villa sazee

villa sazee

راهنمای خرید باربیکیو

 

 

باربیکیو چیست؟

باربیکیو وسیله ای است که برای تهیه باربیکیو در فضاهای باز مانند باغ استفاده می شود. اما تهیه باربیکیو تنها استفاده از کباب پز نیست. با کمک این دستگاه ها می توانید بسیاری از غذاها را به بهترین نحو تهیه کنید.

وقتی از گریل برای کباب کردن گوشت استفاده می کنید، در بیشتر موارد یک طرف گوشت پخته نشده یا داخل گوشت خام است. باربیکیو این مشکل را حل کرده است. با کمک باربیکیو می توانید دو طرف گوشت را به آرامی تفت دهید و از طعم متفاوت آن لذت ببرید. باربیکیو نیز انواع مختلفی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

کباب پز چیست؟

همچنین تا جایی که ممکن است فضای اطراف کباب پز باید باز باشد و اجسام قابل احتراق مانند میز و صندلی . کباب پزهای برقی دیگر زغال سنگ و گاز ندارند ، بنابراین آتش یا شعله ای در نتیجه نخواهد بود ، در این مدل از کباب پزها ، شما باید کباب پز خود را در جایی که به پریز برق دسترسی دارید ، قرار دهید . در هنگام خرید به جنس صفحات گریل منقل و کباب پز توجه داشته باشید، جنس چدن به راحتی گرما را به مواد غذایی منتقل کرده و پخت کاملتری را به همراه دارد و با پخش شدن یکنواخت گرما، امکان خام ماندن گوشت وجود ندارد.

باربیکیو اعضای خانواده کنار هم جمع میکند: از آنجایی که باربیکیو در فضای آزاد قرار میگیرد، برای هر وعده غذایی اعضای خانواده گرد هم میآیند و مشغول پخت و پز میشوند. یکی از روشهای پختوپز بی روغن است که در آن آب کمی استفاده میشود. گریل کردن گوشت باعث حفظ ریبوفلاوین و تیامین میشود در نتیجه این روش کمک میکند تا فواید سلامتی گوشت حفظ شود و به بدن برسد.کره یا روغن کمتری مصرف خواهید کرد: با استفاده از باربیکیو با توجه به اینکه مواد با چربی یا رطوبت خودشان گریل میشوند از کره یا روغن استفاده نمیشود و این به مرور زمان باعث کاهش چربی خون خواهد شد. گریل یا کباب کردن از قدیمیترین روشهای آشپزی در جهان است. تاون معمولی یکی از لوازم آشپزی است؛ که معمولاً برای پختن، داغ کردن، کبابی کردن، سرخ کردن یا گرم کردن خوراک و غذا بکار میرود.

این روش آشپزی در تمام دنیا طرفدار دارد و بسیاری از غذاهای خوشمزه با باربیکیو طبخ و سرو می شود. طراحی شده است. معمولا ابعاد باربیکو بهگونهای است که برای مهمانیهایی با تعداد افراد زیاد هم کاربرد دارد. باربیکیو یکی از محصولاتی است که برای پخت روی آتش آن هم در فضاهای آپارتمانی طراحی شده است. برای این منظور تکههای مختلفی از گوشت را که در کبابپزهای مختلف آماده شده به افراد میدهند و از آنها میخواهند که طعم گوشتها را بررسی کنند. در مدل های گازی می توان با کمک کپسول باربیکیو ها را به آسانی جا به جا کرد اما این امکان در مورد مدل های برقی به طور کامل وجود ندارد زیرا انرژی برق مورد نیاز است.باربیکیو ها را می توان در دیوار قرار داد. ادامه مطلب امروزه طرحها و رنگهای مختلفی از باربیکیو وجود دارد که با در نظر گرفتن فضای مورد نظر و کاربردی که از این وسیله انتظار داریم میتوانیم مدل مدنظرمان را انتخاب کنیم.گریل کردن مواد غذایی باعث جذابیت و خوشمزهتر شدن آنها خواهد شد. البته نا گفته نماند که علاوه بر مزیت سلامتی که باربیکیو گازی نسبت به زغالی دارد، روشی تمیزتری نیز برای پخت و پز است.غذاهایتان را طعم دار کنید: سعی کنید چند ساعت یا یک روز قبل از استفاده از باربیکیو، مواد غذایی را طعم دار کنید این کار را میتوانید با مواد مختلفی از جمله پیاز، سیر، آبلیمو، فلفل دلمهای و ادویههای مختلف انجام دهید.از گزینههای سالمتری استفاده کنید

باربیکیو فقط گریل کردن همبرگر یا استیک نیست.

یکی از نکات مهم برای خرید باربیکیو، این است که شما قبل از خرید، هدف خود و به ویژه نوع غذاهایی که قصد دارید با استفاده از آن بپزید را حتما مشخص کنید.

 

ایده ای برای کباب پز

از روش باربیکیو اغلب زمانی استفاده می شود که بره ای را سر بریده و گوشت و استخوان ها را برای ساعت های طولانی روی حرارت غیر مستقیم آتش قرار می دهند. این یکی از عمده ترین تفاوت ها بین باربیکیو و منقل می باشد ، که میتواند در انتخاب شما تاثیر زیادی داشته باشد . اما یکی از رایج ترین آن ها استفاده از دستگاهی به نام باربیکیو می باشد. و اما پر طرفدارن ترین و دوست داشتنی ترین مدل های باربیکو نوع زغالی انها است. یک کباب دراز لول شده با گوشت چرخکرده دستی است، که بر سیخهای آهنی پهن قرار داده میشود و بر یک منقل سرباز، پر از زغال چوب سوزان، کباب میشود

مزایای باربیکیو زغالی

این مدل گریل ها به دلیل طعم متفاوتی که به غذا می دهند طرفداران زیادی دارد. از ویژگی های این گریل ها سرعت گرمایش و سرمایش بالای آن هاست که امتیاز بزرگی است. یکی دیگر از مزایای این گریل ها دمای بالای آن ها است.

ویژگی حرارتی بالای این گریل ها باعث می شود که غذا به خوبی پخته شود. باربیکیو زغالی گزینه خوبی برای افرادی است که طعم غذاهای دودی را دوست دارند.

مزایای باربیکیو گازی

این گریل ها در دو مدل کابین دار و بدون کابین تولید می شوند و دارای ویژگی های زیر می باشند:

  • هیچ نوع آلودگی ایجاد نمی کند.
  • این نوع گریل ها به شما این امکان را می دهند که دما را با توجه به نوع غذا تنظیم کنید.
  • تمیز کردن این گریل ها بسیار ساده است.
  • غذا سریعتر پخته می شود.

معایب کلی باربیکیو ها

از معایب کباب کردن زغال می توان به تولید آلودگی و طولانی بودن زمان گرمایش و سرمایش اشاره کرد. یکی از معایب اجاق گاز هزینه بالای سوخت است. مزایای باربیکیو آنقدر زیاد است که به راحتی می توان از معایب آن چشم پوشی کرد.

سخن پایانی

در این مقاله راهنمای خرید کباب پز نکات کلی خرید کباب پز را به شما ارائه دادیم تا برای خرید گریل دچار مشکل نشوید. همچنین در نکات مهم برای خرید باربیکیو اشاره کردیم که نکته بسیار مهم در خرید این وسایل محل یا فروشگاهی است که قصد خرید دارید.

منبع :ویلاسازه

villa sazee
villa sazee

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋