از روز گذشته اختلال در های وب و پارس آنلاین، نارضایتی مشترکین آنها را به دنبال داشته است.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با انتشار اطلاعیهای، از های وب خواست تا نسبت به رفع اختلال شبکه مشترکین خود اقدام کند.
در اطلاعیه سازمان رگولاتوری آمده است که براساس شکایتهای مردمی ثبت شده در سامانه 195 و بررسی دادههای شبکه زیرساخت، مشترکان اپراتور های وب و پارسآنلاین از حدود ساعت 14 امروز (روز گذشته) به شبکه ارتباطی دسترسی ندارند.
به دنبال این اتفاق رگولاتوری ضمن صدور اطلاعیه ای از این اپراتور خواست که هرچه سریعتر نسبت به رفع اختلال اقدام کند. بنابر اعلام این سازمان، تیمهای تخصصی از همان دقایق اولیه بروز این اختلال جهت یافتن محل قطعی فیبر مشغول به کار شدند و پس از بررسیهای لازم همچنین اخذ آزمایشات فنی در نقاط ابتدایی و انتهایی مسیر نهایتا قطعی در سمت مرکز اصلی اپراتور تشخیص داده شد.
بعد از شناسایی محل قطعی براساس پیگیریهای انجام شده از سوی رگولاتوری، مراحل رفع مشکل توسط تیم های تخصصی اکنون در جریان است. در پایان اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات آمده است که انتظار میرود اپراتور های وب و پارس آنلاین در راستای پاسخگوی شفاف و سریع به کاربران خود، ضمن اعلام مراحل پیگیری رفع اختلال به کاربران، نسبت به رفع هرچه سریعتر مشکل اقدام کنند.
گفتنی است روز گذشته شاهد اختلال گسترده در سرویس اینترنت هایوب و پارس آنلاین بودیم. اینترنت شرکت هایوب و پارس آنلاین از بامداد دیروز با اختلال گسترده روبهرو شده و کاربران از عدم پاسخگویی بخش پشتیبانی این شرکت گلایه داشتند. وبسایت رسمی این مجموعهها نیز از دسترس خارج شده است و بسیاری از سایتهایی که توسط این مراکز میزبانی میشوند، از دسترس خارج شدهاند.
پیگیریهای دیجیاتو از این شرکتها تاکنون بینتیجه باقی مانده است؛ بااینحال، برخی از نیروهای فنی این شرکت در صحبتی کوتاه اعلام کردهاند که با مشکل سختافزاری روبهرو هستند و ایراد زیرساختی بهوجود آمده است که درحال پیگیری حل آن هستند. هیچ زمان تقریبی برای حل این مشکل اعلام نشده است.
پاسخ ها