علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

پیتر تیل، یکی از بنیانگذاران پی پال، گفته می شود که یک خبرچین FBI بوده است

«پیتر تیل»، هم‌بنیان‌گذار پی‌پل ظاهراً خبرچین FBI بوده است

او ظاهراً اطلاعات داخلی دره سیلیکون را به یک مأمور FBI منتقل می‌کرده است.

نشریه بیزنس اینسایدر در گزارش جدیدی ادعا کرده که «پیتر تیل»، هم‌بنیان‌گذار پی‌پل، سرمایه‌گذار خطرپذیر و حامی جمهوری‌خواهان آمریکا، خبرچین FBI بوده است. او ظاهراً از سال 2021 اطلاعاتی را از داخل دره سیلیکون به یک مأمور واسطه در اداره تحقیقات فدرال ایالات‌متحده ارائه کرده است.

بیزنس اینسایدر می‌گوید چندین منبع آگاه مدعی هستند که پیتر تیل برای یک مأمور FBI به نام «جاناتان بوما» در لس‌آنجلس به یک «منبع انسانی محرمانه» (CHS) تبدیل شده بود. این لقب نشان می‌دهد که او رابطه‌ای طولانی با اداره تحقیقات فدرال داشته و به‌صورت مرتب اطلاعاتی ارزشمندی را به آن‌ها ارائه کرده است.

منابع آگاه می‌گویند FBI به تیل یک اسم مستعار و یک شماره رمز داخلی اطلاق کرده بود تا گزارش‌های او را در برابر سایر منابع اطلاعاتی خود بررسی کند. در میان منابع آگاه اینسایدر، «چارلز جانسون»، چهره سرشناس جریان راست افراطی و چند شخص ناشناس دیگر حضور دارند.

«پیتر تیل»، هم‌بنیان‌گذار پی‌پل ظاهراً خبرچین FBI بوده است

همکاری پیتر تیل با FBI آمریکا

پیتر تیل یکی از افراد مشهور طرفدار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق ایالات‌متحده، بود، اما ظاهراً اطلاعاتی که او به FBI داده نه مربوط به روابط سیاسی در داخل آمریکا، بلکه مربوط به ارتباطات خارجی و سازوکارهای درون دره سیلیکون بوده است. این گزارش می‌گوید او احتمالاً درباره نفوذ قدرت‌های خارجی در شرکت‌های فناوری دره سیلیکون به FBI گزارش داده است.

اف‌بی‌آی یا پیتر تیل هنوز نسبت به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند. بااین‌حال، اگر این گزارش درست باشد، آینده همکاری‌های این سرمایه‌گذار مشهور با همتایانش در حزب جمهوری‌خواه در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد؛ چرا که بسیاری از طرفداران این حزب به‌خصوص به‌خاطر تحقیقات اف‌بی‌آی علیه ترامپ، از اداره تحقیقات فدرال دل خوشی ندارند و از همکاری با این اداره استقبال نخواهند کرد.

بیزنس اینسایدر یکی از رسانه‌های بزرگ ایالات‌متحده است که البته از زیرمجموعه‌های ناشر بزرگ آلمانی، «اکسل اشپرینگر»، به‌حساب می‌آید.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋