web cade

web cade

ساختار فایل و دایرکتوری در وردپرس

 

وقتی یک سایت وردپرس را راه اندازی می کنید، فرقی نمی کند طراحی سایت فروشگاهی باشد یا شرکتی و ...،  تمام فایل های آن در سرویس میزبانی شما ذخیره می شود.اکثر کاربران سایت می توانند سایت وردپرس خود را بدون اطلاع از ساختار فایل ها و دایرکتوری های وردپرس راه اندازی کنند، با این حال، درک نحوه ذخیره فایل ها و دایرکتوری های وردپرس در وردپرس می تواند به حل بسیاری از مشکلات کمک زیادی کند.

در این مقاله یاد خواهیم گرفت که از کدام فایل های وردپرس نسخه پشتیبان تهیه کنیم. ما همچنین عملیات رایج برای عیب یابی در وردپرس را بررسی خواهیم کرد، مانند: غیرفعال کردن همه افزونه های وردپرس، تغییر تم به یک تم پیش فرض، یا رفع خطاهای دیگر.

نحوه دسترسی به فایل‌ها و فهرست‌های وردپرس

برای دسترسی به فایل‌های وردپرس، بهتر است از یک حساب FTP برای اتصال به سرویس میزبانی خود استفاده کنید یا می‌توانید با استفاده از نام کاربری خود وارد هاست شوید و به پوشه PUBLIC_HTML بروید. فایل‌ها و پوشه‌هایی که در زیر مشخص شده‌اند، فایل‌های اصلی وردپرس هستند. این فایل ها و پوشه ها پوشه هایی هستند که سایت وردپرس شما را اجرا می کنند و قرار نیست خودتان این فایل ها را ویرایش کنید.

[dir] wp-admin

[dir] wp-includes

index.php

License.txt

readme.html

wp-activate.php

wp-blog-header.php

wp-comments-post.php

wp-config-sample.php

wp-cron.php

wp-links-opml.php

wp-load.php

wp-login.php

wp-mail.php

wp-settings.php

wp-signup.php

wp-trackback.php

xmlrpc.php

فایل های پیکربندی وردپرس

فایل‌های مهمی در فهرست اصلی وردپرس وجود دارند که حاوی تنظیمات مهمی هستند که مختص سایت وردپرس شما هستند.

htaccess: این فایل برای پیکربندی وردپرس است و برای مدیریت پیوندهای دائمی و تغییر مسیرها استفاده می شود

Wp-config.php: در این فایل اطلاعات و نحوه اتصال به پایگاه داده سایت وردپرسی شما و همچنین اطلاعاتی شامل تنظیمات کلی در این فایل ذخیره می شود.

Index.php: این فایل اساساً تمام فایل‌های وردپرس شما را بارگیری می‌کند و زمانی که صفحه‌ای توسط کاربر درخواست می‌شود مقداردهی اولیه می‌شود.

گاهی اوقات نیاز به ویرایش فایل wp-config.php یا .htaccess دارید، باید توجه داشته باشید که این تغییرات را به درستی انجام دهید، گاهی اوقات یک اشتباه کوچک در این فایل ها باعث می شود که سایت شما از دسترس خارج شود. حتماً قبل از تغییر این فایل‌ها یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. بسته به نحوه راه اندازی سایت وردپرس خود، ممکن است فایل های زیر را در فهرست اصلی خود داشته باشید یا نداشته باشید.

Robot.txt: این فایل حاوی دستورالعمل‌هایی برای خزنده‌های موتور جستجو است.

Favicon.ico: گاهی اوقات این فایل توسط میزبان وردپرس تولید می شود.

پوشه wp-content

این فایل همه فایل‌های آپلود شده ما را در سایت و افزونه‌ها و پوسته‌ها ذخیره می‌کند. همه فایل های این پوشه را نمی توان تغییر داد، بیایید نگاهی به محتویات این پوشه بیندازیم و ببینیم در این پوشه چه کاری می توان انجام داد  پوشه‌ها و فایل‌های زیر در همه سایت‌های وردپرس موجود است، اگرچه برخی از سایت‌های وردپرس ممکن است موارد دیگری داشته باشند:

مضامین [dir]

افزونه‌های [dir]

آپلودهای [dir]

index.php

پوسته شما در پوشه themes قرار دارد، می توانید با مراجعه به این پوشه فایل مربوط به پوسته را ویرایش کنید، اما اگر در این زمینه تخصص ندارید، توصیه می شود از ایجاد تغییرات در فایل پوسته خودداری کنید. برای ایجاد تغییرات در این فایل و اعمال تغییرات در آن فایل، بهتر است یک تم فرزند ایجاد کنید.

تمام افزونه‌های وردپرسی که دانلود می‌کنید و در سایت خود نصب می‌کنید در پوشه افزونه‌ها قرار می‌گیرند، توصیه نمی‌شود که هیچ تغییری در افزونه‌ها ایجاد کنید، مگر اینکه خودتان افزونه را نوشته باشید. کلیه مطالب و فایل های تصویری و ویدئویی آپلود شده در سایت شما در پوشه آپلود قرار می گیرد و با مراجعه به این پوشه، تمامی فایل های آپلود شده در سال و ماه در سایت جدا می شوند.

اگر نیاز به ایجاد یک نسخه پشتیبان دارید، یکی از مهم‌ترین پوشه‌ها برای اطمینان از وجود آن، پوشه آپلود است. اگر پوشه مربوط به پوسته یا هسته یا افزونه های وردپرس خود را گم کنید، امکان دسترسی به آنها از منابع مربوطه وجود دارد، اما در صورت گم شدن پوشه آپلودها، بازیابی آن دشوار است، بنابراین بهتر است آن را انجام دهید. مطمئن باشید که وجود ندارد حتماً از این پوشه نسخه پشتیبان تهیه کنید.

پوشه های دیگری نیز وجود دارند که به طور پیش فرض در پوشه wp-content قرار می گیرند:

زبان‌ها: در این پوشه اطلاعاتی در مورد زبان سایت‌هایی که زبان آنها غیر از انگلیسی است قرار می‌گیرد.

ارتقا: این پوشه هنگام ارتقاء به نسخه جدید وردپرس ایجاد می شود. همچنین، برخی از افزونه‌ها پس از نصب، پوشه‌هایی را در پوشه wp-content ایجاد می‌کنند. می‌توانید برخی از پوشه‌ها را به راحتی حذف کنید، برای مثال، اگر از افزونه wp super cache یا w3 total cache استفاده کرده‌اید، می‌توانید پوشه‌هایی با همین نام را حذف کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

web cade
web cade

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋