villa sazee

villa sazee

ویژگیهای مهم باربیکیو و کبابپز

 

استفاده از باربیکیو در تمامی نقاط جهان طرفداران زیادی دارد به گونه ای که در بسیاری از کشورها مهمانی هایی برای استفاده از باربیکیو ترتیب می دهند که به آن باربیکیو پارتی گویند.در کشور ما نیز از گذشته استفاده از منقل و کباب پز و بطور کلی کباب طرفداران بسیار زیادی داشته و دارد.

 با گذشت زمان و ترویج زندگی شهری، منقل ها و کباب پزها  که عمدتا با ذغال و هیزم کار می کردند و مشکلات خود از قبیل کثیفی دوده و خاکستر و دود زیاد و روشن کردن سخت ذغال و آماده سازی طولانی و … را داشتند، جای خود را به انواع باربیکیو ها داده اند.

 

 کباب پز خوب

باید مدلی را انتخاب کنید که علاوه بر کیفیت، ظاهر آن نیز شیک و زیبا باشد. مالیدن کره روی کباب ها علاوه بر اینکه کباب را لذیذتر می کند باعث می شود کباب خشک هم نشود. جنس آتشدان یا ظرف ساج از فلز آهن میباشد که با روکش رنگ کورهای ثابت الکترواستاتیک تیره پوشانیده شده است، علت انتخاب رنگ تیره توسط سازنده، هنگام برخورد آتش و ذغال با رنگ های روشن، دچار تغییر رنگ شده و نمای زشتی را پدید میآورند؛کیفیت ظرف ساج با توجه به اعمال فیزیکی و شیمیایی که بر روی بافت اصلی بدنه صورت گرفته است بسیار مرغوب است.شعاع ظرف ساج آتشدان 59 سانتیمتر میباشد. این کباب پز دارای بدنه ای از جنس فلز می باشد و وزنی برابر با 6700 گرم را دارا می باشد . میتوان جنس بدنه باربیکیو نیز انتخاب کرد و از جنسی استفاده کرد که مقاومت بالایی داشته باشد. توصیه ما به شما این است که اگر به دنبال یک کباب پز هستید که بتوانید آن را با خود به مسافرت، پیک نیک و طبیعت گردی ببرید؛ هرگز مدل برقی را انتخاب نکنید. شما می توانید به راحتی باربیکیو را جمع کنید تا فضای کمتری در حین حمل و نگهداری اشغال کند.

اگرچه که مقاومت آن ها نسبت به انواع چدن پایین تر می باشد. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کباب برگ تهیه کنید

ویژگی های کباب پز

گازی: سوخت این نوع باربیکیو از گاز شهری تأمین میشود و گزینه مناسبی است برای آپارتمان. بنابراین انتخاب یک اجاق گاز خوب برای پخت و پز اهمیت زیادی دارد ساخت باربیکیو ممکن از در ابتدا ممکن است پیچیده در نظر برسد؛ اما با انجام اصولی آن چندان نیز سخت نیست. انواع مختلف کباب پزها امکاناتی دارند که در هر یک با دیگری متفاوت می باشد. آمریکاییها برای طعم دار کردن کبابها به روشهای مختلفی روی آوردند و هر سرآشپزی به طبخ یک سس خاص پرداخت اما به مرور و با شهرت سس باربیکیو این سس جایگاه خاص خودش را در میان کباب دوستدان پیدا کرد. این محصولات را میتوانید با استفاده از یک سری ابزار ساده برای خود بسازید

همانگونه که میدانید خرید مستقیم از تولیدی باعث حذف واسطه ها می شود ، به همین دلیل شما میتوانید محصول مورد نظر را با قیمتی پایین تر خریداری کنید . شما می توانید آن را در داخل کیف مخصوص قرار داده و با خود حمل کنید . به این ترتیب می توانید با صرف زمانی در حدود چند ساعت یک محصول کاملا کاربردی برای خود بسازید . در این شرایط می توانید با صرف مقدار کمی هزینه

انتخاب برند مناسب : برای خرید باربیکیو کاربرد و با دوام بهتر است به سراغ باربیکیو هایی که توسط برند های معتبری تولید می شوند بروید ،شاید این نوع باربیکیو ها از قیمت بالاتری برخوردار باشند اما در عوض با استفاده از بهترین متریال و مواد اولیه باربیکیو های خوبی را روانه بازار می کنند و دیگر نیاز نیست تا برای تعمیرات مجدد باربیکیو هزینه های چند باره ای را پرداخت کنید. و شما به راحتی می توانید آن را با خود به مکانهای مختلف حمل کنید .

حقایق درباره کباب پز

شما میتوانید با استفاده از چند تکه ورق فلزی شما میتوانید ابعاد آن را بر حسب نیاز خود تغییر دهید . همچنین علاوه بر دو مدل گازی و ذغالی، مدل برقی این باربیکیوها نیز موجود است و به آن کباب پز برقی نیز میگویند.

انتخاب نوع مناسب باربیکیو : اگر به قصد خرید باربیکیو روانه بازار بشوید با انواع مدل های باربیکو های رو میزی، ایستاده ، برقی ، گازی و … قیمت هر کدام از این محصولات نیز تفاوت زیادی با هم دارد . طرز تهیه کباب چنجه چینی کباب چنجه چینی یکی از انواع غذاهای محبوب در کشور چین است که با ذائقه ما ایرانی ها نیز سازگار می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و … همانطور که می دانید یکی از مهم ترین ویژگی های غذاهای کبابی سالم بودن آنها و عدم استفاده از روغن است.

 

 

مثلاً سایز بزرگ آن در محیط های بزرگ و فضاهای سرباز مانند باغ ها استفاده می شود. شما احتمالا در مهمانی ها و دورهمی های خود از کباب پز مورد نظرتان استفاده خواهید کرد.. این نوع باربیکیوها در طراحیهای متفاوتی در مراکز فروش تجهیزات و لوازم آشپزخانه موجود بوده و نوع بدون دود آن میتواند در فضای بسته آشپزخانه مراکز مختلف نظیر رستوران و هتل نیز مورد استفاده قرار بگیرد. امروزه تولید کننده ها جهت رفع نیاز مشتریان خود، انواع اجاق کباب پز را به صورت رومیزی و خانگی تولید می کنند که فروش بالایی را به خود اختصاص داده است. ویلا سازه یک تولیدی می باشد که محصولات خود را بدون واسطه به فروش میرساند .

باربیکیو برقی: سیستمی که حرارت خود را از برق تامین میکند، در این نوع دستگاهها تنظیم حرارت پخت امکان پذیر است. موتور سیخ گردان این کباب پز امکان چرخش همزمان سیخ ها در دو جهت را دارد، موتور سیخ گردان آن هم با برق شهری و هم با 1 عدد باتری 1/5 ولتی کار میکند

شما میتوانید باربیکیو مورد نظرتان را در کوتاهترین زمان و کمترین قیمت با شکل و طرح مورد علاقهتان داشته باشید.

مزایای باربیکیو ذغالی و گازی

باربیکو گازی به سرعت گرم و به سرعت نیز سرد می شوند و هم چنین به راحتی نیز تمیز می گردد. مزیت دیگری که اي نوع از اجاق ها دارند این هست که به نسبت ماده خوراکی که می خواهید پخت و پز کنید، می توانید درجه حرارت شعله آن را نیز کم و چندان نمایید. باربیکوهای ذغالی نیز غذا را نرم و آهسته می پزند و طعم دودی به آن می بخشد. مزیت دیگری که اجاق های ذغال چوبی دارند این هست که هزینه بسیار کم و مناسبی را به همراه دارند.

 

معایب باربیکیو ذغالی و گازی

باربیکوهای گازی به خوبی باربیکیوهای ذغالی حرارت زیادی نمی دهند؛ بنابراین نمی توانید استیک هایی با کیفیت به دست بیاورید. هم چنین اجاق های گازی نسبت به ذغال چوبی، هزینه بسیار بیشتری دارد که بسته به برند و ویژگی های این چنینی قابل تغییر هست.

 

از طرفی باربیکیو ذغالی برای روشن شدن و پیدا کردن درجه حرارت مناسب و مورد نیاز به زمان زیادی احتیاج داشته و هم چنین زمان بسیار زیادی طول می کشد تا سرد شده و تمیز گردد. اضافه بر این ها باید این نکته را هم اضافه کنیم که این نوع از اجاق ها دود بسیار چندان و ناسالمی را ایجاد می کنند که برای اطرافیان «و مخصوصا اگر همسایه ای در نزدیکی خود دارید» زیان آور و آزاردهنده خواهد بود.

منبع :ویلاسازه

villa sazee
villa sazee

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋