clinic vip

clinic vip

انواع جراحی زیبایی چشم، ابرو، غبغب و....
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۵۲ نفر را دنبال می کند

10 دلیل برای انتخاب کاشت مو ترکیبی در تهران

شایع ترین عامل ریزش موی مردان الگوی طاسی مردانه یا ریزش موی ژنتیکی می باشد. این عامل ریزش مو باعث از بین رفتن بخش اعظمی از موی مردان می شود و زیبایی ظاهر آن ها را تحت تاثیر می گذارد.

الگوی طاسی مردانه یک بیماری ژنتیکی است که می تواند از هر دو طرف درخت خانواده به ارث برسد. بنابر این اگر پدر شما موهای کاملا ضخیم داشته باشد، فکر نکنید که مطمئنا ایمن هستید (اگرچه می توانید باشید!). این یک بیماری ناشی از یک محصول جانبی تستسترون به نام دی هیدروتستوسترون یا DHT است.DHT به فولیکول های مو متصل می شود و باعث می شود که در طول زمان کوتاه شوند. این کوتاهی باعث می شود که موها نازک و نازک تر شوند تا اینکه برخی از مردان قسمت جلویی سرشان کاملا طاس می شود.

این یک سوال بسیار خوب است و اگر چه پاسخ ممکن است به نظر آشکار باشد. بسیاری از مردان ریزش مو خود را شناسایی نمی کنند، تا این که پیشرفت نسبتا زیادی داشته باشد. این دقیقا زمانی است که برای رسیدن به بهبودی کامل دیر است. دلیل اینکه مردان ریزش مو خود را شناسایی نمی کنند، معمولا یک انکار ساده یا به این دلیل است که روند بسیار کند است و یا چیزی است که آن ها به سادگی متوجه آن نمی شوند. بسیاری از مردان در جایی که هیچ دلیلی برای نگرانی ندارند، در مورد ریزش مو نگران هستند.

بهترین راه برای بازگشت موهای ازدست رفته شما به صورت طبیعی کاشت مو می باشد. همانطور که می دانید کاشت مو روش ها و مراحل مختلفی دارد. هرچند همه روش های کاشت مو در نوع کاشت فولیکول های مو یکسان می باشند، اما تفاوت اصلی در اختلاف روش های کاشت مو، نحوه برداشت فولیکول یا گرافت های مو از ناحیه بانک مو است.

به طور کلی 2 روز برای کاشت مو بیشتر وجود ندارد. کاشت مو به روش برداشت نواری یا  FUT و کاشت مو به روش FIT یا برداشت فولیکولی. تفاوت این 2 روز فقط در نحوه برداشت موها از ناحیه بانک مو است.

در کاشت مو به روش FIT فولیکول های مو به صورت تک تک و آزاد از ناحیه دهنده برداشت می شود ولی در کاشت مو به روش FUT یک نوار باریک به عرض 2 سانتیمتر حداکثر دارای فولیکول های مو از پشت سر متقاضی کاشت مو برداشته می شود و مانند روش FIT در ناحیه گیرنده کاشت می شود.

همانطور که گفته شد تفاوت روش های کاشت مو در نحوه برداشت موها از ناحیه دهنده می باشد. در روش کاشت موی ترکیبی همانطور که از اسم این روش مشخص است از دو روش FUT و FIT کمک گرفته می شود و ناحیه بدون موی سر که دچار ریزش مو شده است را پوشش می دهد.

در این روش می توان تا ۵۰۰۰ گرافت مو ( حدود ۱۲۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ تار مو ) را حتی در یک جلسه برداشت کرد و در ناحیه مورد نیاز کاشت. پس اولین مزیت این روش برداشت بسیار بالای تعداد گرافت در یک جلسه می باشد.

اصولا روش کاشت موی ترکیبی برای افرادی که حجم طاسی آن ها بسیار بالاست استفاده می شود. یعنی اگر میزان ریزش موی شما بالا باشد و نتوان با یک جلسه کاشت مو ناحیه ای که مد نظر شماست برای کاشت مو را پوشش داد اصولا از این روش برای کاشت مو استفاده می کنند.

چون در این روش هم از روش FUT و هم از روش FIT استفاده می شود در نتیجه تراکم کاشت مو در این روش بسیار بالاست. کاشت موی ترکیبی برای افرادی که امکان کاشت مو به روش FUT برای آن ها میسر نیست یا جراحی و برداشت نواری را دوست ندارند انجام نمی شود.

همیشه افرادی که دچار ریزش مو و طاسی در منطقه وسیعی از سر خود هستند برای کاشت مو مراجعه می کنند. برای پوشاندن این مناطق به تعداد بسیار زیادی گرافت مو نیاز داریم اما در روش کاشت مو FUT یا روش FIT به تنهایی این امر قابل انجام نیست.

یعنی بدست آوردن این میزان از گرافت مو در یک روش کاشت موی نام برده شدنی نیست. به همین دلیل برای این افراد از ترکیب هر دو روش FUT و FIT برای بدست آوردن مقدار گرافت مورد نیاز و در نتیجه ایجاد بیشترین تراکم موهای کاشته شده و پوشش دادن حداکثری منطقه طاسی استفاده می شود. در این روش اول یک مرحله روش FUT اجرایی می شود و سپس در همان روز یا حداکثر تا چند روز آینده یک مرحله FIT نیز انجام خواهد شد.

در کاشت مو به روش ترکیبی ابتدا حجم بالایی از گرافت های مو توسط روش برداشت نواری یا FUT انتقال داده می شود و سپس بوسیله روش FIT به تراکم موها افزوده می شود.

ابتدا متقاضی برای مشاوره نزد پزشک می رود و بعد از آنالیز گرافت های مو و صحبت در مورد روش های کاشت مو اگر تشخیص روش ترکیبی داده شود بیمار برای آنالیز ناحیه بانک مو آماده می شود.

قبل از شروع به برداشت نواری پزشک متخصص پوست و مو با مشورت بیمار بهترین خط رویش موی ممکن که هم ظاهری طبیعی داشته باشد هم مورد پسند متقاضی باشد را انتخاب می کنند.

 در مرحله آنالیز ناحیه دهنده گرافت های ناحیه دهنده کامل بررسی و خط برداشت نواری تعیین می شود. سپس برای بیمار برای برداشت نواری آماده شده و بی حسی موضعی در حد استاندارد تزریق شده و جراح کاشت مو شروع به برداشت فلاپ می کند.

پس از آن ناحیه برداشته شده توسط جراح بخیه شده و بیمار برای کاشت فولیکول های مو آماده می شود.

جراح کاشت مو در این مرحله فولیکول های مو از نوار برداشته شده را زیر میکروسکوپ با دقت بالا جدا کرده  و برای همکار خود آماده می کند. در همین زمان نفر دوم تیم پزشکی کاشت مو ناحیه گیرنده را جهت کاشت گرافت های جدا شده توسط همکار خود آماده می کند.

در مرحله دوم بعد از اتمام کاشت به روش FUT متقاضی کاشت مو به روش ترکیبی آماده افزایش تراکم توسط برداشت فولیکولی یا روش FIT  می شود. در این مرحله جراح کاشت مو بصورت تک تک حداکثر تعداد 1000 گرافت مو برداشت کرده و مابین موهای کاشته شده در مرحله قبل اضافه می کند. این امر سبب می شود تراکم و پرپشتی موها در یک جلسه به حداکثر میزان ممکن افزوده شود. برای دریافت اطلاعات کامل در مورد کاشت مو به روش FIT به صفحه اختصاصی این مطلب مراجعه فرمایید. همچنین فیلم زیر نحوه برداشت موها در روش FIT را نشان می دهد :

معایب کاشت مو به روش ترکیبی دقیقا همان معایب کاشت موی FUT می باشد. چراکه بیشتر موی برداشت شده توسط این روش به روش FUT انجام می شود. بزرگترین عیب کاشت مو به روش ترکیبی جای اسکار و تشکیل خط زخم ناشی از روش FUT باشد. البته با کاشت تعدادی تار مو روی جای زخم، می‌توان این مشکل را هم حل کرد.

در این روش مانند سایر روش های کاشت مو تعیین قیمت کاشت مو پس از جلسه مشاوره و مشخص شدن تعداد گرافت های لازم برای کاشت صورت میگیرد. این قیمت بسته به تعداد گرافت هایی که کاشته می شود متغیر می باشد، یعنی به ازای تعداد گرافت بیشتر هزینه بیشتری برای شما رقم خواهد زد . این هزینه از روش FIT ارزانتر و از روش FUT گران تر است و عددی بین 4 تا 5 میلیون تومان می باشد.

پزشکی می‌تواند روش ترکیبی را انجام دهد که مهارت کامل در انجام هر دو روش FIT و FUT را داشته باشد. هر دو روش را به‌ صورت کامل بشناسد و عوارض و مشکلات هر دو روش را به‌صورت کامل بداند. سابقه چندین ساله در کاشت مو با هر دو روش داشته باشد؛ و نتایج بیماران قبلی FUT و FIT  خود را دیده باشد تا بتواند این دو روش FUT+FIT (روش ترکیبی) را در یک سر انجام دهد.

پزشک مزبور باید در روش FUT مهارت کامل داشته باشد تا جای زخم حاصل از FUT پهن نشود زیرا پوشش دادن جای زخم پهن در روش ترکیبی سخت‌تر می‌باشد و احتمال دیده شدن آن به دلیل خالی شدن موهای اطراف با FIT بیشتر از روش FUT تنها می‌باشد. در ضمن باید جراحی با ظرافت انجام شده باشد و به فولیکول‌های اطراف آسیب نرسیده باشد و نیز جهت آن‌ها تغییر نیافته باشد تا به‌آسانی بتوان با روش FIT اطراف آن‌ها را برداشت.

پزشک کاشت مو می‌بایست روش FIT را کامل بشناسد و بداند تا چه حد می‌تواند پشت سر بیمار را با FIT خالی کند تا کم‌پشتی واضح در سری که جای زخم FUT نیز خواهد داشت، ایجاد نشود.

افراد مختلفی که خواهان موهای طبیعی هستند می‌توانند از روش کاشت موی ترکیبی در تهران استفاده کنند:

* کسانی که نیاز به تعداد بالای گرافت‌های مو دارند. اگر سر شما نیاز به بیش از 4 هزار گرافت مو داشته باشد، بهتر هست از روش ترکیبی برای کاشت موی شما استفاده شود.

* افرادی که هر دو روش کاشت موی FUT و FIT را بشناسند و با عوارض آنها مشکلی نداشته باشند. برای مثال این افراد باید بدانند موهای آنها باید تراشیده شود. همچنین باید بدانند بافت پوست سر آنها باید برش زده شود و جای زخم و بخیه آن بر روی پوست سر آنها باقی خواهد ماند.

* کسانی که بانک موی خوبی، بین 7 تا 10 سانتی‌متر داشته باشند. بانک مویی که امکان برداشت نواری دو سانتی از پوست سر را در اختیار جراحان قرار دهد. همچنین بتوان فولیکول‌های مو را از بخش‌های دیگر آن برای پیوند جدا کرد.

پزشکان تا پیش از ابداع روش‌های ترکیبی و سوپرترکیبی نمی‌توانستند در یک جلسه پیوند مو، سطح گسترده ریزش موی فرد را بپوشانند. در صورت استفاده از روش‌های غیرترکیبی کاشت مو، فرد می‌بایست در فاصله‌های زمانی یک‌ساله دوباره جراحی شود و پیوند موی بیشتری بر روی او صورت بگیرد. روش ترکیبی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین روش‌های پیوند مو هست که توانسته ریزش موی گسترده را در یک جلسه درمان کند.

همان‌طور که اشاره شد، در کاشت مو به روش ترکیبی باید از دو روش مختلف کاشت مو بر روی یک داوطلب پیوند مو استفاده شود. یعنی هم پوست سر باید برش بخورد، و هم فولیکول‌های مو به‌صورت تکی از بافت سر بیرون آورده شوند. این نوع جراحی هزینه پیوند مو را بالاتر می‌برد. به همین دلیل کاشت مو ترکیبی در تهران از روش‌های انفرادی مانند FUT و FIT گران‌تر هست. البته روش‌های گران‌تر از روش ترکیبی هم وجود دارد. از نمونه این روش‌های پیوند مو می‌توانیم به روش میکروفیت و روش سوپرترکیبی اشاره کنیم.

 

clinic vip
clinic vip انواع جراحی زیبایی چشم، ابرو، غبغب و....

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋