادن تبلیغات در اپ استور تعیین میکند.
اپل به تبلیغکنندگان گفته است که درحال انجام تستهایی است تا ببیند آیا میتواند عملکرد تبلیغات بخش جستجو را بهبود بخشد یا خیر. احتمالاً کوپرتینوییها در ماههای آتی این پلتفرم را معرفی و راهاندازی میکنند.
درحالحاضر، اسلاتهای تبلیغاتی موجود در فروشگاه برنامههای اپل، شامل اسلات صفحه «App Store Today» و اسلات بخش «You Might Also Like» در صفحه محصول هر برنامه است.
تبلیغکنندگان میتوانند بودجه و مخاطبان مورد نظر خود را در کمپین جدید وارد کنند و الگوریتم هوش مصنوعی اپل تصمیم میگیرد که چه جایگاهی را برای تبلیغات انتخاب کند.
تجارت تبلیغاتی، منبع درآمدی نوپا برای اپل است. برخی از تحلیلگران بر این باورند که کسبوکار تبلیغات اپل میتواند تا سال 2025 به سود 6 میلیارد دلاری برسد که 4.1 میلیارد دلار آن توسط تبلیغات جستجو بهدست میآید.
بااینحال، تبلیغات اپل مشکلاتی داشت. در اکتبر 2022، تبلیغات مربوط به قمار تقریباً در هر جستجو ظاهر میشد؛ صرفنظر از اینکه کاربر چه چیزی را جستجو میکرد. این قبیل تبلیغات در کنار برنامههای کودکان و حتی برنامههای ترک اعتیاد به قمار، نشان داده میشدند.
پاسخ ها