vokalayehoghoghi.com

vokalayehoghoghi.com

تیم حرفه ای ما در سایت وکلای حقوقی تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا شما را با شاخص ترین وکلای سطح کشور به تفکیک تخصص آنها آشنا کند. vokalayehoghoghi.com

انواع مسائل حقوقی خرید خانه در تهران

  • بررسی مستندات و مدارک ملک: سند مالکیت، پروانه بهره‌برداری، مجوزهای زیربنایی، قرارداد اجاره، پروانه ساخت و مدارک مربوط به طرح تفکیک از مهم‌ترین مستندات یک ملک خواهد بود؛ لذا بررسی و پردازش موارد گفته شده می‌بایستی در هنگام خرید ملک در اولویت قرار بگیرد.

     

  • مالیات مربوط به خرید ملک : در فروش و خرید ملک ممکن است مالیاتی تحت عنوان مالیات بر خرید مسکن و یا عوارض انتقال مالکیت شکل بگیرد که نیاز است خریدار از آن اطلاع داشته باشد.

     

  • بررسی شرایط قرارداد خرید: در صورتی که به واسطه قرارداد به یک ملکی دسترسی یافته‌اید و قصد خرید آن را دارید، باید به صورت دقیق شرایط درج شده آن اعم از محل ملک، سطح وضعیت قانونی ملک، قیمت ملک، نحوه پرداخت مبلغ و مسائلی از این دست بررسی و ارزیابی کنید.

     

  • تایید صلاحیت سند مالکیت ملک: از عوامل اصلی که باید در زمان خرید ملک به آن پرداخته شود، تایید صلاحیت سند مالکیت است که برای این اقدام کافیست به دفترخانه‌های معتبر کشور مراجعه شود.
  • بررسی وضعیت قانونی خانه: جهت خرید یک ملک در یک ساختمان می‌بایست با بررسی دقیق عواملی اعم از پایان کار، وضعیت مالکیت ساختمان، نظارت بر ساخت و ساز، پایان کار و سند ثبتی جایگاه آن در دفاتر خانه از میزان قانونی بودن وضعیت آن مطلع شد.
  • بررسی شرایط قانونی قرارداد: در این رابطه نیاز است خریدار مسائلی چون تعهدات فنی، تعهدات قانونی و تعهدات مالی را دقیق بررسی کند.
  • دریافت مشاوره ملکی: پیچیدگی قانون و وجود تبصره و استثنائات در زمینه خرید ملک باعث عدم آگاهی افراد در این زمینه می‌شود، که با مراجعه به وکیل ملکی در تهران می‌توان از جزئیات این مسئله به شکل جامع آگاه شد.
  • اطلاع از بازار مسکن: با بررسی لیست خرید خانه و فروش املاک در منطقه مدنظر می‌توانید از میزان شاخص بازار ملک آن مناطق آگاه شوید و بر اساس آن خریداری ملک را انجام دهید.
  • بررسی محل ملک: در دسترس بودن مراکز خدماتی و مراکز مورد نیاز به ملک از مهمترین عواملی است که باید پیش از خرید به آن دقت کنید.

دوستان عزیزم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مسائل حقوقی خرید خانه پیشنهاد می کنم که با وب سایت ما همراه باشید 

vokalayehoghoghi.com
vokalayehoghoghi.com تیم حرفه ای ما در سایت وکلای حقوقی تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا شما را با شاخص ترین وکلای سطح کشور به تفکیک تخصص آنها آشنا کند. vokalayehoghoghi.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋