علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش
توسط ۱ نفر دنبال می شود

نیسان هایپرفورس مفهومی با قدرت 1341 اسب بخار معرفی شد؛ جایگزین برق گودزیلا؟

کانسپت نیسان هایپر فورس با 1341 اسب بخار قدرت معرفی شد؛ جایگزین برقی گودزیلا؟

کانسپت نیسان هایپر فورس تصویری آینده‌نگرانه از یک خودروی اسپرت برقی با پیشرانه 1341 اسب بخاری را به نمایش می‌گذارد.

شرکت نیسان از یک کانسپت بسیار خاص و منحصربفرد در نمایشگاه خودروی ژاپن موبیلیتی 2023 رونمایی کرد. این کانسپت هایپر فورس (Hyper Force) نام دارد و یک کوپه اسپرت و آتشین با پیشرانه برقی 1341 اسب بخاری را به‌تصویر می‌کشد. برخی نشریات خودرویی معتقدند کانسپت نیسان هایپر فورس امیدها برای ادامه حیات گودزیلا یا همان GT-R را زنده نگه می‌دارد.

نمای جانبی خودرو

طراحی جذاب کانسپت نیسان هایپر فورس

اولین چیزی که در برخورد با کانسپت نیسان هایپر فورس جلب توجه می‌کند، طراحی فوق‌العاده خشن و البته آیرودینامیک آن است. در دماغه این مفهومی تیغه‌هایی وجود دارند که به‌صورت الکترونیکی و با توجه به شرایط تغییر حالت می‌دهند. برای دستیابی به آیرودینامیک بهتر، مهندسان نیسان روی گلگیرها نیز شکاف‌هایی را تعبیه کرده‌اند. مثل برخی از سوپراتومبیل‌های میلیون دلاری، درهای هایپر فورس رو به بالا باز می‌شوند. این درها ابعاد بسیار بزرگی دارند و تا نزدیکی‌های چرخ‌های عقب امتداد پیدا کرده‌اند.

کانسپت نیسان هایپر فورس

باله حجیم عقب، دیگر ویژگی شاخص کانسپت نیسان هایپر فورس است. این باله عرض زیادی دارد و ارتفاع، زاویه و ساختار آن در شرایط مختلف تغییر می‌کند. کانسپت جدید نیسان روی رینگ‌های کربنی با طراحی زیبا و آیرودینامیک سوار است.

کانسپت نیسان هایپر فورس

هر چند نیسان اشاره‌ای نکرده، ولی تمامی نسبت‌های بدنه کانسپت هایپر فورس گودزیلا را در ذهن تداعی می‌کنند. وجود چهار چراغ گرد در نمای عقب این حس را تشدید کرده و نشان می‌دهد که هایپر فورس DNA گودزیلا را در خود دارد. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که بلوک‌های نورانی سفید و قرمز در نمای روبرو، یادآور لوگوی تار از GT-R هستند.

نمای عقب

طراحی داخلی

کابین کانسپت نیسان هایپر فورس، به‌دلیل وجود LEDهای پرشمار بیننده را به یاد کیس‌های گیمینگ می‌اندازد! فرمان این کانسپت گرد نیست و مثل خودروهای مسابقه‌ای ساختاری مستطیلی‌شکل دارد. این ویژگی تأکید می‌کند که نیسان هایپر فورس برای تجربه هیجان در پیست توسعه یافته است.

کانسپت نیسان هایپر فورس

صندلی‌های نیسان هایپر فورس گودی بالایی دارند و به‌خوبی راننده را دربر می‌گیرند. کمپانی ژاپنی برای این کانسپت هیجان‌انگیز دو حالت رانندگی تعریف کرده که عبارتند از R (برگرفته از ریسینگ) و GT (برگرفته از گرند تورینگ). این حالت‌ها باز هم به گودزیلا اشاره می‌کنند!

کانسپت نیسان هایپر فورس

مشخصات فنی کانسپت نیسان هایپر فورس

نیروبخش کانسپت هایپر فورس یک پیشرانه برقی با قدرت 1000 کیلوات یا 1341 اسب بخار است. این پیشرانه از سیستم e-4ORCE بهره می‌برد. بنابراین، باید گفت که هر چهار چرخ نیروی پیشرانه را دریافت می‌کنند. در رابطه با شتاب و سرعت این کانسپت الکتریکی اطلاعاتی در دست نیست؛ اما با دقت در تصاویر رسمی، می‌توان عدد 320 کیلومتر بر ساعت را در سیستم هداپ دیسپلی خودرو مشاهده کرد. این رقم احتمالاً به حداکثر سرعت خودرو اشاره دارد.

کانسپت نیسان هایپر فورس

انرژی مورد نیاز کانسپت هایپر فورس توسط باتری جامد تأمین می‌شود. خودروساز ژاپنی از ظرفیت این باتری پیشرفته حرفی به‌میان نیاورده و مشخص نیست که مسافت قابل پیمایش هایپر فورس چقدر است. البته از آنجایی که این کانسپت در دسته خودروهای اسپرت طبقه‌بندی می‌شود، نباید خیلی روی مسافت قابل پیمایش آن حساب باز کرد.

کانسپت نیسان هایپر فورس

گفتنی است نسل کنونی نیسان GT-R در نمایشگاه خودروی توکیو 2007 معرفی شد. این خودرو در سال 2001 در قالب یک مدل مفهومی رونمایی شده بود و شش سال طول کشید تا نیسان نسخه تولید انبوه آن را روانه بازار کند.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋