web cade

web cade

آموزش افزایش امنیت وب سایت با راه حل های اساسی

 

اگر می خواهید یک طراحی سایت حرفه ای انجام دهید و امنیت سایت خود را افزایش دهید، به روز نگه داشتن نرم افزار و افزونه ها، افزودن SSL، انتخاب رمز عبور ایمن و استفاده از هاست و دسکتاپ ایمن از جمله اقدامات امنیتی است که باید رعایت کنید. اما قبل از هر چیز، ایده خوبی است که بدانید چه حملاتی سایت شما را تهدید می کند و سپس به فکر توقف آنها باشید.

 حمله هایی که امنیت سایت را تهدید می کند

ما هر نوع اقدامی را که امنیت شبکه، نرم افزار یا سخت افزار رایانه را تهدید می کند، حمله سایبری می نامیم. اهداف هکرها از انجام چنین کارهایی با یکدیگر متفاوت است، اما هدف آنها معمولاً سرقت اطلاعات، اختلال در سیستم ها، جمع آوری اخاذی یا آسیب رساندن به زیرساخت است. رایج ترین و خطرناک ترین حملات سایبری که می تواند به وب سایت شما آسیب برساند در زیر توضیح داده شده است.

1- حمله بروت فورس

یکی از روش‌های تست نفوذ هکر، حمله جستجوی گسترده با نیروی brute force است (روش تحلیل رمزی برای کاربران غیرمجاز برای دسترسی به داده‌ها از طریق جستجوی جامع). در این حمله رمز عبور، اطلاعات احراز هویت و کلیدهای رمزنگاری را با آزمون و خطا هک می کنند. بنابراین، یکی از حملاتی که برای جلوگیری از آن باید افزایش امنیت وب سایت خود را مد نظر داشته باشید، حملات بروت فورس است. بسته به امنیت سایت شما، هکرها می توانند اطلاعات وب سایت شما را بدزدند، آن را با بدافزار آلوده کنند یا آن را به طور کامل غیرفعال کنند. مدت زمان تکمیل فرآیند حمله brute-force می تواند از چند ثانیه تا چند ماه متفاوت باشد.

2- فیشینگ

یک حمله سایبری رایج که هر کاربر و صاحب وب سایت با آن مواجه شده است، فیشینگ است. جعل کردن یک وب سایت یا تلاش برای دریافت اطلاعات از کاربران با فیشینگ (تلاش برای فریب دادن یک شخص) می تواند برای اطلاعات سایت بسیار خطرناک باشد. در این روش حمله قدیمی، هکرها با ارسال یک لینک آلوده از طریق ایمیل، پیامک یا هر پلتفرم دیگری، تلفن همراه شما را هک می کنند. هکرها معمولاً فیشینگ را برای سرقت اطلاعات حساب بانکی هدف قرار می دهند. بنابراین برای محافظت از خود و کاربران خود باید به فکر افزایش امنیت وب سایت خود باشید.

3- حمله  DDoS

حملات دیداس یکی از جدی ترین تهدیداتی است که می تواند امنیت وب سایت شما را به خطر بیندازد. در این حمله، هکرها شبکه های آنلاین را از راه دور کنترل می کنند و از رایانه ها و دستگاه های آلوده به بدافزار برای برنامه ریزی حمله به سایت شما استفاده می کنند. حملات دیداس را می توان با کمک ربات ها انجام داد که توقف این تهدید را سخت تر از روش های دیگر می کند. زیرا هر ربات در فضای اینترنت یک ابزار قانونی تلقی می شود و تشخیص ربات های آلوده از ترافیک عادی سایت دشوار است.

4- بدافزار و باج افزار

ویروس ها آشناترین حملات سایبری هستند که بیشتر ما می شناسیم. ویروس که در دسته حملات DoS قرار می گیرد، نوعی بدافزار آلوده است که به سایتی نفوذ کرده و آن را آلوده می کند. بنابراین، افزایش حفاظت وب سایت در برابر ویروس ها بسیار مهم است. بدافزار برخلاف آنچه ما فکر می کنیم، می تواند بدون دسترسی مدیران سایت به آن، تأثیر بسیار جدی بر امنیت شبکه بگذارد. بنابراین بهتر است روی هیچ لینک مشکوکی کلیک نکنید و تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از ویروس ها و باج افزارها انجام دهید.

متداول ترین بدافزارهایی که می توانند امنیت وب سایت شما را به خطر بیندازند عبارتند از:

باج افزار

تروجان (تروجان)

ویروس ها

نرم افزارهای جاسوسی

چگونه امنیت وب سایت را افزایش دهیم

 پس از بررسی رایج‌ترین تهدیدهایی که امنیت وب‌سایت شما را تهدید می‌کنند، ایده خوبی است که به راه‌حل‌هایی بپردازید که می‌توانند به افزایش امنیت سایت شما کمک کنند. البته بهترین شرکت های طراحی وب سایت در زمان طراحی و تنظیمات اولیه، به این مورد توجه می کنند و موارد لازم را رعایت می کنند. با این حال در ادامه شما را با این موارد اشنا خواهیم کرد.

1-  نرم افزارها و افزونه ها را به روز نگه دارید

نرم افزار و افزونه های به روز نشده می توانند وب سایت شما را به یک مشکل امنیتی تبدیل کنند. بنابراین اولین کاری که باید برای افزایش امنیت سایت خود انجام دهید حذف نرم افزارها و افزونه هایی است که از آنها استفاده نمی کنید. در مرحله بعد افزونه ها و نرم افزارهای مورد استفاده خود را به روز کنید. در غیر این صورت، ممکن است با مشکلات امنیتی جدی مواجه شوید و حتی نیاز به تعمیر سیستم داشته باشید.

2-  SSL

ایمن سازی URL سایت شما نقش جدی در افزایش امنیت وب سایت دارد. بنابراین، مهم است که با استفاده از URL های امن از اطلاعات خود و کاربران خود محافظت کنید. SSL یکی از آن پروتکل هایی است که با ایجاد رمزگذاری در حین انتقال این اطلاعات از امنیت اطلاعات شخصی کاربران محافظت می کند. همچنین یکی دیگر از ویژگی های این پروتکل جلوگیری از دسترسی افراد نامناسب به اطلاعات کاربران است. بسیاری از وب سایت های معتبر مانند GlobalSign از این پروتکل استفاده می کنند. علاوه بر افزایش امنیت سایت، SSL همچنین می تواند رتبه سئو سایت شما را افزایش دهد و عملکرد آن را در  موتورهای جستجو بهبود بخشد. برای خرید گواهینامه امنیتی SSL، می توانید به راحتی سایت خود را با لینک خرید SSL از آذرآنلاین ایمن کنید.

3- پروتکل امنیتی HTTPS

پروتکل دیگری که می توانید برای افزایش امنیت وب سایت خود استفاده کنید HTTPS است. این پروتکل تضمین می کند که سایت شما یک اتصال آنلاین امن دارد و از هکرها و بدافزارهای آنلاین دور می ماند.

4-  یک رمز عبور پیچیده انتخاب کنید

بارها در مورد اهمیت انتخاب رمزهای عبور هوشمند در مطالب مرتبط با امنیت سایت و به طور کلی امنیت سایبری خوانده ایم، اما تعداد کمی از آنها به این نکته مهم توجه می کنند. همانطور که در هنگام بررسی انواع حملات سایبری اشاره کردم، رمز عبور شما می تواند از طریق آزمون و خطا در معرض حملات بسیاری قرار گیرد. بنابراین سعی کنید رمزهای عبور خود را پیچیده و هوشمند کنید. یکی از بزرگترین اشتباهات امنیتی که می توانید مرتکب شوید استفاده از رمز عبور یکسان در پلتفرم های مختلف است. در نتیجه این تصمیم اشتباه، هکرها همچنین می توانند یکی از حساب های شما را هک کنند و به اطلاعات افراد دیگر دسترسی پیدا کنند. بنابراین برای افزایش امنیت وب سایت خود از رمزهای عبور پیچیده و منحصر به فرد برای ورود به آن استفاده کنید.

بهترین رمزهای عبور آنهایی هستند که پیچیده و تصادفی هستند و شما در جای دیگری از آنها استفاده نکرده اید. اگر در به خاطر سپردن این رمز عبور مشکل دارید، می توانید آن را در یک فایل آفلاین ذخیره کنید. همچنین می‌توانید از سرویس‌ها و نرم‌افزارهایی استفاده کنید که وظیفه آنها حفظ رمز عبور شما یا ارائه رمز عبور یکبار مصرف است. گام دیگری که می توانید برای افزایش امنیت سایت خود بردارید این است که رمزهای عبور خود را در فواصل زمانی کوتاه تر تغییر دهید. هرگز رمزهای عبور خود را بیش از 2 ماه ثابت نگه ندارید و مطمئن شوید که آنها را به پسوردهایی تغییر دهید که احتمال حدس زدن آنها کمتر است. رمز عبور شما باید ترکیبی از اعداد، نمادها و حروف کوچک و بزرگ انگلیسی باشد.

5- استفاده از خدمات هاست

راه حل نهایی برای افزایش امنیت وب سایت استفاده از هاست ایمن است. انتخاب هاست برای سایت شما مستلزم این است که تحقیقات زیادی انجام دهید و از بین گزینه های موجود، یکی را انتخاب کنید که بیشترین ویژگی های امنیتی را به شما ارائه می دهد. بسیاری از هاست ها ویژگی های امنیتی ارائه می دهند که به محافظت از داده های سایت شما کمک می کند و از بسیاری از حملات و تهدیدات سایبری جلوگیری می کند. بنابراین انتخاب یک هاست امن برای سایت شما به افزایش امنیت سایت کمک می کند.

web cade
web cade

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋