علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

محققان: بزرگسالان مبتلا به ADHD بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل هستند

محققان: بزرگسالان مبتلا به ADHD احتمالاً بیشتر به زوال عقل دچار می‌شوند

طی پژوهشی که به مدت 17 سال انجام گرفته است، افراد دارای اختلال ADHD بیشتر در معرض خطر بیماری‌های زوال عقل مثل آلزایمر قرار دارند.

براساس یک پژوهش جدید، بزرگسالان مبتلا به ADHD تقریباً سه‌برابر بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل قرار می‌گیرند. این پژوهش روی 109,218 بزرگسال مبتلا به ADHD و سالم طی 17 سال انجام گرفته است. این مطالعه علاوه بر ارائه اطلاعات جدیدی در مورد ارتباط بین این دو اختلال، توصیه می‌کند که بیماران اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند.

در این مطالعه، محققان دریافتند که 13.2 درصد از شرکت‌کنندگان مبتلا به اختلال‌ نقص توجه/بیش‌فعالی (ADHD) در طول مطالعه به زوال عقل مبتلا شده‌اند و تنها 7 درصد از افراد بدون ADHD علائم زوال عقل را نشان دادند. پس از در نظر گرفتن عوامل بالقوه (مانند مشکلات قلبی) و محاسبه نسبت خطر و سرعت وقوع زوال عقل، نتیجه این بود که افراد مبتلا به ADHD حدود سه‌برابر بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های زوال عقل ازجمله بیماری آلزایمر قرار گرفتند.

محققان: بزرگسالان مبتلا به ADHD احتمالاً بیشتر به زوال عقل دچار می‌شوند

بروز علائم زوال عقل در بزرگسالان مبتلا به ADHD

بیش از 3 درصد از بزرگسالان در ایالات‌متحده دارای ADHD هستند. این اختلال بر توجه، حرکت و کنترل تکانه تأثیر می‌گذارد. به‌نظر می‌رسد این اختلال بر فرایندهای عصبی که وظیفه حفاظت از مغز در برابر زوال را دارند، تأثیر بگذارد.

اطلاعات این پژوهش هرچند نشان‌دهنده تأثیر مستقیم ADHD بر زوال عقل نیست، اما به رابطه‌ قوی بین این دو اشاره می‌کند. درنتیجه نظارت بر علائم این اختلال در بزرگسالان با افزایش سن بسیار مهم است. به توصیه این پژوهش، علائم کمبود‌توجه و بیش‌فعالی در سنین بالا را نباید نادیده گرفت و باید به پزشک مراجعه کرد.

درمان ADHD به فرد و سن او بستگی دارد، اما اغلب با ترکیب دارودرمانی و رفتاردرمانی صورت می‌گیرد. در پژوهش انجام‌گرفته، افراد مبتلا به ADHD که از داروهای محرک روانی نیز استفاده می‌کردند، از نظر آماری در معرض خطر کمتر ابتلا به زوال عقل قرار داشتند.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋