شرکت حمل ونقل و باربری جهان پیمان بار

شرکت حمل ونقل و باربری جهان پیمان بار

آدرس: خیابان پیروزی، خیابان افراسیابی، پلاک ۴۴۹ واحد ۳ تلفن: ۷۵۰۷۸۰۰۰ـ۰۲۱ فاکس: ۷۵۰۷۸۰۰۸ـ۰۲۱ پست الکترونیک: info@wbar.ir wbar.ir

بیمه باربری

بیمه باربری چیست؟

بیمه باربری نوعی قرارداد بین شرکت حمل‌ونقل و فرستنده کالا است.
درواقع شرکت حمل و نقب موظف است تا در قبال دریافت مبلغی به‌عنوان حق بیمه باربری از فرستنده، سلامت کالا را تا رسیدن به مقصد تضمین کند.

اگر در جریان جابه‌جایی کالا از مبدأ به مقصد، کالای ارسالی دچار آسیب یا تلفات شود، طبق شرایط مندرج در بیمه باربری شرکت حمل بار موظف به پرداخت خسارت به فرستنده می‌باشد.
علاوه‌ بران‌ در بعضی‌ موارد زیان‌ وارده‌ به ‌اشخاص‌ ثالث‌ نیز از طریق‌ این‌ بیمه‌ جبران‌‌ می‌شود.

 

اصطلاحات عمومی بیمه باربری:

اصطلاحات زیر صرف‌نظر از هر معنی و مفهوم دیگری كه ممكن است داشته باشند، در این شرایط عمومی با تعریف مقابل آن به‌کاررفته است:

‌بیمه‌گر: شركت ‌بیمه‌ای‌ است كه مشخصات آن در این ‌‌بیمه‌نامه نوشته‌شده است و درازای دریافت ‌حق ‌بیمه، متعهد به جبران خسارت‌های احتمالی طبق شرایط مندرج در ‌‌بیمه‌نامه‌ می‌باشد.

‌بیمه‌گذار: ‌بیمه‌گذار شخص حقیقی یا حقوقی مذکور در این ‌بیمه‌نامه است که بیمه را خریداری نموده و متعهد پرداخت حق بیمه آن‌ می‌باشد.

ذی‌نفع: شخصی است كه بنا به درخواست ‌‌بیمه‌گذار نام وی در این ‌‌بیمه‌نامه درج گردیده است و تمام یا بخشی از خسارت به وی پرداخت می‌شود.

حق ‌بیمه: مبلغی است كه در ‌‌بیمه‌نامه مشخص‌شده و ‌بیمه‌گذار موظف است آن را هنگام صدور ‌‌بیمه‌نامه یا به ترتیبی كه در ‌‌بیمه‌نامه مشخص می‌شود، به ‌‌بیمه‌گر پرداخت نماید.

موضوع بیمه : موضوع بیمه اموال مندرج در جدول مشخصات این ‌بیمه‌نامه‌ می‌باشد.

مدت اعتبار ‌بیمه‌نامه: مدت این ‌بیمه‌نامه بر اساس شرایط کلوز پیوست‌ می‌باشد، اما در مورد حمل غیر دریایی یا ترکیبی، یکی از شرایط زیر جایگزین کلوزهای C ،B ،A‌ می‌گردد:

  • در مورد حمل هوایی 30 روز پس از رسیدن هواپیمای حامل کالا به فرودگاه کشور مقصد.
  • در مورد حمل زمینی 60 روز پس از ورود کالا به مرز زمینی کشور مقصد.

مدت‌های ذکرشده، با درخواست ‌بیمه‌گذار و موافقت ‌بیمه‌گر و پرداخت حق بیمه اضافی قابل تمدید‌ می‌باشد.

فرانشیز: بخشی از هر خسارت است كه به عهده ‌‌بیمه‌گذار است و میزان آن در ‌‌بیمه‌نامه مشخص ‌می‌گردد.

 

شرکت حمل ونقل و باربری جهان پیمان بار
شرکت حمل ونقل و باربری جهان پیمان بار آدرس: خیابان پیروزی، خیابان افراسیابی، پلاک ۴۴۹ واحد ۳ تلفن: ۷۵۰۷۸۰۰۰ـ۰۲۱ فاکس: ۷۵۰۷۸۰۰۸ـ۰۲۱ پست الکترونیک: info@wbar.ir wbar.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋