voltstar

voltstar

فروشگاه آنلاین ولت استار نمایندگی محصولات تجهیزات برق صنعتی در شهر تهران با بهترین نمونه محصولات و عالی ترین قیمت بازار را ارائه میدهد.
توسط ۱ نفر دنبال می شود

16 خطا اینورتر ال اس که باید حتما مطالعه کنید

بهترین برند اینورتر ال اس

قبل از اینکه به سراغ خطاهای اینورتر صنعتی ال اس بپردازیم، یک آشنایی مختصر با اینورتر و عملکرد آن داشته باشیم و سپس به طور کامل با خطاها آشنا می شویم.

اینورتر چیست؟

بدون شک اگر در کارهای صنعتی مشغول هستید با نام اینورتر و حتی دستگاه آن آشنا می باشید. اینورتر (Inverter) یک مبدل برق دستگاه الکترونیکی است که با نام های دیگری همچون، درایو موتور، درایو کنترل دور موتور، درایو سرعت قابل تنظیم، درایو AC، میکرو درایو و … شناخته می شود. تمام این نام ها یک وسیله هستند. 

دستگاه اینورتر یکی از پرکاربردترین دستگاه ها در انواع محصولات برقی خانگی و صنعتی است که در آن ها حرکت وجود دارد مثل یخچال، کولرهای گازی، پمپ ها، ماشین های لباسشویی، انواع آسانسورهای صنعتی و خانگی و … 

اینورتر هیچگونه قطعه ی متحرکی ندارد و معمولا برای تامین جریان برق AC از منابع DC مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع Inverter یک دستگاه نوسان ساز الکترونیکی با قدرت بالا است و از آن جهت به آن نام Inverter را داده اند که می تواند عمل عکس مبدل برق AC به DC را انجام دهد. همچنین شما میتوانید با مراجعه به مقاله اینورتر چیست_تفاوت اینورتر و درایو و مقاله چگونگی نصب اینورتر که اطلاعات شما عزیزان درمورد اینورتر ها به نحوی کامل میکند.

روش عملکرد اینورتر

 سرعت چرخش موتور را می توان با تغییر فرکانس اعمالی به آن کنترل کرد. برای کنترل سرعت موتور، باید فرکانس را تغییر دهیم و ولتاژ اعمالی را نیز به گونه ای کنترل کنیم که شار میدان مغناطیسی در مقدار بهینه خود باقی بماند. تقریبا انواع اینورتر های کنترل دور بر این اساس کار می کنند که تغذیه AC ورودی را دریافت می کنند، با یکسوسازی آن را به برق DC تبدیل می کنند و با استفاده از اینورتر برق DC موجود را به برق AC با فرکانس های دلخواه تبدیل می کنند و به عنوان خروجی تحویل می دهند. اینورتر بخش کلیدی آن فرایند است، به همین دلیل است که به درایو های کنترل دور، اینورتر نیز می گویند.

خطاهای اینورتر صنعتی ال اس (LS)

خطای OCT 

خطای over current یا اتصال کوتاه در خروجی درایو

موتور را از زیر ترمینالهای U و V و W باز کنید و به درایو، فرمان حرکت دهید. اگر باز هم خطای  oct تکرار شد، درایو مشکل داخلی دارد و لازم است تعمیر گردد اما اگر بدون موتور این خطا ظاهر نشد موتور و کابل موتور را چک کنید احتمالا در موتور یا کابل اتصال کوتاه وجود دارد.

خطای GFT

خطای Ground fault یا خطای ارت

موتور را از زیر ترمینالهای U و V و W باز کنید و در غیاب موتور، به درایو فرمان حرکت دهید اگر باز هم این خطا ظاهر شد درایو مشکل داخلی دارد.اما اگر این خطا نیامد کابل و موتور را چک کنید که اتصال بدنه و یا پارگی عایق کابل و سایر موارد نداشته باشد. 

خطای IOL 

خطای اضافه بار اینورتر

جریان خروجی هر سه فاز موتور را با آمپرمتر انبری اندازه بگیرید.جریان ها باید کمتر از جریان مجاز روی پلاک موتور باشد اگر جریانها نرمال بود اینورتر نیاز به تعمیر دارد .

خطای OLT

خطای اضافه بار موتور Over Load

جریان خروجی هر سه فاز موتور را اندازه بگیرید. هر سه جریان باید مساوی همدیگر و کمتر از مقدار درج شده روی پلاک موتور باشد اگر جریان موتور بیش از حد است باید بار مکانیکی روی موتور را کاهش دهید اما اگر جریانها در حد نرمال است یکبار درایو را تنظیم کارخانه و مجددا تنظیم کنید .

خطای OHT

خطای اضافه حرارت داخلی درایو

اگر این خطا بلافاصله پس از اینکه برق ورودی درایو وصل می شود ظاهر گردد درایو نیاز به تعمیر دارد اما اگر درایو فرمان می گیرد و بعد از چند دقیقه کار کردن این خطا رخ می دهد مسیر هوا و دمای هوای داخل تابلو و فن خنک کننده درایو و دمای بدنه اینورتر را چک کنید.

خطای POT

یکی یا چند تا از فازهای خروجی درایو قطع شده است یا هیچ موتوری به خروجی درایو وصل نیست. اگر همه موارد را چک کردید و موتور و کابل و… وصل بودند درایو نیاز به تعمیر دارد.

خطای OUT

اگر این خطا, بلافاصله پس از اینکه برق ورودی درایو  وصل می شود ظاهر گردد برق ورودی درایو را چک کنید که بیش از حد نباشد اگر برق ورودی در حد نرمال بود درایو نیاز به تعمیر دارد.

اگر این خطا در زمان کار و به خصوص در زمان کاهش سرعت درایو رخ می دهد پارامتر dEC را افزایش دهید و یا یک مقاومت ترمز به درایو وصل کنید اگر قبلا مقاومت ترمز, نصب شده, چک کنید که مقاومت ترمز, نسوخته باشد. 

خطای LUT

خطای کاهش ولتاژ داخلی درایو

برق ورودی درایو را چک کنید .اگر برق ورودی در حد نرمال است و این خطا رخ می دهد, درایو را برای تعمیر بفرستید.

خطای ETH

خطای اضافه بار حرارتی موتور

جریان عبوری از سیم پیچ موتور را چک کنید احتمالا بار بیش از حد از موتور، کشیده می شود.

خطای COL

یکی از فازهای ورودی به درایو, قطع شده است.

خطای EEP

خطای حافظه داخلی درایو (EEPROM)

یکبار, درایو را تنظیم کارخانه کنید تا مشکل رفع شود.

خطای HYT

خطای سخت افزاری درایو

یکی از اجزای داخلی درایو, مشکل دارد.

خطای ERR

ارتباط بین کارت I/O و کارت cpu قطع شده است، بررسی کنید قسمت فرمان دهی PLC ها مشکلی نداشته باشند.

خطای FAN

فن خنک کننده روی درایو مشکل دارد.فن موجود را با یک فن با همان مشخصات جایگزین کنید تا مشکل رفع گردد.

خطای ETA و ETB

External fault خطای خارجی

خطای NTC

مقاومت داخلی NTC که حرارت داخلی درایو را اندازه می گیرد قطع شده است.

تصویر اینورتر وظیفه کنترل برق را برعهده می گیرد. در اغلب موارد، درایو فرکانس متغیر شامل یک یکسوساز است

انواع اینورتر

امروزه ۳ نوع اینورتر وجود دارد: مرکزی، رشته ای و میکرو اینورترها. همه اینها اساساً عملکردهای یکسانی را انجام می دهند، تنها تفاوت در دامنه کاربردهای آنهاست.

۱-اینورترهای مرکزی 

این نوع اینورتر از نظر ظرفیت بزرگترین است و همان نوع است که بیشتر برای سیستم های مقیاس مطلوب مانند مزارع خورشیدی استفاده می شود. اندازه آنها می تواند از ۱۰۰ کیلووات تا چند مگاوات باشد. این اینورترها معمولاً برای اتصال مستقیم به شبکه الکتریکی طراحی می شوند، به همین دلیل معمولاً در بسته ای قرار می گیرند که شامل یک نیروگاه است. آنها همچنین از مزیت ارزان بودن از نظر هزینه هر کیلووات و نصب و مدیریت راحت تر برخوردار هستند.

۲-اینورترهای رشته ای 

این نوع اینورتر همان نوع است که معمولا برای سیستم های مسکونی و تجاری استفاده می شود، با اندازه هایی که از ۱ کیلو وات تا ۱۰۰ کیلو وات است. آنها همچنین در ۳ نوع مختلف وجود دارند: بر روی شبکه، خارج از شبکه و ترکیبی، استفاده از هر کدام به نیازهای خاص پروژه بستگی دارد.

۳-میکرو مبدل ها 

این نوع اینورترها در بین این ۳ جوانترین است، اما اکنون به آرامی محبوبیت و سهم خود را در بازار به دست می آورد. همانطور که از نام آنها پیداست، میکرو مبدل ها از هر ۳ نوع کوچکترین هستند، که کاربرد آنها را در سیستم های PV خورشیدی مسکونی محدود می کند.
با این حال، با پیشرفت تکنولوژی میکرو اینورتر، به تدریج از آن برای کاربردهای تجاری و حتی در مقیاس سودمند نیز استفاده می شود.

ویژگی های اینورتر

  • هوشمند سازی و برنامه ریزی به منظور حرکت بهتر موتور
  • امکان تغییر سرعت و جهت حرکت موتور بدون نیاز به کنتاکتور
  • افزایش عمر موتور و سرعت آن
  • جلوگیری از افزایش ولتاژ برای آسیب دیدگی موتور
  • عدم وجود شوک راه اندازی دستگاه
  • افزایش طول عمر مفید قطعات مکانیکی

نکاتی برای خرید اینورتر

برای این که بخواهید اینورتر بخرید باید چند مورد را مد نظر قرار دهید. توان الکتروموتوری که می‌خواهید برای آن اینورتر تهیه کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است. در زمان خرید بهتر است قدرت اینورتر از قدرت موتور بیشتر باشد. به عنوان مثال اگر موتور ۷۵۰ وات است بهتر است اینورتر ۱ یا ۵/۱ خریداری شود. ضمنا توان، اینورترهای ساده و معمولی دورشان ۱۴۰۰ دور بر دقیقه می‌باشد و برای موتورهایی که ۲۸۰۰ دور است، مقدار نیرو اینورتر نصف توان موتور است و برای موتورهای ۷۰۰ دور بهتر است، توان الکتروموتور دو برابر اندازه واقعی در نظر گرفته شود. نکته‌ای که بهتر است در زمان خرید به آن توجه کنید این است که الکتروموتور سه فاز تهیه کنید؛ چرا که اینورترها دارای خروجی سه فازند. البته مهم نیست که برق دستگاه شما یک فاز است یا سه فاز، اینورتر برق تک فاز را به سه فاز تبدیل می‌کند.

مبدل برق دستگاه الکترونیکی

نکته‌ی دیگری که برای خرید مهم است، نوع برق‌ تان می‌باشد. اگر برق شما تک فاز است باید به سراغ اینورتری بروید که ورودی تک فاز آن ۲۲۰ ولت است و اگر برق شما شما سه فاز است باید، اینورتری تهیه کنید که دارای ورودی سه فاز است. ضمنا کاربردی که برای اینورتر می‌خواهید داشته باشید و دستگاه آن هم دارای اهمیت است. به عنوان مثال جرثقیل به نیروی اولیه بالاتری نیاز دارد و باید توان اینورتر آن بیشتر باشد.

برندهای معتبر اینورتر

با توجه به اهمیت و کارایی اینورتر، مدل‌های مختلفی از آن در بازار هستند. اینورتر LS ساخت کره جنوبی بوده، اینورتر یاسکاوا ساخت ژاپن است اینورتر جفران ساخت ایتالیا و اینورترهای چینی و تایوانی هم در رده بندی‌های دیگر قرار می‌گیرد. برای خرید برندهای معتبر اینورتر بهتر است پیش از آن باید برقکار یا نصاب دستگاه مشورت کرده و راهنمایی بخواهید؛ چرا که هر یک از آن‌ها می‌توانند از قیمت متفاوتی برخوردار بوده و ضمانت و گارانتی مختلفی داشته باشند.

در فروشگاه اینترنتی ولت استار انواع اینورتر های صنعتی را موجود داریم و شما می توانید با قیمتی مناسب خرید خود را ثبت کنید.

voltstar
voltstar فروشگاه آنلاین ولت استار نمایندگی محصولات تجهیزات برق صنعتی در شهر تهران با بهترین نمونه محصولات و عالی ترین قیمت بازار را ارائه میدهد.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
Ali
مرسی عالی
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋