شرکت حمل ونقل و باربری جهان پیمان بار

شرکت حمل ونقل و باربری جهان پیمان بار

آدرس: خیابان پیروزی، خیابان افراسیابی، پلاک ۴۴۹ واحد ۳ تلفن: ۷۵۰۷۸۰۰۰ـ۰۲۱ فاکس: ۷۵۰۷۸۰۰۸ـ۰۲۱ پست الکترونیک: info@wbar.ir wbar.ir

باربری

باربری

تاریخچه باربری:

از دیرباز مردم برای جابجایی خود، وسایل و یا کاروان از چهارپایان استفاده می‌کردند.این نوع جابجایی علاوه بر سختی و کندی به دلیل نبود وسایل نقلیه و دوری مسافت، بسیار زمان‌بر بوده و گاها بعضی از این سفرها به چندین ماه نیز به درازا می‌کشید.

پس از گذر سال‌ها و اختراع چرخ، ساخت وسایلی چون درشکه و گاری برای جابجایی، ابزار جاری و مورداستفاده آن زمان شد.
سپس با وقوع انقلاب صنعتی در پایان قرن نوزدهم با اکتشافات جدید تحولی عظیم در صنعت حمل‌ونقل و جابجایی صورت گرفت، ساخت لوکوموتیو و ترن و قطار و حتی کشتی، سبب سهولت در روند جابجایی و حمل‌ونقل انسان و کالا گردید.

به ‌مرور نیز با ورود به عصر فنّاوری با ساخت و اختراع غول‌های جابجایی چون هواپیما و کشتی‌های باربری برای مسافت‌های بسیار طولانی چون بین‌قاره‌ای دیگر مشکل و نگرانی از بابت زمان‌های طولانی و نابودی یا خرابی کالا یا وسایل در طی حمل‌ونقل از بین رفت.

باربری

حال که با تاریخچه باربری و مشکلات آن آشنا شدید به سراغ تعریف واژه باربری می پردازیم. اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم: جابه‌جایی و حمل کالا از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر را باربری می‌گویند.

برای حمل بار با توجه به  نوع بار، میزان و حجم بار ، شرایط و مسیر حمل و نقل  از وسایل مختلفی از ماشین باربری کوچک مانند وانت،نیسان و… گرفته تا ماشین های بزرگ همچون انواع کامیون،خاور،تریلی و… استفاده می شود.

باتوجه به شرایطی که در بالا گفته شد می توانید نوع ماشین باربری را متناسب با بار خود انتخاب کنید.

همچنین می توانید از مشاوران ما در راستای باربری و نوع ماشین حمل بار  و یا هر سوالی در این زمینه کمک بگیرید.هدف جهان پیمان بار  با سال ها تجربه در این حرفه جلب رضایت و اعتماد مشتری با بالاترین کیفیت خدمات است.

در ادامه این مقاله با انواع روش های باربری آشنا می شوید.

نکات مهم در باربری

  1. از شرکت های مطرح و شناخته شده برای حمل بار استفاده کنید.

شرکت های باربری زیادی وجود دارد ولی این که کدام شرکت بار شما را صحیح و اصولی جابجا کند طوری که هیچ آسیبی وارد نشود و در نهایت بار شما ایمن به مقصد برساند بسیار اهمیت دارد.

    2. اسباب و وسایل خود را به چندین قسمت تقسیم کنید.

وسایل آشپزخانه،وسایل پذیرایی ، کتابخانه و… به همین ترتیب تقسیم کنید و اگر در هر دسته وسیله شکستنی موجود بود، حتما حتما آن را در دسته شکستنی ها قرار دهید.

    3.از جعبه‌های محکم و مقاوم برای بار استفاده کنید.

اغلب پیش می‌آید که جعبه نامناسب هنگام جابجایی دچار خسارت و یا شکستگی اسباب می‌شود. با تهیه جعبه مناسب هیچ آسیبی به وسایلتان وارد نمی‌شود.

    4.بسته‌بندی وسایل دسته‌بندی‌شده و درج دسته آن با محتویات در جعبه مربوطه

بعد از تقسیم‌بندی نوبت به بسته‌بندی وسایل می‌رسد.در این مرحله دقت کنید و وسایل موردنظر را به‌طور صحیح در جعبه بگذارید.مثلاً اگر وسیله شکستنی بود حتماً آن را با روزنامه یا پارچه کامل بپیچید تا آسیب نبیند.

بعد از آن‌که وسایل را در جعبه گذاشتید برای اینکه اطلاع داشته باشید داخل آن جعبه چیست حتماً محتویات آن را روی جعبه بنویسید.با این کار علاوه بر راحتی شما، مزیت دیگری که دارد این است که کارگران حمل بار هنگام  جابجایی به‌طور مثال با دیدن وسایل شکستنی آن را بااحتیاط حمل می‌کنند درنتیجه وسایل شما آسیب نمی‌بیند.

    5.فهرستی از وسایل خود و تعداد جعبه‌ها تهیه کنید.

به کمک این لیست می‌توانید هنگام تخلیه بار تعداد آن را چک کنید و در لیست خود جلوی آن یک تیک بزنید. درواقع با این کار خاطرجمع می‌شوید که تمام وسایلتان را آوردید و وسیله‌ای گم نشده است.

انواع روش‌های باربری:

 

 

حمل‌ونقل یا باربری شهری:

حمل‌ونقل و جابه‌جایی کالا در سطح شهر باربری شهری نام دارد.معمولاً برای باربری شهری از انواع خودروهای حمل بار کوچک نظیر نیسان، وانت و… و یا کامیونت‌هایی با ابعاد کوچک‌تر مثل انواع خاور، بادسان و… استفاده می‌کنند.
قوانین حمل بار درون‌شهری با برون‌شهری متفاوت است علاوه بر این ماشین حمل بار با ابعاد کوچک‌تر در مسیرهای درون‌شهری راحت‌تر تردد می‌کند.

حمل و نقل جاده ای:

حمل بار با کامیون

حمل بار با کامیون |حمل و نقل جاده ای

معمولاً حمل کالا به روش زمینی و از طریق جاده با انواع کامیون‌های حمل بار بزرگ صورت می‌پذیرد.
کامیون تک، جفت، ترانزیت و … از انواع خودروهای حمل بار سنگین و بین‌شهری هستند.
هر یک از این کامیون‌ها دارای ابعاد مشخص‌اند و توانایی حمل مقدار مشخصی کالا را دارند.
می‌توانید با مراجعه به مقاله‌ی ابعاد کامیون، از اندازه‌ی دقیق این خودروها مطلع شوید.

 

 

 

 

شرکت حمل ونقل و باربری جهان پیمان بار
شرکت حمل ونقل و باربری جهان پیمان بار آدرس: خیابان پیروزی، خیابان افراسیابی، پلاک ۴۴۹ واحد ۳ تلفن: ۷۵۰۷۸۰۰۰ـ۰۲۱ فاکس: ۷۵۰۷۸۰۰۸ـ۰۲۱ پست الکترونیک: info@wbar.ir wbar.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋