villa sazee

villa sazee

انواع باربیکیو گازی ذغالی با کیفیت

 

 

تاریخچهی کباب پز به زمانهای قبل از استعمار در آمریکا بر میگردد. کباب پزها نیز در انواع مختلف پایه دار، گازی، برقی، تابشی تولید می شوند، کباب پزها بر خلاف باربیکیو که از ورق گالوانیزه و رنگ کوره ای الکترواستاتیک یا استیل در ساخت آن ها استفاده می شد از جنس استیل ساخته می شوند، کباب پز دارای شیرهای صنعتی بوده و در ابعاد مختلف با پایه های فلزی ساخته می شوند. باربیکیوهای خانگی هم عمدتا از این نوع است و انواع مختلف آن در ابعاد مختلف در بازار دیده می شود. مشخصات ابعاد ۲۴x5x8.5 سانتی متر. بیش تر نمونه های باربیکیوهای گازی مجهز به ترموکوپل هستند که در صورت خاموش بودن شعله، جریان گاز را قطع می کند. بعد از استفاده طولانی مدت از کباب پز خود، می توانید از وقوع مجدد این مشکل جلوگیری کنید که با خاموش کردن سوپاپ های کنترل در ابتدا و دریچه مخزن در مرحله بعد ممکن می شود. همان طور که اشاره شد کباب پز گازی انواع مختلف دارد که برای آشنایی بیش تر با ویژگی های هر یک از انواع کباب پزها می توانید به صفحه کباب پز گازی مراجعه کنید.

باربیکو

اگر به قصد خرید باربیکیو روانه بازار بشوید با انواع مدل های باربیکو های رو میزی ، ایستاده ، برقی ، گازی و

با توجه به طعم و مزه فوقالعاده و رایحه دیوانه کنندهای که این غذا با این شیوه پخت و پز از خود به جا میگذارد یک مورد بسیار جذاب و مناسب برای مهمانیهای شماست. علاوه بر این باید به این موضوع اشاره کنیم که غذای کبابی طعم بسیار خوشمزهای دارند. استفاده از انواع باربیکیو های پیشساخته که کار شما را بسیار راحت میکند و همچنین میتوانید با اضافه کردن عناصر دیگر، آن را به یک باربیکیوی مجلل و با امکانات زیادتر تبدیل کنید.

منقل صحرایی یک محصول چند کاره و بسیار کاربردی برای مسافرت ، گردش و پیک نیک می باشد. با استفاده از این کباب پزهای بزرگ به راحتی میتوانید، از بیش از ۸ نفر در مهمانیهای خود پذیرایی کنید، اما لازم به ذکر است که جابهجایی این نوع از باربیکیوها، به ویژه اگر نوع سیمانی آن را خریداری کرده باشید بسیار سخت و وقت گیر میباشد. از این رو طراحان بر آن شدند که در ساخت این المان کاربردی خلاقیت به خرج دهند که نتیجه آن انواع مختلف باربیکیو در اشکال مختلف با استفاده از متریال های متفاوت می باشد.

باربیکیو Barbecue، Barbeque که به اختصار BBQ هم نوشته میشود یکی از روشهای طبخ است که در آن گوشت، مرغ و ماهی را بر روی آتش در فضایی باز کباب میکنند، در این روش زغال، چوب، اجاقِ گازی و برقی منبع تامین حرارت هستند

 

 

آیا کباب کردن بهترین روش پخت است؟

کباب کردن یکی از سنتی ترین روش های طبخ گوشت است و در عین حال که می تواند روش خوبی برای طبخ گوشت باشد، می تواند مضر هم باشد. در واقع اگر گوشت سفید یا قرمز را در شرایط استاندارد کباب کنیم یک غذای عالی و مقوی خواهد بود و با توجه به اینکه در روش کباب کردن غذا از روغن برای جذب غذا استفاده نمی شود، انرژی دریافتی بالاست. چاقی و مشکلاتی مانند تصلب شرایین را به دنبال نخواهد داشت و روش سالم تری نسبت به سرخ کردن گوشت است. اگر کباب در شرایط غیر استاندارد تهیه شود نه تنها سالم نیست بلکه ممکن است سرطان زا باشد.

 

کباب پز

اگر شما جزء افرادی هستید که به تمیزی محیط زندگی خود اهمیت زیادی می دهید و هیچ علاقه ای ندارید تا از محصولاتی که باعث ایجاد آلودگی در محیط اطراف می شوند استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم تا از باربیکیو برقی استفاده کنید. ابعاد کباب پز مسافرتی را به گونهای انتخاب کنید که بتوانید آن را به راحتی در صندوق عقب اتومبیل قرار داده و فضای بسیار کمی را اشغال کند . در ادامه همانطور که بالاتر قولش را داده بوده ایم به بررسی مدل های مختلف کباب پز در بازار می پردازیم تا شما به راحتی بتوانید بهترین مدل را بدون هیچ دغدغه ای خریداری بکنید. سس باربیکو از روغن زیتون و ادویه باربیکیو که به خوبی با همدیگر ترکیب شده است تکیل می شود. اگر شما هم به پخت کامل و خوب غذای خود اهمیت میدهید، بهتر است در زمان خرید کباب پزهای گازی، از وجود این قابلیت در آنها اطمینان حاصل نمایید. به عنوان مثال زمانی که شما هیچ گونه دسترسی به کپسول گازبو یا گاز شهری ندارید نیازی ندارد که برای خرید یک کباب پز دوگانه سوز که هم به وسیله ذغال و هم به وسیله گاز روشن می شود هزینه اضافی انجام دهید .

تفاوت باربیکيو گازی و ذغالی

هر دو نوع باربیکيو گازی و باربیکيو ذغالی دارای کاربرد یکسانی هستند و از آن ها برای طبخ غذا و درست کردن کباب استفاده می شود. اما میان این دو وسیله تفاوت هایی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم:

  • باربیکيو های گازی به دلیل داشتن ساختار پیچیده تر با قیمت های بیشتری نسبت به باربیکیو های ذغالی به فروش می رسند.
  • باربیکيو های ذغالی از نظر وزنی نسبت به باربیکيو های گازی سبک تر هستند و دلیل این موضوع این است که باربیکیوهای ذغالی دارای قطعات کم تری هستند.
  • غالبا باید باربیکيو های گازی را در محلی نزدیک به گاز شهری و یا سیلندر گاز مستقر کرده و از آن استفاده نمود؛ اما باربیکيو های ذغالی را می توان به آسانی جا به جا کرد و در همه جا از آن ها استفاده نمود. در واقع برای استفاده از باربیکيو های گازی دسترسی داشتن به منبع گاز حائز اهمیت است.
  • طعم غذای پخته شده توسط باربیکيو های گازی و ذغالی با یکدیگر متفاوت می باشد، به طوری که اغلب افراد طعم کباب دودی آماده شده بر روی باربیکیوهای ذغالی را مطبوع تر می دانند.
  • از آنجایی که باربیکيو های گازی با گاز کار می کنند، سریع تر گرم می شوند؛ اما برای گرم شدن ذغال در باربیکیوهای ذغالی به زحمت بیشتری نیاز است.

 

کباب پز

صفحه گریل به کار رفته در این محصول باید به صورتی باشد که بتواند به خوبی حرارت را در خود نگه داشته و بدون شعله مستقیم غذا را طبخ کند. منقل کباب باغی که در اصطلاح کباب پز نیز نامیده می شود . برخلاف سایر منقل ها که برای تهیه کباب از آنها استفاده می شود . سپس شما نیاز به وسیله ای مانند ماهیتابه دارید که آن را به وسیله زنجیر از قسمت وسط میله آویزان کنید . سپس یک وسیله مانند ماهیتابه به وسیله زنجیرهای مخصوص از قسمت وسط سه پایه ها آویزان میشود . در محیطهایی مانند ویلا، باغ، بالکن و حیاط خلوت از آنها استفاده میشود. همانگونه که اشاره کردیم ، منقل های گازی عموماً برای استفاده در رستورانها طراحی و تولید میشوند . شما میتوانید بر حسب میزان استفاده که می خواهید از منقل داشته باشید ، ابعاد و قدرت آن را مشخص کنید . برای افرادی که اهمیت زیادی برای ابعاد منقل مسافرتی قائل هستند ، خرید منقل مسافرتی تاشو در اولویت قرار می گیرد . بله به جرات ادعا میکنیم که تیم آتش مهر دائما در حال رصد بهترین و جدیدترین دستاوردها و تولیدات باربیکیو در جهان و به روز کردن دانش و فناوری خود است.

با ما تا اینتهای این مقاله آشنا باشید تا با باربیکیو دیواری و انواع آن بیشتر آشنا شویم. شمایی که بالکن داری و این مقاله رو میخونی پیشنهاد می کنم که دو روز دنیارو خوش باشی و بیش ترین لذت رو ازکم ترین امکانات ببری همچنین منقل دارای توری استیل می باشد که برای درست کردن بلال،استیک ،ماهی،گرم کردن غذا و درست کردن چای طبیعی زغالی مناسب است. وزن ۸۵۰۰ گرم .جنس بدنه فولاد .قابلیت نصب روی دیوار ندارد. وزن ۶۷۰۰ گرم .جنس بدنه فلز .قابلیت نصب روی دیوار دارد . ابعاد ۸۰۴۰۵۴ سانتی متر.وزن ۱۰۰۰۰ گرم .جنس بدنه استیل .قابلیت نصب روی دیوار ندارد .دارای پایه ای به ارتفاع ۸۰ سانتی متر طول ۵۴ سانتی متر،عرض ۴۰ سانتی متر. باربیکیو دیواری (Wall Barbecue) از انواع کباب پز است که روی دیوار نصب میشود تا بستری را برای تهیه غذا آماده کند. به این سپرهای حرارتی “رویه کباب پزیا “ناودانی” می گویند

یکی از مهم­ترین مزایا­ی استفاده از منقل در بالکن این هست که مثلا اگه بخواین کباب طبخ کنین؛ دیگه لازم نیست این کار رو در آشپزخانه انجام بدین و اگه مهمون داشته باشین، آشپزخانه شما دست نخورده و تمیز میمونه. این دستگاه کباب پز شامل یک محفظه مانند ظرف عمیق است که دارای یک پره فلزی مخصوص و سوزن قرار گیری پره است.کف کباب پز جایی برای ریختن آب دارد که چربی های اضافی کباب درون آب بریزند و دود نکنند.این دستگاه برای جوجه کباب، کوبیده، برگ، جگر، سوسیس، ماهی،میگو،انواع سبزیجات، سیب زمینی کبابی، قارچ، مناسب بوده و شما با داشتن این کباب پز خانگی دیگر نیازی به داشتن کباب پز ذغالی و انواع کباب پز های دیگر نخواهید داشت.

منبع :ویلاسازه

villa sazee
villa sazee

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋