voltstar

voltstar

فروشگاه آنلاین ولت استار نمایندگی محصولات تجهیزات برق صنعتی در شهر تهران با بهترین نمونه محصولات و عالی ترین قیمت بازار را ارائه میدهد.
توسط ۱ نفر دنبال می شود

هر آنچه که باید درباره کنتاکتور بدانید!

 

یکی از تجهیزات بشدت پرکاربرد در انواع تابلو برق کنتاکتور می باشد. به طور کلی از کنتاکتور ها به عنوان قطع کننده مدار و همچنین تغییر حالت مصرف کننده به کار میرود. در این مقاله از سایت ولت استار با ما همراه باشید تا به کلیات راجع به کنتاکتور ها و همچنین نحوه عملکرد آن در تابلو بپردازیم علاوه بر این شما میتوانید در فروشگاه انلاین ولت استار از انواع  محصولات برق صنعتی دیدن و با قیمت روز خریداری نمایید.

کنتاکتور چیست ؟

کنتاکتور یکی از قطعات پرکاربرد در صنعت برق می باشد. هر کنتاکتور دارای یک بوبین و سه کنتاکت اصلی برای مدار تابلو می‌باشد.کنتاکتورها از خاصیت الکترومغناطیسی استفاده می کند به طوری که کنتاکت های آن به یکدیگر وصل و یا قطع می‌شوند. از کنتاکتورها با نام سوئیچینگ هم استفاده می‌شود. چرا که موجب قطع و وصل کردن مدار و همچنین تغییر وضعیت مصرف کننده استفاده می‌شود.کنتاکتور در واقع نوعی رله محسوب می‌شود. اکنون به بررسی تفاوت های آن می پردازیم:

  1. یکی از مهم ترین تفاوت آنها این است که رله ها برای جریان های پایین مورد استفاده قرار می‌گیرند. ولی کنتاکتورها اغلب برای دستگاه هایی استفاده می شود که جریان بالاتری را متحمل می شود.
  2. برای مکانی که مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز تفاوت دارد. به طوری که کنتاکتور نسبت به رله قوی تر می باشد و برای استفاده های پر قدرت استفاده می شود و رله هم برای کاربردهای ضعیف تر.
  3. کنتاکتورها برای استفاده سه فاز استفاده می شود. در صورتی که رله ها در درجه اول برای مصارف تک فاز طراحی شده است.
  4. همچنین تفاوت‌ های زیادی از جمله سرعت کلید زنی که در رله ها سریع تر است و مصرف برق بین آن دو که طبیعتا کنتاکتور بدلیل بوبین های بزرگتر آن نسبت به رله پرمصرف تر است.

ما در فروشگاه اینترنتی ولت استار انواع کنتاکتورهعای برقی را با بهترین برندهای موجود در بازار به فروش می رسانیم. برای مشاهده محصولات کنتاکتور به صفحه خرید کنتاکتورمراجعه کنید.

اجزای تشکیل دهنده کنتاکتور:

  • کنتاکت های ثابت و متحرک
  • بوبین کنتاکتور
  • ترمینال ورودی و خروجی
  • سیستم هسته‌ی آهنی ثابت و متحرک
  • بخش کنترل جرقه کنتاکتور (این بخش باید مقاومت بالایی در برابر گرمای تشکیل شده توسط جرقه باشد)
  • 6 ترمینال
  • صفحه فلزی جهت نصب قسمت های ثابت

نحوه عملکرد کنتاکتورها

نحوه عملکر کنتاکتورها اینگونه است که جریان عبوری که وارد کنتاکتور می شود ، موجب برق دار شدن بخش بوبین آن می‌شود ، و بوبین یک میدان مغناطیسی را تشکیل می‌دهد. این میدان تشکیل شده آرمیچر را به سمت بوبین سیم پیچ می‌کشد. این کار باعث ایجاد یک قوس الکتریکی می‌شود ، و در ادامه جریان برق بوسیله یک کنتاکت به طرف تابلویی که کنتاکتور در آن تعبیه شده منتقل می‌شود. مزیت های استفاده از کنتاکتورها در مقایسه با قطع کننده های دستی صنعتی شامل موارد زیر می شود:

  • امکان مدیریت مصرف کننده از دور (سوئیچینگ)
  • کنترل و تغییر وضعیت مصرف کننده از چندین محل
  • قابلیت شخصی سازی مدار فرمان اتوماتیک برای مراحل مختلف مصرف کننده
  • سرعت روشن خاموش شدن زیاد و کاهش استهلاک کلید
  • بلحاظ حفاظتی نیز کنتاکتورها مطمئن تر و مناسب تر می باشد
  • دارای عمر بیشتر نسبت به کلید ساده

کنتاکتور قدرت چیست؟

همانطور که گفته شد کنتاکتور ها برای مدار قدرت و بصورت سه فاز مورد استفاده قرار می گیرد و شرایط سوئیچینگ را برای روشن و خاموش کردن مدار برق فراهم می‌ کند. این قطعه قابلیت مدیریت از راه دور مصرف کننده را ایجاد می کند. اینکار با اعمال ولتاژ به بوبین کنتاکتور انجام می شود. و به هنگام قطعی ولتاژ اتصال را قطع می کند. یکی از ویژگی های مهم کنتاکتور قدرت این است که به دفعات زیاد و بصورت پی در پی قطع و وصل می شود.

کنتاکتور کنترلی (فرمان) چیست؟

کنتاکتور فرمان یا کنترلی صرفا برای قطع و وصل مدار استفاده می شود ، و به طوری که توان کمی دارد. و اگر شما برای مدار فرمان تابلو برق خود از کنتاکتور سه فاز استفاده کنید ، هزینه اضافی را پرداخته اید.

کنتاکتور خازنی چیست؟

همانطور که از نامش پیداست کنتاکتور خازنی برای خاموش و روشن کردن تابلو برق خازنی (همان بانک خازنی) استفاده می شود. این کنتاکتور که برای برق سه فاز به کار گرفته می شود در مدار به هنگام وصل خازن ، شدت جریان اولیه را کاهش می دهد. با اینکار متوسط عمر خازن ها افزایش می یابد. برای مشاهده محصولات کنتاکتور خازنی فروشگاه ما به صفحه خرید کنتاکتور خازنی مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید.

انواع برندهای کنتاکتور

کلیه تجهیزات برقی از جمله کنتاکتورها با برندهای مختلفی در بازار به فروش می رسد. بهتر است از برند معتبر و با کیفیت تری استفاده کنید تا طول عمر و کارایی آن برای شما بیشتر و بهتر باشد. قیمت کنتاکتورها با توجه برند و مدل آن متفاوت است. بهترین برندها به ترتیب شامل:

کلام آخر

به توضیحاتی در خصوص عملکرد و کلیات کنتاکتورها اشاره کردیم کنتاکتور یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده تابلوهای برق صنعتی از جمله تابلوهای خازن می باشد. که بهتر است برای تهیه آن یک مشاوره از فروشگاه اینترنتی ولت استار تهیه کنید. تا بهترین انتخاب را داشته باشید. کلیه محصولات ما  با بهترین برندها و اورجینال عرضه می شوند.

voltstar
voltstar فروشگاه آنلاین ولت استار نمایندگی محصولات تجهیزات برق صنعتی در شهر تهران با بهترین نمونه محصولات و عالی ترین قیمت بازار را ارائه میدهد.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
Ali
حتما از محصولات شما سر میزنم مچکرم
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋