علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

Canon با توسعه پنل های QD-OLED جدید و ارزان قیمت به جنگ سامسونگ می رود

کانن با توسعه پنل‌های QD-OLED جدید و ارزان‌قیمت، به جنگ سامسونگ می‌رود

کانن با توسعه فناوری مبتنی بر سرب می‌خواهد پنل‌های QD-OLED جدید و ارزان‌قیمت بسازد تا دیگر بازار در انحصار سامسونگ نباشد.

درحال‌حاضر سامسونگ تنها شرکتی است که پنل‌های QD-OLED تولید می‌کند، اما این موضوع ظاهراً به‌زودی تغییر می‌کند. طبق گزارش‌ها، کانن موفق به توسعه روش جدیدی برای توسعه پنل‌های QD-OLED شده است که از فلزات کمیاب استفاده نمی‌کند و هزینه تولید بسیار پایین‌تری دارد.

پنل‌های OLED محبوبیت بالایی در بازار دارند و اکثر گوشی‌ها به آن مجهز شده‌اند، اما در دنیای تلویزیون‌ها، محصولات کمی به آن مجهز شده‌اند. در این میان، سامسونگ به سراغ نمایشگر QD-OLED رفت که ترکیبی از فناوری OLED سنتی با کوانتوم دات است و منجر به تولید نمایشگرهای باکیفیت‌تر می‌شود.

کانن پنل‌های QD-OLED خود را با فناوری جدیدی توسعه داده است

اگرچه پنل‌های QD-OLED کیفیت بالایی دارند و آینده روشنی را پیش روی خود می‌بینند، اما تنها یک تولیدکننده برای آن‌ها وجود دارد: سامسونگ. همین انحصار می‌تواند رشد این پنل‌ها را دچار مشکل کند؛ البته به‌نظر می‌رسد کانن وارد این بازار خواهد شد.

طبق گزارش Nikkei Asia، کانن موفق به توسعه ماده جدیدی برای فناوری QD-OLED شده است که مبتنی بر ایندیم نیست. ایندیم یک فلز کمیاب است که در مقدار کم و آن هم اغلب در چین به‌دست می‌آید. پنل‌های QD-OLED سامسونگ برای روشنایی متکی به ایندیم فسفید هستند، اما کانن از فلزی بسیار رایج‌تر و قابل بازیافت استفاده کرده است: سرب.

کانن QD-OLED

سرب از ایندیم بسیار رایج‌تر است و باعث کاهش هزینه تولید پنل‌های QD-OLED می‌شود. طبق گزارش اخیر، استفاده از سرب معمولاً باعث کاهش کیفیت نمایشگرهای OLED می‌شود، اما کانن به‌لطف تجربه‌ای که دارد، توانسته است بر چنین مشکلی غلبه کند. درحقیقت کانن مدعی توسعه ترکیبی مبتنی بر سرب شده است که می‌تواند به‌اندازه ایندیم بادوام باشد.

طبق گزارش Nikkei Asia، هزینه مواد فناوری کوانتوم دات کانن می‌تواند یک‌صدم سامسونگ باشد و همچنین منجر به کاهش وابستگی به ایندیم تولیدشده در چین شود. البته هنوز نمی‌دانیم کانن چه زمانی می‌خواهد به‌طور عمده چنین نمایشگرهایی را تولید کند و به جنگ سامسونگ برود؛ بااین‌حال اگر وارد چنین بازاری شود، هزینه این پنل‌ها کاهش چشمگیری پیدا می‌کند. البته باید کیفیت را هم مدنظر قرار دهیم.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋